Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αδεια άσκησης Ιδιωτικού έργου με αμοιβή: Παράθεση νομοθεσίας – Η διαδικασία χορήγησης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αδεια άσκησης Ιδιωτικού έργου με αμοιβή: Παράθεση νομοθεσίας – Η διαδικασία χορήγησης σε εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ – Από το especial.gr.

Αδεια άσκησης Ιδιωτικού έργου

Κατόπιν ερωτημάτων που μας υποβάλλονται σχεδόν καθημερινά σχετικά με την διαδικασία χορήγησης άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠΕΒΠ, το especial.gr παρουσιάζει ακολούθως το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο.

Οι γενικές προϋποθέσεις χορήγησης της άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή είναι οι εξής

Α. Στην παρ. 1 του  άρθρου 31 του Ν. 3528/2007 (Υπαλληλικός Κώδικας), τίθεται έμμεσα πλην σαφώς, τόσο ο κανόνας της απαγόρευσης όσο και ρητά η εξαίρεση. Συγκεκριμένα ορίζεται ότι: «Μετά από άδεια ο υπάλληλος μπορεί να ασκεί ιδιωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή, εφόσον συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης του και δεν παρεμποδίζει την ομαλή εκτέλεση της υπηρεσίας του». Η παραπάνω πρόβλεψη αποτελεί σχετικό ασυμβίβαστο μεταξύ της δημοσιοϋπαλληλικής ιδιότητας και της εξωϋπηρεσιακής δραστηριότητας του υπαλλήλου. Αυτό σημαίνει ότι, είναι δυνατή κατ’ εξαίρεση η παράλληλη άσκηση εκ μέρους του υπαλλήλου και άλλων καθηκόντων, κατόπιν αίτησής του και χορήγησης ειδικής άδειας μετά από γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.

Στην παρ. 2 του ίδιου ως άνω άρθρου προβλέπεται ότι «Η άδεια χορηγείται για συγκεκριμένο έργο ή εργασία μετά από σύμφωνη αιτιολογημένη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου και μπορεί να ανακαλείται με τον ίδιο τρόπο».

Β. Η άδεια πρέπει να αφορά συγκεκριμένο έργο ή εργασία, επακριβώς ορισμένο από τον υπάλληλο στην αίτησή του, (τόπος, χρόνος , είδος και συνθήκες απασχόλησης), με αναλυτική περιγραφή των καθηκόντων ως ιδιώτης, καθώς σε περίπτωση αοριστίας του αιτήματος, θα ήταν αδύνατος ο έλεγχος των νομίμων προϋποθέσεων. (Ν.Σ.Κ. 382/2008, Ν.Σ.Κ 380/2009, 170/2008, 25/2008, 190/2007). Στην αίτηση πρέπει να γίνεται ρητή και σαφής μνεία του χρόνου έναρξης και λήξης, δηλαδή της διάρκειας του έργου ή της εργασίας, ώστε να είναι δυνατός ο έλεγχος από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο της συμβατότητας του έργου ή της εργασίας με τα καθήκοντα της θέσης του υπαλλήλου και να μην δημιουργείται σύγχυση μεταξύ του δημοσίου καθήκοντος και της ιδιωτικής δράσης (Ν.Σ.Κ. 447/2009).

Β. Το  εκτός του νομίμου ωραρίου λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών αιτηθέν από τον υπάλληλο ιδιωτικό έργο ή εργασία, πρέπει να ασκείται με τέτοιο τρόπο , ώστε να μην παρακωλύει ή επηρεάζει την απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων του και την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας του, είτε άμεσα με τη μείωση της προαναφερόμενης στην υπηρεσία απόδοσης, είτε έμμεσα ,με την ενδεχόμενη κόπωση που μπορεί να επιφέρει η άσκηση του ιδιωτικού έργου ή εργασίας και την συνεπακόλουθη απροθυμία ή παραμέληση άσκησης των κυρίων καθηκόντων του (Ν.Σ.Κ. 447/2009, 380/2009, 170/2008).

Γ. Ως απαράβατος όρος χορήγησης της άδειας αποτελεί η σύμφωνη και αιτιολογημένη γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, το οποίο δεσμεύει το όργανο που είναι αρμόδιο να αποφασίσει, τυχόν δε ελλιπής ή εσφαλμένη αιτιολογία συνιστά παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας.

Δ. Απόλυτο ασυμβίβαστο, η απαγόρευση πλήρωσης των όρων του εμπορικού δικαίου που οδηγούν στην κτήση της εμπορικής ιδιότητας (Ν.Σ.Κ. 200/2010, 471/2006 ΕφΑθ 9329/20025)

Ε. Η απλή επίκληση της εκτός ωραρίου υπηρεσίας άσκησης του ιδιωτικού έργου ή εργασίας, δεν επαρκεί για την διασφάλιση της ομαλής εκτέλεσης της υπηρεσίας του αιτούντος και ως εκ τούτου οφείλει ο Προϊστάμενος όταν διαπιστώνει ότι η χορηγηθείσα άδεια επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα την απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων του να το γνωστοποιεί στην υπηρεσία, προκειμένου η υπηρεσία να υποβάλλει εκ νέου ερώτημα στο αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο υπο το πρίσμα των επιγενόμενων γεγονότων.

ΔΕΙΤΕ

Διαμαρτυρία για αιτήσεις άσκησης ιδιωτικού έργου εργαζομένων στα ΚΕΔΑΣΥ από τον ΣΕΕΠΕΑ Αττικής 

Αδεια άσκησης ιδιωτικού έργου εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ

Αναφορικά με την άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ το especial.gr παραθέτει ακολούθως το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την εν λόγω άδεια από το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, καθώς και Γνωμοδοτήσεις του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ) αναφορικά με:

A. Τη μη ύπαρξη του χρονικού περιορισμού των 10 ωρών εβδομαδιαίως κατά τη χορήγηση άδειας σε εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠΕΒΠ, προς άσκηση ιδιωτικού έργου.

B. Τα επαγγέλματα, στα οποία προέχει ο επιστημονικός καθαρά χαρακτήρας και δεν μπορεί να τεθεί, κατ` αρχάς, ζήτημα απόκτησης της εμπορικής ιδιότητας από τους επιστήμονες που ασκούν αυτά, αφού η άσκηση του λειτουργήματος τους δεν είναι, από μόνη της, δυνατή να της προσδώσει την εμπορική ιδιότητα.

Καθορισμός των Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας (ΚΑΔ) που δεν αντιστοιχούν σε άσκηση εμπορικής δραστηριότητας.

Δείτε το ΦΕΚ Β 2292/18-4-2024

Επίσης παρατίθενται διατάξεις αναφορικά με την: 

  • Ασκηση Ιδιωτικού έργου χωρίς την απαιτούμενη άδεια
  • Ασκηση ιδιωτικού  έργου σε περίοδο άδειας άνευ αποδοχών
  • Αμοιβή εκπαιδευτικού για απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα
  • Αμοιβή εκπαιδευτικού για απασχόληση στον δημόσιο τομέα
Αναλυτικά

1. Νόμος 3528/2007

Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1, του άρθρου 31 του Ν.3528/2007 ΦΕΚ 26 τ.Α’  09-02-2007) ορίζεται ότι “Μετά από άδεια ο υπάλληλος μπορεί να ασκεί ιδι­ωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή, εφόσον συμβιβάζεται με τα καθήκοντα της θέσης του και δεν παρεμποδίζει την ομαλή εκτέλεση της υπηρεσίας του.”.

2. Γνωμοδότηση ΝΣΚ 2968/2006

Όπως προκύπτει από την με αριθμ. πρωτ. 2968/12-07-2006 ατομική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, το ζήτημα καθορισμού, εκ μέρους του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου, συγκεκριμένου χρονικού περιορισμού στην ιδιωτική απασχόληση των εκπαιδευτικών (ήτοι δέκα ώρες κατ’ ανώτατο όριο), δεν συνάγεται από καμιά διάταξη ούτε ευθέως ούτε κατά παραπομπή στη διάταξη του άρθρου 14 παρ.18 του Ν. 1566/85 που προβλέπει τη δεκάωρη υπερωριακή απασχόληση των εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Ως εκ τούτου, δεν είναι επιτρεπτή η θέση χρονικού περιορισμού κατά τη χορήγηση άδειας σε εκπαιδευτικό προς άσκηση ιδιωτικού έργου, με κριτήριο την εν λόγω διάταξη.

Επομένως, το Υπηρεσιακό Συμβούλιο οφείλει κάθε φορά να διερευνά μόνο το ενδεχόμενο η πολύωρη απασχόληση του ενδιαφερόμενου εκπαιδευτικού να αποτελεί ή όχι αιτία παρεμπόδισης της ομαλής εκτέλεσης  των εκπαιδευτικών του καθηκόντων, δυνάμενο, άλλωστε κατ’ εκτίμηση των συγκεκριμένων συνθηκών, να περιορίσει τις ώρες απασχόλησης εκτός υπηρεσίας.

3. Γνωμοδότηση ΝΣΚ 436/2012

Η άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος εμπίπτει στην, κατά το άρθρο 31 του Ν. 3528/2007 (Υ.Κ.), έννοια του ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή, για την οποία, υπό τις τιθέμενες στο άρθρο αυτό προϋποθέσεις, δύναται να χορηγηθεί, μετά από σύμφωνη και αιτιολογημένη γνώμη του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου, σχετική άδεια σε δημόσιους υπαλλήλους. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ 397/2012.

Δείτε τη Γνωμοδότηση 436/2012

4. Γνωμοδότηση ΝΣΚ 391/2010

Η άσκηση από δημόσιο υπάλληλο ιδιωτικού έργου παροχής υπηρεσιών Ψυχολόγου σε ιδιωτικό γραφείο που θα διατηρεί εκτός ωραρίου της υπηρεσίας, δεν συνιστά κατ’ επάγγελμα άσκηση εμπορίας από αυτόν, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι η προσφορά των υπηρεσιών τούτου δεν θα λαμβάνει χώρα εντός των πλαισίων της λειτουργίας εμπορικής εταιρείας και εν γένει οργανωμένης επιχείρησης.
5. Γνωμοδότηση 56/2001
Το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑ) αποτελεί εκπαιδευτικό προσωπικό με την έννοια του Ν 1566/1985 και δικαιούται εφ όσον καλυφθούν με υπερωριακή διδασκαλία οι ανάγκες των σχολείων, να λαμβάνει άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 31 του Ν 2683/1999. Στο προσωπικό αυτό έχουν εφαρμογή οι διατάξεις των άρθρων 13 παρ.9 και 14 παρ.20 του Ν 1566/1985.

6. Ασκηση Ιδιωτικού έργου χωρίς την απαιτούμενη άδεια

Στην περίπτωση κατά την οποία, ασκείται από τον υπάλληλο ιδιωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή χωρίς τη χορήγηση προηγούμενης άδειας από το υπηρεσιακό συμβούλιο, εφαρμόζονται οι διατάξεις της παρ. θ΄ του άρθρου 107 των Ν.2683/9.2.1999 και 3528/2007, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 6, περ. κε του Ν.4325/2015 (ΦΕΚ 47/τ.Α΄/11-5-2015) για ενδεχόμενο διάπραξης πειθαρχικού παραπτώματος. Συνεπώς, δεν μπορεί να χορηγηθεί αναδρομικά άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου στην περίπτωση αυτή.

Σύμφωνα με την ερμηνεία του υπαλληλικού κώδικα (εκδ. Σάκκουλα), σελ. 240, “Κατά τις διατάξεις του άρθρου 77 ΥΚ” (η αναφορά γίνεται για το Π.Δ. 611/1977 –ΦΕΚ198Α΄) “απαιτείται σχετική άδεια μόνον για την υπό του υπαλλήλου επ΄ αμοιβή άσκηση ιδιωτικού έργου και όχι για την χωρίς αυτήν άσκηση ιδιωτικού έργου. 

Στην απαγόρευση του ως άνω άρθρου εμπίπτουν και οι εν αδεία κανονική ή αναρρωτική τελούντες υπάλληλοι (ΣΕ717/1972, 707, 3025/1970)”.

7. Ασκηση ιδιωτικού  έργου σε περίοδο άδειας άνευ αποδοχών

Οσον αφορά στην άσκηση ιδιωτικού  έργου σε περίοδο άδειας άνευ αποδοχών, σύμφωνα με την αριθμ. πρωτ. ΔΙΔΑΔ/Φ.51/683/οικ.15718/5-8-2011 (ΑΔΑ: 4ΑΜ7Χ-ΨΡΘ) εγκύκλιο του ΥΠ.Δ.Μ.Η.Δ., ορίζεται ότι με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 37 του Ν.3986/2011, οι υπάλληλοι που κάνουν χρήση των διευκολύνσεων που αναφέρονται στις παρ. 1 και 2 της παρούσας εγκυκλίου εμπίπτουν στους περιορισμούς της άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή, καθώς και στη συμμετοχή σε εταιρείες.

Οι περιορισμοί αυτοί προβλέπονται αντίστοιχα στα άρθρα 31 και 32 του Ν. 3528/2007, σύμφωνα με τα οποία, για τις εν λόγω απασχολήσεις, απαιτείται χορήγηση άδειας από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο.

8. Αμοιβή εκπαιδευτικού για απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα

Όσον αφορά στην αμοιβή του εκπαιδευτικού για απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα δεν τίθεται όριο απολαβών, εφόσον αυτές φορολογούνται ανάλογα με το ύψος τους και δεν είναι υποχρεωτικό να αναφέρεται στη βεβαίωση του φορέα η αμοιβή του αιτούμενου εκπαιδευτικού.

9. Αμοιβή εκπαιδευτικού για απασχόληση στον δημόσιο τομέα

Στην περίπτωση, όμως, που ο εκπαιδευτικός δηλώνει ότι απασχολείται και σε άλλη δημόσια υπηρεσία ή Ν.Π.Δ.Δ. τόσο με σχέση δημοσίου δικαίου, όσο και στο πλαίσιο σύμβασης ιδιωτικού δικαίου, η απαγόρευση  κατοχής δεύτερης θέσης στο δημόσιο τομέα, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 35, παρ. 2 του Υ.Κ. στον Δημόσιο τομέα κάμπτεται, εφόσον συντρέχουν αθροιστικά οι εξής προϋποθέσεις:

Οι προϋποθέσεις

α) η δεύτερη απασχόληση δεν θα πρέπει να είναι με πλήρες ωράριο εργασίας,

β) σύμφωνα με την παρ.10 του άρθρου 25 του Ν.4354 (ΦΕΚ 176 τ.Α΄/16-12-2015) για υπαλλήλους που υπάγονται στο νέο μισθολόγιο και «οι οποίοι κατέχουν νόμιμα και δεύτερη έμμισθη θέση σε άλλο φορέα από αυτόν της οργανικής τους θέσης λαμβάνουν το σύνολο των αποδοχών της θέσης τους και το τριάντα τοις εκατό (30%) των αποδοχών της δεύτερης θέσης στην οποία απασχολούνται»,

γ) σύμφωνα με το άρθρο 28 του ίδιου νόμου, σύμφωνα με το οποίο «οι πάσης φύσεως αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές ή απολαβές ή σύνταξη που καταβάλλονται στους λειτουργούς ή υπαλλήλους με σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου των φορέων του άρθρου 7… απαγορεύεται να υπερβαίνουν τις εκάστοτε αποδοχές του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου», δηλ. το ποσό των 4.631 ευρώ, λαμβάνοντας υπόψη τις εξαιρέσεις που θέτει η αριθμ.2/31029/ΔΕΠ/6-5-2016 (ΑΔΑ:ΩΛ9ΣΗ-0ΝΜ) νέα διορθωμένη εγκύκλιος του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους,

δ) σύμφωνα με την αριθμ.ΔΙΔΑΔ/Φ.69/ 68 /οικ.21236/25-6-2015 (AΔΑ: Ψ0Ψ0465ΦΘΕ-81Ρ) εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, με την οποία εκφράζεται η άποψη του Συνηγόρου του Πολίτη ότι η άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή συνιστά αυτοτελές δικαίωμα προβλεπόμενο από τον Υπαλληλικό Κώδικα, υπό τις προϋποθέσεις που θέτει η σχετική διάταξη (άρθρο 31), στις οποίες δεν αναφέρεται ως προϋπόθεση η μη λήψη άδειας για ανατροφή τέκνου με ή χωρίς αποδοχές, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 53 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως ισχύει.

Οχι ακύρωση του σκοπού χορήγησης της άδειας ανατροφής τέκνου

Παράλληλα βέβαια, η άσκηση του δικαιώματος αυτού δεν θα πρέπει να ακυρώνει το σκοπό χορήγησης της άδειας ανατροφής τέκνου, ο οποίος αφορά την προστασία των τέκνων και της οικογένειας.

ε. Τέλος, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 104 του Συντάγματος ορίζεται ότι: “Οι κάθε είδους πρόσθετες αποδοχές ή απολαβές των υπαλλήλων του προηγούμενου άρθρου δεν μπορεί να είναι κατά μήνα ανώτερες από το σύνολο των αποδοχών της οργανικής τους θέσης“.

Σημειώνεται ότι στον περιορισμό αυτό υπάγεται η με οποιαδήποτε μορφή απασχόληση πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου ή των κυρίων καθηκόντων τους, όπως αποζημίωση για υπερωριακή εργασία ή συμμετοχή σε επιτροπές  (πρόσθετες αποδοχές).

Η διαδικασία κατάθεσης αίτησης και δικαιολογητικών

Οι μόνιμοι/ες, καθώς και οι αναπληρωτές/τριες κλάδων ΕΕΠ και ΕΒΠ υποβάλλουν την αίτηση και όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά απευθείας στην οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΔΕ).

Οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  που υπηρετούν στα ΚΕΔΑΣΥ υποβάλλουν αίτηση για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή από το οικείο ΑΠΥΣΠΕ.

Οι εκπαιδευτικοί ΕΑΕ Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  που υπηρετούν στα ΚΕΔΑΣΥ υποβάλλουν αίτηση για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή από το οικείο ΑΠΥΣΔΕ.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ:

1. ΑΙΤΗΣΗ προς το ΠΥΣΕΕΠ υπογεγραμμένη. Η αίτηση υποβάλλεται πριν την έναρξη του έργου.

2. ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ προς το ΠΥΣΕΕΠ υπογεγραμμένη. Σε περίπτωση που ο/η ενδιαφερόμενος/η είναι αυτοαπασχολούμενος/η, συμπληρώνει στην Αίτηση και στην Υπεύθυνη Δήλωση α) την έδρα εργασίας του (ακριβής διεύθυνση) και β) τις ημέρες και ώρες εργασίας του/της αναλυτικά εβδομαδιαίως. Σε περίπτωση καθυστέρησης παραλαβής της βεβαίωσης από τον φορέα, μπορεί να αναφέρεται στην Υπεύθυνη Δήλωση ότι ο/η ενδιαφερόμενος/η θα προσκομίσει την βεβαίωση φορέα μόλις την παραλάβει.

3. ΒΕΒΑΙΩΣΗ του σχολείου ή της υπηρεσίας  ότι το έργο του/της   ……………………………… , κλάδου …………………………  στο σχολείο/υπηρεσία, δεν παρακωλύεται από την άσκηση του ιδιωτικού του/της έργου.

4. ΒΕΒΑΙΩΣΗ του εργοδότη/φορέα, στην οποία θα προσδιορίζεται: ο φορέας απασχόλησης το αντικείμενο απασχόλησης (π.χ. τίτλος μαθήματος, τίτλος ΠΜΣ κτλ.) ο τόπος απασχόλησης το χρονικό διάστημα για το οποίο θα απασχοληθεί ο/η ενδιαφερόμενος/η (η άσκηση ιδιωτικού έργου δεν δύναται να είναι προγενέστερη της ημερομηνίας υποβολής της αίτησης προς το ΠΥΣΕΕΠ), καθώς και η/οι μέρα/ες και ώρες αναλυτικά εβδομαδιαίως. η ημερομηνία έκδοσης της βεβαίωσης. Στην περίπτωση κατά την οποία το έργο παρέχεται εξ αποστάσεως,  πρέπει να δηλώνεται από τον φορέα. Επίσης, πρέπει να δηλώνεται ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία πραγματοποιείται πέραν του εργασιακού ωραρίου.

Επισημάνσεις

  1. Οι αιτήσεις θα εξετάζονται από το Συμβούλιο, μόνο εφόσον συνοδεύονται από όλα τα δικαιολογητικά.
  2. Η αίτηση και όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγηση της άδειας πρέπει να υποβάλλονται στο αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο πριν την έναρξη του έργου, ώστε να δίνεται στο Συμβούλιο ο απαραίτητος χρόνος για την εξέταση των ανωτέρω δικαιολογητικών.
  3. Χορήγηση άδειας με αναδρομική ισχύ (αιτήσεις που αφορούν έργο το οποίο ασκήθηκε πριν την υποβολή της αίτησης) δεν είναι δυνατή.

Δείτε σχετικά

Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή: Εφαρμοστική Εγκύκλιος του Υπουργείου Εσωτερικών 

Προσωπικός Βοηθός-ΕΒΠ: Χορηγείται από τα ΠΥΣΕΕΠ άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή 

Πριν φύγετε

Ολα τα καθηκοντολόγια εκπ/κών-ΕΕΠ-ΕΒΠ-Σχολ. Νοσηλευτών-Συμβ. Εκπ/σης-Δ/ντών, σε σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-Παράλληλη-Σύλλ. διδασκόντων 

Ωράριο εκπαιδευτικών και ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ | Νομοθεσία 

Οδηγός εκπαιδευτικού 2024-25: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Αδειες-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25: Η ταυτότητα του Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply