Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

18 νέα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία σε όλη τη χώρα από το Σεπτέμβριο του 2024

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

18 νέα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία σε όλη τη χώρα από το Σεπτέμβριο του 2024 – Από 62 τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία το 2019, έφτασαν τα 120 το 2022.

18 νέα Πρότυπα και Πειραματικά

Σύμφωνα με Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ ιδρύονται 18 νέα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία σε όλη τη χώρα από το Σεπτέμβριο του 2024. Έτσι, από 62 τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία το 2019, έφτασαν τα 120 το 2022 και από το επόμενο έτος, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τη σχετική νομολογία, προστίθενται επιπλέον 18 νέα σχολεία.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση

Την περαιτέρω διεύρυνση του δικτύου των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων σε όλη τη χώρα από το σχολικό έτος 2024-2025 ανακοινώνει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανταποκρινόμενο αφ’ ενός στην ευρύτατη αποδοχή του θεσμού από μαθητές, γονείς και κηδεμόνες, αφ’ ετέρου στη δέσμευση για συνολική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Έτσι, από 62 τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία το 2019, έφτασαν τα 120 το 2022 και από το επόμενο έτος, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τη σχετική νομολογία, προστίθενται επιπλέον 18 νέα σχολεία, που θα λειτουργήσουν με το νέο τους καθεστώς από το Σεπτέμβριο του 2024. Αυτά είναι τα εξής:

Δείτε σε μορφή doc τα σχολεία εδώ

_______________________

Προχωρούν, επιπλέον, οι διαδικασίες ίδρυσης:

  • Προτύπου Γυμνασίου στη Λάρισα
  • Προτύπου Λυκείου στη Λάρισα
  • Πειραματικού Λυκείου στα Χανιά.

Οι νέες διασυνδέσεις μεταξύ σχολικών μονάδων και οι σχολικές μονάδες με κοινά Επιστημονικά Εποπτικά Συμβούλια (ΕΠ.Ε.Σ.) ορίζονται ως ακολούθως:

Πρότυπα Σχολεία

Α) Το 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Τρίπολης συνδέεται και αποκτά κοινό ΕΠ.Ε.Σ. με το 2ο Πρότυπο Γυμνάσιο Τρίπολης

B) To Το 1ο Πρότυπο Γυμνάσιο Καστοριάς συνδέεται και αποκτά κοινό ΕΠ.Ε.Σ.  με το Πρότυπο Λύκειο Καστοριάς

Πειραματικά Σχολεία

Α) Το 13ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο  Αγ. Βαρβάρας συνδέεται και αποκτά κοινό ΕΠ.Ε.Σ με το 8ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Αγ. Βαρβάρας

Β) Το 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Χίου συνδέεται και αποκτά κοινό ΕΠΕ.Σ. με το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Χίου

Γ) Το 1ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ιεράπετρας, το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ιεράπετρας, το 3ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ιεράπετρας και το 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Ιεράπετρας συνδέονται και αποκτούν κοινό ΕΠ.Ε.Σ

Δ) Το 7ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Χανίων συνδέεται και αποκτά κοινό ΕΠ.Ε.Σ. με το 7ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Χανίων

Ε) Το 2ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Ευόσμου συνδέεται και αποκτά κοινό ΕΠ.Ε.Σ με το 3ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου

ΣΤ) Το 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Τρίπολης συνδέεται και αποκτά κοινό ΕΠ.Ε.Σ με το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Τρίπολης

Η) Το 4ο Πειραματικό Γυμνάσιο Λαμίας συνδέεται και αποκτά κοινό ΕΠ.Ε.Σ με το 16ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Λαμίας.

Υπενθυμίζεται ότι τα Πρότυπα Σχολεία είναι σχολικές μονάδες της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες στοχεύουν στην καλλιέργεια και τη διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας στο εκπαιδευτικό σύστημα, καθώς και στην ανάδειξη και ενθάρρυνση μαθητών με ταλέντα και ιδιαίτερες μαθησιακές δυνατότητες, που εισάγονται με εξετάσεις.

Τα Πειραματικά Σχολεία είναι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού, που εισάγεται σε αυτά με ηλεκτρονική κλήρωση. Επιπλέον, επιδιώκεται η εξοικείωση των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών με τη διδασκαλία των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων, σε συνεργασία με τμήματα και σχολές Α.Ε.Ι. και το Ι.Ε.Π..

Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε σχετικά: «Τα τελευταία 4 χρόνια υλοποιούμε τη δέσμευσή μας για ενίσχυση του θεσμού των Πρότυπων και των Πειραματικών Σχολείων και για διεύρυνση του δικτύου τους. Στόχος είναι μαθητές και μαθήτριες σε όλη τη χώρα να έχουν πρόσβαση στα εξαιρετικά αυτά σχολεία τα οποία συμβάλλουν στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, ώστε να καλλιεργηθούν και διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε όλα τα σχολεία της χώρας.».

Δείτε επίσης

Πως χαρακτηρίζονται Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας | ΦΕΚ 

Λήξη μαθημάτων Δευτεροβάθμιας 2022-23: Οι ημερομηνίες | ΦΕΚ 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση