Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

5ο ΓΕΛ Αχαρνών-Αγία Άννα: Διαμαρτυρία για την κατάργηση του ανθρωπιστικού και θετικού προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

5ο ΓΕΛ Αχαρνών-Αγία Άννα: Διαμαρτυρία για την κατάργηση του ανθρωπιστικού και θετικού προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου, με απόφαση της ΠΔΕ Αττικής, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το σχολείο.

5ο ΓΕΛ Αχαρνών-Αγία Άννα

Για τη μη έγκριση λειτουργίας του ανθρωπιστικού και θετικού προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου λόγω περιορισμένου αριθμού μαθητών (κάτι που όλα τα χρόνια ίσχυε λόγω ακριβώς της μοναδικής δεξαμενής άντλησης μαθητών από ένα μόνο γυμνάσιο), από τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης της ΠΔΕ Αττικής, παρά τις αντίθετες εισηγήσεις και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το σχολείο,  διαμαρτύρεται ο σύλλογος διδασκόντων, οι γονείς και οι μαθητές του 5ου ΓΕΛ Αχαρνών Αγία Άννα.

Αυτή η επιλογή, αναφέρει ο σύλλογος 5ου ΓΕΛ Αχαρνών-Αγία Άννα, δεν μπορεί να έχει γίνει από εκπαιδευτικό που έχει παρακολουθήσει μία έστω ώρα παιδαγωγικής στη διάρκεια των σπουδών του.

Σύμφωνα με την επιστολή διαμαρτυρίας

  • Η μη έγκριση της λειτουργίας των δύο προσανατολισμών της Γ’ Λυκείου οδηγεί δεκαπέντε παιδιά στο πλησιέστερο λύκειο, το οποίο απέχει 2 χιλιόμετρα από τα σπίτια των παιδιών και βρίσκεται από την άλλη πλευρά της Λεωφόρου Δημοκρατίας, με καθημερινό κίνδυνο ατυχημάτων, δυστυχημάτων ή και παρενοχλήσεων και ληστειών, ενώ κέρδος σε εργατοώρες καθηγητών θα αποδειχθεί μηδαμινό, αφού η αφαίρεση των ωρών προσανατολισμού στο σχολείο μας θα ακυρωθεί από την αύξηση των ωρών στο σχολείο προορισμού.
  • Ωστόσο το κυριότερο πρόβλημα συνιστά η απόφαση να αλλάξει το σχολικό περιβάλλον για ορισμένα παιδιά στην τελευταία χρόνια της σχολικής τους ζωής, ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η χρονιά, και να μεταφερθούν σε ένα άγνωστο για αυτά περιβάλλον. Αυτή η επιλογή δεν μπορεί να έχει γίνει από εκπαιδευτικό που έχει παρακολουθήσει μία έστω ώρα παιδαγωγικής στη διάρκεια των σπουδών του.
  • Τα αποτελέσματα αυτής της απαγόρευσης οδηγούν αναπόδραστα στην κατάργηση του σχολείου, αφού τα παιδιά του Γυμνασίου θα επιλέξουν στο μέλλον να μη φοιτήσουν σε ένα σχολείο για 2 χρόνια και να φύγουν σε ένα άλλο τον τελευταίο χρόνο της λυκειακής τους ζωής.

Ακολουθεί το έγγραφο του Συλλόγου 5ου ΓΕΛ Αχαρνών-Αγία Άννα

5ο ΓΕΛ ΑΧΑΡΝΩΝ-ΑΓΙΑ ΆΝΝΑ: Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΜΕ ΤΟ «ΕΤΣΙ ΘΕΛΩ» ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΕΤΙΚΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ ΤΗΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ.

Σε μια δύσκολη περιοχή, σε μια θεωρούμενη «υποβαθμισμένη» περιοχή, σε μια γειτονιά που βγήκε από ένα καθεστώς αφάνειας χάρη στα νέα ζευγάρια που εγκατέστησαν εδώ τα όνειρά τους, λειτουργεί 20 χρόνια τώρα το 5ο ΓΕΛ Αχαρνών, το μοναδικό λύκειο της γειτονιάς.

Στη γειτονιά τα σχολεία και των δύο βαθμίδων, νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο, είναι οικοδομημένα στις πλευρές ενός λόφου απέναντι από τις εργατικές κατοικίες που κυρίως τροφοδοτούν τα τέσσερα αυτά σχολεία. Τα παιδιά της Αγίας Άννας μπαίνουν στο νηπιαγωγείο μαζί, συνεχίζουν στο δημοτικό μαζί, ανεβαίνουν στο γυμνάσιο μαζί και αποφοιτούν από το λύκειο όλα μαζί. Οι δεσμοί μεταξύ των παιδιών είναι ακατάλυτοι και διατηρούνται και μετά την ολοκλήρωση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Στα συγκεκριμένα λοιπόν σχολεία φοιτούν τα παιδιά των οικογενειών που διαμένουν από τη νότια πλευρά της Αττικής Οδού βορείως, δυτικά της σιδηροδρομικής γραμμής ανατολικώς και νοτίως στη σχετικά αραιοκατοικημένη περιοχή του Γεροβουνού. Ελάχιστα παιδιά που χωροταξικά ανήκουν στο 5ο ΓΕΛ αλλά κατοικούν βορείως της Αττικής Οδού είναι αδύνατον να έρχονται στο σχολείο μας αφ’ ενός λόγω της μεγάλης απόστασης και της εγκληματικότητας που υπάρχει στην περιοχή στην οποία μένουν και αφ’ ετέρου επειδή βρίσκονται σε ελάχιστη απόσταση από ένα σχολικό συγκρότημα που «βουλιάζει» από μαθητές και χρησιμοποιεί κάθε μέσο (λυόμενα κτλ.) για να στεγάζει τους μαθητές σε υπερπληθή τμήματα.

Με δεδομένη λοιπόν αυτή τη δημογραφική ιδιαιτερότητα της περιοχής το 5ο ΓΕΛ δεν είναι ποτέ δυνατόν να αποκτήσει 200 ή περισσότερους μαθητές τουλάχιστον στην ορατή προοπτική της επόμενης δεκαετίας. Οι μαθητές του, όταν ξεκίνησε ήταν περίπου 60, και συνήθως είναι γύρω στους 100. Φέτος η χρονιά είναι η πιο πολυπληθής, αφού φοιτούν 131 παιδιά.

Πριν από μια δεκαετία, στην αρχή της δύσκολης μνημονιακής περιόδου, υπήρξε μια πολιτική κατάργησης των μικρών σχολείων για εξοικονόμηση χρημάτων. Ανάμεσα σε αυτά ήταν και το Λύκειο της Αγίας Άννας. Τελικά εκείνα τα σχέδια εγκαταλείφθηκαν και το σχολείο μας συνέχισε να λειτουργεί.

Ποιο είναι το παράδειγμα του 5ου ΓΕΛ Αχαρνών

Τα τελευταία χρόνια το σχολείο λειτουργεί με τον ίδιο διευθυντή. Στη διάρκεια αυτής της περιόδου ο σύλλογος διδασκόντων, κατά κανόνα μόνιμοι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στο σχολείο αυτό από επιλογή τους, και κάθε χρόνο αναπληρωτές που δένονται άριστα με τους μόνιμους του σχολείου και επιθυμούν διακαώς να ξαναδουλέψουν σε αυτό, έχει δημιουργήσει ένα πρότυπο σχολείο.

Μηδενικά ποσοστά ναρκωτικών, σχολικού εκφοβισμού, ρύπανσης και καταστροφών της περιουσίας του σχολείου συνδυάζονται με έναν άριστο υλικοτεχνικό εξοπλισμό που θα τον θαύμαζαν και τα ιδιωτικά σχολεία. Ταυτόχρονα στο σχολείο μας αναπτύσσεται και διδάσκεται ο δημοκρατικός διάλογος και διαπαιδαγωγούνται ανήσυχοι και δημοκρατικοί πολίτες με αγωνιστική διάθεση και σαφέστατη γνώση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους.

Η απουσία μιας ώρας χαμένης από κατάληψη αυτά τα χρόνια δεν είναι σημαντικότερη από τη συμμετοχή των παιδιών μας σε κινητοποιήσεις για θέματα εκπαιδευτικά και κοινωνικά. Οι δράσεις του σχολείου -εκτός των προγραμμάτων ERASMUS- για τη διαμόρφωση δημοκρατικής συνείδησης με ανεκτικότητα προς όλους, η οργάνωση δράσεων για τη στήριξη φυλακισμένων, για την ενίσχυση εξαρτημένων, οι αιμοδοσίες δυο φορές κάθε χρόνο, οι ημερίδες για τα ανθρώπινα δικαιώματα με παρουσία εκπροσώπων θρησκειών και δογμάτων και εκπροσώπων της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας καθώς και ψυχολόγων και κοινωνιολόγων είναι λίγες μόνο από τις δράσεις που έχουν γεννηθεί και οργανωθεί στο λύκειο της Αγίας Άννας.

Τα παιδιά μας είναι η περιουσία της καρδιάς μας. Οπουδήποτε βρίσκονται, είτε σε εκδηλώσεις είτε σε δράσεις είτε σε εκδρομές, γίνονται η αιτία να δεχόμαστε συγχαρητήρια για το ήθος τους, το επίπεδό τους και τις ανησυχίες τους. Ουδέποτε έγιναν αιτία αρνητικών σχολίων τα παιδιά μας.

Ο διορισμένος από την κυβέρνηση προϊστάμενος που προκαλεί…

Αυτή είναι η ιστορία και το παρόν του λυκείου της Αγίας Άννας. Αυτήν την πραγματικότητα ήρθε φέτος ένας διορισμένος από την κυβέρνηση προϊστάμενος της εκπαίδευσης να τη διαταράξει. Παρά τις αντίθετες εισηγήσεις και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται το σχολείο μας, αποφάσισε να μη λειτουργήσει ο ανθρωπιστικός και ο θετικός προσανατολισμός της Γ’ Λυκείου λόγω περιορισμένου αριθμού μαθητών, κάτι που όλα τα χρόνια ίσχυε λόγω ακριβώς της μοναδικής δεξαμενής άντλησης μαθητών από ένα μόνο γυμνάσιο. Η μη έγκριση της λειτουργίας των δύο προσανατολισμών της Γ’ Λυκείου οδηγεί δεκαπέντε παιδιά στο πλησιέστερο λύκειο, το οποίο απέχει 2 χιλιόμετρα από τα σπίτια των παιδιών και βρίσκεται από την άλλη πλευρά της Λεωφόρου Δημοκρατίας, με καθημερινό κίνδυνο ατυχημάτων, δυστυχημάτων ή και παρενοχλήσεων και ληστειών. Το κέρδος σε εργατοώρες καθηγητών θα αποδειχθεί μηδαμινό, αφού η αφαίρεση των ωρών προσανατολισμού στο σχολείο μας θα ακυρωθεί από την αύξηση των ωρών στο σχολείο προορισμού.

Ωστόσο το κυριότερο πρόβλημα συνιστά η απόφαση να αλλάξει το σχολικό περιβάλλον για ορισμένα παιδιά στην τελευταία χρόνια της σχολικής τους ζωής, ενόψει των πανελλαδικών εξετάσεων, ενώ έχει ήδη ξεκινήσει η χρονιά, και να μεταφερθούν σε ένα άγνωστο για αυτά περιβάλλον. Αυτή η επιλογή δεν μπορεί να έχει γίνει από εκπαιδευτικό που έχει παρακολουθήσει μία έστω ώρα παιδαγωγικής στη διάρκεια των σπουδών του.

Τα αποτελέσματα αυτής της απαγόρευσης οδηγούν αναπόδραστα στην κατάργηση του σχολείου μας, αφού τα παιδιά του γυμνασίου θα επιλέξουν στο μέλλον να μη φοιτήσουν σε ένα σχολείο για 2 χρόνια και να φύγουν σε ένα άλλο τον τελευταίο χρόνο της λυκειακής τους ζωής. Προφανώς ένα σχολείο που χαλάει το παράδειγμα της «μίζερης» δημόσιας εκπαίδευσης ενοχλεί αυτούς που επιδιώκουν να ιδιωτικοποιήσουν τη δημόσια εκπαίδευση στερώντας από τις φτωχότερες κοινωνικές τάξεις το συνταγματικό τους δικαίωμα σε δωρεάν ποιοτική εκπαίδευση και να οξύνουν ακόμη περισσότερο το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών στην Ελλάδα του 2024

Η σχολική κοινότητα του 5ου ΓΕΛ Αχαρνών Αγία Άννα καταγγέλλει την αψυχολόγητη, οικονομικά ατελέσφορη και άκρως αντιπαιδαγωγική αυτή επιλογή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής.

Σύλλογος 5ου ΓΕΛ Αχαρνών -Αγία Άννα

Δείτε επίσης

Συζήτηση στη Βουλή για συγχωνεύσεις τμημάτων-Γενική εκπ/ση & ΕΑΕ Θεσ/νίκης-Αποσπάσεις νεοδιόριστων | 23.9.2024

Σοβαρές ελλείψεις στα ΚΕΔΑΣΥ Αττικής σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό – Ερώτηση στη Βουλή 

Στοιχεία από τα ΚΕΔΑΣΥ ζητά η ΠΔΕ Αττικής: Πόσες είναι οι διεπιστημονικές ομάδες και πως κατανέμονται εντός ωραρίου

Κινητοποίηση στην ΠΔΕ Αττικής: Επιδόθηκε η συλλογική αίτηση μονιμοποίησης νεοδιόριστων και ζητήθηκε κάλυψη κενών σε ΚΕΔΑΣΥ και ΣΜΕΑΕ 

Ε΄ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής: Σχετικά με την υποστελέχωση του 1ου ΚΕΔΑΣΥ Αν. Αττικής και τις Υπηρεσιακές Μεταβολές εκπ/κών 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση