Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αξιολόγηση ΕΕΠ-ΕΒΠ Ειδικών-Γενικών σχολείων-ΚΕΔΑΣΥ: Διαδικασία-Πεδία-Κριτήρια-Περιοδικότητα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αξιολόγηση ΕΕΠ-ΕΒΠ Ειδικών-Γενικών σχολείων-ΚΕΔΑΣΥ: Διαδικασία-Πεδία και κριτήρια-Περιοδικότητα-Ενστάσεις-Διατάξεις στο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ.

Αξιολόγηση ΕΕΠ-ΕΒΠ

Σύμφωνα με τις διατάξεις του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις” .

Αξιολόγηση μελών ΕΕΠ ΣΜΕΑΕ και Γενικής Εκπαίδευσης

Τα μέλη του Ε.Ε.Π. των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τα μέλη του Ε.Ε.Π που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της γενικής εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως βαθμίδας, αξιολογούνται από

  • τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) του Ε.Ε.Π. ως προς την ποιότητα του υποστηρικτικού και παιδαγωγικού έργου τους και
  • από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, καθώς και από
  • τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και την επάρκειά τους.
Αξιολόγηση μελών ΕΕΠ ΚΕΔΑΣΥ

Τα μέλη του Ε.Ε.Π. που υπηρετούν στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και στις Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) αξιολογούνται από

  • τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) του Ε.Ε.Π. ως προς την ποιότητα του αξιολογικού, συμβουλευτικού, υποστηρικτικού παιδαγωγικού έργου τους και
  • από τον Προϊστάμενο του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους.
Αξιολόγηση μελών ΕΒΠ

Τα μέλη του Ε.Β.Π. που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και τα μέλη του Ε.Β.Π. που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της γενικής εκπαίδευσης, ανεξαρτήτως βαθμίδας, αξιολογούνται από

  • τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ως προς την ποιότητα του υποστηρικτικού έργου τους, και από
  • τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους.
Η αξιολόγηση των μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. που υπηρετούν σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες διενεργείται από

τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τους οικείους Συμβούλους Εκπαίδευσης (παιδαγωγικής ευθύνης, επιστημονικής ευθύνης/ειδικότητας) της μονάδας, στην οποία διδάσκουν τις περισσότερες ώρες ή που ορίζεται με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, εάν οι ώρες είναι ισοκατανεμημένες.

Δόκιμα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ

Οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί και τα μέλη του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αξιολογούνται όπως και οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί και μέλη.

Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των σχολικών μονάδων
1.Το έργο των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) των σχολικών μονάδων

αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία διαβαθμίζεται από μη ικανοποιητικό, σε ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ως προς δύο (2) πεδία:

Α) το υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο του μέλους του Ε.Ε.Π., το οποίο εξειδικεύεται σε:

Α1) ειδικό υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο και

Α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση του υποστηρικτικού έργου και

Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του μέλους του Ε.Ε.Π.
2. Όσον αφορά στο πεδίο Α1,

το υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) του Ε.Ε.Π, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Προετοιμασία και σχεδιασμός προγραμμάτων ατομικής ή μικροομαδικής υποστήριξης μαθητών:

Αξιολογούνται ο προγραμματισμός και η οργάνωση του υποστηρικτικού έργου, ο σχεδιασμός, η διαμόρφωση και υλοποίηση εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτων υποστήριξης των μαθητών, η ανάπτυξη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, η συμμετοχή στη διεπιστημονική ομάδα για την εξειδίκευση των βασικών αξόνων του Ε.Π.Ε των μαθητών, καθώς και η επαναξιολόγηση των προγραμμάτων.

β)Τήρηση κανόνων δεοντολογίας και διεπιστημονική συνεργασία:

Αξιολογούνται η εφαρμογή κανόνων δεοντολογίας, ο σεβασμός και η διάκριση των υπηρεσιακών ρόλων και αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο της διεπιστημονικής συνεργασίας, η υπευθυνότητα για τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων και η διαμόρφωση συμμετοχικών τρόπων πρόληψης, παρέμβασης και διαχείρισης εντάσεων και συγκρούσεων.

γ) Διαχείριση ατομικού ή μικροομαδικού υποστηρικτικού έργου:

Αξιολογούνται η εφαρμογή συνεργατικών πρακτικών για την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών, η οργάνωση των εξατομικευμένων ή ομαδικών παρεμβάσεων, η χρήση κατάλληλων υλικών και μέσων, η διαχείριση συγκεκριμένων αναγκών ή δυσκολιών κατά την παροχή του υποστηρικτικού έργου.

δ) Μεθοδολογία και σύγχρονες πρακτικές:

Αξιολογούνται η χρήση σύγχρονων μεθόδων διερεύνησης αναγκών, αξιολόγησης, και διατύπωσης εισηγήσεων με άξονα την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και τους περιορισμούς αυτών των μεθόδων καθώς και η εφαρμογή εξειδικευμένων διαδικασιών και εργαλείων μέτρησης για την τυπική-άτυπη αξιολόγηση των πάσης φύσεως αιτημάτων (αξιολογικών και συμβουλευτικών).

ε) Αναστοχασμός Αυτοαξιολόγηση:

Αξιολογούνται η ικανότητα αναστοχασμού για τη βελτίωση των πρακτικών διερεύνησης και αξιολόγησης εκπαιδευτικών και άλλων αναγκών των μαθητών, η ικανότητα επαναπροσδιορισμού του σχεδιασμού των υποστηρικτικών προγραμμάτων, η αποτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων, ο εντοπισμός των δυσκολιών και των προβλημάτων και ο τρόπος αντιμετώπισής τους.

3. Όσον αφορά στο πεδίο Α2,

το παιδαγωγικό έργο του μέλους του Ε.Ε.Π. αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση του υποστηρικτικού έργου, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση του υποστηρικτικού έργου:

Αξιολογείται η συμβολή του μέλους του Ε.Ε.Π. στη δημιουργία κλίματος μάθησης κατά το υποστηρικτικό έργο του, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών στην ενεργή συμμετοχή τους στη μαθησιακή και υποστηρικτική διαδικασία, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων, στην αποδοχή της διαφορετικότητας, στην ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών, στην υπευθυνότητα για τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων, στον προσδιορισμόκοινών στόχων, και στον βαθμό επίτευξης συνεργασίας.

β) Αναστοχασμός Αυτοαξιολόγηση:

Αξιολογείται η ικανότητα αναστοχασμού του μέλους του Ε.Ε.Π. ως προς τη διαχείριση του παιδαγωγικού κλίματος στο υποστηρικτικό έργο του, την κριτική επανεξέταση των πρακτικών του, τον εντοπισμό των προβληματικών σημείων στη διαχείριση του κλίματος και την εξεύρεση λύσεων για την αντιμετώπισή τους.

4. Όσον αφορά στο πεδίο Β,

η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του μέλους του Ε.Ε.Π. αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης,με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Συνέπεια και ενδιαφέρον ή αφοσίωση κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του:

Αξιολογούνται η συνέπεια και η ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής μονάδας, όπως η τήρηση του ωραρίου και η έγκαιρη προσέλευση, η ενεργός συμμετοχή στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, η αποτελεσματική διεκπεραίωση εργασιών που του αναθέτουν η διεύθυνση και ο σύλλογος διδασκόντων της σχολικής μονάδας, όπως οι εργασίες γραφείου, η ενεργός συμμετοχή στις εκδηλώσεις του σχολείου και η ανάληψη ευθύνης στην οργάνωση και πραγματοποίησή τους και στην εν γένει εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

β) Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της:

Αξιολογούνται η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, το ενδιαφέρον για τα ζητήματα του σχολείου, η ενεργός συμμετοχή στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η ενεργός συμμετοχή στην οργάνωση της σχολικής μονάδας και στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου, καθώς και στην υλοποίηση τωνδράσεων βελτίωσής της.

γ) Συνεργασία με τους συναδέλφους:

Αξιολογείται η συνεργασία με τον Διευθυντή και τους συναδέλφους για τον προγραμματισμό των δράσεων του σχολείου, τον σχεδιασμό του υποστηρικτικού έργου και τη λειτουργία της σχολικής μονάδας γενικότερα.

δ) Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς:

Αξιολογούνται ιδίως η συνεργασία του με τους γονείς και την κοινότητα προς όφελος των μαθητών, η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων για την πρόοδο των μαθητών.

Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης

1. Το έργο των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και των μελών του Ε.Ε.Π. των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία διαβαθμίζεται από μη ικανοποιητικό, σε ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ως προς δύο (2) πεδία:

Α) το αξιολογικό, συμβουλευτικό, υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. και
Β) την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π..
2. Όσον αφορά στο πεδίο Α,

το αξιολογικό, συμβουλευτικό, υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης για τους εκπαιδευτικούς και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης αντίστοιχης ειδικότητας του Ε.Ε.Π. για τα μέλη του Ε.Ε.Π., με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Διερεύνηση και αξιολόγηση αναγκών σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο:

Αξιολογούνται ο προγραμματισμός και η οργάνωση έργου, η χρήση σύγχρονων τεχνικών διερεύνησης αναγκών και αξιολόγησης, ο βαθμός καταλληλότητας των εισηγήσεων για το πλαίσιο παρέμβασης, στήριξης και συμβουλευτικής, η εισήγηση των κατάλληλων μορφών τυπικής άτυπης αξιολόγησης των μαθητών, ο σχεδιασμός και η διαμόρφωση εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτων υποστήριξης των μαθητών και των οικογενειών, η εισήγηση για την ανάπτυξη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, η συμμετοχή στη σύνταξη των βασικών αξόνων των Ε.Π.Ε των μαθητών.

β) Τήρηση κανόνων δεοντολογίας και διεπιστημονική συνεργασία:

Αξιολογούνται η εφαρμογή των κανόνων δεοντολογίας, ο σεβασμός και η διάκριση των υπηρεσιακών ρόλων και αρμοδιοτήτων στο πλαίσιο της διεπιστημονικής συνεργασίας, η διασφάλιση του απορρήτου των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των μαθητών και των μελών των οικογενειών τους, ο βαθμός επίτευξης συνεργασίας, η υπευθυνότητα για τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων και τη διαμόρφωση κοινών στόχων.

γ) Διαχείριση αξιολογικού, συμβουλευτικού, υποστηρικτικού και παιδαγωγικού έργου:

Αξιολογούνται η εφαρμογή ενταξιακών, συνεργατικών πρακτικών για τη συμμετοχή, υποστήριξη και ενδυνάμωση όλων των μαθητών και των οικογενειών τους, η προώθηση της διεπιστημονικής συνεργασίας, η αποτελεσματική διαχείριση συγκεκριμένων αναγκών ή δυσκολιών, η υποστήριξη δράσεων ενημέρωσης, συνεργασίας και επιμόρφωσης γονέων και κηδεμόνων, η εφαρμογή δράσεων ευαισθητοποίησης της σχολικής κοινότητας, αποδοχής της διαφορετικότητας, αξιοποίησης της ετερογένειας του μαθητικού πληθυσμού.

δ) Μεθοδολογία και σύγχρονες πρακτικές:

Αξιολογούνται η χρήση σύγχρονων μεθόδων διερεύνησης αναγκών, αξιολόγησης, και διατύπωσης εισηγήσεων με άξονα την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και τους περιορισμούς αυτών των μεθόδων,καθώς και η εφαρμογή εξειδικευμένων διαδικασιών και εργαλείων μέτρησης για την τυπική-άτυπη αξιολόγηση των πάσης φύσεως, αξιολογικών ή συμβουλευτικών αιτημάτων.

ε) Αναστοχασμός -Αυτοαξιολόγηση:

Αξιολογούνται η ικανότητα αναστοχασμού για τη βελτίωση των πρακτικών διερεύνησης και αξιολόγησης εκπαιδευτικών και άλλων αναγκών των μαθητών, η ικανότητα επαναπροσδιορισμού του σχεδιασμού των υποστηρικτικών προγραμμάτων, η αποτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων, ο εντοπισμός των δυσκολιών και των προβλημάτων και ο τρόπος αντιμετώπισής τους.

3. Όσον αφορά στο πεδίο Β,

η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Προϊστάμενο του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.,με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Συνέπεια και ενδιαφέρον ή δέσμευση κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του:

Αξιολογούνται η συνέπεια των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π. κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους και η ανταπόκρισή τους στο πλαίσιο λειτουργίας του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή της σχολικής μονάδας, η ενεργός συμμετοχή στις συνεδριάσεις της Ολομέλειας του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. ή του συλλόγου διδασκόντων των σχολικών μονάδων, η αποτελεσματική διεκπεραίωση των εργασιών που τους ανατίθενται, η ανάληψη ευθύνης στην εν γένει επιτυχή εκπλήρωση της αποστολής του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ..

β) Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και στον προγραμματισμό και την υλοποίηση των δράσεών του:

Αξιολογούνται η ενεργητική συμμετοχή στη συγκρότηση και λειτουργία των διεπιστημονικών ομάδων, η ανάληψη πρωτοβουλιών για το σύνολο των παρεμβάσεων του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων παροχής των υπηρεσιών, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η ενεργός συμμετοχή στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και αποτίμησης του έργου για τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ..

γ) Συνεργασία και επικοινωνία:

Αξιολογούνται ο βαθμός απρόσκοπτης συνεργασίας με τον Προϊστάμενο, τα λοιπά μέλη του εκπαιδευτικού και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, τους μαθητές και τις οικογένειες των μαθητών, η ανταπόκριση στη συμμετοχική λήψη αποφάσεων, η ικανότητα ανάπτυξης συνεργατικών πρακτικών με τις σχολικές μονάδες, τις διάφορες υπηρεσίες και την ευρύτερη κοινότητα.

Πεδία και κριτήρια αξιολόγησης του έργου των μελών του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού των σχολικών μονάδων

1.Το έργο των μελών του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) των σχολικών μονάδων αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία διαβαθμίζεται από μη ικανοποιητικό, σε ικανοποιητικό, πολύ καλό ή εξαιρετικό, ως προς δύο (2) πεδία:

Α) υποστηρικτικό έργο του μέλους του Ε.Β.Π.και
Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του μέλους του Ε.Β.Π..
2. Όσον αφορά στο πεδίο Α,

το υποστηρικτικό έργο του μέλους του Ε.Β.Π., αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Προετοιμασία και σχεδιασμός προγραμμάτων ατομικής ή μικροομαδικής υποστήριξης μαθητών:

Αξιολογούνται ο σχεδιασμός και η υλοποίηση εξατομικευμένων ή ομαδικών δραστηριοτήτων υποστήριξης των μαθητών, η εφαρμογή υποστηρικτικών τεχνικών για την ενίσχυση των καθημερινών δεξιοτήτων των μαθητών, η ανάπτυξη κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού, η συμμετοχή στη διεπιστημονική ομάδα για την εξειδίκευση των βασικών αξόνων των Ε.Π.Ε. των μαθητών.

β) Τήρηση κανόνων δεοντολογίας και διεπιστημονική συνεργασία:

Αξιολογούνται ο σεβασμός και η διάκριση των υπηρεσιακών ρόλων και αρμοδιοτήτων, η διαμόρφωση κλίματος αλληλοσεβασμού και αμοιβαίας εμπιστοσύνης, η υπευθυνότητα για τη συμμετοχική λήψη αποφάσεων και τη διαμόρφωση κοινών στόχων.

γ) Διαχείριση ατομικού ή μικροομαδικού υποστηρικτικού έργου:

Αξιολογούνται η εφαρμογή συνεργατικών και διεπιστημονικών πρακτικών για την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών, η προώθηση της διεπιστημονικής συνεργασίας, η υποστήριξη δράσεων ενημέρωσης και συνεργασίας με τους γονείς ή κηδεμόνες.

δ) Αναστοχασμός -Αυτοαξιολόγηση:

Αξιολογούνται η ικανότητα αναστοχασμού για τον σχεδιασμό των υποστηρικτικών προγραμμάτων των μαθητών, η ικανότητα επανεξέτασης του υποστηρικτικού έργου, η αποτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων, ο εντοπισμός των δυσκολιών και των προβλημάτων και ο τρόπος αντιμετώπισής τους στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης.

Όσον αφορά στο πεδίο Β,

η υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του μέλους του Ε.Β.Π. αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Συνέπεια και ενδιαφέρον ή αφοσίωση κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του:

Αξιολογούνται η συνέπεια κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του και η ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής μονάδας, όπως η τήρηση του ωραρίου και η έγκαιρη προσέλευση, η ενεργός συμμετοχή στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων, η αποτελεσματική διεκπεραίωση εργασιών που του αναθέτουν η διεύθυνση και ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου, όπως οι εργασίες γραφείου, η ενεργός συμμετοχή στις εκδηλώσεις του σχολείου και η ανάληψη ευθύνης στην οργάνωση και πραγματοποίησή τους και στην εν γένει εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

β) Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της:

Αξιολογούνται η ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, το ενδιαφέρον για τα ζητήματα του σχολείου, η ενεργός συμμετοχή στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων που ανακύπτουν στο σχολείο, η ενεργός συμμετοχή στην οργάνωση της σχολικής μονάδας και στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου, καθώς και στην υλοποίηση των δράσεων βελτίωσής της.

γ) Συνεργασία με τους συναδέλφους:

Αξιολογείται η συνεργασία με τον Διευθυντή και τους συναδέλφους, για τον προγραμματισμό των δράσεων του σχολείου, για τον σχεδιασμό του υποστηρικτικού έργου, για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας γενικότερα.

δ) Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς:

Αξιολογούνται η συνεργασία του με τους γονείς ή κηδεμόνες και την κοινότητα προς όφελος των μαθητών, η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των γονέων ή κηδεμόνων.

Διαδικασία αξιολόγησης του έργου των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού των σχολικών μονάδων

1.Η αξιολογική κρίση βασίζεται στην τεκμηριωμένη αποτίμηση του έργου του αξιολογούμενου από τους αξιολογητές.

2. Η αποτίμηση των πεδίων Α1, Α2 και Β για τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και για τα πεδία Α και Β για τα μέλη του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) παραμένει διακριτή και δεν συμψηφίζεται.Στις περιπτώσεις που το πεδίο Β αποτιμάται από δύο αξιολογητές, η αποτίμηση γίνεται με έναν χαρακτηρισμό που περιέχεται σε κοινή αξιολογική έκθεση.

3. Το πεδίο «Α Υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο του μέλους του Ε.Ε.Π. (Α1. Ειδικό υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο και Α2. Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης)» και το πεδίο «Α Υποστηρικτικό έργο του μέλους του Ε.Β.Π.», αξιολογείται με βάση:

α) τις συζητήσεις προετοιμασίας της παρατήρησης του υποστηρικτικού έργου,

β) την παρατήρηση δύο ατομικών ή μικροομαδικών υποστηρικτικών προγραμμάτων από κάθε αξιολογητή,

γ) την έκθεση αυτοαξιολόγησης και τα στοιχεία ή τεκμήρια στα οποία ο αξιολογούμενος αναφέρεται ή παραπέμπει,

δ) τις συζητήσεις και τον αναστοχασμό μετά την παρατήρηση και

ε) τα τεκμήρια που έχει συγκεντρώσει ο αξιολογητής, συνεκτιμωμένων των τεκμηρίων που έχει συγκεντρώσει ο αξιολογούμενος στον ηλεκτρονικό φάκελό του σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 68.

4. Κάθε παρατήρηση ατομικού ή μικροομαδικού υποστηρικτικού προγράμματος περιλαμβάνει τα εξής στάδια:
α) Συνάντηση προετοιμασίας:

Ο αξιολογητής, σε προγραμματισμένη συνάντηση διά ζώσης ή εξ αποστάσεως, συζητά με τον αξιολογούμενο, προγραμματίζουν και προετοιμάζουν την παρακολούθηση του υποστηρικτικού προγράμματος. Κατά τη συζήτηση αυτή διευκρινίζονται πλήρως τα τυπικά θέματα, όπως η ώρα, μέρα, χώρος, αντικείμενο προγράμματος, καθώς και τα ουσιαστικά θέματα, όπως ιδιαίτερη εστίαση, συμπληρωματικά στοιχεία που μπορεί να ζητηθούν ως βοηθητικά τεκμήρια για τη διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας.

Ο αξιολογούμενος έχει τη δυνατότητα να προτείνει ατομικά ή μικροομαδικά υποστηρικτικά προγράμματα.

Τα κύρια σημεία και οι αποφάσεις της συζήτησης καταγράφονται και συνυπογράφονται από αξιολογούμενο και αξιολογητή.

Το έγγραφο αυτό αποτελεί τεκμήριο για την αξιολόγηση του αξιολογούμενου και αντίγραφό του εντάσσεται στον ηλεκτρονικό φάκελό του,

β) Παρατήρηση υποστηρικτικού προγράμματος:

Ο αξιολογητής παρακολουθεί διακριτικά την εφαρμογή του προγράμματος, λαμβάνοντας υπόψη τα σχετικά κριτήρια και εστιάζοντας στα σημεία που έχουν συμφωνηθεί κατά τη συνάντηση προετοιμασίας, αξιοποιώντας ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο παρατήρησης, διαφορετικό κατά περίπτωση αναλόγως του αν παρατηρητής είναι ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας ή ο Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ή ο Σύμβουλος του Ε.Ε.Π,

γ) Συζήτηση και αναστοχασμός:

Ο αξιολογητής, αμέσως μετά την παρατήρηση ή εντός δύο (2) ημερών από αυτή, σε οργανωμένη συνάντηση με τον αξιολογούμενο συζητά επί του αναστοχασμού του σχετικά με το υποστηρικτικό πρόγραμμα που παρακολούθησε, ζητά διευκρινίσεις και παρέχει ανατροφοδότηση ως προς τα θετικά σημεία που εντόπισε στην εφαρμογή του, τα σημεία που θεωρεί ότι χρήζουν προσοχής ή βελτίωσης, τις εναλλακτικές λύσεις σε προβλήματα και την πιθανή ανάγκη για περαιτέρω υποστήριξη ή επιμόρφωση.

5. Ο αξιολογούμενος έχει τη δυνατότητα, κατά τη συζήτηση, να καταθέτει στοιχεία από τον ηλεκτρονικό φάκελό του παρέχοντας σχετική τεκμηρίωση, όπως έντυπο σχεδιασμού προγράμματος και υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό.

6. Ο αξιολογητής συζητά με τον αξιολογούμενο την αξιολογική κρίση του, τεκμηριώνοντας την αποτίμησή του.

Ο αξιολογούμενος δύναται να υποβάλει σε διάστημα πέντε (5) ημερών έκθεση με τις παρατηρήσεις του σε περίπτωση που υπάρχει διαφωνία ως προς την αξιολογική κρίση.

Η έκθεση του εκπαιδευτικού καταχωρίζεται στον ηλεκτρονικό φάκελο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού.

7. Το πεδίο «Β. Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του μέλους του Ε.Ε.Π.» και το πεδίο «Β. Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του μέλους του Ε.Β.Π.» αξιολογείται με βάση:

α) τα τεκμήρια που έχουν συγκεντρώσει οι αξιολογητές από τη συνεργασία και την αλληλεπίδρασή τους στο πλαίσιο της καθημερινής πρακτικής του αξιολογούμενου στη σχολική μονάδα και

β) την έκθεση αυτοαξιολόγησης και τα στοιχεία ή τεκμήρια στα οποία ο αξιολογούμενος αναφέρεται ή παραπέμπει, συνεκτιμωμένων των τεκμηρίων που έχει συγκεντρώσει ο αξιολογούμενος στον ηλεκτρονικό φάκελό του σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 68.

8. Η αξιολογική έκθεση όλων των αξιολογητών, επαρκώς τεκμηριωμένη, καταχωρίζεται στην ειδική ψηφιακή εφαρμογήτου άρθρου 76 και γνωστοποιείται με απόδειξη στον αξιολογούμενο που αφορά. Η γνωστοποίηση αυτή γίνεται με κάθε πρόσφορο τρόπο.

Διαδικασία αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού των Επιτροπών Διεπιστημονικής Υποστήριξης

1.Η αξιολογική κρίση βασίζεται στην τεκμηριωμένη αποτίμηση του έργου του αξιολογούμενου από τους αξιολογητές.

2. Η αποτίμηση των πεδίων Α και Β για τους εκπαιδευτικούς και τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) παραμένει διακριτή και δεν συμψηφίζεται.

3. Το πεδίο Α. «Το αξιολογικό, συμβουλευτικό, υποστηρικτικό και παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών και των μελών του Ε.Ε.Π.» αξιολογείται με βάση:

α) τις συζητήσεις προετοιμασίας της ανάλυσης μελετών περίπτωσης του έργου,

β) την παρουσίαση και ανάλυση δύο μελετών περίπτωσης διερεύνησης αναγκών, σχεδιασμού αξιολογικής έκθεσης, παρέμβασης ή υποστήριξης είτε σε μαθητή και οικογένεια είτε στη σχολική κοινότητα,

γ) την έκθεση αυτοαξιολόγησης και τα στοιχεία ή τεκμήρια στα οποία ο αξιολογούμενος αναφέρεται ή παραπέμπει,

δ) τις συζητήσεις και τον αναστοχασμό μετά την παρουσίαση και ανάλυση και

ε) τα τεκμήρια που έχει συγκεντρώσει ο αξιολογητής, συνεκτιμωμένων των τεκμηρίων που έχει συγκεντρώσει ο αξιολογούμενος στον ηλεκτρονικό φάκελό του σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 68.

4. Κάθε παρουσίαση και ανάλυση των μελετών περίπτωσης περιλαμβάνει τα εξής στάδια:
α) Συνάντηση προετοιμασίας:

Ο αξιολογητής, σε προγραμματισμένη συνάντηση διά ζώσης ή εξ αποστάσεως, συζητά με τον αξιολογούμενο, προγραμματίζουν και προετοιμάζουν την παρουσίαση και την ανάλυση της μελέτης περίπτωσης.

Κατά τη συζήτηση αυτή διευκρινίζονται πλήρως τα τυπικά θέματα, όπως η ώρα, μέρα, χώρος, αντικείμενο της μελέτης περίπτωσης, καθώς και τα ουσιαστικά θέματα, όπως ιδιαίτερη εστίαση, συμπληρωματικά στοιχεία που μπορεί να ζητηθούν ως βοηθητικά τεκμήρια για τη διαμόρφωση πληρέστερης εικόνας.

Ο αξιολογούμενος έχει τη δυνατότητα να προτείνει μελέτη περίπτωσης διερεύνησης αναγκών, σχεδιασμού αξιολογικής έκθεσης, δράση παρέμβασης ή υποστήριξης είτε σε μαθητή και οικογένεια είτε στη σχολική κοινότητα.

Τα κύρια σημεία και οι αποφάσεις της συζήτησης καταγράφονται και συνυπογράφονται από αξιολογούμενο και αξιολογητή.

Το έγγραφο αυτό αποτελεί τεκμήριο για την αξιολόγηση του αξιολογούμενου και αντίγραφό του εντάσσεται στον ηλεκτρονικό φάκελο του.

β) Παρουσίαση και ανάλυση της μελέτης περίπτωσης:

Ο αξιολογητής εξετάζει τη μελέτη περίπτωσης και τον σχεδιασμό του παραγόμενου έργου, λαμβάνοντας υπόψη τα κριτήρια αξιολόγησης, εστιάζοντας στα σημεία που έχουν συμφωνηθεί κατά τη συνάντηση προετοιμασίας και αξιοποιώντας ειδικά διαμορφωμένο πλαίσιο εξέτασης αναφορικά με τις προτάσεις, τις υποδειχθείσες σχετικές δράσεις, τη συμβουλευτική υποστήριξη, διαφορετικό κατά περίπτωση αναλόγως του εάν αξιολογητής είναι ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης ή ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης του Ε.Ε.Π.,

γ) Συζήτηση και αναστοχασμός:

Ο αξιολογητής, αμέσως μετά την παρουσίαση και την ανάλυση της μελέτης περίπτωσης ή εντός δύο (2) ημερών από αυτή, σε οργανωμένη συνάντηση με τον αξιολογούμενο συζητά επί του αναστοχασμού του σχετικά με τη μελέτη περίπτωσης που του παρουσιάστηκε, ζητά διευκρινίσεις και παρέχει ανατροφοδότηση ως προς τα θετικά σημεία που εντόπισε στην εφαρμογή της, τα σημεία που θεωρεί ότι χρήζουν προσοχής ή βελτίωσης, τις εναλλακτικές λύσεις σε προβλήματα και την πιθανή ανάγκη για περαιτέρω υποστήριξη ή επιμόρφωση.

5. Ο αξιολογούμενος έχει τη δυνατότητα, κατά τη συζήτηση, να καταθέτει στοιχεία από τον ηλεκτρονικό φάκελό του παρέχοντας σχετική τεκμηρίωση, όπως προγραμματισμό και υλοποίηση δράσεων, επισκέψεων και διασύνδεσης σχολικών μονάδων με την ευρύτερη κοινότητα, έντυπο σχεδιασμού προγράμματος και υποστηρικτικό επιμορφωτικό υλικό.

6. Ο αξιολογητής συζητά με τον αξιολογούμενο την αξιολογική κρίση του, τεκμηριώνοντας την αποτίμησή του. Ο αξιολογούμενος δύναται να υποβάλει σε διάστημα πέντε (5)ημερών έκθεση με τις παρατηρήσεις του σε περίπτωση που υπάρχει διαφωνία ως προς την αξιολογική κρίση.

Η έκθεση του εκπαιδευτικού ή του μέλους του Ε.Ε.Π. καταχωρίζεται στον ηλεκτρονικό φάκελο αξιολόγησής του.

7. Το πεδίο Β. «Υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια εκπαιδευτικού και μέλους του Ε.Ε.Π.» αξιολογείται με βάση:

α) τα τεκμήρια που έχει συγκεντρώσει ο αξιολογητής από τη συνεργασία και την αλληλεπίδρασή του με τον αξιολογούμενο στο πλαίσιο της καθημερινής εκτέλεσης του έργου του αξιολογούμενου στο Κέντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή ως μέλος της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) στη σχολική μονάδα και

β) την έκθεση αυτοαξιολόγησης και τα στοιχεία ή τεκμήρια στα οποία ο αξιολογούμενος αναφέρεται ή παραπέμπει, συνεκτιμωμένων των τεκμηρίων που έχει συγκεντρώσει ο αξιολογούμενος στον ηλεκτρονικό φάκελό του σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 68.

8. Η αξιολογική έκθεση όλων των αξιολογητών, επαρκώς τεκμηριωμένη, καταχωρίζεται στην ειδική ψηφιακή εφαρμογήτου άρθρου 76 και γνωστοποιείται με απόδειξη στον αξιολογούμενο που αφορά. Η γνωστοποίηση αυτή γίνεται με κάθε πρόσφορο τρόπο.

Περιοδικότητα αξιολόγησης
Τα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τα μέλη του Ε.Ε.Π που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες της γενικής εκπαίδευσης,

ανεξαρτήτως βαθμίδας, αξιολογούνται στη διάρκεια της τετραετίας από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, ως προς το παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης, και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) του Ε.Ε.Π., ως προς την ποιότητα του υποστηρικτικού και παιδαγωγικού έργου τους (πεδίο Α), και

ανά δύο έτη από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της, ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους (πεδίο Β).

Τα μέλη του Ε.Ε.Π. που υπηρετούν στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και στην Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.)

αξιολογούνται στη διάρκεια της τετραετίας από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) του Ε.Ε.Π,. ως προς την ποιότητα του αξιολογικού, συμβουλευτικού, υποστηρικτικού-παιδαγωγικού έργου τους (πεδίο Α), και

ανά δύο έτη από τον Προϊστάμενο του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους (πεδίο Β).

Τα μέλη του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)

που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αξιολογούνται στη διάρκεια της τετραετίας από τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, ως προς την ποιότητα του υποστηρικτικού έργου τους (πεδίο Α), και

ανά δύο έτη από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας στην οποία υπηρετούν ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους (πεδίο Β).

Το έργο των μόνιμων εκπαιδευτικών, καθώς και των μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. αξιολογείται κατά προτεραιότητα στις εξής κατηγορίες:

α) Εκπαιδευτικοί των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων για την ανανέωση της θητείας τους, σύμφωνα με τον ν. 4692/2020 (Α ́111).

β) Εκπαιδευτικοί και μέλη του Ε.Ε.Π. μετά από αίτησή τους, προκειμένου να συμμετάσχουν σε διαδικασίες επιλογής για την κατάληψη θέσης στελέχους της εκπαίδευσης.

γ) Εκπαιδευτικοί και μέλη του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.μετά από εισήγηση που συνυπογράφουν ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας και ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ή την επιστημονική ευθύνη της, στην οποία τεκμηριώνεται η ανάγκη της κατά προτεραιότητα αξιολόγησης.

Η εισήγηση υποβάλλεται στον Επόπτη Ποιότητας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος ενεργοποιεί τη σχετική διαδικασία.

δ) Εκπαιδευτικοί και μέλη του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. με λιγότερα έτη υπηρεσίας προηγούνται αυτών με περισσότερα έτη υπηρεσίας.

3.Το έργο των δόκιμων εκπαιδευτικών και μελών του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.αξιολογείται ανά έτος.

4. Την ευθύνη του προγραμματισμού των αξιολογήσεων έχουν ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης και ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης.

Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, υποβάλλουν στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ετήσιο προγραμματισμό των αξιολογήσεων στην περιοχή ευθύνης τους.

Αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών, καθώς και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

1. Στην περίπτωση που το έργο ενός εκπαιδευτικού, καθώς και μέλους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)αξιολογηθεί οριστικά ως «μη ικανοποιητικό» κατά την αξιολόγησή του σε ένα από τα πεδία Α1, Α2 ή Β ή Α ́ ή Β ́, κατά περίπτωση, ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός ή μέλος του Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. παρακολουθεί υποχρεωτικό επιμορφωτικό πρόγραμμα, το οποίο εκπονείται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Ο προγραμματισμός, ο συντονισμός, η οργάνωση, η υλοποίηση και η εποπτεία του επιμορφωτικού προγράμματος βελτίωσης της απόδοσής του και της εξειδικευμένης υποστήριξής του αποτελούν αρμοδιότητα και ευθύνη του Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, ο οποίος συνεργάζεται με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης/Ειδικότητας και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Η θεματολογία της επιμόρφωσης και η χρονική διάρκειά της καθορίζονται με απόφαση του Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης μετά από εισήγηση των Συμβούλων Εκπαίδευσης.

2. Στην περίπτωση που το έργο ενός δόκιμου εκπαιδευτικού, καθώς και μέλους του Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π.αξιολογηθεί ως «μη ικανοποιητικό»

κατά την αξιολόγηση που λαμβάνει χώρα στη λήξη της δοκιμαστικής περιόδου, έστω και σε ένα από τα πεδίαΑ1, Α2 ή Β ή Α ́ ή Β ́, κατά περίπτωση, δεν μονιμοποιείται αλλά μπορεί να επαναλάβει τη διαδικασία τα αμέσως επόμενα δύο (2) έτη.

3.Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους του Ε.Ε.Π. λαμβάνεται υπόψη στις διαδικασίες επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης.

Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού ή του μέλους του Ε.Ε.Π. ή του Ε.Β.Π.δύναται να λαμβάνεται υπόψη σε διαδικασίες επιλογής για την ανάθεση επιμορφωτικού ή άλλου επιστημονικούεκπαιδευτικού έργου.

Ενστάσεις

Ο αξιολογούμενος έχει δικαίωμα να ασκήσει ένσταση κατά των εκθέσεων αξιολόγησης ενώπιον τριμελούς Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης, η οποία συνιστάται στην έδρα κάθε μίας από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

2. Οι Ειδικές Επιτροπές Αξιολόγησης συγκροτούνται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και αποτελούνται από τα εξής μέλη:α) τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος αναπληρώνεται από τον νόμιμο αναπληρωτή του, ως Πρόεδρο,

β) τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, ο οποίος αναπληρώνεται από τον νόμιμο αναπληρωτή του, ως αντιπρόεδρο και

γ) έναν (1) Σύμβουλο Εκπαίδευσης πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ο οποίος ορίζεται, με τον αναπληρωτή του, με κλήρωση από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Όταν η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης καλείται να εξετάσει ένσταση εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σε τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης της γενικής εκπαίδευσης, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης(ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) ή μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) ή Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) ως μέλος της περ. γ ́ ορίζεται, με τον αναπληρωτή του, ένας (1) Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης που καταλαμβάνει θέση Συμβούλου στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή του οποίου η αρμοδιότητα εκτείνεται σε αυτήν.

3. Αν η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης κληθεί να εξετάσει ένσταση εκπαιδευτικού ή μέλους του Ε.Ε.Π. ή Ε.Β.Π. που έχει αξιολογηθεί από μέλος της επιτροπής, το συγκεκριμένο μέλος κωλύεται να συμμετάσχει στην εξέταση του εν λόγω θέματος από την επιτροπή και τη θέση του λαμβάνει ο αναπληρωτής του.

4. Με την απόφαση συγκρότησης κάθε Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης ορίζεται υπάλληλος του Τμήματος Προσωπικού της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με τον αναπληρωτή του, ως γραμματέας της επιτροπής. 5.Η θητεία των μελών των Ειδικών Επιτροπών Αξιολόγησης είναι τετραετής.

Τα στελέχη της εκπαίδευσης διατηρούν την ιδιότητα του μέλους των επιτροπών για όσο χρόνο διατηρούν την ιδιότητα στελέχους εκπαίδευσης, με την οποία έχουν οριστεί ως μέλη αυτών.6.Οι ενστάσεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν με απόσπαση στα Κ.Ε.ΠΕ.Α. κρίνονται από την αρμόδια Περιφερειακή Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης.7.Για τους εκπαιδευτικούς των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων ισχύει η παρ. 5 του άρθρου 20 του ν. 4692/2020 (Α ́111).

8. Η ένσταση περιλαμβάνει αναλυτικά τα συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία, στα οποία ο αξιολογούμενος θεμελιώνει τους ισχυρισμούς του και συνοδεύεται από τα στοιχεία τα οποία τους αποδεικνύουν.

9. Η ένσταση ασκείται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δώδεκα (12) ημερών από την επομένη της γνωστοποίησης με απόδειξη της αξιολογικής έκθεσης στον αξιολογούμενο. Οι ενστάσεις ασκούνται μέσω της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής του άρθρου 76.

10. Η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης εξετάζει το παραδεκτό και το βάσιμο της ένστασης και μπορεί είτε να οριστικοποιήσει είτε να διορθώσει την έκθεση αξιολόγησης με παράθεση πλήρους αιτιολογίας.

Δύναται να ζητήσει οποιεσδήποτε πρόσθετες διευκρινίσεις κρίνει απαραίτητες από τους αξιολογητές ή τον αξιολογούμενο και γενικώς να ενεργήσει για τη διακρίβωση των προβαλλόμενων ισχυρισμών, αποφαίνεται δε για τις ενστάσεις μέσα σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την αποδεδειγμένη περιέλευση της ένστασης σε πλήρη γνώση της.

Ειδική ψηφιακή εφαρμογή για την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και του ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού

Με ευθύνη της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης σχεδιάζεται, προγραμματίζεται, αναπτύσσεται, επικαιροποιείται και λειτουργεί ειδική ψηφιακή εφαρμογή στην οποία:

α) τηρούνται οι ηλεκτρονικοί φάκελοι των στελεχών της εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού(Ε.Β.Π.),

β) καταχωρίζονται οι έγγραφες εκθέσεις αυτοαξιολόγησης των αξιολογούμενων, οι αξιολογικές εκθέσεις των αξιολογητών και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο ή τεκμήριο σχετίζεται με διενεργούμενη αξιολόγηση και ο αξιολογητής ή ο αξιολογούμενος επιθυμεί να καταχωρίσει ηλεκτρονικά, καθώς αφορά σε εκκρεμή αξιολογική διαδικασία και

γ) υποβάλλονται αντιρρήσεις ή ενστάσεις ή και τα στοιχεία στα οποία ερείδονται, στις περιπτώσεις που προβλέπεται η υποβολή τους ηλεκτρονικά.

Δείτε σχετικά

Το νομοσχέδιο Αναβάθμιση Σχολείου και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών: 172 άρθρα-238 σελίδες
Τι περιέχει το νομοσχέδιο Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών: 17 ερωτήσεις και απαντήσεις
Διάταξη: 1.100 οργανικές ΚΛ-Ψυχολόγων-Ανήκουν στα ΚΕΔΑΣΥ(τ. ΚΕΣΥ)-διατίθενται στις ΕΔΥ(τ. ΕΔΕΑΥ)
Αξιολόγηση εκπαιδευτικών-3 πεδία: Διδακτική-Διαχείριση τάξης-Υπηρεσιακή συνέπεια/επάρκεια
Ενίσχυση ρόλου Διευθυντή σχολείου και στελεχών εκπαίδευσης στο νέο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ
Ενταξιακή εκπαίδευση: Με ποιους τρόπους ενισχύεται-Νομοσχέδιο ΥΠΑΙΘ
Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και Σύμβουλοι ΕΕΠ: 800 θέσεις-28 για τα μέλη ΕΕΠ-Αρμοδιότητες
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση