Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αυτισμός-Ψάχνοντας για “κοινωνικό εμβόλιο” | Αρθρο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αυτισμός-Ψάχνοντας για “κοινωνικό εμβόλιο” – Αρθρο του Νικόλαου Αθανασόπουλου, Εκπαιδευτικού Ειδικής Φυσικής Αγωγής στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.-ΠΑΤΡΩΝ.

Αυτισμός-Ψάχνοντας για “κοινωνικό εμβόλιο”

Του Νικόλαου Αθανασόπουλου, Εκπαιδευτικού Ειδικής Φυσικής Αγωγής στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.-ΠΑΤΡΩΝ

 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2021

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Παγκόσμια Ημέρα για τον Αυτισμό θα βρεθεί στην σκιά της Παγκόσμιας Πανδημίας του Κορωνοϊού covid-19.

Και σήμερα όσοι προσπαθήσουν να ενημερώσουν, ΤΙ ΕΙΝΑΙ Αυτισμός και ΠΩΣ η ζωή των ατόμων που βρίσκονται στο αυτιστικό φάσμα μπορεί να γίνει Λειτουργική και Αξιοπρεπής πάλι θα πουν:

Αγαπήστε τον Αυτισμό, μη τον φοβάστε.

Το ίδιο ακριβώς θέλουν να μας πουν τα  άτομα με αυτισμό καθημερινά, όταν μας το ζητούν με τον δικό τους διαφορετικό,  ιδιαίτερο και ξεχωριστό τρόπο.

Ναι, τα άτομα με αυτισμό αναζητούν την κοινωνική αλληλεπιδράση,την κοινωνική ένταξη, την κοινωνική αποδοχή,την κοινωνική επιβράβευση.

ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΟΠΩΣ ΕΣΕΙΣ

ΜΑΘΕ ΜΕ ΠΩΣ.

ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΜΕ ΜΑΘΕΙΣ;

Ο Αυτισμός

μπορεί να  δυσκολεύει την κοινωνική κατανόηση,την κοινωνική ενσυναίσθηση, αλλά Αυτισμός ΔΕΝ σημαίνει ότι τα  αυτιστικά άτομα επιθυμούν να μένουν μόνα σε δια βίου καραντίνα,σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον απόμακροι και προστατευμένοι από έναν “κοινωνικό ιό”.

Η απομόνωση,η καταφυγή σε στερεότυπες συμπεριφορές,σε εμμονές, σε άρνηση στο καινούργιο και άγνωστο, οι προκλητικές μαθημένες συμπεριφορές,οι εκρήξεις θυμού είναι αποτέλεσμα της παρουσίας και παρέμβασης όσων φοβούνται και δεν μπορούν να αγαπήσουν τον αυτισμό.

Είναι επίσης αποτέλεσμα όσων τον αγνοούν με καθυστηρημένες διαγνώσεις ή με ελλιπείς διαγνώσεις ή ακόμα χειρότερα με απούσες διαγνώσεις.

Ο Αυτισμός ΔΕΝ είναι ψύχωση,οι αυτιστικοί ΔΕΝ είναι σχιζοφρενείς,ούτε διπολικοί.

ΔΕΝ είναι ούτε χειριστικοί,ούτε κακομαθημένοι,ούτε αντιδραστικοί,ούτε φοβικοί.

Ίσως αν αφαιρέσουμε από πάνω τους όλες αυτές τις εύκολες εικασίες που βιαστικά τους φορτώνουμε, ίσως τότε δούμε καλύτερα τι ακριβώς υπάρχει.

Ίσως κατανοήσουμε πόσο φιλότιμες προσπάθειες κάνουν για  να γνωρίσουν τον δικό μας τρόπο σκέψης και λειτουργίας στον διαφορετικό κόσμο μας για εκείνους.

Ίσως κατανοήσουμε ότι όταν λέμε πως είναι δύσκολο να αντιληφθούμε τον δικό τους τρόπο σκέψης και λειτουργίας εκείνοι το έχουν πει νωρίτερα από εμάς και σε πολλαπλάσιο βαθμό.

Ίσως αν κατανοήσουμε ΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Αυτισμός τότε ίσως μας βοηθήσει να κατανοήσουμε ΤΙ ΕΙΝΑΙ Αυτισμός.

Τότε ίσως απομακρύνουμε την δική μας φοβία

για τον άγνωστο κόσμο του Αυτισμού και μπορέσουμε να τον αναγνωρίσουμε, να τον αποδεχτούμε, να τον πλησιάσουμε, να τον αγκαλιάσουμε,να γίνουμε “στενή επαφή” του, επιτέλους να τον Αγαπήσουμε.

Γιατί αλλιώς πολλές φορές τα αυτιστικά άτομα και οι οικογένειες τους θα πέφτουν εύκολα θύματα παραπληροφόρησης,θα ενοχοποιούνται,θα εξοντώνονται.

Μη φοβάστε,

ο Αυτισμός δεν είναι ιός, δεν είναι μεταδοτικός,δεν θέλει μέτρα προστασίας για να τον αγκαλιάσετε.

Ή μήπως τελικά ο μεταλλαγμένος άνθρωπος που φοβάται και δεν αγαπά είναι ο σύγχρονος ιός της κοινωνίας;

Μήπως τελικά αυτός ο ιός μπορεί να γίνει επικίνδυνος και για τον Αυτισμό και χρειάζονται μέτρα προστασίας κρατώντας αποστάσεις από όσους δεν διστάζουν εκπαιδευτικά να προκαλούν στους αυτιστικούς αντι-κοινωνικές συμπεριφορές για να αποδείξουν ότι οι αυτιστικοί είναι επιθετικοί  και επικίνδυνοι;

Άλλωστε τα άτομα με αυτισμό δεν κινδυνεύουν από το covid-19, μιας και τα ειδικά σχολεία παραμένουν ανοιχτά.

Ευχαριστούμε covid-19

που έδωσες την ευκαιρία στην πολιτεία να δείξει το κοινωνικό της προφίλ για την ειδική εκπαίδευση σε όσους φοιτούν σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Βέβαια όσοι μαθητές  φοιτούν σε τμήματα ένταξης τυπικών σχολείων ή έχουν παράλληλη στήριξη έχασαν αυτό το προνόμιο. Ίσως αυτοί να κολλάνε covid-19. Λες; Ποιος ξέρει;

Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι τα νούμερα για τον Αυτισμό παραμένουν στα επίπεδα του 1/60 (1.66%) και δεν επηρεάζονται ούτε από εποχικά κύματα ούτε θα έχουν  πτωτικές τιμές.

Ο Αυτισμός εξακολουθεί να υπάρχει

και θα υπάρχει παντού γύρω μας και οφείλουμε με σεβασμό να συνυπάρξουμε μαζί του εξασφαλίζοντας ουσιαστική και ποιοτική εκπαίδευση.

Οι περσινές ευχές για επιστροφή στην κανονικότητα δεν έπιασαν.

Ας ευχηθούμε για το “ κοινωνικό εμβόλιο”

ενάντια στον “κοινωνικό ιό” που προκαλεί φοβία και άγνοια για τον Αυτισμό.

Δύσκολη ευχή ή μήπως να ευχηθούμε η αυτιστική προσομοίωση του περιορισμού των κοινωνικών επαφών να βοηθήσει  να ξεκινήσουμε τουλάχιστον από την κατανόηση για το Τι είναι Αυτισμός;

Υ.Γ.

Αν μας έλεγαν πριν το covid-19 ότι κάποιος ταυτόχρονα αιτείται και βεβαιώνει για τον ίδιο του τον εαυτό αγνοώντας την ύπαρξη και εμπλοκή του άλλου … τότε αυτό τι είναι;; Αυτισμός ή ψύχωση;

Ας συμπληρώσουμε μια Βεβαίωση μετακίνησης…

ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Εκπαιδευτικός Ειδικής Φυσικής Αγωγής στο ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.-ΠΑΤΡΩΝ

Δείτε επίσης

Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού 2-4-2021: Διαδικτυακή συνάντηση Γραμματείας Ατόμων με Αναπηρία Ν.Δ-Δήλωση ΠτΔ
Επίσκεψη Μητσοτάκη στο ΕΕΕΕΚ Αγίου Δημητρίου: Mε αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού | Video
Μητσοτάκης: Πολύ σημαντικά τα self-test για το άνοιγμα των Λυκείων
Ελλάδα 2.0: Εθνικό Σχέδιο Ανθεκτικότητας και Ανάκαμψης-Παιδεία
Οδηγός διαχείρισης περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης από τον/την Εκπαιδευτικό
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Βάλια σε

    Δυστυχώς όσο δε βλέπουμε άτομα με ειδικές ανάγκες να κυκλοφορούν στο δρόμο σημαίνει ότι είμαστε πολύ πίσω. Δεν είναι νορμάλ να μη βλέπεις ποτέ παιδιά με ειδικές ανάγκες σε παιδικές χαρές και πάρκα. Προφανώς οι γονείς τους δεν νιώθουν και τόσο φιλόξενο το περιβάλλον για τα παιδιά τους. Έχουν γίνει βήματα αλλά υπάρχουν πολλά ακόμα να γίνουν.

Γράψτε μία απάντηση