Παρασκευή, 7 Μαΐου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

1η Συνεδρίαση Ομάδας Εργασίας για την εκπαίδευση ΑμεΑ ή και ειδικές εκπ/κές ανάγκες παρουσία της πολιτικής ηγεσίας ΥΠΑΙΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

1η Συνεδρίαση Ομάδας Εργασίας για την εκπαίδευση ΑμεΑ ή και ειδικές εκπ/κές ανάγκες παρουσία της πολιτικής ηγεσίας ΥΠΑΙΘ-Δράσεις εδραίωσης ενός συστήματος ενταξιακής εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα.

1η Συνεδρίαση Ομάδας Εργασίας για την εκπαίδευση ΑμεΑ

Πραγματοποιήθηκε η 1η Συνεδρίαση της Ομάδας Εργασίας του ΥΠΑΙΘ με αντικείμενο την εκτέλεση εργασιών για τη συγκέντρωση, αποτίμηση του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου για την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθώς και για την εισήγηση-τεκμηρίωση βελτιωτικών αλλαγών, όπου απαιτείται.

Οι δράσεις εδραίωσης ενός συστήματος ενταξιακής εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα βρέθηκαν στο επίκεντρο της 1ης Συνεδρίασης της Ομάδας Εργασίας.

Στην πρώτη συνεδρίαση συμμετείχαν, μεταξύ άλλων,
  • η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως,
  • η Υφυπουργός Ζέττα Μακρή,
  • ο Γενικός Γραμματέας Αλέξανδρος Κόπτσης και
  • ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υπουργείου Γιάννης Ζυμβρακάκης.
Δείτε
Ομάδα εργασίας αποτίμησης νομοθετικού πλαισίου και βελτιωτικών αλλαγών εκπαίδευσης ΑμεΑ ή και ειδικές εκπ/κές ανάγκες
Σύμφωνα με Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ
Ομάδα Εργασίας Υπ. Παιδείας για την εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Για πρώτη φορά η χώρα,

οργανωμένα και μεθοδικά, ανέπτυξε πρωτοβουλία για ένα ολοκληρωμένο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία.

Οι δράσεις της Πολιτείας διαχέονται οριζόντια σε μία ολιστική και συντονισμένη εθνική στρατηγική δημόσιων πολιτικών, για τη δικαιωματική προσέγγιση της αναπηρίας.

Σε αυτό το εγχείρημα, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, μεταξύ άλλων, βρίσκεται στην εμπροσθοφυλακή.

Το Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση

αποτελεί ορόσημο για τη χώρα καθώς σ’ αυτό αποτυπώνεται ένα σαφές και ισχυρό όραμα: η εκπαίδευση για όλους αποτελεί ισχυρό πυλώνα μιας ποιοτικής εκπαίδευσης.

Πρόκειται για μία θεμελιώδη και πολυδιάστατη προσέγγιση

η οποία στηρίζεται σε ένα δυναμικό πρόγραμμα, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη και στο οποίο σταδιακά θα προστεθούν και άλλα έργα.

Στη βάση αυτή:
  • Έχουν υλοποιηθεί 4.500 διορισμοί μέσω ΑΣΕΠ μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, καθώς και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.), για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας.
  • Συστήνονται μετά τον Ν. 3699/2008 κρίσιμες επιτροπές για την φυσική και την ψηφιακή προσβασιμότητα, καθώς και «Δίκτυο Επικοινωνίας» με τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ).
  • Στο πλαίσιο προγράμματος τεχνικής βοήθειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (και σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Φορέα Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης) είναι σε προχωρημένο στάδιο η δημιουργία Οδηγού Συμπεριληπτικής/Ενταξιακής Εκπαίδευσης και Προσβασιμότητας για τα σχολεία.
  • Σε συνεργασία με το ΙΕΠ δρομολογείται έργο ΕΣΠΑ για την σύνταξη Αναλυτικών Προγραμμάτων για τα Ειδικά Νηπιαγωγεία, τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία και τα Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.).
  • Έχει κατατεθεί πρόταση στο Ταμείο Ανάκαμψης για τη δημιουργία προσβάσιμου έντυπου και ψηφιακού υλικού συμβατού με τα νέα αναλυτικά προγράμματα σπουδών γενικής εκπαίδευσης, ενώ θα γίνει μια σημαντική επένδυση για την ενίσχυση όλων των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) με τεχνολογικό εξοπλισμό.
  • Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, και παρά την πανδημία, οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης λειτούργησαν αδιάκοπα δια ζώσης, ενώ προτεραιοποιήθηκαν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές τους κατά τον εμβολιασμό, ως η πρώτη ομάδα της εκπαιδευτικής κοινότητας που εντάχθηκε στην εμβολιαστική περίοδο.
Η κα Νίκη Κεραμέως δήλωσε:

“Δέσμευσή μας, η ισότιμη, συμπεριληπτική πρόσβαση παιδιών και νέων με αναπηρία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Σε αυτή την κατεύθυνση,

σχεδιάζουμε δράσεις εδραίωσης ενός συστήματος ενταξιακής εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα, μέσω αποτελεσματικών μέτρων υποστήριξης και ενδυνάμωσης που θα παρέχονται σε όλα τα μαθησιακά περιβάλλοντα.

Όλοι μαζί θα εργαστούμε

και στην κατεύθυνση της μεγαλύτερης προσβασιμότητας του εκπαιδευτικού υλικού. Στεκόμαστε έμπρακτα δίπλα στα παιδιά με αναπηρία και στις οικογένειές τους, αρωγοί στις προσπάθειες για την πρόοδό τους’.

Δείτε επίσης

Κεραμέως-ΣΚΑΪ 100,3: Πανελλαδικές-Προαγωγικές-Ανοιγμα Φροντιστηρίων-Εγκυρότητα self test
Εκθεση ΟΟΣΑ “Going For Growth 2021”: Μακροχρόνιες συμβάσεις αναπληρωτών
Εγγραφο: Πρόσληψη αναπληρωτών με θέση στο Δημόσιο-Να προβούν σε ελέγχους οι Δ/νσεις Εκπ/σης
Περικοπή αποδοχών σε δημόσιους υπαλλήλους που δεν φέρουν δήλωση αρνητικού self-test-Οι κατηγορίες υποχρεωτικού ελέγχου
Εμβολιασμός εκπαιδευτικών: Την Τετάρτη 21 Απριλίου ανοίγει η πλατφόρμα για να κλείνουν ραντεβού

Πριν φύγετε

Δικαιολόγηση απουσιών μαθητών που συνοικούν με άτομα με σοβαρό νόσημα-Μάθημα εξ αποστάσεως | ΦΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση