Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αγγλικά-νηπιαγωγείο: Ορισμός νηπιαγωγείων-συνεργασίες-επιμόρφωση-έκθεση ΙΕΠ | ΦΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αγγλικά-νηπιαγωγείο: Ορισμός νηπιαγωγείων-συνεργασίες-επιμόρφωση-έκθεση ΙΕΠ – ΦΕΚ με την Υ.Α. “Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο”.

Αγγλικά-νηπιαγωγείο

Με την υπ. αριθμ. Φ.7/76108/ΓΔ4 Απόφαση  – ΦΕΚ B 2418 – 18.06.2020 – της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Σοφίας Ζαχαράκη με θέμα

“Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο”,

εκκινεί η πιλοτική εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες για δύο (2) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως στο υποχρεωτικό πρωινό πρόγραμμα, των δημόσιων Νηπιαγωγείων γενικής παιδείας όλων των τύπων κατά το σχολικό έτος 2020-2021.

Ορισμός Νηπιαγωγείων

Τα Νηπιαγωγεία της πιλοτικής φάσης θα ορισθούν με κάποια κριτήρια και ανάμεσα σε άλλα προβλέπεται αλληλεπίδραση Νηπιαγωγού με τον/ την εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας και επιμόρφωση σε 2 φάσεις, με την πρώτη φάση να διενεργείται τον Σεπτέμβριο του 2020.

Επιμόρφωση

Επιπροσθέτως θα υπάρξουν επιμορφωτικές δράσεις και εμπλοκή ειδικών εμπειρογνωμόνων, οι οποίοι θα υποστηρίζουν και θα παρακολουθούν το πρόγραμμα.

Τέλος

Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα συντάξει έκθεση με βάση τα πορίσματα της διαμορφωτικής και τελικής αξιολόγησης του προγράμματος προκειμένου να γνωμοδοτήσει προς το ΥΠΑΙΘ για τη διεύρυνσή του σε όλα τα Νηπιαγωγεία της χώρας.

____________________

Αναλυτικά και σύμφωνα με το ΦΕΚ
Αγγλικά-νηπιαγωγείο
Ορισμός πιλοτικών Νηπιαγωγείων – Κριτήρια

Τα πιλοτικά Νηπιαγωγεία, θα οριστούν από το ΥΠΑΙΘ, έπειτα από σχετική εισήγηση των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης με κριτήρια την αντιπροσώπευση όλων των τύπων περιοχών, αστικών, ημιαστικών και αγροτικών, καθώς και τη γεωγραφική κατανομή τους ώστε να αντιπροσωπεύεται όλη η επικράτεια.

Σκοπός της ενασχόλησης των παιδιών με την Αγγλική γλώσσα

Σκοπός της εισαγωγής της δημιουργικής ενασχόλησης των παιδιών με την Αγγλική γλώσσα, είναι ο εμπλουτισμός του προγράμματος του Νηπιαγωγείου – μεθοδολογικά και θεματικά- όχι μόνο για την γλωσσική αλλά και για την ολόπλευρη ανάπτυξη των ικανοτήτων των νηπίων και τη διαμόρφωση της ταυτότητας του ενεργού πολίτη στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό περιβάλλον.

Συνεργασία Νηπιαγωγού με τον/ την εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας

Για την υλοποίηση της πιλοτικής εφαρμογής είναι απαραίτητη η αλληλεπίδραση και η συνεργασία του/ της Νηπιαγωγού με τον/ την εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας, η οποία θα έχει ως αφετηρία την οργάνωση και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου στο Νηπιαγωγείο, με έμφαση στην αξιοποίηση των αναγκών, των κλίσεων και των ιδιαίτερων ενδιαφερόντων των μα- θητών και μαθητριών της προσχολικής εκπαίδευσης.

Σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση σε 2 φάσεις

Για την επίτευξη των στόχων της πιλοτικής εφαρμογής προβλέπεται από κοινού σύγχρονη και ασύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Αγγλικής γλώσσας και των Νηπιαγωγών σε δύο τουλάχιστον φάσεις, η οποία θα υλοποιηθεί από μέλη ΔΕΠ ή/και ΣΕΕ ή/και εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων ή/και στελέχη του ΙΕΠ.

Πρώτη φάση επιμόρφωσης τον Σεπτέμβριο του 2020

Η πρώτη φάση της επιμόρφωσης (διάρκειας 10-12 ωρών) θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο 2020 και θα αφορά σε θεματικές σχετικές με τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά των παιδιών προσχολικής ηλικίας, με τη φιλοσοφία και τη λειτουργία του προγράμματος του Νηπιαγωγείου καθώς και με τη λειτουργική ένταξη της ξένης γλώσσας στις προβλεπόμενες μαθησιακές περιοχές του Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες.

Επιμορφωτικές δράσεις

Στη συνέχεια και κατά τη διάρκεια της πιλοτικής εφαρμογής θα πραγματοποιηθούν επιμορφωτικές δράσεις, ανάλογα με τις ανάγκες των εμπλεκομένων με σκοπό την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και την ανατροφοδότηση σχετικά με την εξέλιξη του προγράμματος.

Ειδικοί εμπειρογνώμονες

Το πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής καθώς και το επιμορφωτικό/εκπαιδευτικό υλικό θα ανατεθεί σε ειδικούς εμπειρογνώμονες, οι οποίοι θα υποστηρίζουν και θα παρακολουθούν το πρόγραμμα καθ’ όλη τη διάρκειά του.

Αγγλικά-νηπιαγωγείο
Εκθεση ΙΕΠ

Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα συντάξει έκθεση με βάση τα πορίσματα της διαμορφωτικής και τελικής αξιολόγησης του προγράμματος προκειμένου να γνωμοδοτήσει προς το Υ.ΠΑΙ.Θ. για τη διεύρυνσή του σε όλα τα Νηπιαγωγεία της χώρας.

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Δείτε το ΦΕΚ B 2418 – 18.06.2020 σε μορφή pdf

Δείτε σχετικά

Νόμος 4692-2020: “Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις” | ΦΕΚ A 111-12.06.2020

Δείτε επίσης

Νέα σχολική χρονιά 2020-21: 7 Σεπτεμβρίου ανοίγουν τα σχολεία
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση