Δευτέρα, 14 Ιουλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αιτήσεις αναπληρωτών 2024: Ερωτήσεις και Απαντήσεις-Πλήρης Οδηγός αίτησης-δήλωσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αιτήσεις αναπληρωτών 2024: Ερωτήσεις και Απαντήσεις για τη διαδικασία – Πλήρης οδηγός για την αίτηση αναπληρωτή εκπαιδευτικού και ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2024, από το especial.gr.

Αιτήσεις αναπληρωτών 2024

Οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠΕΒΠ πραγματοποιούνται κάθε χρόνο σε εφαρμογή των διατάξεων των παρ.2 και 6 του άρθρου 63 του ν.4589/2019 (Α΄ 13), αλλά και με βάση της με αριθμ. 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (Β΄ 3344) Υπουργικής Απόφασης με θέμα “Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)”, η οποία έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ B 3344 – 10.08.2020.

Η εν λόγω Υπουργική Απόφαση περιέχει όλη τη διαδικασία η οποία αφορά στις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.

ΕΡΩΤΉΣΕΙΣ και ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Ακολουθούν Ερωτήσεις και Απαντήσεις, από το especial.gr,  σχετικά με τις αιτήσεις-δηλώσεις προτίμησης των υποψήφιων για  πρόσληψη αναπληρωτών, οι οποίες υποβάλλονται στο ΟΠΣΥΔ.

1. Πότε υποβάλλονται οι αιτήσεις αναπληρωτών

Οι αιτήσεις-δηλώσεις προτίμησης υποβάλλονται:

Εως και την Τετάρτη 14 Αυγούστου 2024 για τους εκπαιδευτικούς των κλάδων ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ73 και ΠΕ79 της Προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π. 1ΓΕ/2023 και των κλάδων Ε.Α.Ε. ΠΕ71 και ΠΕ61 και κλάδων ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ33, ΠΕ34, ΠΕ40, ΠΕ41, ΠΕ60, ΠΕ70, ΠΕ73, ΠΕ78, ΠΕ79, ΠΕ80, ΠΕ81, ΠΕ82, ΠΕ83, ΠΕ84, ΠΕ85, ΠΕ86, ΠΕ87, ΠΕ88, ΠΕ89, ΠΕ90, ΠΕ91, ΤΕ01, ΤΕ02, ΤΕ16, ΔΕ01 και ΔΕ02 με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. των Προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π. 3ΕΑ/2022, 4ΕΑ/2022 και 5ΕΑ/2022.

Δείτε την Πρόσκληση ΕΔΩ

Εως και την Τρίτη 20 Αυγούστου 2024 για τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ των κλάδων ΠΕ21-Θεραπευτών Λόγου, ΠΕ22-Επαγγελματικών Συμβούλων, ΠΕ23- Ψυχολόγων, ΠΕ25-Σχολικών Νοσηλευτών, ΠΕ28-Φυσιοθεραπευτών, ΠΕ29-ΕργασιοθεραπευτώνΕργοθεραπευτών, ΠΕ30-Κοινωνικών Λειτουργών και ΠΕ31 της προκήρυξης 2ΕΑ/2022 καιτου κλάδου ΔΕ01-ΕΒΠ της προκήρυξης 1ΕΑ/2022 του ΑΣΕΠ.

Δείτε την Πρόσκληση ΕΔΩ

2. Που υποβάλλονται;

Οι αιτήσεις-δηλώσεις προτίμησης περιοχών υποβάλλονται μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Ο.Π.ΣΥ.Δ.) (https://opsyd.sch.gr)

3. Ποιοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής;

Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία έχουν αποκλειστικά και μόνο οι υποψήφιοι που εντάσσονται στους εκάστοτε ισχύοντες τελικούς αξιολογικούς πίνακες. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις εκτάκτων και επειγόντων λόγων δημοσίου συμφέροντος και εφόσον δεν έχουν εκδοθεί τελικοί αξιολογικοί πίνακες, είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεων από τους ενταγμένους στους προσωρινούς αξιολογικούς πίνακες του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (Α.Σ.Ε.Π.), σε εφαρμογή της παρ. 6 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019. 3.

4. Ποιο το ανώτατο όριο ηλικίας των υποψηφίων;

Ανώτατο όριο ηλικίας των υποψηφίων ορίζεται το εξηκοστό έβδομο έτος (67ο). Για τη συμπλήρωση του ανώτατου ορίου ηλικίας ως ημερομηνία γέννησης θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης [παρ. 4 του άρθρου 6 του ν. 3528/2007 (Α’ 26)].

5. Τι πρέπει να προσέξω σχετικά με την Αίτηση, διάρκεια ισχύος, δυνατότητες τροποποίησης;
  • Η αίτηση αναπληρωτή υποβάλλεται άπαξ, μια και μόνον φορά.
  • Δίδεται δυνατότητα απενεργοποίησης της/των αίτησης/αιτήσεών του/της, κατά περίπτωση, καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Στην περίπτωση αυτή δεν έχει δικαίωμα εκ νέου ενεργοποίησης της/των αιτήσεων που απενεργοποίησε ο αναπληρωτής.
  • Δίδεται δυνατότητα τροποποίησης της αίτησης-δήλωσης που έχει υποβάλει ο αναπληρωτής, αποκλειστικά ως προς την αφαίρεση περιοχών ή/και λοιπών επιλογών προτίμησης από την 1η Οκτωβρίου μέχρι και την 30η Απριλίου.
6. Δηλώσεις περιοχών 

Οι Ελεύθεροι Εκπαιδευτικοί (ΕΛΕ) επισημαίνουν τα κάτωθι σημεία:

1. Όσοι ανήκουν σε πολλούς κλάδους, μπορούν να κάνουν ισάριθμες δηλώσεις περιοχών. 2. Κάθε αίτηση θα πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 1 περιοχή πρόσληψης. 3. Όσοι ΠΕ70 θέλουν να εργαστούν σε ΔΥΕΠ θα πρέπει να δηλώσουν το αντίστοιχο κουτάκι. 4. Όσοι ΠΕ6Ο & ΠΕ7Ο θέλουν να εργαστούν σε κενά ΣΜΕΑΕ/Τ.Ε, χωρίς προσόντα στην ΕΑΕ, θα πρέπει να δηλώσουν το αντίστοιχο κουτάκι. 5. Με την ολοκλήρωση της αίτησης καλό θα είναι να κάνετε εξαγωγή σε pdf ώστε να έχετε κάποιο αποδεικτικό στοιχείο. Προσοχή να αναγράφεται ο αριθμός πρωτοκόλλου. 6. Μπορούν να γίνουν όσες τροποποιήσεις θέλετε μέχρι τη λήξη της προθεσμίας. Υπόψη, δε θα υπάρχει νέος αριθμός πρωτοκόλλου. Σε κάθε τροποποίηση μην ξεχνάτε να κάνετε εξαγωγή σε pdf. 7. Αν για κάποιον λόγο κάνετε απενεργοποίηση της αίτησης, δεν υπάρχει δυνατότητα νέας υποβολής. Οπότε ΜΗΝ προβείτε σε κάτι τέτοιο αν νομίζετε ότι έτσι θα τροποποιηθεί η αίτηση.

7. Ποιος ο Οδηγός αιτήσεων-δηλώσεων αναπληρωτών

Ακολουθεί το εγχειρίδιο του ΟΠΣΥΔ για τις αιτήσεις-δηλώσεις αναπληρωτών και τα βήματα της αίτησης-δήλωσης σε εικόνες.

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

8. Ποια η σειρά πρόσληψης αναπληρωτών κατά κλάδο και ειδικότητα – Πως “τρέχει” το σύστημα; 

Σύμφωνα με την πρόβλεψη του άρθρου 45 του νόμου 4692/2020, οι προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ πραγματοποιούνται με τη σειρά των κλάδων/ειδικοτήτων που αναφέρεται στην παράγραφο 2* του άρθρου 29 του ν. 4521/2018.

Επίσης σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 5 της αριθ. 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (Β΄ 3344) Υ.Α. στην ταυτόχρονη διενέργεια προσλήψεων περισσοτέρων της μιας εκπαιδευτικών δομών ΕΑΕ ή/και Γενικής Εκπαίδευσης τηρείται μηχανογραφικά κατά την ηλεκτρονική ροή η κάτωθι σειρά προτεραιότητας πρόσληψης ανά περιοχή προτίμησης (χωρίς να δίνεται η δυνατότητα επιλογής στον υποψήφιο):.

Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

9. Τι γίνεται με τους υποψήφιους σε έναν (1) ή περισσότερους αξιολογικούς πίνακες;

Δεν παρέχεται στον υποψήφιο που κατατάσσεται σε πίνακες περισσότερων του ενός κλάδων (ή δομών), η δυνατότητα ορισμού προτεραιότητας για πρόσληψη στον ένα κλάδο (ή δομή) έναντι του άλλου/των άλλων.

α. Σε περίπτωση κατά την οποία ο εκπαιδευτικός προσληφθεί ως αναπληρωτής με πλήρες ωράριο (σε έναν κλάδο), το σύνολο των αιτήσεών του για πρόσληψη ως αναπληρωτής και ωρομίσθιος απενεργοποιούνται και δεν είναι διαθέσιμος για άλλη πρόσληψη για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα του διδακτικού έτους.

β. Σε περίπτωση κατά την οποία ο εκπαιδευτικός προσληφθεί ως αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου (από 9 έως 15 διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως) είναι δυνατή κατά τη διάρκεια της χρονιάς η τροποποίηση του ωραρίου του από την οικεία Δ/νση έως το μέγιστο των 15 διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως (ή έως το ελάχιστο των 9 ωρών) στο ίδιο ή άλλο/α σχολείο/α της ίδιας περιοχής της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης και (ii) παραμένει διαθέσιμος για πρόσληψη στην ίδια ή διαφορετική δομή (Γενική Εκπαίδευση ή Ε.Α.Ε.) αποκλειστικά και μόνο με πλήρες ωράριο στην ίδια περιοχή της ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης στον οικείο κλάδο, εφόσον το έχει δηλώσει στην αίτησή του και κατά τη διαδικασία της ροής του προγράμματος προσλήψεων προηγείται στη σειρά κατάταξης των υπολοίπων διαθέσιμων υποψήφιων εκπαιδευτικών. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει αναλάβει υπηρεσία ως αναπληρωτής μειωμένου ωραρίου και να συνεχίζει να υπηρετεί μέχρι την ημερομηνία αναβάθμισής του. Σε περίπτωση αναβάθμισής του με πλήρες ωράριο, ο εκπαιδευτικός οφείλει να αναλάβει υπηρεσία, άλλως ενεργοποιούνται οι προβλεπόμενες (στην παρ.5Α του άρθρου 63 του ν.4589/2019) κυρώσεις. Σε κάθε περίπτωση, μετά την νέα πρόσληψη με πλήρες ωράριο, η πρόσληψη με μειωμένο ωράριο παύει να ισχύει. Εφόσον ο εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να αναβαθμιστεί η πρόσληψή του σε πλήρους ωραρίου (στην ίδια ή άλλη δομή του οικείου κλάδου) οφείλει να απενεργοποιήσει ο ίδιος τις υποβληθείσες αιτήσεις του.

Υποψήφιοι σε έναν (1) ή περισσότερους κλάδους (ή δομές) και σε πίνακες προγραμμάτων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης

Στην περίπτωση που υποψήφιος εκπαιδευτικός, προσληφθεί ως αναπληρωτής (πλήρους ή μειωμένου ωραρίου) ή ως ωρομίσθιος για τα προγράμματα Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης του άρθρου 26 του ν.4368/2016 (Α΄ 21), εκτός του προγράμματος εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας της δράσης «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» (ΜΝΑΕ) [στο πλαίσιο της Πράξης «Υποστήριξη εγγραμματισμών και κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης μαθητών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης»], παραμένει υποψήφιος για πρόσληψη με την παρούσα διαδικασία ως αναπληρωτής με πλήρες ή μειωμένο ωράριο. Προκειμένου, δε, να αναλάβει υπηρεσία ως αναπληρωτής υποχρεούται να παραιτηθεί.

Υποψήφιοι/ες ΕΕΠ-ΕΒΠ με περισσότερους από έναν κλάδο, οι οποίοι/ες εντάσσονται σε περισσότερους του ενός ισχύοντες αξιολογικούς πίνακες.

Υποβάλλουν διακριτή αίτηση για πρόσληψη για κάθε έναν από τους κλάδους αυτούς. Επισημαίνεται ότι δεν παρέχεται στον/στην υποψήφιο/α η δυνατότητα ορισμού προτεραιότητας στην αξιολόγηση της μίας αίτησης έναντι της άλλης. Η ροή πραγματοποιείται σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 5 της αριθ. 104627/ΓΔ5/7-8-2020 (Β΄ 3344) Υ.Α.

10. Τι ισχύει με τα λειτουργικά κενά;

O εκπαιδευτικός Λεωνίδας Τσιαντούλας έχει κοινοποιήσει την άποψη του περί χρησιμότητας ή όχι της κοινοποίησης λειτουργικών κενών κατά τη διάρκεια των δηλώσεων των αναπληρωτών.

Οι επισημάνσεις του 

“Κανένας αναπληρωτής δεν ξέρει πως θα δοθούν τα λειτουργικά κενά, άλλωστε οι αναπληρωτές παίρνουν αυτά που απομένουν μετά τις τοποθετήσεις των νεοδιόριστων, τις αποσπάσεις από πυσδε σε πυσδε και τις αποσπάσεις εντός πυσδε! Ολα αυτά είναι σε εκκρεμότητα! Ακόμα θα υπάρξουν και άλλα κενά και σίγουρα πολλά απά άδειες! Μη κάνετε υπολογισμούς που μπορεί να οδηγήσουν σε λάθος δήλωση! Ο χρυσός κανόνας είναι: Δηλώνω ότι θέλω, αισθάνομαι και μπορώ, μη σπάτε το κεφάλι σας καλοκαιριάτικα! Υ.Γ Το μόνο σίγουρο κάθε χρόνο είναι τα επίσημα οργανικά κενά που υπάρχουν και δίνονται απά την εγκύκλιο μετατάξεων κάθε Μάρτιο! Ολα τα άλλα για αναπληρωτές, μεταθέσεις, αποσπάσεις και διορισμούς είναι ΜΗ ΠΡΟΒΛΕΨΙΜΑ!”

11. Πως προσδιορίζονται τα λειτουργικά κενά σύμφωνα με το Υπουργείο

1. Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε τακτά χρονικά διαστήματα – και οπωσδήποτε όταν τους ζητείται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. – προσδιορίζουν τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων αρμοδιότητάς τους ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης σε προσωρινούς αναπληρωτές πλήρους και μειωμένου ωραρίου, καθώς και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς.

2. Οι λειτουργικές ανάγκες προσδιορίζονται και καταχωρίζονται στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. αφού ληφθούν υπόψη τα τμήματα που λειτουργούν, ο αριθμός των μαθητών κατά τάξη, τμήμα, κατεύθυνση ή άλλη ενότητα, το ωρολόγιο πρόγραμμα, η τυχόν δεύτερη ειδικότητα των εκπαιδευτικών, η δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων με δεύτερη ανάθεση, οι θέσεις εκπαιδευτικών, το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που τις κατέχουν και η εξάντληση των ωρών του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στα σχολεία που υπηρετούν ή σε σχολεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Οι λειτουργικές ανάγκες σε μέλη Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. προσδιορίζονται από τον αριθμό των μαθητών καθώς και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους.

3. Οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αξιολογούν τις καταχωρισμένες στο Ο.Π.ΣΥ.Δ. λειτουργικές ανάγκες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης αρμοδιότητάς τους και, αφού αξιοποιήσουν το σύνολο των μέσων ελέγχου που διαθέτουν, τις οριστικοποιούν, προβαίνοντας στις ενδεδειγμένες τροποποιήσεις, όπου κρίνεται σκόπιμο.

4. Ο αριθμός των προς πλήρωση λειτουργικών κενών ανά κλάδο, ειδικότητα, εκπαιδευτική δομή και βαθμίδα εκπαίδευσης εγκρίνεται με σχετική πράξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με βάση τις κατά την παρ. 3 του παρόντος λειτουργικές ανάγκες και την παρεχόμενη από το αρμόδιο όργανο έγκριση πίστωσης.

12. Ποιες είναι οι Περιοχές Α/θμιας και Β/θμιας σε Νομούς/Δήμους, ποια τα στοιχεία Δ/νσεων Εκπ/σης και ΠΔΕ, ποια τα απομακρυσμένα σχολεία ανά Νομό;

Μπορείτε να δείτε ακολούθως:

Περιοχές Α/θμιας και Β/θμιας σε Νομούς/Δήμους-Στοιχεία Δ/νσεων Εκπ/σης και ΠΔΕ | Πίνακες 

Απομακρυσμένα σχολεία ανά Νομό και χρηστικός χειροποίητος χάρτης περιοχών για τη δήλωση αναπληρωτών 

13. Ποιες οι κυρώσεις λόγω μη ανάληψης ή παραίτησης

Σύμφωνα με την παρ. 5Α του άρθρου 63 του ν. 4589/2019:

«Εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., οι οποίοι προσλαμβάνονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προσωρινοί αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και για οποιονδήποτε λόγο δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία εντός πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία που ορίζεται στην ανακοίνωση της πρόσληψης ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και στη συνέχεια παραιτούνται, αποκλείονται από τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης, καθώς και κατά το επόμενο σχολικό έτος. Αν το δεύτερο έτος αποκλεισμού συμπίπτει με το πρώτο έτος ισχύος νέων πινάκων κατάταξης, τα πρόσωπα που αποκλείονται μπορούν να προσληφθούν μόνο κατά το δεύτερο έτος ισχύος των νέων πινάκων…»

Σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 86 του ν. 4547/2018 (ειδική πρόσκληση) όπως ισχύει:

«Εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., που προσλαμβάνεται ως αναπληρωτής σε κενό με την ειδική πρόσκληση, ύστερα από την αίτηση-δήλωση συμμετοχής του, και για οποιονδήποτε λόγο δεν αναλαμβάνει υπηρεσία εντός πέντε (5) ημερών από την ημερομηνία που ορίζεται στην ανακοίνωση της πρόσληψης ή αναλαμβάνει υπηρεσία και στη συνέχεια παραιτείται, αποκλείεται από τις προσλήψεις κατά το σχολικό έτος που διανύεται κατά την ανακοίνωση της πρόσληψης, καθώς και κατά τα δύο επόμενα σχολικά έτη. Αν το τρίτο έτος αποκλεισμού συμπίπτει με το πρώτο έτος ισχύος νέων πινάκων κατάταξης, το πρόσωπο που αποκλείεται μπορεί να προσληφθεί μόνο κατά το δεύτερο έτος ισχύος των νέων πινάκων.».

Σύμφωνα με την παρ. 11.α του άρθρου 5 της υπ’ αρ. 104627/ΓΔ5/10-8-2020 υ.α. (Β΄ 3344):

H προθεσμία των πέντε (5) ημερών για ανάληψη υπηρεσίας των δύο ανωτέρω περιπτώσεων εκκινεί από την επομένη της ημερομηνίας τοποθέτησής τους.

– Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τα ανωτέρω αποκλείονται από τις προσλήψεις για το σχολικό έτος 2024-2025 όσοι ήδη εμπίπτουν στις κυρώσεις των ως άνω διατάξεων καθώς και:

Σύμφωνα με την παρ. 5Α του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 όπως ισχύει:

«Εκπαιδευτικοί και μέλη Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., οι οποίοι έχουν διοριστεί ή διορίζονται στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με το παρόν, ανεξαρτήτως του αν έχουν αναλάβει ή αναλαμβάνουν υπηρεσία ή όχι αποκλείονται από νέο διορισμό ή πρόσληψη στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για τρία (3) έτη από την ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αν το τρίτο έτος αποκλεισμού συμπίπτει με το πρώτο έτος ισχύος νέων πινάκων κατάταξης, τα πρόσωπα που αποκλείονται μπορούν να διοριστούν ή προσληφθούν μόνο κατά το δεύτερο έτος ισχύος των νέων πινάκων.»

Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω αναφερόμενες κυρώσεις περί αποκλεισμού ισχύουν ανεξάρτητα από τον κλάδο της πρόσληψης.

Δεν επιτρέπεται η ύπαρξη δύο συμβάσεων εκπαιδευτικού ή μέλους ΕΕΠ-ΕΒΠ στο πλαίσιο αρμοδιότητας της ίδιας ή διαφορετικής υπηρεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α..

Αναπληρωτές/Αναπληρώτριες ή ωρομίσθιοι/ες εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ δύνανται να ασκούν ιδιωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή, εφόσον προηγουμένως έχουν λάβει την απαιτούμενη, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του ν. 3528/2007 (Α΄ 26), άδεια από το αρμόδιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο.

Δείτε το ιστορικό της νομοθεσίας κυρώσεων ΕΔΩ

Δείτε τις ποινές για μη ανάληψη υπηρεσίας ή παραίτηση αναπληρωτών: Οι 4 περιπτώσεις ΕΔΩ

14. Πως τοποθετούνται οι προσληφθέντες αναπληρωτές σε σχολικές μονάδες;
  • Η τοποθέτηση των προσληφθέντων αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Εκπαίδευσης εντός τριών εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης πρόσληψης, συμπεριλαμβανομένης της ημερομηνίας αυτής.
  • Η ημερομηνία ανακοίνωσης της τοποθέτησης ανά απόφαση πρόσληψης, ειδικότητα και περιοχή πρόσληψης καταχωρίζεται στο Ο.Π.ΣΥ.Δ., με ευθύνη των αρμοδίων στελεχών της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
  • Σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης του συνόλου των λειτουργικών κενών στις σχολικές μονάδες από τους προσληφθέντες (ανά φάση πρόσληψης) αναπληρωτές, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης οφείλουν να αξιολογούν και ιεραρχούν εκ των προτέρων την αναγκαιότητα πλήρωσης του καθενός.
  • Σε κάθε περίπτωση, προτεραιότητα δίνεται στην κάλυψη των κενών αφενός σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. έναντι των Τ.Ε. και αφετέρου στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Ειδικά για την ιεράρχηση των αναγκών της εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης σε:

α) εκπαιδευτικούς και μέλη Ε.Β.Π. λαμβάνεται υπόψη σχετική εισήγηση από το οικείο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.),

β) σχολικούς νοσηλευτές δύναται να ζητείται η γνώμη του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.).

Οι σχετικές εισηγήσεις δύναται να έχουν αναζητηθεί ακόμη και πριν από τη διενέργεια της σχετικής πρόσληψης.

  • Για την τοποθέτησή τους στις σχολικές μονάδες ή ομάδες σχολείων που διατίθενται προς κάλυψη, οι προσληφθέντες υποβάλλουν σχετική δήλωση, στην οποία υποχρεούνται να δηλώσουν, κατά σειρά προτίμησης, όλες τις σχολικές μονάδες ή ομάδες σχολείων που διατίθενται προς κάλυψη.
  • Η εν λόγω δήλωση προτίμησης υποβάλλεται πριν την ανάληψη υπηρεσίας του αναπληρωτή με τη διαδικασία που ορίζει η οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
  • Σε ενδεχόμενη, δε, παράλειψη υποβολής εμπρόθεσμης δήλωσης προτίμησης, ο υποψήφιος τοποθετείται τελευταίος.
  • Αποκλειστικό κριτήριο τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών και μελών Ε.Ε.Π.- Ε.Β.Π. σε σχολεία της ίδιας περιοχής πρόσληψης αποτελεί η σειρά κατάταξης στους αξιολογικούς πίνακες του Α.Σ.Ε.Π., βάσει της οποίας και διενεργήθηκε η πρόσληψη.
  • Ειδικά στην Ε.Α.Ε., κατά τη διαδικασία τοποθέτησης προηγούνται οι προσληφθέντες από τους κύριους πίνακες, ακολουθούν αυτοί από τους επικουρικούς και, έπονται αυτοί από τους πίνακες γενικής εκπαίδευσης.
15. Τι ισχύει για τη σύναψη και λύση της σύμβασης εργασίας αναπληρωτών – Ποια τα υποβλητέα δικαιολογητικά.

1. Οι προσληφθέντες προσέρχονται για ανάληψη υπηρεσίας απευθείας στη σχολική μονάδα τοποθέτησης εντός της προθεσμίας που ορίζεται στην απόφαση πρόσληψης.

Εάν ο αναπληρωτής ή ωρομίσθιος τοποθετείται σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες, η ανάληψη υπηρεσίας λαμβάνει χώρα στη σχολική μονάδα όπου θα παρέχονται οι περισσότερες ώρες διδασκαλίας, σύμφωνα με την απόφαση τοποθέτησης.

Κατ’ εξαίρεση – για λόγους ανωτέρας βίας – δύνανται να αναλάβουν υπηρεσία, εντός της ίδιας προθεσμίας, στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης, κατόπιν συνεννόησης με τα αρμόδια στελέχη της.

2. Κατά την ανάληψη υπηρεσίας αναπληρωτή συνάπτεται σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου μεταξύ του ιδίου και του Ελληνικού Δημοσίου, η οποία αναπτύσσει τα έννομα αποτελέσματά της από την κατάρτισή της, λήγει αυτοδικαίως με τη λήξη του οικείου διδακτικού έτους.

Κατά την κατάρτιση της σύμβασης εργασίας του προηγούμενου εδαφίου το Ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπείται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η σχολική μονάδα ανάληψης υπηρεσίας.

Για τη λήξη της σύμβασης εργασίας δεν απαιτείται η έκδοση κανενός είδους διαπιστωτικής διοικητικής πράξης.

3. Αποκλειστικά για θέματα προσμέτρησης προϋπηρεσίας σε αξιολογικούς πίνακες κατάταξης, ως ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας των αναπληρωτών λογίζεται η ημερομηνία έκδοσης της απόφασης πρόσληψης, υπό την προϋπόθεση ότι:

α) η απόφαση πρόσληψης έχει εκδοθεί εντός του οικείου διδακτικού έτους.

Εάν έχει εκδοθεί πριν την έναρξη του διδακτικού έτους, για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου νοείται ως εκδοθείσα κατά την εναρκτήρια ημερομηνία αυτού,

β) η ανάληψη υπηρεσίας γίνεται εντός του οριζόμενου στην απόφαση πρόσληψης χρονικού διαστήματος.

Τα οριζόμενα στην παρούσα παράγραφο δεν ισχύουν για την τοποθέτηση σε δυσπρόσιτη σχολική μονάδα.

Στην περίπτωση αυτή ο διπλασιασμός της μοριοδότησης της περ. ββ’ της παρ. β’ του άρθρου 57 του ν. 4589/2019 υπολογίζεται από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στη δυσπρόσιτη σχολική μονάδα και για τις συγκεκριμένες ώρες απασχόλησης σε αυτό.

4. Η σύμβαση εργασίας της παρ. 2 λύεται και πριν από τη λήξη του διδακτικού έτους με καταγγελία αυτής για σπουδαίο λόγο σύμφωνα με το άρθρο 53 του π.δ. 410/1988 (Α’ 191) σε συνδυασμό με την παρ. 3 του άρθρου τέταρτου του ν. 4057/2012 (Α’ 54).

5. Κατά την ανάληψη υπηρεσίας ωρομίσθιου εκπαιδευτικού συνάπτεται σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, μεταξύ του ιδίου και του Ελληνικού Δημοσίου, με συγκεκριμένο προσδιορισμό των ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας σε ένα ή περισσότερα σχολεία.

Κατά την κατάρτιση της σύμβασης εργασίας το Ελληνικό Δημόσιο εκπροσωπείται από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, με απόφαση του οποίου προσελήφθηκαν και στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η σχολική μονάδα ανάληψης υπηρεσίας του ωρομισθίου.

6. Η σύμβαση εργασίας των ωρομίσθιων εκπαιδευτικών λύεται αυτοδικαίως:

α) όταν πάψουν να συντρέχουν οι λόγοι που επέβαλαν την πρόσληψη και ιδίως με την ανάληψη υπηρεσίας μόνιμων ή αναπληρωτών εκπαιδευτικών,

β) με τη συμπλήρωση του χρονικού διαστήματος για το οποίο έχουν προσληφθεί,

γ) με καταγγελία για σπουδαίο λόγο, σύμφωνα με την παρ. 4 και δ) εφόσον δεν συντρέχουν οι παραπάνω λόγοι, την 21η Ιουνίου.

7. Δεν επιτρέπεται η ύπαρξη δύο συμβάσεων εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. στο πλαίσιο αρμοδιότητας της ίδιας ή διαφορετικής υπηρεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. Το κώλυμα του ανωτέρω εδαφίου αίρεται στην περίπτωση αποδεδειγμένης έλλειψης υποψηφίων εκπαιδευτικών και εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις που τάσσονται από τις κατά περίπτωση ισχύουσες διατάξεις.

8. α. Κατά την εμφάνισή τους για ανάληψη υπηρεσίας οι προσλαμβανόμενοι καταθέτουν, πέραν των πιστοποιητικών ταυτοποίησής τους:

αα) Αντίγραφα των δικαιολογητικών των τυπικών προσόντων ένταξης στον κλάδο.

ββ1) Γνωμάτευση παθολόγου ή γενικού ιατρού, είτε του δημοσίου είτε ιδιώτη, η οποία να πιστοποιεί την υγεία του εκπαιδευτικού και την ικανότητα να ασκήσει διδακτικά καθήκοντα ή του μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. να ασκήσει υποστηρικτικά καθήκοντα αντίστοιχα και

ββ2) γνωμάτευση ψυχιάτρου, είτε του δημοσίου είτε ιδιώτη, η οποία να πιστοποιεί την υγεία του εκπαιδευτικού και την ικανότητα να ασκήσει διδακτικά καθήκοντα ή του μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. να ασκήσει υποστηρικτικά καθήκοντα αντίστοιχα.

γγ) Υπεύθυνη δήλωση περί:

γγ1) μη άσκησης ποινικής δίωξης ή καταδίκης για οποιοδήποτε έγκλημα κατά της γενετήσιας ελευθερίας ή οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής,

γγ2) μη ύπαρξης στο πρόσωπό τους των κωλυμάτων των άρθρων 8 και 9 του ν. 3528/2007,

γγ3) μη άσκησης εμπορίας κατ’ επάγγελμα.

β. Η Διεύθυνση Εκπαίδευσης επιπρόσθετα των ανωτέρω δικαιολογητικών που κατατίθενται από τον ίδιο τον αναπληρωτή, οφείλει να αναζητήσει αυτεπάγγελτα για τους προσληφθέντες αρμοδιότητάς της:

αα) αντίγραφο ποινικού μητρώου, από το οποίο να προκύπτει ότι δεν εμπίπτουν στα αναφερόμενα κωλύ- ματα του άρθρου 8 του ν. 3528/2007,

ββ) από τα στοιχεία που τηρούνται στο Μητρώο Απογραφής Ελληνικού Δημοσίου ότι δεν εμπίπτουν στα αναφερόμενα κωλύματα του άρθρου 9 του ν. 3528/2007 και

γγ) (για τους άρρενες εκπαιδευτικούς) πιστοποιητικό στρατολογικής κατάστασης, από το οποίο να προκύπτει ότι έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή έχουν νόμιμα απαλλαγεί από αυτές κατά την ημερομηνία πρόσληψης.

Δείτε επίσης

Πρόσκληση για αιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Αιτήσεις από 09.08 έως 14.08.2024 

Πρόσκληση αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ 2024-25: Αιτήσεις από 09 έως και 20.08.2024 

Εκκαθαρισμένοι Πίνακες μετά τους διορισμούς 2024, εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Ποια η σειρά πρόσληψης αναπληρωτών κατά κλάδο και ειδικότητα – Η ροή προσλήψεων – Πως “τρέχει” το σύστημα 

Ποινές για μη ανάληψη υπηρεσίας ή παραίτηση αναπληρωτών: Οι 4 περιπτώσεις και το νομοθετικό πλαίσιο 

Ολη η διαδικασία προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Πριν φύγετε

Οδηγός εκπαιδευτικού: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply