Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: Προβλέπονται με νέα Υπουργική Απόφαση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο: Εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου-Προβλέπονται με νέα Υπουργική Απόφαση.

Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο

H εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, βιωματικού χαρακτήρα, στο υποχρεωτικό πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων της χώρας από το σχολικό έτος 2021-2022 προβλέπεται με νέα Υπουργική Απόφαση.

Το πρόγραμμα εφαρμόστηκε, ήδη, πιλοτικά τη σχολική χρονιά 2020-2021.

Ο/η νηπιαγωγός κατά τις ώρες των δραστηριοτήτων στην αγγλική γλώσσα παραμένει στην τάξη λαμβάνοντας ενεργό μέρος στη μαθησιακή διαδικασία, με βάση τις ανάγκες και την οργάνωση των δραστηριοτήτων, όπως συναποφασίζονται από τους δύο εκπαιδευτικούς.

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ
Σκοπός της ενσωμάτωσης της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο

είναι ο εμπλουτισμός του προγράμματος σε σχέση με τη γλωσσική και ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων για την ενίσχυση της πολυγλωσσικής επίγνωσης, της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και τη διαμόρφωση της ταυτότητας του ενεργού πολίτη στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνία.

Στην ίδια απόφαση, προβλέπεται επιμόρφωση των αρμόδιων Συμβούλων Εκπαιδευτικού Έργου αγγλικής και νηπιαγωγών,

καθώς και των εκπαιδευτικών αγγλικής γλώσσας και των νηπιαγωγών, προκειμένου να κατανοήσουν τις εκπαιδευτικές παραμέτρους και τη σημασία της εισαγωγής των αγγλικών στο Νηπιαγωγείο, να αντιληφθούν τα βασικά στοιχεία της φιλοσοφίας και της λειτουργίας του, να αναπτύξουν κατάλληλη μεθοδολογία και να καλλιεργήσουν συνεργατική κουλτούρα για το σχεδιασμό και υλοποίηση δραστηριοτήτων, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση θετικής στάσης απέναντι στην πολυγλωσσία και τη διαπολιτισμική προσέγγιση και αξιοποιώντας ψηφιακά και άλλα εργαλεία για τη μεταξύ τους συνεργασία.

Στο πλαίσιο προπαρασκευαστικής φάσης και κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσής τους,

οι εκπαιδευτικοί αγγλικής γλώσσας που τοποθετούνται στο Νηπιαγωγείο παρακολουθούν το πρόγραμμα της τάξης κατά τις διδακτικές ώρες που έχουν αναλάβει, με σκοπό την απαιτούμενη σταδιακή εξοικείωση των παιδιών μαζί τους αλλά και τη δική τους εξοικείωση με τα παιδιά, τους νηπιαγωγούς και το προσωπικό του σχολείου, καθώς και με το χώρο και το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.

Οι νηπιαγωγοί ενημερώνουν τους γονείς και κηδεμόνες σχετικά και προετοιμάζουν τα παιδιά βάσει του πλαισίου εφαρμογής και των σχετικών οδηγιών.

Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως δήλωσε:

“Η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας, μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, ήδη από τα πρώτα χρόνια της σχολικής ζωής, στοχεύει στη διεύρυνση της γλωσσικής αντίληψης των νηπίων, καθώς και τη διαμόρφωσή τους ως ενεργών πολιτών της παγκόσμιας κοινότητας, μέσα από τον εμπλουτισμό του προγράμματος του Νηπιαγωγείου με βιωματικές δράσεις.

Κάνοντας τη δέσμευσή μας πράξη, ξεκινήσαμε την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης από τη βάση της εκπαιδευτικής πυραμίδας, το Νηπιαγωγείο, που πιστεύουμε ότι μπορεί να θεμελιώσει ένα συνολικά καλύτερο εκπαιδευτικό αποτέλεσμα σε όλες τις βαθμίδες.

Μάλιστα, το πρόγραμμα «Εισαγωγή των αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση στην Ελλάδα» πρόσφατα διακρίθηκε με το Πιστοποιητικό Εθνικής Αναγνώρισης για την Ποιότητα στην Εκπαίδευση από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο για την Εκπαίδευση για την Ιδιότητα του Παγκόσμιου Πολίτη GENE (Global Education Network Europe)”.

Δείτε σχετικά

Νόμος 4807/2021: Εργαστήρια Δεξιοτήτων-Οργανικές θέσεις-Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο-Παράταση σχολ. έτους

Δείτε επίσης

Νομοσχέδιο για το νέο σχολείο: 12 διατάξεις που θα συζητηθούν
Διαβούλευση νομοσχεδίου Υπουργείου Παιδείας έως 14 Ιουλίου 2021
Το νομοσχέδιο Αναβάθμιση Σχολείου και Ενδυνάμωση Εκπαιδευτικών: 172 άρθρα-238 σελίδες
Αποκλεισμός εκπαιδευτικών-ΕΕΠ ΚΕΔΑΣΥ από υπηρεσιακές μεταβολές και επιλογές στελεχών
Εξατομικευμένο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης (ΕΠΕ): Πρωτόκολλο συνεργασίας ΚΕΔΑΣΥ-σχολείου-γονέων
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση