Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

9 προβλήματα στην Παιδεία που αποκρύπτονται και δεν λύνονται με κυριακάτικα τσιτάτα – Δήλωση Σ. Παραστατίδη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

9 προβλήματα στην Παιδεία που αποκρύπτονται και δεν λύνονται με κυριακάτικα τσιτάτα – Δήλωση Στέφανου Παραστατίδη Βουλευτή και Τομεάρχη Παιδείας ΠΑΣΟΚ. 

9 προβλήματα στην Παιδεία που αποκρύπτονται

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΗ – ΤΟΜΕΑΡΧΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ: “ΜΕ ΤΑ ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΑ ΤΣΙΤΑΤΑ ΤΟΥ Κ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΔΕΝ ΛΥΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ”

Μπορεί στο κομμάτι του ψηφιακού μετασχηματισμού στην παιδεία οι κυβερνητικές επιδόσεις να μην είναι καλές, είναι  όμως άριστες στην εικονική πραγματικότητα των ψηφιακών εργαλείων επικοινωνίας.

Το διαπιστώνουμε σχεδόν κάθε εβδομάδα στην Κυριακάτικη ανασκόπηση του πρωθυπουργού στην οποία παρουσιάζεται μία εικόνα που βρίσκεται σε πλήρη διάσταση με την πραγματικότητα. 

Σε αυτό το εβδομαδιαίο μοτίβο επιλεκτικής ενημέρωσης και παρά την εκτενή αναφορά σε θέματα παιδείας, αποκρύπτονται από τον κ. Μητσοτάκη τα πραγματικά προβλήματα της καθημερινότητας όπως: 

  • Δύο μήνες μετά από την έναρξη του σχολικού έτους χιλιάδες παραμένουν τα κενά εκπαιδευτικών, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία και  διευρύνοντας τις εκπαιδευτικές ανισότητες εντός του σχολείου.
  • Το πολυδιαφημισμένο -ως αναγκαίος εξορθολογισμός- σχέδιο συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων εφαρμόστηκε τη μία ημέρα για να ανακληθεί  την επόμενη “κατόπιν ενεργειών” κυβερνητικών βουλευτών, προς δόξαν της αναβίωσης σύγχρονων Μαυρογιαλούρων.
  • Η κατάργηση των σχολικών επιτροπών που έγινε  χωρίς να έχει υπάρξει ανάλογη προετοιμασία και διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική αυτοδιοίκηση,  έχει οδηγήσει σε γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό, διαχειριστικό αδιέξοδο και οικονομική ασφυξία, θέτοντας σε κίνδυνο τη λειτουργία των σχολείων.
  • Το εθνικό σχέδιο για την καταπολέμηση της βίας και της παραβατικότητας περιορίστηκε στους πανηγυρισμούς για τις έξι χιλιάδες αποβολές για τη χρήση κινητών στα σχολεία.
  • Το πληροφοριακό σύστημα για την καταγραφή των κενών και την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες δεν το είδαμε ποτέ.  Κατέληξε σε μπακαλοτέφτερο  καταγραφής της προχειρότητας και του διαχειριστικού ελλείμματος της ηγεσίας του υπουργείου παιδείας.
  • Η διενέργεια προσεισμικού και κτιριακού ελέγχου των γερασμένων  και σε πολλές περιπτώσεις επικίνδυνων σχολικών κτιρίων βρίσκεται στο μηδέν, ενώ την ίδια στιγμή τα βαψίματα  των σχολείων και η συντήρηση των γηπέδων  βαφτίζεται ανακαίνιση σχολικών εγκαταστάσεων.
  • Ενάμισι σχεδόν χρόνο μετά από τις προγραμματικές δηλώσεις του υπουργού παιδείας στη βουλή, κενό γράμμα παραμένουν όσα εξήγγειλε:  “Πρόγραμμα για διεθνώς αναγνωρισμένα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας και ψηφιακών δεξιοτήτων, νέο σύστημα προσλήψεων για εκπαιδευτικούς, εθνικό πρόγραμμα αναβάθμισης των κτιριακών υποδομών των σχολείων, διάλογος για το εθνικό απολυτήριο, πολλαπλό βιβλίο.”
  • Η προχειρότητα, η απουσία προετοιμασίας και  η αδυναμία ανταπόκρισης στα στοιχειώδη, αναδεικνύεται και από τις διαρκείς αποτυχίες των πληροφοριακών συστημάτων όπως της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την ψηφοφορία ανάδειξης αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια, που ταλαιπώρησε με μεγάλες καθυστερήσεις χιλιάδες εκπαιδευτικούς.
  • Όσον αφορά το “ελεύθερο” σύμφωνα με τον πρωθυπουργό Πανεπιστήμιο που δήθεν εισήγαγε ο νόμος 5094/2024 για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, ούτε στο ελάχιστον δεν επαληθεύεται η εξαγγελία συνωστισμού αιτήσεων για  την έλευση μεγάλων ξένων Πανεπιστημίων αλλά ούτε βελτίωσε στο παραμικρό την κατάσταση των Ελληνικών Δημόσιων Α.Ε.Ι. που εξακολουθούν να απαξιώνονται από την υποχρηματοδότηση, τη γραφειοκρατία, τον ασφυκτικό έλεγχο και την απουσία ολοκληρωμένου σχεδίου και οδικού χάρτη για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

 

Όλα τα παραπάνω μαζί με την περιφρόνηση σε διαδικασίες διαλόγου και λογοδοσίας, την κυβερνητική αλαζονεία και την άρνηση επαναενεργοποίησης του εθνικού συμβουλίου παιδείας, δημιουργούν τις συνθήκες για αναστάτωση στο χώρο της εκπαίδευσης.

Πριν βρεθούμε ξανά στην διαχείριση έκτακτων και έκρυθμων καταστάσεων λόγω των πολλών προβλημάτων και των δίκαιων διεκδικήσεων εκπαιδευτικών, φοιτητών, η δική μας θέση είναι σαφής. 

Ουσιαστικός Εθνικός διάλογος για την Παιδεία τώρα και αντιμετώπιση των  προβλημάτων, έστω και στο και πέντε, με ανοιχτά και σε λειτουργία σχολεία και πανεπιστήμια μέσα από συνεννόηση και διάλογο με όλους τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας. 

Δείτε επίσης

Το φιάσκο των εκλογών Αιρετών: Η κατάρρευση της Ψηφιακής Κάλπης και οι ευθύνες του ΥΠΑΙΘΑ 

Εγκύκλιος 3ης Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία – Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων 

Προσλήψεις από Ειδική Προκήρυξη 2024: 400 εκπαιδευτικοί Α/θμιας (226) και Β/θμιας (174)

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply