Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

453 νέα Προγράμματα Σπουδών: Στη γενική και την επαγγελματική εκπαίδευση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

453 νέα Προγράμματα Σπουδών: 453 νέα Προγράμματα Σπουδών: Στη γενική και την επαγγελματική εκπαίδευση – Νέα Φιλοσοφία Εκπαίδευσης για τα σχολεία.

453 νέα Προγράμματα Σπουδών

Με θέμα τον εκσυγχρονισμό των Προγραμμάτων Σπουδών και τη συστηματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην καινοτόμο προσέγγιση που αυτά εισάγουν, πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη εργασίας του ΙΕΠ και των εποπτών των νέων Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ).

Συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός κα Σοφία Ζαχαράκη και η Γενική Γραμματέας κα Σίσσυ Γκίκα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ

Τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών δεν έχουν αναμορφωθεί σε πολλές περιπτώσεις εδώ και δύο δεκαετίες, με αποτέλεσμα να είναι επιτακτική η ανάγκη επικαιροποίησης και εκσυγχρονισμού, τόσο του περιεχομένου όσο και της φιλοσοφίας τους.

Η αναμόρφωση

453 αναλυτικών προγραμμάτων στη γενική και την επαγγελματική εκπαίδευση, προϋπολογισμού ύψους 17,8 εκατ. ευρώ, καθώς και η επιμόρφωση επί αυτών, ύψους 4,4 εκατ. ευρώ, πραγματοποιείται με την υποστήριξη ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Έως την άνοιξη του 2021, αναμένονται:

Α) τα νέα προγράμματα,

Β) επιμορφωτικοί οδηγοί και στρατηγική υλοποίησης της επιμόρφωσης.

Τα νέα προγράμματα σπουδών

αποτελούν αφετηρία και θεμέλιο λίθο του ευρύτερου μεταρρυθμιστικού έργου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την αναβάθμιση του σχολείου, σύμφωνα και με τον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο 4692/2020, και την ανάδειξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης από λύση ανάγκης για λίγους σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για τους πολλούς.

Τα σχολεία

να διαμορφώνουν πολίτες με αυτενέργεια και κριτική σκέψη, οι οποίοι θα διαθέτουν όλα τα εφόδια που χρειάζονται για να συμμετέχουν με επιτυχία στην παγκόσμια οικονομία της γνώσης, και ταυτόχρονα θα δρουν συλλογικά για την αντιμετώπιση των μεγάλων προκλήσεων της εποχής.

Ο στόχος των νέων προγραμμάτων σπουδών

είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων ήπιων, επιστήμης και τεχνολογίας, ζωής, η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, να λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τα επιστημονικά δεδομένα, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, και να λειτουργούν με αυτοπεποίθηση και ενσυναίσθηση.

Ο στόχος αυτός

θα επιτευχθεί μέσω της μετάβασης σε ένα συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό μοντέλο με έμφαση στα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα, και όχι μόνο στο γνωστικό αντικείμενο καθαυτό, και της μετατόπισης από ένα βιβλιο-κεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα που βασίζεται στην αποστήθιση, σε ένα μοντέλο πολλαπλών πηγών, αυτονομίας επιλογής ψηφιακού περιεχομένου και διαμορφωτικής αξιολόγησης που προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε μαθητή.

Τα νέα εγχειρίδια, η βιβλιοθήκη ψηφιακού υλικού και οι εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης των μαθητών αποτελούν κομβικά χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν την σημασία της θεμελιώδους αυτής μεταρρύθμισης.

Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε:

“Πρόκειται για μία μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή, που στοχεύει σε αλλαγή φιλοσοφίας στην εκπαίδευση, με έμφαση στη μετάδοση γνώσης αλλά και στην καλλιέργεια πολύτιμων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, επιστήμης και τεχνολογίας στα παιδιά μας.

Η αλλαγή των Προγραμμάτων Σπουδών σηματοδοτεί τη μετατόπιση του παραδείγματος σε ένα νέο μαθησιακό μοντέλο, στο οποίο αξιοποιούνται πολλαπλές πηγές, σύγχρονες γνώσεις, ψηφιακά εργαλεία, διαμορφώνοντας το σχολείο του μέλλοντος.

Ευχαριστούμε θερμά την ηγεσία του ΙΕΠ και όλους τους επόπτες και τους εκπονητές για το μεγαλεπήβολο έργο που έχουν αναλάβει”.

Δείτε επίσης

Ανάλυση εγκυκλίου μεταθέσεων 2020-21 και Εκλογές αιρετών ηλεκτρονικά | Ενημέρωση
Βασίλης Κικίλιας: Καθολικό lockdown-Κλειστά Γυμνάσια και Λύκεια-Ανοικτά Δημοτικά, οι εισηγήσεις των ειδικών
 Νέο σύστημα προσλήψεων στο Δημόσιο: Παρουσίαση στην τηλεδιάσκεψη ΥΠΕΣ με νέους
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση