“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αύξηση ωραρίου ζητά ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων για να φανούν τα πραγματικά κενά εκπαιδευτικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αύξηση ωραρίου ζητά ο Σύνδεσμος Ιδιωτικών Σχολείων για να φανούν τα πραγματικά κενά εκπαιδευτικών – Απάντηση της ΟΙΕΛΕ που ενημερώνει ΟΛΜΕ-ΔΟΕ.

Αύξηση ωραρίου

“Υπενθυμίζουμε ότι οι τεράστιες ανάγκες για αναπληρωτές είναι σε μεγάλο βαθμό πλασματικές:

Προκύπτουν κυρίως από τον πολύ χαμηλό (όπως προκύπτει από τις μελέτες του ΟΟΣΑ) μέσο όρο εβδομαδιαίων ωρών μαθήματος που διδάσκει ένας εκπαιδευτικός στην χώρα μας και την παγκόσμια πρωτοτυπία το διδακτικό ωράριο να μειώνεται σταδιακά από τις 24 εβδομαδιαίες ώρες έως και τις 21 στην Πρωτοβάθμια και από τις 23 έως και τις 18 στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την πάροδο του χρόνου.

Μια εκλογίκευση του ωραρίου αυτού προς τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ με κατάργηση της ωρίμανσης θα αποκάλυπτε ότι τα πραγματικά κενά είναι πολύ λιγότερα και το κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό πολύ χαμηλότερο”.

Τα παραπάνω αναφέρονται μεταξύ άλλων σε Δελτίο Τύπου του Συνδέσμου Ελληνικών Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ) με θέμα “Σχετικά με τις κλήσεις αναπληρωτών κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους” (Δείτε ακολούθως) και περιεχόμενο το γεγονός πως πολλοί ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εγκαταλείπουν την τάξη κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, καθώς καλούνται σε θέση αναπληρωτών με χρονικό περιθώριο ανάληψης υπηρεσίας λίγων ημερών, αν όχι ωρών.

Επί της τοποθέτησης περί “εκλογίκευσης του ωραρίου αυτού προς τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ με κατάργηση της ωρίμανσης” του  Συνδέσμου Ελληνικών Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ), η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) εξέδωσε Ανακοίνωση (Δείτε ακολούθως) με τίτλο:

“Η ΟΙΕΛΕ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ ΤΙΣ ΔΥΟ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΑΡΧΩΝ: ΖΗΤΟΥΝ ΜΑΖΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΙ ΓΕΝΝΑΙΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΜΙΣΘΩΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΕΣΩ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΩΡΙΜΑΝΣΗΣ!”.

Η ΟΙΕΛΕ επισημαίνει πως αν εφαρμοστεί η πρόταση του ΣΙΣ για αύξηση του ωραρίου, θα οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών και εκατοντάδων ιδιωτικών εκπαιδευτικών και σε σημαντικές μειώσεις μισθών, και σε επιπλέον αύξηση ωραρίου για τους συναδέλφους με μεγαλύτερη προϋπηρεσία.

Επιπλέον καλεί τον ΣΙΣ να δώσει “στη δημοσιότητα τη λίστα των σχολείων από όπου αποχωρούν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί για να καταλάβει κάθε πολίτης τι ακριβώς συμβαίνει και ποια είναι τα «ευαγή ιδρύματα» στην ιδιωτική εκπαίδευση”.

______________

Αύξηση ωραρίου

Το Δελτίο Τύπου του ΣΙΣ

Αθήνα ,7 Φεβρουαρίου 2020

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 «Σχετικά με τις κλήσεις αναπληρωτών κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους»

Για ακόμα μια σχολική χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, προκειμένου να καλύψει τα πολλά κενά στη δημόσια εκπαίδευση, ακόμα και μέσα στον Ιανουάριο.

Πέραν των τεράστιων προβλημάτων που φανερώνει η πρακτική αυτή σε σχέση με την λειτουργία των κρατικών σχολείων, ταυτόχρονα πλήττει και τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων:

Πολλοί ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εγκαταλείπουν την τάξη κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, καθώς καλούνται σε θέση αναπληρωτών με χρονικό περιθώριο ανάληψης υπηρεσίας λίγων ημερών, αν όχι ωρών.

Το πρόβλημα θα γίνει πολύ πιο οξύ από ενδεχόμενες νέες ρυθμίσεις που όπως έχει γραφτεί στον Τύπο, θα προβλέπουν ότι, αν κάποιος εκπαιδευτικός δεν αποδεχτεί τον διορισμό του, θα τιμωρείται με αποκλεισμό από τους πίνακες.

Παλαιότερα, υπενθυμίζουμε, ένας εκπαιδευτικός που ήταν διορισμένος σε ιδιωτικό σχολείο, μπορούσε να παραμείνει στη θέση του έως το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Με τον τρόπο αυτό δεν διαταρασσόταν η λειτουργία της τάξης, χωρίς απώλεια κάποιου δικαιώματος του εργαζόμενου.

Σήμερα, όμως, δημιουργείται το παράδοξο, το Υπουργείο να προσλαμβάνει ανθρώπους που ήδη απασχολούνται, ενώ υπάρχουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί που είναι άνεργοι.

Η πρόταση του Συνδέσμου μας είναι, προκειμένου να μην διαταράσσεται η λειτουργία των σχολείων, είτε να μην καλούνται από τους πίνακες εκπαιδευτικοί που είναι ήδη διορισμένοι, είτε, αν κληθούν, να έχουν την επιλογή να παραμείνουν στο σχολείο τους χωρίς να υποστούν κάποια ποινή και χωρίς να χάσουν την προϋπηρεσία αυτή.

Το παραπάνω, βέβαια, είναι μόνο μια πτυχή του μεγάλου προβλήματος των αναπληρωτών στη δημόσια εκπαίδευση που απασχολεί το Υπουργείο αλλά και την εκπαιδευτική κοινότητα κάθε χρόνο.

Υπενθυμίζουμε ότι οι τεράστιες ανάγκες για αναπληρωτές είναι σε μεγάλο βαθμό πλασματικές: προκύπτουν κυρίως από τον πολύ χαμηλό (όπως προκύπτει από τις μελέτες του ΟΟΣΑ) μέσο όρο εβδομαδιαίων ωρών μαθήματος που διδάσκει ένας εκπαιδευτικός στην χώρα μας και την παγκόσμια πρωτοτυπία το διδακτικό ωράριο να μειώνεται σταδιακά από τις 24 εβδομαδιαίες ώρες έως και τις 21 στην Πρωτοβάθμια και από τις 23 έως και τις 18 στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση με την πάροδο του χρόνου.

Μια εκλογίκευση του ωραρίου αυτού προς τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ με κατάργηση της ωρίμανσης θα αποκάλυπτε ότι τα πραγματικά κενά είναι πολύ λιγότερα και το κόστος για τον κρατικό προϋπολογισμό πολύ χαμηλότερο.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

______________

Η Ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ

Εμφανιζόμενοι ως «βασιλικότεροι του βασιλέως» και επανερχόμενοι στην παλιά τους τακτική να υπαγορεύουν πολιτικές στο Υπουργείο Παιδείας, οι εκπρόσωποι των σχολαρχών με σημερινό τους Δελτίο Τύπου ζητούν να εφαρμοστούν οι ντιρεκτίβες του ΟΟΣΑ και να αυξηθεί το ωράριο των εκπαιδευτικών, με κατάργηση μάλιστα της «ωρίμανσης».

Με τον τρόπο αυτό, λένε, θα μειωθούν τα κενά και θα γλιτώσει χρήματα ο κρατικός προϋπολογισμός. (Βέβαια, σπανίως δείχνουν ανάλογη ευαισθησία για τα δημόσια ταμεία, όταν φοροδιαφεύγουν και πρωταγωνιστούν στη μαύρη εργασία).

Η πρότασή τους αυτή, αν εφαρμοστεί, θα οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών και εκατοντάδων ιδιωτικών εκπαιδευτικών και σε σημαντικές μειώσεις μισθών, και σε επιπλέον αύξηση ωραρίου για τους συναδέλφους με μεγαλύτερη προϋπηρεσία!

Για το γεγονός ότι για τους εκατοντάδες ανέργους θα κληθεί να πληρώσει το κράτος επιδόματα ανεργίας, εννοείται πως δεν κόπτονται ιδιαίτερα.

Φυσικά, η πρότασή τους αυτή δεν γίνεται ούτε για το καλό της εκπαίδευσης ούτε για το καλό της κοινωνίας. Γίνεται αποκλειστικά για τα δικά τους ταμεία καθώς φιλοδοξούν, μετά από τα δώρα δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ τα τελευταία χρόνια, να μειώσουν έτι περαιτέρω το εργασιακό κόστος.

ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΡΩΤΗΘΕΙ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΦΕΥΓΟΥΝ ΤΡΕΧΟΝΤΑΣ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥΣ;

Για μια ακόμη φορά ο Σύνδεσμος των σχολαρχών διαμαρτύρεται, διότι πολλοί εκπαιδευτικοί παραιτούνται από τα ιδιωτικά σχολεία για να τοποθετηθούν ως αναπληρωτές.

Ζητούν, μάλιστα, κατά παραβίαση κάθε νόμου («ξεχνώντας» φυσικά ότι οι εκπαιδευτικοί διορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας και όχι από αυτούς) να κηρυχθεί αδύνατη η παραίτηση ενός εργαζόμενου (σε ποια χώρα, πλην της υποσαχάριας Αφρικής ίσως, απαγορεύεται να παραιτείται κάποιος από τη δουλειά του;) και να μην είναι δυνατή η τοποθέτηση ως αναπληρωτών ήδη διορισμένων σε ιδιωτικά σχολεία εκπαιδευτικών.

Ας μην διαρρηγνύουν υποκριτικά τα ιμάτιά τους οι εκπρόσωποι των σχολαρχών για τους εκπαιδευτικούς.

Η συντριπτική πλειονότητα των συναδέλφων μας που επιλέγουν την επαγγελματική αυτοκτονία της παραίτησης (μιλούμε για «αυτοκτονία», διότι μηδενίζουν έτσι την προϋπηρεσία τους, ώστε να εργαστούν για ελάχιστους μήνες και να μην πληρωθούν μάλιστα το καλοκαίρι, ενώ οι πίνακες θα έχουν κλείσει ούτως ή άλλως για δύο χρόνια και δεν θα έχουν δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση γι’ αυτόν), επειδή η ζωή τους στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι αφόρητη.

Είναι ελάχιστοι (ίσως και κανένας…) οι εκπαιδευτικοί που εγκαταλείπουν τη θέση τους από τα αξιόπιστα, σοβαρά ιδιωτικά σχολεία.

«Συνάδελφοι» του ΣΙΣ, μήπως οι εκπαιδευτικοί φεύγουν άρον άρον από τα ιδιωτικά σχολεία, διότι:
  • Είναι επί μήνες απλήρωτοι;
  • Δεν τους καταβάλλουν τους μισθούς των καλοκαιρινών μηνών;
  • Πληρώνονται το μισθό τους στην τράπεζα και την επόμενη μέρα επιστρέφουν (φυσικά όχι με τη θέλησή τους) τα μισά στο χέρι του σχολάρχη;
  • Διώκονται «κλοτσηδόν» στο τέλος της διετίας για να πάρει ο εργοδότης νέο, φτηνό δυναμικό;
  • Τους «παραιτούν» Ιούνιο για να «ξαναπροσλάβουν» το Σεπτέμβριο;
  • Καθημερινά απειλούνται για να αλλάζουν βαθμολογίες, να μην παρατηρούν τους γόνους των ισχυρών, να είναι «φρόνιμοι» με τα παιδιά του «πελάτη»;
  • Ανέχονται συνεχείς προσβολές, απλήρωτη εργασία τα απογεύματα, «υποχρεωτικές» (και απλήρωτες) συνοδείες στα σχολικά λεωφορεία, «υποχρεωτική» (και απλήρωτη) παρουσία σε εκδηλώσεις μέσα σε σαββατοκύριακα, αργίες, διακοπές;
  • Εργάζονται τις διπλάσιες ώρες από αυτές που δηλώνονται στο διοριστήριο λόγω των παραποιημένων ωρολόγιων προγραμμάτων

Ενδεικτική της κατάστασης στα ιδιωτικά σχολεία, η περίπτωση μεγάλου επαρχιακού σχολείου (ο ιδιοκτήτης του οποίου είναι περίοπτο μέλος της «λέσχης» σας) που αναδείξαμε την περασμένη εβδομάδα. Εκπαιδευτικοί που δεν πληρώνονται τους καλοκαιρινούς μήνες, που παίρνουν περίπου 600 ευρώ το μήνα, που υποχρεώνονται σε ατελείωτες (και απλήρωτες) υπερωρίες, που κινδυνεύει η σωματική τους ακεραιότητα, αν τολμήσουν να δραστηριοποιηθούν κοινωνικά.

Από τέτοια σχολεία που περιθάλπετε δεν είναι ευνόητο ότι οι εκπαιδευτικοί θα φύγουν τρέχοντας, έστω κι αν έτσι πλήττουν βαρύτατα την καριέρα τους;

Εμείς σας προκαλούμε εκ νέου:

Δώστε στη δημοσιότητα τη λίστα των σχολείων από όπου αποχωρούν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί.

Για να καταλάβει κάθε πολίτης τι ακριβώς συμβαίνει και ποια είναι τα «ευαγή ιδρύματα» στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Δείτε επίσης

Τοποθετήσεις Κεραμέως στα θέματα που έθεσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ
Απαντήσεις Υπουργείου Παιδείας στα ζητήματα που έθεσε το ΔΣ της ΔΟΕ
Αξιολόγηση: Οι φάσεις υλοποίησης σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας
Στελέχη Εκπαίδευσης και Αξιολόγηση: Ανακοίνωση του Συλλόγου Δελμούζος

Πριν φύγετε

Νεοδιοριζόμενοι ΕΕΠ-ΕΒΠ: Ενημέρωση επί της διαδικασίας – Μεταθέσεις – Μετατάξεις
Αύξηση μισθών από 1-1-2020: Για ποιους λόγους συμβαίνει
Χορήγηση επιδόματος γέννησης: Οι προϋποθέσεις στον νόμο 4659/2020
Εκθεση Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα: Αναφορές στο χώρο Υγείας και Παιδείας
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση