Τρίτη, 10 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ολοήμερα σχολεία: Να λειτουργήσουν από την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων ζητά η Ενωση Διευθυντών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ολοήμερα σχολεία: Να λειτουργήσουν από την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων ζητά η Ενωση Διευθυντών από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ.

Ολοήμερα σχολεία

Ακολουθεί ανακοίνωση-έκκληση του ΔΣ της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, για λειτουργία όλων των Ολοήμερων Σχολείων από την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ Π.Ε.

Κομοτηνής 14 —- 115 26 Αθήνα – www.panenosi.gr –  panenosi@gmail.com

ΠΛΗΡ.: Κουντούρης Τηλέμαχος 6939415171 – Μακεδών Νικόλαος 6972093097

Αθήνα,  14-08-2023

Αρ. Πρωτ.: 15

 «Από την πρώτη ημέρα να λειτουργήσουν όλα τα Ολοήμερα σχολεία»

 Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή το γεγονός της υπολειτουργίας ή ακόμα και της αναστολής λειτουργίας ενός μεγάλου αριθμού Ολοήμερων σχολείων, που παρατηρείται κατά την έναρξη των μαθημάτων κάθε νέας σχολικής χρονιάς, με αποτέλεσμα την ανατροπή του προγραμματισμού χιλιάδων οικογενειών μαθητών/τριών, έχει να επισημάνει τα εξής:

Το Ολοήμερο σχολείο έχει έντονο εκπαιδευτικό και κοινωνικό περιεχόμενο. Σχεδιάστηκε για να εξυπηρετήσει υψηλούς παιδαγωγικούς στόχους, όπως είναι η παιδαγωγική αξιοποίηση του απογευματινού χρόνου παραμονής των παιδιών στο σχολείο, με την πλήρη ευθύνη και εποπτεία των εκπαιδευτικών. Το πρόγραμμά του περιλαμβάνει υποχρεωτική  μελέτη και προετοιμασία των μαθητών/τριών για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, από υπεύθυνο δάσκαλο,  καθώς και μαθήματα-μαθητικούς ομίλους με δραστηριότητες που διαμορφώνουν συνθήκες ανοικτού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και ελκυστικότερης μάθησης.

Θεωρώντας, λοιπόν, πως πρέπει να σταματήσει η συνέχιση του εκφυλισμού και της υποβάθμισης ενός τόσου σημαντικού θεσμού όπως του Ολοήμερου σχολείου, τόσο από κοινωνική, όσο και παιδαγωγική άποψη, απευθύνουμε έκκληση προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.:

Α. Να προχωρήσει σε όλες τις αναγκαίες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών από την Α’ φάση, ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη, αποτελεσματική  και αξιοπρεπής λειτουργία όλων των Ολοήμερων σχολείων, Κλασικών μέχρι τις 4:00 μ.μ. και με Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα έως τις 5:30 μ.μ.,  καθώς και της Πρωινής Ζώνης(7:00-8:00 π.μ.),  από την πρώτη ημέρα έναρξης των μαθημάτων, την Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου.

Β. Να στηρίξει έμπρακτα το Ολοήμερο σχολείο, αναβαθμίζοντας τη λειτουργία του, με την επαναφορά της καταργημένης θέσης δασκάλου ως «Υπεύθυνου Ολοήμερου», αλλά και με τη διάθεση και δεύτερου  σταθερού δασκάλου  σε όλα τα Ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με τέσσερα(4) και άνω τμήματα μαθητών/τριών.

Γ. Σε κάθε περίπτωση,  ιδιαίτερη βαρύτητα θα πρέπει να δοθεί στη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος στα σχολεία  Ειδικής Αγωγής, με την τροποποίηση των επιμέρους συμβάσεων με τους ιδιώτες μεταφορείς, ώστε να εξασφαλιστεί η δωρεάν μεταφορά των μαθητών/τριών και μετά τη λήξη του Ολοήμερου Προγράμματος, αλλά και με την τοποθέτηση επιπλέον Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.)  και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π.) για την κάλυψη των αναγκών του Ολοήμερου Προγράμματος.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                                       H Γεν. Γραμματέας

Τηλέμαχος Κουντούρης                Παρασκευή Κουτσαντώνη

Δείτε επίσης

Πιστοποιητικό Καταλληλότητας για όλα τα σχολικά κτήρια ζητά η Ενωση Διευθυντών 

Αιτήσεις ΠΕΣΥΠ-ΕΠΠΑΙΚ 2023 έως Δευτέρα 28.08.2023 | Οι Προσκλήσεις 

Τα σχολεία με Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ για το 2023-24 | ΦΕΚ 

ΔΥΕΠ 2023-24: Σε ποια σχολεία θα λειτουργήσουν Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφυγοπαίδων – Απόφαση 

Προγράμματα ΕΣΠΑ-προσλήψεις αναπληρωτών: Ποιοι προσλαμβάνονται και που-Τι πρέπει να κάνουν οι Διευθυντές

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση