Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

1ο ΕΝΕΕΓΥΛ Ανατολικής Θεσσαλονίκης: Ψήφισμα Διδασκόντων, ΕΕΠ, ΕΒΠ για άμεση αναστολή λειτουργίας του σχολείου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

1ο ΕΝΕΕΓΥΛ Ανατολικής Θεσσαλονίκης: Ψήφισμα Διδασκόντων, ΕΕΠ, ΕΒΠ για άμεση αναστολή λειτουργίας του σχολείου με την εφαρμογή τηλε-εκπαίδευσης.

1ο ΕΝΕΕΓΥΛ Ανατολικής Θεσσαλονίκης
ΨΗΦΙΣΜΑ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ, Ε.Ε.Π, Ε.Β.Π του 1ου ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. Ανατολικής Θεσσαλονίκης

Εισερχόμαστε στην τρίτη εβδομάδα αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και, ενώ έχουν πλέον προστεθεί και τα σχολεία της πρωτοβάθμιας, τα ειδικά σχολεία παραμένουν ανοικτά, γεγονός που υποθάλπτει σοβαρούς κινδύνους τόσο για τις/τους μαθήτριες/ές  όσο και για το προσωπικό του σχολείου, τους οποίους παραθέτουμε αναλυτικά παρακάτω.

Είναι γνωστό από επίσημα χείλη

όπως του πρωθυπουργού, του υπουργού υγείας, και πολλών άλλων αξιωματούχων και ειδικών λοιμωξιολόγων ή στελεχών υγείας ότι η Θεσσαλονίκη είναι αυτή τη στιγμή η πιο επιβαρυμένη επιδημιολογικά πόλη της Ελλάδας. Το σύστημα υγείας είναι στα όριά του αν δεν τα έχει ξεπεράσει ήδη.

Πέρα από τις επίσημες διαπιστώσεις, όλοι έχουμε ήδη στον οικογενειακό και κοινωνικό μας κύκλο νεκρούς ή ασθενείς, σοβαρά και μη, από το covid-19.

Το σχολείο μας

δέχεται μαθητές από ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης καθώς και εκτός αυτού. Η μεταφορά τους γίνεται με λεωφορεία, mini bus και ταξί, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους μεγάλης διασποράς του ιού.

Σημειώνεται επίσης ότι η ηλικία των μαθητών μας κατά μέσω όρο είναι19 ετών, ηλικία όπου έχει εξακριβωθεί η μεγάλη μεταδοτικότητα της νόσου  και το γεγονός αυτό θα πρέπει να εκτιμηθεί δεόντως.

Αν και το υπουργείο Παιδείας,

με πρόσφατη σχετική εγκύκλιο κατέστησε υποχρεωτική τη χρήση μάσκας, εν τούτοις η επιβολή της εφαρμογής της είναι πάρα πολύ δύσκολη στο μαθητικό δυναμικό των ειδικών σχολείων, με αποτέλεσμα αρκετοί μαθητές μας  είτε να κάνουν λανθασμένη χρήση, είτε να μην κάνουν καθόλου.

Μετά και το κλείσιμο των δημοτικών σχολείων το πρόβλημα διαχείρισης έγινε εντονότερο , καθώς πολλοί συνάδελφοι, έκαναν χρήση του νόμιμου δικαιώματος λήψης άδειας ειδικού σκοπού.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζει το σχολείο μας μεγάλη έλλειψη σε προσωπικό και εμφανίζεται ήδη αδυναμία τήρησης του κανονικού ωρολογίου προγράμματος.

Επιπλέον

πολλοί γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών μας καθημερινά εκφράζουν την ανασφάλεια που αισθάνονται λόγω της πιθανής έκθεσής τους στον ιό, ειδικά κατά την μεταφορά τους από και προς το σχολείο.

Αναφέρουν ότι

είναι σε αδιέξοδο και πολλοί από αυτούς αναγκάζονται να στέλνουν τα παιδιά στο σχολείο -παρά τους φόβους τους-, εξαιτίας της ανησυχίας τους για το όριο των απουσιών που θα συμπληρώσουν (θεωρούμε ιδιαίτερα επείγουσα ανάγκη να ληφθεί μέριμνα -και μάλιστα άμεσα – από το Υπουργείο Παιδείας για τις απουσίες αυτές).

Αρκετοί επίσης

αιτούνται την τηλεκπαίδευση που παρέχεται και στους μαθητές των υπόλοιπων Λυκείων καθώς εξαιτίας της αδυναμίας ενός σταθερού και ολοκληρωμένου διδακτικού προγράμματος σε καθημερινή βάση τελικά δεν παρέχεται στα παιδιά τους αυτό που πραγματικά έχουν ανάγκη, εξαιτίας των νέων δεδομένων (μείωση ωραρίου, συμπτύξεις τμημάτων εξαιτίας ανεπάρκειας προσωπικού, αλλαγή τμημάτων και καθηγητών που επιφέρουν ιδιαίτερες δυσκολίες σε μαθητές με ΔΑΔ).

Ως εργαζόμενοι αισθανόμαστε ότι

είμαστε εκτεθειμένοι καθημερινά στον κίνδυνο της πανδημίας, παρά τα σχολαστικά υγειονομικά μέτρα  που λαμβάνουμε και εφαρμόζουμε όσο είναι ανθρωπίνως δυνατό, σύμφωνα με τις οδηγίες και τις κείμενες διατάξεις.

Η πρόσφατη διενέργεια rapid test
στο σχολείο μας από κλιμάκιο ΕΟΔΥ, ήταν μια κίνηση σίγουρα προς τη σωστή κατεύθυνση όμως ήταν ένας προσωρινός κατευνασμός των ανησυχιών μας.

Κατανοούμε και αναγνωρίζουμε

τη πιθανή δυσκολία που επιφέρει η πιθανότητα αναστολής  των ειδικών σχολείων σε κάποιους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, αλλά στην κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην οποία βρισκόμαστε θεωρούμε ύψιστη προτεραιότητα την προάσπιση της ανθρώπινης ζωής και της υγείας όλων, μαθητών, οικογενειών και προσωπικού.

Το παρόν μας αίτημα

φαίνεται άλλωστε απόλυτα λογικό, καθώς την παρούσα στιγμή φαίνεται ότι έχει διαταραχθεί τόσο η μαθησιακή διαδικασία όσο και η ίδια η ρουτίνα των μαθητών.

Επιπλέον

κρίνεται εφικτό καθώς η πλειονότητα των μαθητών μας ανταποκρίθηκε με επιτυχία τόσο στην σύγχρονη όσο και στην ασύγχρονη εκπαίδευση σε ποσοστό μάλιστα 65% κατά την πρώτη φάση της πανδημίας.

Με γνώμονα τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού,

έστω και κατά ένα μικρό ποσοστό, και τη διαφύλαξη της υγείας μαθητών και προσωπικού, ζητούμε την άμεση αναστολή λειτουργίας του σχολείου μας με την εφαρμογή τηλε-εκπαίδευσης καθώς και των άλλων ειδικών σχολείων σε περιοχές με μεγάλη επιδημιολογική επιβάρυνση.

23/11/2020

Ακολουθούν τα ονόματα των Διδασκόντων, του Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού , του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού που υπογράφουν το παραπάνω κείμενο δια ζώσης είτε εξ αποστάσεως.

Δείτε επίσης

Εργαζόμενοι ειδικών σχολείων Θεσσαλονίκης: Αμεση αναστολή λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ
ΕΝΕΕΓΥΛ Αγίου Δημητρίου: Ψήφισμα εκπαιδευτικών για ασφαλή ειδικά σχολεία
Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ Ειδικών σχολείων του Αιγάλεω για τη μη λήψη επιπλέον μέτρων
Επισφαλείς συνθήκες εργασίας: Επιστολή Συλλόγου Διδασκόντων ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου

Δείτε ακόμη

Ειδικά σχολεία Μακεδονίας: Ενημέρωση της κατάστασης για μέριμνα αρμοδίων | Επιστολή ΠΟΣΕΕΠΕΑ
Νέα έκκληση ΠΟΣΕΕΠΕΑ για μέτρα προστασίας εργαζομένων και μαθητών ειδικών σχολείων ανά περιοχή
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση