“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

1ο Πανελλήνιο Συνέδριο: «Τοπική Ιστορία & Εκπαίδευση» στη Λαμία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

1ο Πανελλήνιο Συνέδριο: «Τοπική Ιστορία και Εκπαίδευση: αναπτύσσοντας μία οργανική και αποτελεσματική σχέση μεταξύ τους» –  22-24 Νοεμβρίου 2019 – Λαμία.

1ο Πανελλήνιο Συνέδριο

Συνέδριο στη Λαμία με θέμα: «Τοπική Ιστορία και Εκπαίδευση: αναπτύσσοντας μία οργανική και αποτελεσματική σχέση μεταξύ τους».

Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί στη Λαμία 22-24 Νοεμβρίου στο κτήριο του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Παπασιοπούλου 2-4) και τελεί υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας (Π.Ε. Φθιώτιδας και του Δήμου Λαμιέων).

Το Συνέδριο συνδιοργανώνει:
  •  H Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας,
  • το ΠΕΚΕΣ Στερεάς Ελλάδας,
  • το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής,
  • το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (Εργαστήριο Μουσειακής Έρευνας & Εκπαίδευσης),
  • η Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του ΕΑΠ (Π.Μ.Σ. Δημόσια Ιστορία) και
  • το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (Εργαστήριο Ιστορίας της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης)
Σκοπός του Συνεδρίου

Σκοπός του Συνεδρίου είναι η ανάδειξη της τοπικής Ιστορίας ως εξαιρετική πηγή γνώσης, ικανή να διευρύνει τον μορφωτικό ρόλο του σχολείου δημιουργώντας μια διαρκή και δημιουργική σχέση μεταξύ της σχολικής γνώσης και της πραγματικότητας.

Η ενασχόληση των μαθητών/τριών με την τοπική Ιστορία συμβάλλει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων και τον επαναπροσδιορισμό στάσεων και αξιών μέσα από τη βιωματική μάθηση, την εξερεύνηση και το παιχνίδι.

Οι εναλλακτικές αυτές παιδαγωγικές μέθοδοι και δράσεις χρησιμεύουν ως οδηγός αναβάθμισης αφενός της παιδαγωγικής λειτουργίας των σχολικών επισκέψεων, οι οποίες αποτελούν σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και αφετέρου της διδακτικής προσέγγισης του μαθήματος, το οποίο αντιμετωπίζεται μέσα από μια πιο φρέσκια και διερευνητική ματιά.

Φιλοδοξία του Συνεδρίου αυτού είναι να διαμορφώσει ένα συγκροτημένο και τεκμηριωμένο παιδαγωγικά πλαίσιο για τη δημιουργική ένταξη της μελέτης της Τοπικής Ιστορίας στο ελληνικό σχολείο και να σηματοδοτήσει την έναρξη ενός γόνιμου διαλόγου μεταξύ της ακαδημαϊκής και εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικού με τη σύνδεση της θεωρίας με την εκπαιδευτική πράξη.

Αντικείμενα του Συνεδρίου

Η πρότασή  αποσκοπεί στην ενίσχυση της αντισταθμιστικής λειτουργίας του σχολείου για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών του 21ου αιώνα σε περιβάλλοντα που ευνοούν τη σύνθεση Παιδείας και Πολιτισμού και προσφέρονται για μια διαρκή και δημιουργική σχέση μεταξύ της σχολικής γνώσης και της πραγματικότητας.

Τα αντικείμενα του Συνεδρίου είναι τα ακόλουθα:

1. Η παρουσίαση πρωτότυπων και καινοτόμων εργασιών που εκπονήθηκαν στα πλαίσια του μαθήματος της (Τοπικής) Ιστορίας ή σε ημιτυπικές και άτυπες μορφές εκπαίδευσης (δημιουργικές εργασίες, projects, προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων κ.λ.π.) και περιελάμβαναν επισκέψεις σε μουσεία, τόπους ιστορικής μνήμης, γεωτόπους, χώρους πολιτισμικής αναφοράς κ.α.

2. Η επίδειξη καλών διδακτικών πρακτικών

  • εξοικείωσης των μαθητών/τριών με μεθοδολογικά εργαλεία σπουδής της Τοπικής Ιστορίας (μελέτη αρχειακού υλικού, αναζήτηση πολλαπλών πηγών, καταγραφή προφορικών μαρτυριών, διασταύρωση στοιχείων) με κίνητρο τη βαθύτερη γνώση του τόπου τους για την καλύτερη κατανόηση του παρόντος
  • αξιοποίησης της ψηφιακής Τεχνολογίας για την ανάπτυξη καινοτόμων προσεγγίσεων στο πλαίσιο του σχολείου με στόχο την καλλιέργεια πολλαπλών μορφών γνώσης, στάσεων και δεξιοτήτων που απαιτούνται στην κοινωνία του 21ου αιώνα.

 

3. Η ανάδειξη των πολυδιάστατων όψεων της τοπικής Ιστορίας ως ιστορίας των απλών ανθρώπων και των καθημερινών όψεων της ζωής (λ.χ. ιστορία των οικονομικών, κοινωνικών, πολιτιστικών δραστηριοτήτων, της τοπικής καλλιτεχνικής – πολιτιστικής παράδοσης) και ως καθρέπτη της εθνικής ιστορίας και μέσου κατανόησης, νοηματοδότησης, ανασύνθεσης, επαναπροσδιορισμού των μεγάλων εθνικών γεγονότων.

4. Προτάσεις βιωματικών εργαστηρίων τα οποία θα πραγματοποιηθούν κατά τη διάρκεια της διεξαγωγής του Συνεδρίου.

Κατά συνέπεια, οι εργασίες του Συνεδρίου θα περιλαμβάνουν τρία διακριτά μέρη:

A) Εισηγήσεις προσκεκλημένων επιστημόνων επί του θεωρητικού πλαισίου της Τοπικής Ιστορίας και της διδασκαλίας της

B) Πρωτότυπες και καινοτόμες εργασίες εκπαιδευτικών που έχουν ήδη υλοποιηθεί (εισηγήσεις και αναρτημένες ανακοινώσεις (posters)

Γ) Βιωματικά εργαστήρια

 _______________________

Δείτε επίσης

Ιδιαίτερες σεξουαλικές στιγμές παιδιών ΑμεΑ – Εσπερίδα στο ΕΕΕΕΚ Αγίου Δημητρίου – Τετάρτη 11/12/2019
Προκήρυξη 31 θέσεων υποψηφίων διδακτόρων: Στο Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας
Υποτροφίες για διδακτορικά: Οροι και διαδικασίες επιλογής δικαιούχων 

_______________________

Θέσεις Υποψηφίων Διδακτόρων: Αιτήσεις στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής: Παιδαγωγική, νέες Τεχνολογίες και Βιοϊατρική σε ένα μεταπτυχιακό
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Μεταπτυχιακές σπουδές στη Βιοτεχνολογία – Ποιότητα Διατροφής και Περιβάλλοντος
Πανεπιστήμιο Κύπρου: Μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα σπουδών για το τρέχον ακαδημαϊκό έτος

_______________________

Δείτε ακόμη

Συνέδριο για την ένταξη στην εκπαίδευση: 22 και 23/11/2019 στο ΕΕΕΕΚ Ελευσίνας 
Συνέδριο για εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής: Παρασκευή 29/11/2019 – Γαλλικό Ινστιτούτο
Πανελλήνιο Συνέδριο στην Ειδική Εκπαίδευση με Κριτές: 23-25 Απριλίου, Αγρίνιο
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Συνέδριο για την επιμόρφωση των προσφύγων και μεταναστών
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση