“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αιτήσεις Μαθητείας: Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων καταρτιζόμενων ΔΙΕΚ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αιτήσεις Μαθητείας: Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων καταρτιζόμενων  των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής κατάρτισης  (Δ.Ι.Ε.Κ.) για συμμετοχή στο Πρόγραμμα Μαθητείας.

Αιτήσεις Μαθητείας

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων καταρτιζόμενων  των Δημοσίων Ινστιτούτων Επαγγελματικής κατάρτισης  (Δ.Ι.Ε.Κ.) για συμμετοχή στο Πρόγραμμα Μαθητείας.

Από το Υπουργείο Παιδείας καλούνται οι καταρτιζόμενοι των Δημοσίων ΙΕΚ προς υποβολή αιτήσεων ως υποψήφιοι μαθητευόμενοι στο:

«Πρόγραμμα Μαθητείας Ι.Ε.Κ.», με βάση τις ειδικότητες, τα Δημόσια ΙΕΚ και τις προσφερόμενες θέσεις  του  Πίνακα  1,

οι  οποίοι,  σύμφωνα  με  την  υπ’  αριθμ.  5954/23-6-2014  Y.A.  (ΦΕΚ  1807  Β΄)

«Κανονισμός Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.)» όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. Κ1/54877/2017 (ΦΕΚ 1245/Β/11-04-2017) Υ.Α. «Τροποποίηση του Κανονισμού Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Διά Βίου Μάθησης (Γ.Γ.Δ.Β.Μ.)»,

  1. είναι απόφοιτοι Δ.Ι.Ε.Κ. του 4ου εξαμήνου φοίτησης των προσφερόμενων ειδικοτήτων
  2. δεν πραγματοποιούν πρακτική άσκηση ή δεν έχουν λάβει απαλλαγή από αυτή και
  3. βρίσκονται εκτός απασχόλησης (κατά την ημερομηνία εγγραφής τους στο τμήμα Μαθητείας και καθ’ όλη τη διάρκεια του Προγράμματος Μαθητείας Ι.Ε.Κ.)

 Σημειώνεται ότι υποψήφιοι που πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις και έχουν αναζητήσει και λάβει βεβαίωση δέσμευσης εργοδότη οι ίδιοι, δικαιούνται θέση στο Τμήμα Μαθητείας στην ειδικότητά τους, εφόσον το Τμήμα Μαθητείας λάβει έγκριση λειτουργίας.

Α. Περιγραφή Προγράμματος Μαθητείας Ι.Ε.Κ.

Ως Μαθητεία ορίζεται το εκπαιδευτικό σύστημα, στο οποίο ο μαθησιακός χρόνος εναλλάσσεται μεταξύ χώρου εργασίας και εκπαιδευτικής δομής (δυϊκό σύστημα). Η Μαθητεία στα Ι.Ε.Κ., η οποία αφορά το 5ο εξάμηνο κατάρτισης και ορίζεται ως «Πρόγραμμα Μαθητείας Ι.Ε.Κ.», αποτελείται από δύο τμήματα:

«Πρόγραμμα Μαθητείας στο Ι.Ε.Κ.» και «Πρόγραμμα Μαθητείας στον χώρο εργασίας». Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι 960 ώρες και επιμερίζεται σε 192 ώρες κατάρτιση στο Ι.Ε.Κ., (Πρόγραμμα Μαθητείας στο Ι.Ε.Κ.) και 768 ώρες μαθητεία στον χώρο εργασίας, (Πρόγραμμα Μαθητείας στον χώρο εργασίας).

Το «Πρόγραμμα Μαθητείας στον χώρο εργασίας» πραγματοποιείται σε φορείς του κατά το άρθρο 51 του ν. 1892/1990 (Α’ 101) δημοσίου τομέα, φυσικά πρόσωπα, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., σε αντικείμενα αντίστοιχα των ειδικοτήτων που έχουν προκηρυχθεί.

Η χρονική κατανομή των ωρών μεταξύ δομής κατάρτισης και χώρου εργασίας ανά εβδομάδα ορίζεται σε μία ημέρα στο Ι.Ε.Κ. και τέσσερις ημέρες στον χώρο εργασίας, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στο Πρόγραμμα Σπουδών Μαθητείας.

Ο αριθμός των ωρών κατάρτισης στο Ι.Ε.Κ. και μαθητείας στον χώρο εργασίας καθορίζεται σε οκτώ (8) ώρες ανά ημέρα.

Η ποιότητα του συνόλου των διαδικασιών που αφορούν στην προετοιμασία, την εφαρμογή και τα τελικά αποτελέσματα τόσο για την παροχή της κατάρτισης στο Ι.Ε.Κ. («Πρόγραμμα Μαθητείας στο Ι.Ε.Κ.»), όσο και στον χώρο εργασίας («Πρόγραμμα Μαθητείας στον χώρο εργασίας»), διασφαλίζεται με την υιοθέτηση των αρχών του Πλαισίου Ποιότητας Μαθητείας.

Μεταξύ του εργοδότη και του μαθητευόμενου συνάπτεται «Σύμβαση Μαθητείας», η οποία θεωρείται από τον Διευθυντή του οικείου Ι.Ε.Κ. και καθορίζει τους όρους υλοποίησης του Προγράμματος Μαθητείας Ι.Ε.Κ. Παράρτημα της Σύμβασης Μαθητείας αποτελεί το συμβατό με το Πρόγραμμα Σπουδών Μαθητείας της ειδικότητας Πρόγραμμα Μάθησης.

Το «Πρόγραμμα Μαθητείας Ι.Ε.Κ.» συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και το ελληνικό δημόσιο, στο πλαίσιο του Ε.Π. «ΑΝΑΔ – ΕΔΒΜ» του ΕΣΠΑ 2014-2020.

Ποσοστό αποζημίωσης

Το ποσοστό αποζημίωσης των μαθητευόμενων του «Προγράμματος Μαθητείας Ι.Ε.Κ.» ορίζεται στο εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) επί του νόμιμου, νομοθετημένου, κατώτατου ορίου του ημερομισθίου του ανειδίκευτου εργάτη, που κατά την παρούσα στιγμή είναι 21,78€ ή όπως αυτό διαμορφώνεται από το αρμόδιο Υπουργείο.

Μέρος της αποζημίωσης επιδοτείται από το Υ.ΠΑΙ.Θ μέσω της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ και καταβάλλεται από τον Ειδικό Λογαριασμό στους μαθητευόμενους.

Το ποσό της επιδότησης του Υ.ΠΑΙ.Θ ορίζεται την παρούσα στιγμή στα 16,54 € για κάθε ημέρα του «Προγράμματος Μαθητείας στο χώρο εργασίας», ή όπως αυτό διαμορφώνεται από το αρμόδιο Υπουργείο.

 Το υπολειπόμενο ποσό της αποζημίωσης, συμπεριλαμβανομένων των νόμιμων ασφαλιστικών εισφορών, καταβάλλεται μηνιαίως από τον εργοδότη, στον οποίο πραγματοποιείται το «Πρόγραμμα Μαθητείας στο χώρο εργασίας» της εφαρμογής του «Προγράμματος Μαθητείας στο Ι.Ε.Κ.».

Οι μαθητευόμενοι υπάγονται στην ασφάλιση του ΕΦΚΑ και των φορέων-οργανισμών για λογαριασμό των οποίων ο ΕΦΚΑ συνεισπράττει εισφορές για όλο το διάστημα μαθητείας στο «Πρόγραμμα Μαθητείας στο χώρο εργασίας».

Ο εργοδότης βαρύνεται με το σύνολο των ασφαλιστικών εισφορών για κύρια, επικουρική σύνταξη και υγειονομική περίθαλψη.

Β. Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν αιτήσεις από την Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2020, ώρα 13:00μ.μ., έως και την Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020, ώρα 10:00 π.μ.

Δείτε ολόκληρο το έγγραφο εδώ
Δείτε το link : https://mathiteia.it.minedu.gov.gr/index.php

Δείτε επίσης

Διάκριση Μαθητείας ΕΠΑΛ: Από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Δήμος Αθηναίων: Προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων από το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση