Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΑΔΥΜ: Ενημέρωση και διευκρινίσεις για το Ατομικό Δελτίο Υγείας του Μαθητή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΑΔΥΜ: Ενημέρωση και διευκρινίσεις από τον Σεραφείμ ( Μάκη ) Λάππα Γενικό Γραμματέα ΠΟΣΕΕΠΕΑ για το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή.

ΑΔΥΜ: Ενημέρωση και διευκρινίσεις

Ενημέρωση για το ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΜΑΘΗΤΗ

Από τον Σεραφείμ (Μάκη) Λάππα Γενικό Γραμματέα ΠΟΣΕΕΠΕΑ.

Αυτή την περίοδο παραδίδονται από τους γονείς στα Σχολεία τα Ατομικά Δελτία Υγείας Μαθητών. Σύμφωνα με την ΑρΦ.6/304/75662/Γ1/ 21.5.2014 , (ΦΕΚ 1296 τ. Β΄/2014) ΚΥΑ μπορείτε να δείτε ορισμένες χρήσιμες διευκρινήσεις:

  • Το Α.Δ.Υ.Μ. έχει τριετή ισχύ και κατατίθεται στην οικεία σχολική μονάδα ως δικαιολογητικό εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο και στην Α΄ Τάξη του Δημοτικού και στη έναρξη φοίτησης στη Δ΄ Τάξη του Δημοτικού, στην Α΄ Τάξη του Γυμνασίου και στην Α΄ Τάξη του Λυκείου.
  • Πρέπει να κατατεθεί στην οικεία σχολική μονάδα το αργότερο έως το τέλος Σεπτεμβρίου.
  • Συντάσσεται μετά από προληπτική ιατρική εξέταση που περιλαμβάνει τη λήψη ιατρικού ιστορικού και τη φυσική εξέταση ΚΑΙ ΜΟΝΟ εφόσον απαιτούνται, άλλες παρακλινικές εξετάσεις.
  • Γνωμάτευση για συμμετοχή στο μάθημα φυσικής αγωγής, σε αθλητικές και άλλες δραστηριότητες του σχολείου:

Στην ενότητα αυτή σύμφωνα με τη σχετική υποσημείωση που αναγράφεται στο έντυπο του Α.Δ.Υ.Μ., τα όσα αναφέρονται δεν αφορούν Πανελλήνιους Σχολικούς Αγώνες και Πανελλήνια Σχολικά Πρωταθλήματα αλλά ούτε και δραστηριότητες που υλοποιούνται από άλλο φορέα πλην του Σχολείου ή του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ο ιατρός που πραγματοποιεί την προληπτική εξέταση γνωματεύει για τη συμμετοχή του μαθητή/τριας χωρίς περιορισμούς ή με περιορισμούς λόγω προβλημάτων υγείας, οπότε σημειώνονται τα προβλήματα υγείας και οι περιορισμοί, ή εάν είναι αναγκαία η παραπομπή για ειδικό έλεγχο από ιατρό άλλης ειδικότητας προκειμένου να γίνει η σχετική γνωμάτευση, λόγω ειδικών ιατρικών ενδείξεων από την προληπτική εξέταση.

Σε ειδικές περιπτώσεις μπορεί, κατά την κρίση του ιατρού, οι ανωτέρω περιορισμοί να συνιστάται ο αποκλεισμός του μαθητή/τριας από το μάθημα της φυσικής αγωγής ή των άλλων δραστηριοτήτων.

Οι περιορισμοί και τα προβλήματα υγείας που σημειώνονται στην παρούσα ενότητα αφορούν τόσο στην προστασία του παιδιού όσο και στην προστασία του σχολικού περιβάλλοντος (π.χ. από κίνδυνο διάδοσης λοιμωδών νοσημάτων).

Γνωμάτευση μετά από ειδικό έλεγχο για συμμετοχή στο μάθημα της φυσικής αγωγής, σε αθλητικές και άλλες δραστηριότητες του σχολείου:

Συμπληρώνεται μόνο στην περίπτωση που ο ιατρός που πραγματοποίησε την προληπτική εξέταση συνέστησε παραπομπή σε ιατρό άλλης ειδικότητας.

Ο ιατρός στον οποίο παραπέμφθηκε ο μαθητής/τρια γνωματεύει για τη συμμετοχή του χωρίς περιορισμούς ή με περιορισμούς κατ’ αναλογία της προηγούμενης ενότητας και από την οπτική του ιατρού που πραγματοποιεί τον ειδικότερο έλεγχο.

Η γνωμάτευση για συμμετοχή σε αθλητικές και άλλες δραστηριότητες του σχολείου στις ενότητες (3) και (4) του Α.Δ.Υ.Μ. έχει την έννοια ότι από τον ιατρικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε δεν βρέθηκαν σχετικές αντενδείξεις.

Σε περίπτωση που ο ιατρός που πραγματοποίησε την προληπτική εξέταση παραπέμψει τον μαθητή/τρια σε δύο ή περισσότερους ειδικούς ιατρούς, χρησιμοποιούνται πρόσθετα φύλλα Α.Δ.Υ.Μ. στα οποία συμπληρώνονται μόνο οι ενότητες (1) και (4).

  • Τα Α.Δ.Υ.Μ. είναι απόρρητα έγγραφα και φυλάσσονται σε ασφαλή χώρο της σχολικής μονάδας με ευθύνη του διευθυντή.

Δείτε σχετικά

Καθορισμός του τύπου, του περιεχομένου, των όρων και προϋποθέσεων κατάρτισης, χορήγησης, φύλαξης, επεξεργασίας και αξιοποίησης του Ατομικού Δελτίου Υγείας του Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ.)

Σχολικοί Νοσηλευτές-αλλαγή καθηκοντολογίου: Υποστηρίζουν όλους τους μαθητές του σχολείου σύμφωνα με το ΑΔΥΜ 

ΦΕΚ: Ηλεκτρονική έκδοση ΑΔΥΜ Ατομικού Δελτίου Υγείας Μαθητή-Η διαδικασία, ο τύπος, το περιεχόμενο 

Καθηκοντολόγια ΕΕΠ-ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-ΕΠΑΛ-Γενικά σχολεία | Νομοθεσία 

Ωράριο ΕΕΠ – ΕΒΠ: Σε ΣΜΕΑΕ και Γενικά σχολεία | Διευκρινίσεις 

Καθήκοντα και αρμοδιότητες Διευθυντών Εκπαίδευσης | ΦΕΚ 

Δείτε ακόμη

Τι ισχύει για τις Εφημερίες και την Επιτήρηση μαθητών στο σχολείο 

Αδεια ανατροφής μόνιμων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ: Το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει και για τους νεοδιόριστους 

Αδειες μόνιμων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Αδειες αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Αίτηση αξιολόγησης πιστοποίησης αναπηρίας ΚΕΠΑ μέσω gov.gr – Οδηγίες

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση