Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αξιολόγηση: Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για την απεργία-αποχή από την ΟΛΜΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αξιολόγηση: Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για την απεργία-αποχή κοινοποίησε η ΟΛΜΕ-Νομιμότητα απεργίας-Διαδικασία αξιολόγησης.

Απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις για την απεργία-αποχή αναφορικά με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, κοινοποίησε η ΟΛΜΕ.

  Α. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ:

  1. Είναι νόμιμη, ως μορφή απεργίας, η απεργία-αποχή;

Η απεργία αποχή προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982 και έχει κριθεί στα δικαστήρια ως απόλυτα νόμιμη και συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή απεργίας. (Δ.Εφ. Πειραιώς 486/1995, Δ.Εφ. Αθηνών 4843/2014, Μ.Π. Αθηνών 2395/2014, Δ. Εφ. Αθηνών 559/2020).

Η απεργία – αποχή χρησιμοποιήθηκε από την ΑΔΕΔΥ σε όλο το Δημόσιο με μεγάλη επιτυχία και καθολική συμμετοχή των εργαζομένων, χωρίς να έχουν υπάρξει διώξεις.

Η ΟΛΜΕ έχει τηρήσει όλες τις προβλεπόμενες νομικές διαδικασίες που εξασφαλίζουν την νομιμότητα της απεργίας αποχής, καταθέτοντας σχετικό εξώδικο, μέσω νομικού, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών.

  1. Μπορεί να γίνει περικοπή μισθού σε όσους/ες συμμετέχουν σε μία απεργία-αποχή;

Υπενθυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη μορφή απεργίας έχει υλοποιηθεί αρκετές φορές τόσο από την ΟΛΜΕ όσο και από την ΑΔΕΔΥ.

Απεργία αποχή υλοποιήθηκε από την ΟΛΜΕ για τη μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης στην τάξη και στη μη υλοποίηση μαθημάτων στη διάρκεια των καταλήψεων.

Καμία περικοπή δεν έγινε στους/στις συναδέλφους που συμμετείχαν σε αυτές τις απεργίες-αποχές.

Ομοίως, καμία περικοπή δεν έχει γίνει για την απεργία αποχή από την αξιολόγηση της ΑΔΕΔΥ, που κάνουν οι εργαζόμενοι/ες στο υπόλοιπο δημόσιο τα τελευταία χρόνια.

Υπενθυμίζουμε, ότι οι συμμετέχοντες/ουσες στην απεργία αποχή της ΟΛΜΕ, απέχουν μόνο από τα καθήκοντα αξιολόγησης (όπως αυτά προβλέπονται στο ν.4692/20 και στην ΥΑ 108906/ΓΔ4/10.9.2021 (ΦΕΚ Β΄ 4189)). Όλα τα υπόλοιπα καθήκοντά τους, διδακτικά και εξωδιδακτικά, τα διεκπεραιώνουν κανονικά.

Επομένως, ακόμα κι αν το ΥΠΑΙΘ θελήσει να προχωρήσει σε περικοπές, αυτές θα πρέπει να οριστούν ως ποσοστό που αναλογεί στα καθήκοντα από τα οποία απέχουμε σε σχέση με τα καθήκοντα που διεκπεραιώνουμε και μόνο για τις μέρες που υφίσταται κάποια διαδικασία αξιολόγησης.

  1. Μετά την ψήφιση του 4823/21 μπορούν να επιβληθούν οι ποινές που προβλέπονται στο αρθ. 56 σε όσους/ες συμμετέχουν στην απεργία αποχή;

Όπως αναλυτικά εξηγήσαμε στο προηγούμενο ενημερωτικό της ΟΛΜΕ (325/16-09-21), τόσο το σύνταγμα όσο και η υπερνομοθεσία και οι έως τώρα αποφάσεις των δικαστηρίων συνηγορούν στο ότι η απεργία είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζομένων και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παρακωλύεται με οποιονδήποτε τρόπο.

Άλλωστε το άρθρο 56 του 4823/21 προβλέπει ποινές σε περίπτωση «παράλειψης καθήκοντος» και η εγκύκλιος 115853/ΓΔ5/16-09-21 σε «περίπτωση μη συμμόρφωσης». Τα αρμόδια δικαστήρια έχουν ξεκάθαρα και τελεσίδικα αποφανθεί ότι η απεργία δεν συνιστά παράλειψη καθήκοντος.

  1. Μπορεί παρόλα αυτά το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει στην επιβολή των εν λόγω ποινών σε απεργούς;

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της ΟΛΜΕ, η μη συμμετοχή στελέχους εκπαίδευσης, εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. στις διαδικασίες αξιολόγησης

«δεν μπορεί νομίμως να οδηγήσει σε ενεργοποίηση των κυρώσεων των παρ.4, 5, 6 και 8 του άρθρου 56 ν.4823/2021, όταν η παράλειψή του αυτή οφείλεται σε άσκηση του συνταγματικού δικαιώματός του σε απεργία-αποχή, η οποία καλύπτεται από το τεκμήριο νομιμότητας.

Συνεπώς, είτε η διοίκηση υποχρεούμενη σε σύμφωνη με το άρθρο 23 παρ.2 Σύντ. ερμηνεία θα πρέπει να απόσχει από την επιβολή κυρώσεων σε βάρος του εν λόγω προσωπικού, εφόσον τούτο μετέχει σε απεργία-αποχή από κάθε ενέργεια συνδέεται με την διαδικασία αξιολόγησης της παρ.4 του άρθρου 56 ν.4823/2021, είτε εφόσον προχωρήσει σε τέτοιες κυρώσεις, τούτες θα πρέπει να προσβληθούν δικαστικώς για να ελεγχθεί η νομιμότητά τους υπό το πρίσμα των όσων έκρινε η ΔΕφΑθ 559/2020 και για να ελεγχθεί η συμφωνία του άρθρου 56 προς το άρθρο 23 παρ.2 Συντ.»

  1. Αν τελικά, παρά την αντισυνταγματικότητα της επιβολής των ποινών, το ΥΠΑΙΘ επιβάλλει τις ποινές, πως θα προχωρήσει η ΟΛΜΕ;

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει ήδη εξετάσει, σε συνεργασία με τη νομική του σύμβουλο, τις δυνατότητες αναίρεσης της επιβολής πιθανών ποινών και έχει ήδη πάρει την απόφαση ότι θα κάνει όλες τις απαραίτητες ενέργειες, συνδικαλιστικές και νομικές, για να προστατεύσει κάθε συνάδελφο/ισσα.

Δεν θα αφήσει κανένα μέλος της μόνο του στον αγώνα αυτόν και θα αναλάβει όλο το βάρος της πλήρους αποκατάστασης των συναδέλφων/ισσών.

  1. Αν το ΥΠΑΙΘ προχωρήσει στην εφαρμογή της παρ.4 του αρθ.56, που αναφέρεται ως ποινή η περικοπή ενός μισθού, αυτό γίνεται αυτόματα;

Όχι, αυτό συμβαίνει σε περίπτωση συμμετοχής πχ σε 24ωρη απεργία, στην οποία δια νόμου περικόπτεται αυτόματα ένα ημερομίσθιο. Όμως, η περικοπή ενός μισθού στο άρθ.56 αναφέρεται ως συνέπεια πειθαρχικού παραπτώματος.

Για να επιβληθεί οποιαδήποτε ποινή για οποιοδήποτε πειθαρχικό παράπτωμα (αρθ. 106 και 107 του ν.3528/2007) πρέπει να ακολουθηθεί η διαδικασία παραπομπής σε πειθαρχικό συμβούλιο στο οποίο πρέπει να αποδειχτεί  υπαιτιότητα, ήτοι δόλος ή αμέλεια του υπαλλήλου (ΣτΕ 2030/1976, 3607/1981, 786/1990, 2816/2000, 4185/2001 κα).

Δεν συνιστούν πειθαρχικά παραπτώματα πράξεις ή παραλείψεις, που αποτελούν ενάσκηση συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος του υπαλλήλου.

  1. Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί κινδυνεύουν με μη μονιμοποίηση;

Η παρ.5 του αρθ. 56 αναφέρει ότι η παράλειψη του εν λόγω καθήκοντος συνιστά αντικειμενικό λόγο αναστολής οιασδήποτε διαδικασίας εξέλιξης του στελέχους της εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού ή του μέλους Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π..

Η διαδικασία μονιμοποίησης ενός δοκίμου εκπαιδευτικού αποτελεί διαδικασία εξέλιξης.

Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε στην προηγούμενη απάντηση, η συμμετοχή σε απεργία δεν συνιστά παράλειψη και άρα ούτε πειθαρχικό παράπτωμα, αφού δε μπορεί να αποδειχθεί υπαιτιότητα, ήτοι δόλος ή αμέλεια του υπαλλήλου.

Οπότε ισχύει  και σε αυτήν την περίπτωση ότι η συμμετοχή στην απεργία αποχή δεν μπορεί νομίμως να οδηγήσει στη μη νομιμοποίηση δόκιμου εκπαιδευτικού.

  1. Οι αναπληρωτές/ωρομίσθιοι δικαιούνται να συμμετέχουν στην απεργία- αποχή;

Όλοι/ες οι εκπαιδευτικοί έχουν τα ίδια ακριβώς συνδικαλιστικά δικαιώματα, ανεξαρτήτως σχέσης εργασίας. Οι αναπληρωτές/τριες και οι ωρομίσθιοι/ες έχουν κάθε δικαίωμα συμμετοχής στην απεργία αποχή.

Ο νόμος που προβλέπει τις διαδικασίες πρόσληψης και διορισμών είναι ο 4589/2019, που σε καμία διάταξή του δεν αναφέρεται αποκλεισμός εκπαιδευτικού από τους πίνακες λόγω μη συμμετοχής σε διαδικασία αξιολόγησης.

Υπενθυμίζουμε ότι η ίδια εκφοβιστική φήμη κυκλοφόρησε από κύκλους του ΥΠΑΙΘ την προηγούμενη σχολική χρονιά και όπως αποδείχτηκε στην πράξη καμία συνέπεια δεν υπέστησαν όσοι και όσες συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν πέρυσι στην απεργία αποχή, ούτε όσον αφορά την επαναπρόσληψη/διορισμό τους ούτε όσον αφορά ένσημα ή προϋπηρεσία.

  1. Η συμμετοχή στην απεργία – αποχή από την αξιολόγηση μπορεί είναι παράγοντας αποκλεισμού από τη συμμετοχή σε διαδικασίες κρίσης στελεχώνq

Υπενθυμίζουμε ότι με την διάταξη του άρθρου 36 παρ.2 ν.4489/2017 είχε αντιστοίχως προβλεφθεί στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, ότι η συμμετοχή στην διαδικασία αξιολογήσης, αποτελεί προϋπόθεση για την επιλογή υπαλλήλου σε διαδικασίες κρίσεων και τοποθέτησης προϊσταμένων.

Η ως άνω διάταξη καταργήθηκε μεταγενεστέρως αφού με την υπ’ αρ. 559/2020 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών κρίθηκε ότι η συμμετοχή υπαλλήλου σε νομίμως προκηρυχθείσα απεργία δεν κωλύει την συμμετοχή του σε διαδικασίες επιλογής προϊσταμένων, αφού η ως άνω διάταξη έχει την έννοια της επιβολής υπηρεσιακών κυρώσεων σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση και όχι στην περίπτωση, που ο υπάλληλος ασκεί ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα, όπως το δικαίωμα της απεργίας.

  1. Έχει υπάρξει στο παρελθόν αντίστοιχη περίπτωση όπου εκπαιδευτικοί απειλούνταν με τέτοιου είδους ποινές;

Ξεκινώντας από την αμέσως προηγούμενη χρονιά, υπενθυμίζουμε ότι το ΥΠΑΙΘ επιχείρησε επανειλημμένα να τρομοκρατήσει τον κλάδο, απειλώντας άμεσα ή έμμεσα με ποινές.

Ενδεικτικά:

απεργία αποχή από κάμερες στην τάξη, απεργία αποχή από απουσίες και εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις καταλήψεις, μη διεξαγωγή διαγωνισμάτων, μη κατάθεση βαθμολογίας και φυσικά απεργία αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης των σχολείων που προβλέπονται στον ν.4692/20.

Αποδείχτηκε λοιπόν στην πράξη ότι η ΟΛΜΕ είχε απόλυτο δίκιο όταν με επίσημες ανακοινώσεις της διαβεβαίωνε ότι σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις είχαμε απόλυτη νομική κάλυψη για να προχωρήσουμε στις παραπάνω δράσεις αντίστασης.

Το 2013 που και πάλι ο κλάδος αντιστάθηκε σθεναρά και μαζικά στις τότε προβλεπόμενες διατάξεις περί αξιολόγησης σχολείων, ακόμα και μετά το αυταρχικό «εντέλλεσθε» της τότε πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ, καμία απολύτως συνέπεια δεν υπήρξε σε κανέναν και καμία εκπαιδευτικό.

Το ίδιο συνέβη και στην 24ωρη απεργία στις 11 Ιουνίου 2013, όταν αρκετοί/ές συνάδελφοι/ισσες δήλωσαν απεργοί παρά το γεγονός ότι ο εκπαιδευτικός κλάδος ήταν επιστρατευμένος. Στις δύο αυτές περιπτώσεις του 2013, η τότε κυβέρνηση μπορούσε νομικά να επιβάλλει βαρύτατες ποινές με βάση τον Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα.

Η  μαζικότητα όμως της αντίστασης των εκπαιδευτικών έκανε την κυβέρνηση να υπαναχωρήσει και να μην τολμήσει να επιβάλλει καμία απολύτως κύρωση.

Σε κάθε περίπτωση το ΔΣ της ΟΛΜΕ δηλώνει και πάλι ότι κανένα μέλος της Ομοσπονδίας δεν θα μείνει μόνο του σε αυτόν τον αγώνα.

 Β. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ:
  1. Ποιοι/ες θεωρούνται μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων (ΣΔ);

 Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ.1: «Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρο το διευθυντή του σχολείου». Επομένως, μέλος του ΣΔ είναι κάθε εκπαιδευτικός (μόνιμος/η, αναπληρωτής/τρια, ωρομίσθιος/α) που διδάσκει έστω και μία ώρα στο σχολείο. Οι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί «Μετέχουν ισότιμα στις δραστηριότητες και τις διαδικασίες του Συλλόγου Διδασκόντων της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν…» (142628/ΓΔ4).  Το ΕΒΠ επίσης συμμετέχει ισότιμα στο Σύλλογο Διδασκόντων (27922/Γ6/08-03-2007 ΦΕΚ Β΄ 449και 88348/Δ3/30-05-2018 ΦΕΚ Β΄ 2038).

  1. Πότε συνεδριάζει ο Σύλλογος Διδασκόντων;

 Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ.2:

«Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων».

Καμία συνεδρίαση δε μπορεί να γίνεται εκτός ωραρίου ή σε αργίες. Τη μέρα που έχει συγκληθεί ο ΣΔ, γίνεται σύμπτυξη των διδακτικών ωρών, ώστε να μείνει χρόνος πριν τη λήξη του ωραρίου εργασίας για να συνεδριάσει ο ΣΔ.

  1. Πότε έχει απαρτία ο Σύλλογος Διδασκόντων;

 Υπουργική Απόφαση Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002 (ΦΕΚ 1340/16-10-2002) αρθ.37 παρ.13:

«Ο σύλλογος των διδασκόντων βρίσκεται σε νόμιμη απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες, όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα».

Στο ίδιο άρθρο παρ 14:

«…Το μέλος που απέχει από την ψηφοφορία ή δίνει λευκή ψήφο θεωρείται απόν».

Επομένως, αν οι απόντες (είτε επειδή συμμετέχουν στην απεργία-αποχή είτε για άλλο λόγο πχ άδεια) είναι περισσότεροι δεν υπάρχει απαρτία, δε μπορεί να συνεδριάσει ο σύλλογος και δεν λαμβάνεται καμία απόφαση.

  1. Κάποια σχολεία συνεδρίασαν την τρέχουσα εβδομάδα, που δεν ήταν ακόμα σε ισχύ η απεργία αποχή. Τι μπορούμε να κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση;

Η ΟΛΜΕ είχε εγκαίρως ενημερώσει ότι το εξώδικο κατατέθηκε την Δευτέρα 13/9/21 και με βάση την κείμενη νομοθεσία η ισχύς του ξεκινούσε 4 μέρες μετά, ζητώντας από τους διευθυντές και τις διευθύντριες των σχολικών μονάδων να μην συγκαλέσουν τις ειδικές συνεδριάσεις αυτήν την βδομάδα.

Ακόμα όμως και στις περιπτώσεις που έγιναν οι συνεδριάσεις, επειδή η απεργία αποχή είναι διαρκείας (για όσο ισχύει ο ν.4692/20 και οι σχετικές ΥΑ) και δεν αφορά μόνο στις αρχικές συνεδριάσεις αλλά και σε όλες τις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν, οι συνάδελφοι/ισσες των σχολείων αυτών μπορούν καθόλα νόμιμα να δηλώσουν την απεργία αποχή την ερχόμενη εβδομάδα στο πρωτόκολλο τους σχολείου τους.

Η δήλωση αυτή τους δίνει το δικαίωμα να απέχουν από τις διαδικασίες αξιολόγησης που θα ακολουθήσουν.

  1. Αν υπάρξει απαρτία στο ΣΔ, μπορεί ο ΣΔ με απόφασή του να συμπεριλάβει στις ομάδες δράσης όσους/ες έχουν δηλώσει ότι συμμετέχουν στην απεργία-αποχή;

Όχι. Ακόμα κι αν υπάρξει απαρτία, όσοι/ες δηλώσουν συμμετοχή στην απεργία αποχή είναι απόλυτα καλυμμένοι/ες να μη συμμετάσχουν ούτε στις ομάδες ούτε σε άλλη διαδικασία αξιολόγησης.

Ο ΣΔ δε νομιμοποιείται να τους/τις βάλει υποχρεωτικά σε ομάδες εργασίας, καθώς κάτι τέτοιο θα καταπατούσε το συνταγματικά κατοχυρωμένο συνδικαλιστικό τους δικαίωμα στην απεργία.

  1. Η προκηρυχθείσα απεργία αποχή καλύπτει και τα άρθρα του ν.4823/21, όπως αυτό που αναφέρει την υποχρέωση των διευθυντών/ντριων να προχωρήσουν μόνοι/ες τους τις διαδικασίες αξιολόγησης, αν ο Σύλλογος Διδασκόντων αρνηθεί;

Όντως, το άρθρο 97 του 4823/21 προβλέπει ότι αν ο ΣΔ για οποιοδήποτε λόγο δεν  υλοποιήσει τις διαδικασίες της αρμοδιότητάς του, οι διευθυντές/ντριες υποχρεούνται να προχωρήσουν σε συνεργασία με τον σύμβουλο στην υλοποίησή τους σε διάστημα 10 ημερών μετά τη λήξη της αρχικής σχετικής προθεσμίας (δηλ μέχρι τις 20 Οκτωβρίου).

Όπως γνωρίζετε, με βάση το καταστατικό της Ομοσπονδίας, το ΔΣ της ΟΛΜΕ δεν μπορεί να πάρει απόφαση για κήρυξη απεργίας.

Την αρμοδιότητα αυτή έχει μόνο η ΓΣ των Προέδρων. Ως εκ τούτου, το ΔΣ προκήρυξε εκ νέου την απεργία αποχή μόνο από τον ν.4692/20 και την ΥΑ 108906/ΓΔ4, με βάση την περσινή απόφαση της ΓΣ των Προέδρων που είναι σε ισχύ.

Ο ν.4823/21 ψηφίστηκε τον Αύγουστο.

Για το λόγο αυτό το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει συγκαλέσει ΓΣ Προέδρων στις 25 Σεπτεμβρίου, προκειμένου – ανάμεσα στα άλλα θέματα –  να τεθεί σε ψηφοφορία η λήψη απόφασης για απεργία αποχή και από τα σχετικά άρθρα του ν.4823/21.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει ήδη δώσει εντολή στην νομική του σύμβουλο να ετοιμάζει το σχετικό εξώδικο, ώστε να κατατεθεί την Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου, εφόσον ληφθεί η σχετική απόφαση από τους προέδρους. Η ισχύς του θα ξεκινήσει 4 ημέρες μετά.

Επομένως, οι διευθυντές και οι διευθύντριες καθώς και οι σύμβουλοι-συντονιστές/τριες, που συντάσσονται με τον αγώνα του κλάδου, θα είναι εγκαίρως πλήρως καλυμμένοι/ες, ώστε να μην αναγκαστούν να υλοποιήσουν μόνοι/ες τους τις αντιδημοκρατικές διατάξεις του ν.4823/21.

Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα άρθρα του νόμου αυτού. Για τα άρθρα αυτά θα βγει νέο ενημερωτικό με οδηγίες από την ΟΛΜΕ, όταν κατατεθεί το εξώδικο.

  1. Η απεργία αποχή καλύπτει το άρθρο 11 της ΥΑ 108906/ΓΔ4, που προβλέπει κατάθεση γενικής εκτίμησης για το προηγούμενο έτος έως τέλος Σεπτεμβρίου;

Είναι προφανές ότι όσα σχολεία απείχαν από την περσινές διαδικασίες, δεν μπορούν να υποβάλλουν τέτοια εκτίμηση αφού δεν υπήρξε αποτίμηση το προηγούμενο σχολικό έτος. Ακόμα όμως κι αν πιεστούν από τις ΔΔΕ να το πράξουν εκ των υστέρων, η απεργία αποχή τους καλύπτει πλήρως στο να μην το υλοποιήσουν.

Τα σχολεία που πέρυσι έκαναν τις διαδικασίες αξιολόγησης δύνανται, συμμετέχοντας φέτος στην απεργία αποχή, να μην καταθέσουν τη συγκεκριμένη γενική εκτίμηση.

  1. Τι συμβαίνει με τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε πολλά σχολεία;

Κάθε εκπαιδευτικός είναι μέλος των Συλλόγων Διδασκόντων σε όλα τα σχολεία που διδάσκει. Η ΥΑ προβλέπει: «εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι σε περισσότερα από ένα σχολεία συμμετέχουν σε Δράση της σχολικής μονάδας όπου υπηρετούν τις περισσότερες ώρες».

Επομένως, πρέπει να καταθέσουν τη δήλωση απεργίας-αποχής στο σχολείο που διδάσκουν τις περισσότερες ώρες. Αν υπηρετούν ίσες ώρες σε 2 σχολεία, την καταθέτουν και στα 2.

  1. Το επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό (ΕΕΠ-ΕΒΠ) μπορούν να δηλώσουν απεργία αποχή της ΟΛΜΕ;

Το ΕΕΠ-ΕΒΠ είναι μέλη της ΠΟΣΕΕΠΕΑ και επομένως δεν καλύπτονται από την απεργία αποχή της ΟΛΜΕ.

Πρέπει να επικοινωνήσουν με την Ομοσπονδία τους για τα τους ενημερώσει για το αν  υπάρχει ενεργή απεργία αποχή.

  1. Πως δηλώνεται η απεργία αποχή;

 Όσοι/ες επιθυμούν να συμμετάσχουν στην απεργία αποχή υπογράφουν τη δήλωση αποχής που έχει αποσταλεί από την ΟΛΜΕ και την καταθέτουν στο σχολείο.

Η δήλωση αυτή έχει συνταχθεί από τη νομική σύμβουλο της ΟΛΜΕ.

Η υπογεγραμμένη δήλωση της απεργίας αποχής κατατίθεται σε κάθε περίπτωση στο πρωτόκολλο του σχολείου.

Αν υπάρξει απαρτία και συνεδριάσει ο σύλλογος, η δήλωση κατατίθεται και στο πρακτικό. Το πρακτικό δεν υπογράφεται από τους απεργούς, αφού θεωρούνται απόντες. Ο λόγος που καταθέτουμε τη δήλωση στο πρακτικό είναι για να είναι δικαιολογημένη η απουσία μας.

  1. Η απεργία αποχή μπορεί να δηλωθεί μόνο στην ειδική συνεδρίαση του ΣΔ;

 Ο λόγος που θέλουμε να κατατεθεί στην συνεδρίαση του ΣΔ είναι για να μην υπάρξει απαρτία και να μπλοκαριστούν οι διαδικασίες. Ωστόσο, επισημαίνουμε ότι η απεργία αποχή είναι διαρκείας (για όσο ισχύει ο ν.4692 και οι σχετικές ΥΑ), δεν αφορά μόνο στις αρχικές συνεδριάσεις αλλά και σε όλες τις διαδικασίες που θα ακολουθήσουν.

Αυτό σημαίνει, ότι αν κάποιος/α συνάδελφος δεν δηλώσει αρχικά απεργία αποχή και μπει στις ομάδες, αλλά αργότερα αλλάξει γνώμη και πειστεί να συμμετάσχει στην απεργία αποχή μπορεί να τη δηλώσει ανά πάσα στιγμή (καταθέτοντας τη δήλωσή του στο πρωτόκολλο του σχολείου). Άρα, η μάχη δεν σταματά μετά την πρώτη συνεδρίαση.

Ακόμα και αν δεν πετύχουμε την έλλειψη απαρτίας που θέλουμε, συνεχίζουμε να επικοινωνούμε με τους συναδέλφους για να τους πείσουμε να συνταχθούν με την απόφαση της ΟΛΜΕ.

Αν πειστούν και δηλώσουν απεργία αποχή ακόμη και μετά τη συνεδρίαση, πάλι είναι καλυμμένοι να μη συμμετάσχουν από κει και πέρα στις ομάδες και στις υπόλοιπες διαδικασίες της αξιολόγησης.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

 ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΛΜΕ ΝΑ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΣΕ ΟΣΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΕΙΤΑΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

Δείτε επίσης

ΟΛΜΕ: Ενημερωτικό για την νομιμότητα της απεργίας αποχής από την αξιολόγηση-Γνωμοδότηση
Εγκύκλιος-αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ενεργοποιούνται οι εκ του νόμου διαδικασίες
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων-νέο ΦΕΚ: Η νέα απόφαση για το 2021-22
Οδηγός αξιολόγησης σχολείων από το ΙΕΠ: Εως 30.09 η έκθεση του σχολείου στην πλατφόρμα του ΙΕΠ
ΔΟΕ: Απεργία-αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας
ΟΛΜΕ-Διαδικασίες αξιολόγησης σχολικών μονάδων: Συνέχιση της απεργίας αποχής
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση