Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

AELIA-Erasmus+: Eκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την πράσινη μετάβαση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

AELIA-Erasmus+: Eκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την πράσινη μετάβαση-“Applying a multi-stakeholder and whole-institutional approach to education for sustainability”.

AELIA-Erasmus+

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ενισχύει την ομάδα του στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου “Applying a multi-stakeholder and whole-institutional approach to education for sustainability” – AELIA (Erasmus+), το οποίο προωθεί την εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη και την πράσινη μετάβαση.

Το έργο, που υλοποιείται σε συνεργασία με 9 εταίρους από 5 ευρωπαϊκές χώρες, στοχεύει:

  • Στην υποστήριξη εκπαιδευτικών και διοικητικών στελεχών για την ενσωμάτωση της βιώσιμης ανάπτυξης στα σχολεία
  • Στην ανάπτυξη πρακτικών εργαλείων, όπως η Πράσινη Βίβλος και εκπαιδευτικά MOOC
  • Στην κινητοποίηση πολιτών και φορέων για δράσεις που συμβάλλουν στη βιωσιμότητα.

Με τη διεύρυνση της ομάδας έργου, το ΙΕΠ επιβεβαιώνει τη δέσμευσή του για τη δημιουργία ενός βιώσιμου εκπαιδευτικού μέλλοντος.

Στην τετραμελή Ομάδα Έργου με Υπεύθυνο τον αποσπασμένο εκπαιδευτικό ΠΕ07 στο ΙΕΠ κ.Ευάγγελο Τσιλώνη συμμετέχουν:

• Η κ. Ευαγγελία Χρυσοβέργη, αποσπασμένη εκπαιδευτικός ΠΕ04.05 Σύμβουλος Β΄ ΙΕΠ
• Η κ. Αναγνώστου Μαρία, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός ΠΕ70 Σύμβουλος Β΄ ΙΕΠ
• Η κ. Φούντα Πολυξένη, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός ΠΕ60

Περισσότερες πληροφορίες:

Υπεύθυνη Έργου: Ευάγγελος Τσιλώνης, Αποσπασμένος Εκπαιδευτικός ΠΕ07

Ομάδα Έργου:  Ευαγγελία Χρυσοβέργη, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός ΠΕ04.05

Αναγνώστου Μαρία, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός ΠΕ70 Σύμβουλος Β΄ ΙΕΠ

Φούντα Πολυξένη, Αποσπασμένη Εκπαιδευτικός ΠΕ60

Ιστότοπος: https://www.aelia-project.eu/el/home_gr/

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) συμμετέχει ως εταίρος στο Έργο με τίτλο “Applying a multi-stakeholder and whole-institutional approach to education for sustainability” (n° 101087425 – Aelia – ERASMUS-EDU-2022-PI-FORWARD-LOT1) στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+ (ERASMUS-EDU-2022-PI-FORWARD-LOT1 — Partnerships for Innovation – Forward-Looking Projects – Cross-sectoral priorities).

Συντονιστής εταίρος είναι το Κέντρο Μέριμνας Οικογένειας και Παιδιού (KMOP).

Το έργο έχει διάρκεια από 01/01/2023 έως 31/12/2025 και σε αυτό συμμετέχουν 9 εταίροι (KMOP, IEP, CARDET, CPI, WEBIN, SUDWIND, CPIP, ISJ ARGES, ZUOV) από 5 χώρες της Ευρώπης (Ελλάδα, Κύπρος, Σερβία , Αυστρία, Ρουμανία)

Το έργο AELIA περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη, πολυμερή στρατηγική που φέρνει σε επαφή φορείς από τον χώρο της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, επιχειρήσεις, την κοινωνία των πολιτών και τον δημόσιο τομέα. Πρωταρχικός στόχος του είναι να συμβάλει στην ενδυνάμωση των δεξιοτήτων και ικανοτήτων όλων των πολιτών για την πράσινη μετάβαση.

Ειδικότερα το έργο AELIA στοχεύει στην:

Προώθηση των αρχών της βιώσιμης ανάπτυξης σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης, μέσω του σχεδιασμού και της δοκιμαστικής εφαρμογής κατευθυντήριων γραμμών για την κατάρτιση σχεδίων εφαρμογής τους.

Υποστήριξη της διοίκησης των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων για την εφαρμογή σχεδίων βιώσιμης ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης και αξιολόγησης του βαθμού που έχουν ενσωματώσει στη λειτουργία τους τις αρχές της
Ενίσχυση των εκπαιδευτικών με γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες, ώστε να ενσωματώσουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την πράσινη μετάβαση στο έργο τους και να γίνουν παράγοντες πολλαπλασιασμού της αλλαγής

Ενδυνάμωση όλων των πολιτών προκειμένου να αναλάβουν δράση για το κλίμα, την βιώσιμη ανάπτυξη και την πράσινη μετάβαση

Ενίσχυση της διακρατικής συνεργασίας και του διαλόγου μεταξύ συμμετεχόντων από διαφορετικούς τομείς, με διαφορετικές απόψεις.

Οι αναφερθείσες προτεινόμενες παρεμβάσεις μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο σε τοπικό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Τα κύρια αποτελέσματα του έργου, μετά το πέρας της περιόδου των 36 μηνών, θα είναι:

– Μελέτη για την αξιολόγηση της εκπαίδευσης σε θέματα βιωσιμότητας
– Πράσινη Βίβλος για την ανάπτυξη σχεδίων βιωσιμότητας για εκπαιδευτικά ιδρύματα
– Oδηγός με προτάσεις για τον σχεδιασμό εφαρμογής των αρχών της βιώσιμης ανάπτυξης για εκπαιδευτικά ιδρύματα διαθέσιμος στα αγγλικά καθώς και σε όλες τις γλώσσες των συνεργαζόμενων χωρών.
– Ένα συνδιαμορφωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο με εκπαιδευτικούς πόρους καθώς και διοργάνωση διαδικτυακών ανοιχτών μαθημάτων βιωσιμότητας (MOOC) που θα απευθύνονται σε στελέχη εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης
– Πλατφόρμα crowdsourcing και διαδικτυακά σεμινάρια για τους πολίτες
– Λευκή βίβλος για την ενσωμάτωση της βιώσιμης ανάπτυξης σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες

Δείτε επίσης

Εγκύκλιος για την εποχική γρίπη και τις απουσίες μαθητών 2025 

Δεκτή από το ΣτΕ η αίτηση της ΑΔΕΔΥ περί πρότυπης δίκης για την καταβολή 13ου-14ου μισθού

Δημογραφική κατάρρευση: Το αποτέλεσμα θα το δούμε σε λίγα χρόνια και στα σχολεία | Διάγραμμα

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

Leave A Reply