Σάββατο, 17 Απριλίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αφανισμός Κοινωνικών Επιστημών από την Εκπαίδευση: Ανακοίνωση ΠΕΕΚΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αφανισμός Κοινωνικών Επιστημών από την Εκπαίδευση: Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ενωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕΕΚΕ).

Αφανισμός Κοινωνικών Επιστημών

Ανακοίνωση εξέδωσε η Πανελλήνια Ενωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕΕΚΕ), μετά την κοινοποίηση από πλευράς ΥΠΑΙΘ, του Ωρολογίου Προγράμματος Σπουδών Γενικού Λυκείου σε συνδυασμό με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Γυμνασίου(Ημερήσια-Εσπερινά).

Η ΠΕΕΚΕ διαμαρτύρεται έντονα για την εξαφάνιση, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, ενός γνωστικού αντικειμένου, ενός ολόκληρου κλάδου με αποτέλεσμα:

  • Να οδηγηθούν χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία,
  • μόνιμοι σε υπεραριθμίες,
  • εκπαιδευτικοί του ιδιωτικού τομέα σε αφανισμό,
  • προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί φοιτητές και απόφοιτοι των σχετικών σχολών να έχουν άδηλο μέλλον.

Τέλος η ΠΕΕΚΕ ζητά τη διατήρηση των υπαρχόντων μαθημάτων κοινωνικών επιστήμων και την έναρξη διαλόγου για την θέση των Κοινωνικών Επιστήμων στην Εκπαίδευση.

Δείτε την Ανακοίνωση
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Στοιχεία επικοινωνίας:

peekepe78@gmail.com

Σταμάτης Παναγιώτης 6955587322

Θεοδόσιος Κατσούλας 6946937474

Σουλτάνη Μαργαρίτα 6976805622

Κουτσογιάννης Ματθαίος 6942495261

Φαγογένης Κωνσταντίνος 6942548295

Περιβολιώτης Κωνσταντίνος 6977922413

Καράνικας Ελευθέριος 6945552019

Τσιντσιλώνης Ηλίας 6947283299

Αθήνα, 16/06/2020

Αρ.Πρωτ: 00056-6-2020

ΑΦΑΝΙΣΜΟΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

 (Διαθεσιμότητες, απολύσεις ετοιμάζει η Υπουργός Παιδείας για τους κοινωνικούς επιστήμονες, μόνιμους αναπληρωτές αδιόριστους εκπαιδευτικούς ιδιωτικής εκπαίδευσης)

Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών και το σύνολο των εκπαιδευτικών του κλάδου Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕ78) άναυδοι παρακολουθούν τις ραγδαίες εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης ιδίως μετά την κοινοποίηση του Ωρολογίου Προγράμματος Σπουδών Γενικού Λυκείου σε συνδυασμό με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Γυμνασίου(Ημερήσια-Εσπερινά).

Εν έτει 2020, σε μια κοινωνία που έχει ανάγκη από διαύγεια σκέψης, από ανθρώπους ικανούς να καταλάβουν τα προβλήματα που συνεχώς εμφανίζονται, να σκεφθούν τον συνάνθρωπο και να προσφέρουν λύσεις, από μια κοινωνία που θα σέβεται, θα υπερασπίζεται τα δικαιώματα, θα προχωρά, παρατηρούμε εντονότατα βήματα οπισθοδρόμησης.

Επί μήνες το Υπουργείο διαβεβαίωνε μέσω δηλώσεων τη σπουδαιότητα των μαθημάτων μας, την ύπαρξη τους σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες, ενώ ως επιχείρημα για την αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας από Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, ετίθετο το θέμα της προσβάσεως στο γνωστικό αντικείμενο από όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως κατευθύνσεως.

Η ίδια διαβεβαίωση ελέχθη  δια στόματος της ίδιας της υπουργού από το βήμα της Βουλής, ενώ καταφανώς κάτι τέτοιο ήταν ψευδές.

Επικράτησε ένας μονόλογος, χωρίς ίχνος δικαιώματος υπεράσπισης του αντικειμένου μας, χωρίς να μας επιτραπεί να μετέχουμε στους φορείς επί της συζητήσεως στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, τη στιγμή που καταργούνταν το μάθημά μας. Καταργήθηκε κάθε ίχνος δημοκρατικού διαλόγου, γεγονός που με λύπη μας μας κάνει να παρατηρούμε πως το όλο κλίμα γειτνιάζει με άλλες εποχές.

Μετά την αντικατάσταση του Πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος της Κοινωνιολογίας σε ένα πεδίο, που εισάγει τους υποψηφίους σε σχολές, που το 75% ανήκουν στις Κοινωνικές Επιστήμες και που θεωρούνταν προαπαιτούμενο για την παρακολούθηση των σπουδών τους, τώρα το Υπουργείο επανέρχεται και μεθοδευμένα αφανίζει σχεδόν το σύνολο των μαθημάτων  Κοινωνικών Επιστημών.

Ηχηρή τους απουσία από όλη τη Β’ Λυκείου και τα δύο μαθήματα των Κοινωνικών Επιστημών και δη Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών και Σύγχρονος Κόσμος- Πολίτης και Δημοκρατία, τα οποία εξαφανίζονται εν μία νυκτί, χωρίς καμιά προτέρα συζήτηση, χωρίς καμιά αιτιολόγηση. Παράλληλα, μειώνονται  οι ώρες στο μοναδικό συναφές μάθημα της Α Λυκείου “Πολιτική Παιδεία” από 3 σε 2, ενώ  ως μοναδικό μάθημα σε όλες τις Γυμνασιακές τάξεις παραμένει η “Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή” με 2 ώρες.

Τέλος, αφαιρεί εντελώς από το 2021 την Κοινωνιολογία όχι μόνο από Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, αλλά και ως μάθημα γενικής παιδείας, ενώ πολλάκις δια στόματος πολιτικής ηγεσίας είχε ειπωθεί η μεγάλη σπουδαιότητά του και η παραμονή του ως γενικής, για να έχει κάθε μαθητής πρόσβαση στην Κοινωνιολογία, γεγονός που μας κάνει να κατανοήσουμε ευκρινώς πως επί μήνες το Υπουργείο μας ενέπαιζε με τον πλέον χυδαίο τρόπο.

Σε μια Ευρώπη, που οι χώρες της με το κατάλληλο υλικό προσανατολίζουν τις σπουδές τους προς τις κοινωνικές επιστήμες, ώστε  να έρχεται ο μαθητής από τις πρώτες τάξεις σε επαφή με το αντικείμενο και σταδιακά να αφομοιώνει τα διδάγματα, να τα κάνει μέρος της ζωής και συμπεριφοράς του, η δική μας ηγεσία “κωφεύει”.

Κι όχι μόνο, αλλά κάνει πολλά βήματα προς την αντίθετη κατεύθυνση, οδηγώντας σε πλήρη απουσία ολόκληρου αντικειμένου. Πώς οραματίζεται την παιδεία; Πώς οραματίζεται τους αυριανούς πολίτες;

Γιατί χωρίς γνώση και κατανόηση των βασικών συνταγματικών δικαιωμάτων μας, των ελευθεριών μας, των υποχρεώσεών μας, των κοινωνικών προβλημάτων, των μεθόδων επίλυσής τους, του χρηστού τρόπου διακυβέρνησης, της λειτουργίας της κοινωνίας και του κράτους, ενός κράτους δικαίου, πώς θα βρει  αύριο τη θέση του  στον κόσμο;

Σε έναν κόσμο που μαστίζεται από φαινόμενα ρατσισμού, ξενοφοβίας, οπισθοδρόμησης. Ποιος ακριβώς είναι ο στόχος;

Οποιαδήποτε προσπάθεια σύνδεσης επιστημών με πολιτικές ιδεολογίες μας βρίσκει αντίθετους. Ένα τέτοιο επιχείρημα άλλωστε ποτέ δεν θα μπορούσε να ευσταθεί καθώς ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είναι Κοινωνικός Επιστήμονας, ενώ η Υπουργός, όντας νομικός θα ανήκε στον ίδιο κλάδο.

Αφανισμός Κοινωνικών Επιστημών

Εξαφάνιση πλέον εμφανώς και χωρίς κανένα πρόσχημα ενός γνωστικού αντικειμένου, ενός ολόκληρου κλάδου.

Οδηγώντας χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία, οδηγώντας μονίμους σε υπεραριθμίες, εκπαιδευτικούς του ιδιωτικού τομέα σε αφανισμό, κάνοντας ανύπαρκτο το μέλλον όλων των προπτυχιακών, μεταπτυχιακών φοιτητών και αποφοίτων των σχολών μας, μη δυνάμενοι να διανοηθούμε τα επόμενα βήματα όλων αυτών των ενεργειών.

Σε αυτό το σημείο, να τονισθεί ότι βάλλονται παράλληλα με τον κλάδο ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών) και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ80 (Οικονομίας) έχοντας κοινές αναθέσεις στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Πολιτική Παιδεία, Σύγχρονός κόσμος, Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών ενώ υποβαθμίζει και την Οικιακή Οικονομία στην Α γυμνασίου από δίωρο σε μονόωρο).

Εν μία νυκτί, χωρίς αιδώ, η Πολιτική Ηγεσία αποφασίζει απροκάλυπτα να αφανίσει έναν κλάδο, να στείλει στην ανεργία χιλιάδες κόσμου, μιλώντας πλέον για “σφαγή” ως άλλων αμνών των Κοινωνικών Επιστημόνων και να κάνει την Παιδεία φτωχότερη, σε μια εποχή που όσο ποτέ άλλοτε έχει ανάγκη από τις Κοινωνικές Επιστήμες.

Και φυσικά δεν επιλέγει έναν τυχαίο κλάδο. Αντίστοιχες πρακτικές “πρυτάνευσαν” πέντε περίπου δεκαετίες πριν, όταν υπήρχε ο φόβος να μην έρθει ο νέος σε επαφή με τις ελευθερίες, με την κατ’ ουσίαν εφαρμογή του δημοκρατικού πολιτεύματος.

Μήπως τελικά όλα γίνονται, ακριβώς για να μην υπάρχουν όλα τα παραπάνω; Μήπως υπάρχει φόβος εν όψει ελεύθερης σκέψης και έκφρασης; Μήπως το πρόβλημα είναι η ελευθερία της προσωπικότητας και το δικαίωμα της συνειδητής επιλογής;

Πρόκειται δυστυχώς για κεκαλυμμένο “έγκλημα” κατά ολόκληρου κλάδου, κατά της ίδιας της Παιδείας. Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών (Π.Ε.Ε.Κ.Ε.) καλεί σε συσπείρωση όλες της τις δυνάμεις.

Αφανισμός Κοινωνικών Επιστημών
Καλούμε :
  • τον Πρωθυπουργό να παρέμβει σε τόσο μείζονος σημασία για την ίδια την Παιδεία θέμα, καθώς και ο ίδιος άριστα το γνωρίζει, όντας Κοινωνικός Επιστήμονας.
  • την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να άρει τις αποφάσεις της και επιτέλους να συζητήσει ουσιαστικά και εποικοδομητικά για τα μαθήματα του κλάδου μας.
  • τα Πολιτικά Κόμματα να τοποθετηθούν και να δεχθούν δια ζώσης συνάντηση με μέλη της Διοικούσας Επιτροπής σε ένα τόσο κομβικό σημείο.
  • τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα να συνταχθούν και να τοποθετηθούν επί του θέματος, που πλήττει βασικά δικαιώματά τους.
  • όλη την επιστημονική κοινότητα, φορείς, συλλόγους, την ίδια την κοινωνία να πάρει θέση, γιατί πρόκειται για την απώλεια ενός τόσο σημαντικού γνωστικού αντικειμένου, που αντικατοπτρίζει την ίδια την εικόνα της, αλλά και προασπίζεται το υπέρτατο αγαθό της Παιδείας.
Ζητούμε :
  • Την απόσυρση του Ωρολογίου Προγράμματος Σπουδών Γενικού Λυκείου – Γυμνασίου (Ημερήσια-Εσπερινά).
  • Την διατήρηση των υπαρχόντων μαθημάτων κοινωνικών επιστήμων και την έναρξη διαλόγου για την θέση των Κοινωνικών Επιστήμων στην Εκπαίδευση.
  • Την πλήρη αξιοποίηση των Κοινωνικών Επιστημόνων στην Εκπαίδευση.

 Η  Διοικούσα Επιτροπή της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών, επιδιώκει συνάντηση με όλους τους παραπάνω φορείς, ώστε να έχουν πλήρη γνώση της διαμορφωμένης κατάστασης.

 Η  Διοικούσα Επιτροπή

Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών

Δείτε σχετικά

Ωρολόγιο πρόγραμμα Γενικού Λυκείου και Εσπερινού Λυκείου | ΦΕΚ
Ωρολόγιο πρόγραμμα Ημερήσιου Γενικού Λυκείου: Ποιες είναι οι αλλαγές που επέρχονται

Δείτε επίσης

Ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου: Α’, Β’, Γ’ τάξεων Ημερήσιου και Εσπερινού | ΦΕΚ
Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου Δημοτικών και Νηπιαγωγείων 2020-21 | Εγγραφα

Πριν φύγετε

Σύνολο προσλήψεων αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας 12.148 για το 2019-20 | Πίνακες
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση