Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αδιόριστοι ΑΣΕΠ 2008: Συζήτηση στη Βουλή Επίκαιρης Ερώτησης στις 17:00 | LIVE

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αδιόριστοι ΑΣΕΠ 2008: Συζήτηση στη Βουλή Επίκαιρης Ερώτησης στις 17:00 LIVE-Του Βουλευτή Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής κου Βασίλειου Κεγκέρογλου. 

Αδιόριστοι ΑΣΕΠ 2008

Σήμερα Δευτέρα Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022 και ώρα 17.00΄, θα συζητηθεί στη Βουλή, η με αριθμό 1970/20-12-2021 Ερώτηση του Βουλευτή Ηρακλείου του Κινήματος Αλλαγής κου Βασίλειου Κεγκέρογλου προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Αποκατάσταση της αδικίας για αδιόριστους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008″.

Ο Βουλευτής αναμένει απαντήσεις

από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ αναφορικά με το τι προτίθεται να πράξει για την αποκατάσταση των αδιόριστων επιτυχόντων εκπαιδευτικών του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 που έχουν παραλειφθεί.

______________

UPDATE
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Προέδρου της συνεδρίασης, η Επίκαιρη Ερώτηση δεν θα συζητηθεί.

______________

Δείτε αναλυτικά την Ερώτηση

Προς την Υπουργό: Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Ν. Κεραμέως

Θέμα: “Αποκατάσταση της αδικίας για αδιόριστους επιτυχόντες του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008.”

Με την υπ’ αρ. 527/2015 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικράτειας κρίθηκε ομόφωνα ότι στους διορισμούς στην εκπαίδευση κατά το χρονικό διάστημα από το σχολικό έτος 2009 – 2010 έως και 2013 – 2014 διορίστηκαν εκπαιδευτικοί που δεν είχαν συμμετάσχει στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έτους 2008 (ή που συμμετείχαν και απέτυχαν) και στερήθηκαν το διορισμό σε αντίστοιχο αριθμό εκπαιδευτικών, επιτυχόντων του διαγωνισμού αυτού, με πολύ υψηλές σειρές κατάταξης στον πίνακα του ΑΣΕΠ.

Σε συνέχεια της απόφασης αυτής

και μετά από σειρά αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, ψηφίστηκε το άρ 73 του ν. 4589/2019 δυνάμει του οποίου διορίστηκαν 423 εκπαιδευτικοί από τους επιτυχόντες αυτούς, οι οποίοι είχαν αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις.

Ωστόσο, ενδιάμεσα – στη σειρά κατάταξης – στους παραλειφθέντες επιτυχόντες και τους 423 τελικώς διορισμένους, ευρίσκεται αριθμός εκπαιδευτικών με υψηλότερη βαθμολογία, οι οποίοι δεν είχαν προσφύγει στην Δικαιοσύνη διότι δεν γνώριζαν και δεν άσκησαν τα δικαιώματα που απέρρεαν απ’ την απόφαση της Ολομέλειας, ώστε να εκδώσουν και αυτοί αμετάκλητες αποφάσεις όπως οι συνάδελφοί τους, αλλά υπέβαλαν μεταγενέστερα αιτήσεις διορισμού ενώπιον της Διοίκησης.

Επειδή συναφή ζητήματα,

και μάλιστα χωρίς την σημερινή κάλυψη των θετικών δικαστικών αποφάσεων, έχει αντιμετωπίσει η Πολιτεία και έχει αποκαταστήσει υπαλλήλους, οι οποίοι παρέμεναν αδιόριστοι, παρότι συνάδελφοί τους με χαμηλότερες βαθμολογίες στον ίδιο διαγωνισμό μ¹ αυτούς, είχαν διοριστεί.

Ειδικότερα:

α) Με νομοθετική ρύθμιση διορίστηκαν οι επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού του 1994 που δεν είχαν προσληφθεί.

β) Ήδη από το 2005 ο ν. 3320/2005 έδωσε τη δυνατότητα σε όσους αδιόριστους επιτυχόντες του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 1998 δεν είχαν δικαστικές αποφάσεις, να συμμετάσχουν και αυτοί στη διαδικασία αποκατάστασης και καθόσον είχαν διοριστεί υποψήφιοι με χαμηλότερες βαθμολογίες. Με την εν λόγω ρύθμιση διορίστηκαν τελικά 500 ακόμα περίπου υποψήφιοι.

γ) Στη συνέχεια για την πλήρη και ολοσχερή αποκατάσταση των υπόλοιπων αδιόριστων επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 1998, με τον ν. 4369/2016 διορίστηκαν όλοι ανεξαιρέτως,

δ) Ομοίως και διαχρονικά η Πολιτεία έχει εξαντλήσει τους πίνακες επιτυχίας σε περιπτώσεις όπως των δικαστικών υπαλλήλων όλων των διαγωνισμών, των επιτυχόντων του πανελλήνιου διαγωνισμού ΑΣΕΠ έτους 1995 κλπ.

Ειδικά δε,

στη περίπτωση του τελευταίου γραπτού διαγωνισμού στη Παιδεία (ΑΣΕΠ 2008), επειδή ακριβώς καταργείται το απόλυτα αξιοκρατικό σύστημα του γραπτού διαγωνισμού και αντικαθίσταται με άλλο, παρίσταται ανάγκη να αξιοποιηθούν οι επιτυχόντες και μάλιστα παραλειφθέντες απ’ τις διαδικασίες διορισμών.

Επειδή επί του ζητήματος

έχει αποφανθεί θετικά ο Συνήγορος του Πολίτη με σχετικό πόρισμά του (βλ. 260558/53112/2019/29.10.2019 ΣτΠ) εκλαμβανόμενος κατόπιν 53 αναφορών και έχουν κατατεθεί σχετικές ερωτήσεις τόσο από κυβερνητικούς βουλευτές όσο και από ολόκληρους σχηματισμούς της αντιπολίτευσης για την οφειλόμενη αποκατάστασή τους.

Επειδή πρόκειται

για συνδυασμό αφενός αποκατάστασης ατομικών δικαιωμάτων και αδικιών αφετέρου εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος με την αξιοποίηση επιλεγμένου προσωπικού.

Ερωτάσθε κα Υπουργέ

1) Προτίθεστε να αναλάβετε νομοθετική πρωτοβουλία νια εναρμόνιση με τις δικαστικές αποφάσεις;

2) Τι άλλο προτίθεστε να πράξετε για την αποκατάσταση των αδιόριστων επιτυχόντων εκπαιδευτικών του γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ 2008 που έχουν παραλειφθεί.

Δείτε σχετικά
Δείτε επίσης
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply