Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

“95.000 παιδιά με ανάγκη υποστήριξης εντός της γενικής τάξης” – Η Υφ. Παιδείας Μ. Τζούφη στην «Άλλη Διάσταση» της Ε.Ρ.Τ.

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Για τις 4.500 προσλήψεις για την Ειδική Αγωγή, για τις οποίες εκδόθηκε το σχετικό Φ.Ε.Κ., μίλησε, μεταξύ άλλων, η Υφυπουργός Μερόπη Τζούφη, στη συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή «Άλλη Διάσταση», της Ε.Ρ.Τ..

 “Το 2015 είχαμε 60.000 παιδιά που είχαν ανάγκη υποστήριξης εντός της γενικής τάξης, για αναπτυξιακά ή μαθησιακά προβλήματα. Πέρυσι αυτός ο αριθμός έφτασε τα 95.000 παιδιά”, ανέφερε η Υφυπουργός”, προσθέτοντας πως “Τούτου δοθέντος, ο αριθμός των εκπαιδευτικών υπηρέτησαν στο πλαίσιο της ΕΑΕ ήταν μεγαλύτερος από ποτέ, φτάνοντας τους 16.000 αναπληρωτές”.

 Για το Νέο Λύκειο και το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η Υφυπουργός επεσήμανε ότι: “τα παιδιά στην Τρίτη Λυκείου επιλέγουν να μην παρακολουθούν το σχολείο αλλά τα φροντιστήρια και οι ελληνικές οικογένειες δαπανούν πάρα πολλά χρήματα για την εισαγωγή των παιδιών τους στα πανεπιστήμια. Επομένως», επεσήμανε, «προκύπτει η αναγκαιότητα να αλλάξουμε το εκπαιδευτικό σύστημα και η συζήτηση διεξάγεται εδώ και δύο χρόνια στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και στα πλαίσια της Εθνικής Επιτροπής Διαλόγου, συνεπώς αυτό που προτείνουμε είναι αποτέλεσμα μιας ευρύτατης, διαχρονικής διαβούλευσης”.

Για τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), υπογράμμισε ότι έχει γίνει μια πολύ μεγάλη επένδυση, με πολλούς περισσότερους καθηγητές, ψυχολόγους, ειδικότητες, αλλά και, κυρίως, με πολλές περισσότερες δυνατότητες για τους αποφοίτους τους, είτε να συνεχίσουν τις σπουδές τους, είτε να ενταχθούν άμεσα στην αγορά εργασίας.

Αναφέρθηκε συνοπτικά στην Τάξη Μαθητείας, από την οποία ο απόφοιτος λαμβάνει επαγγελματικά δικαιώματα επιπέδου 5, έπειτα από εξετάσεις πιστοποίησης και με μισθό αυξημένο κατά 27%, λόγω της κατάργησης του υποκατώτατου μισθού.

Επίσης, στα διετή προγράμματα σπουδών εντός των Πανεπιστημίων, τα οποία επίσης δίνουν διπλώματα επιπέδου 5, αλλά και στην εισαγωγή των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στα ΤΕΙ και τα ΑΕΙ της χώρας, με το απολυτήριό τους, σε ποσοστό επί του αριθμού των εισακτέων, τα οποίο και θα επαναρυθμιστεί, λόγω της ενοποίησης του χώρου της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply