Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: Διεύρυνση οριζόντων σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ – Αντίδραση ΔΟΕ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: Διεύρυνση οριζόντων σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ – Αλληλοεπίδραση μαθητών με έναν εκπαιδευτικό, κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας, παρουσία του Νηπιαγωγού ΠΕ – Αντίδραση από ΔΟΕ.

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο

Στο άρθρο 2 του υπό Διαβούλευση σχεδίου νόμου του ΥΠΑΙΘ “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις” υπάρχει πρόβλεψη για την πιλοτική εισαγωγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, της αγγλικής γλώσσας.

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, η πιλοτική εισαγωγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου της δημιουργικής ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα, θα γίνει μέσω του προγραμματισμού και της υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές θα αλληλοεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό, κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας, παρουσία του Νηπιαγωγού ΠΕ.

 Σκοπός του πιλοτικού Προγράμματος

Κατά το Υπουργείο πάντα, σκοπός δεν είναι η αυτοτελής διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας ως διακριτού διδακτικού αντικειμένου, αλλά η διεύρυνση ή/και συμπλήρωση των δημιουργικών δραστηριοτήτων στα προγράμματα σπουδών του Νηπιαγωγείου.

Ποια η επιδίωξη

Επιδίωξη είναι, όπως επισημαίνεται στην Αιτιολογική Εκθεση του σχεδίου νόμου, να έρθουν οι μαθητές – από τα πρώτα χρόνια του μαθητικού τους βίου – σε επαφή με την αγγλική γλώσσα, η οποία έχει εμπεδωθεί ως κοινή γλώσσα συνεννόησης (lingua franca) στη σύγχρονη εποχή και η καλή γνώση της οποίας αποτελεί πολύτιμο εφόδιο για τη ζωή τους.

Επίσης

Η επαφή των μαθητών από μικρή ηλικία με την αγγλική γλώσσα, μέσω δραστηριοτήτων, θα διευρύνει τους μαθησιακούς τους ορίζοντες και θα ενισχύσει την ανάπτυξη βασικών ικανοτήτων, συμπληρώνοντας παράλληλα τον ενιαίο και διαθεματικό χαρακτήρα των προγραμμάτων του Νηπιαγωγείου.

Επιπροσθέτως

Περαιτέρω, θα διευκολύνει τη μετάβαση των μαθητών στις επόμενες βαθμίδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπου η αγγλική γλώσσα διδάσκεται ως διακριτό μάθημα με τρόπο αυτοτελή και συστηματικό.

Με Απόφαση της Υπουργού Παιδείας η ρύθμιση σχετικών θεμάτων

Για την πιλοτική εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο εκδίδεται Απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, με την οποία ρυθμίζεται και κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή της εν λόγω πιλοτικής δράσης, όπως:

  • H διάρκεια ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα,
  • καθώς και ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες θα εισαχθεί πιλοτικά το πρόγραμμα.
Να υπενθυμίσουμε πως
Η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών και το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να τοποθετήσει εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής και Αγγλικών στα ελληνικά δημόσια Νηπιαγωγεία.
Οπως τόνισαν, μια τέτοια πρόθεση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη φιλοσοφία του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου, στερείται επιστημονικής τεκμηρίωσης παραβλέποντας βασικές παιδαγωγικές αρχές και τελικά οδηγεί στη σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου, αγνοώντας τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των νηπίων 4-6 ετών.
Δείτε αναλυτικά την τοποθέτηση εδώ

________________

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο

Δείτε το άρθρο 02
Δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα στο Νηπιαγωγείο

Στην παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 1566/1985 (Α΄167) προστίθεται περ. γ′ ως εξής:

«γ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων εισάγεται πιλοτικά στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του Νηπιαγωγού.

Με την ίδια απόφαση ορίζονται

  • η χρονική διάρκεια εφαρμογής της πιλοτικής δράσης,
  • η διάρκεια ενασχόλησης των μαθητών με την αγγλική γλώσσα,
  • ο αριθμός και η γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων στις οποίες εισάγεται πιλοτικά η ενασχόληση αυτή και
  • ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων».

Δείτε

Διαβούλευση νομοσχεδίου “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις” έως Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

Επίσης σχετικά με το σχέδιο νόμου

Σειρά μόνιμων διορισμών ανά κλάδο και ειδικότητα: Ποια είναι | Διάταξη
Σειρά προσλήψεων αναπληρωτών ανά κλάδο και ειδικότητα: Ποια είναι | Διάταξη
Πρόβλεψη 5.800 προσλήψεων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
Ποινή ενός έτους σε αναπληρωτές όταν δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται | Διάταξη
Ειδική πρόσκληση πρόσληψης Οκτώβριο από Νοέμβριο για αναπληρωτές-Διετής ποινή σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας
Μοριοδότηση εκπαιδευτικής υπηρεσίας ανά κλάδο και διπλή για δυσπρόσιτα | Ανάλυση
Διετής Ισχύς Πινάκων ΑΣΕΠ από τριετής: Το σκεπτικό του Υπουργείου Παιδείας

Πριν φύγετε

Τοποθετήσεις σε Ειδικά Σχολεία πρώτα και μετά σε Τμήματα Ενταξης | Διάταξη
Αύξηση μαθητών ανά τμήμα: Ρύθμιση προς αντιμετώπιση πλασματικών κενών κατά το ΥΠΑΙΘ
 Εισαγωγή θεσμού Εκπαιδευτικού Εμπιστοσύνης: Για ποιους λόγους κρίνεται αναγκαίος από το Υπουργείο Παιδείας
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση