Τρίτη, 11 Μαΐου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αίτηση ακύρωσης ΟΙΕΛΕ στο ΣτΕ κατά του νόμου 4713/2020 για την Ιδιωτική Εκπαίδευση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αίτηση ακύρωσης ΟΙΕΛΕ στο ΣτΕ κατά του νόμου 4713/2020 για την Ιδιωτική Εκπαίδευση-Η αίτηση ασκήθηκε κατά της διοικητικής πράξης με την οποία λύθηκε η εργασιακή σχέση ιδιωτικού εκπαιδευτικού με ιδιωτικό εκπαιδευτήριο.

Αίτηση ακύρωσης ΟΙΕΛΕ στο ΣτΕ

Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) κατέθεσε αίτηση ακύρωσης κατά του νόμου 4713/2020 για την Ιδιωτική Εκπαίδευση, στο ΣτΕ, μέσω της διαδικασίας της πιλοτικής δίκης.

Η αίτηση ασκήθηκε κατά της διοικητικής πράξης με την οποία λύθηκε η εργασιακή σχέση ιδιωτικού εκπαιδευτικού με ιδιωτικό εκπαιδευτήριο.

Οπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ

Α. Η προσφυγή και η ενδεχόμενη δικαίωση από το ΣτΕ είναι κεφαλαιώδους σημασίας, όχι μόνο για το χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, αλλά για το εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του.

Β. H διατήρηση του σημερινού καθεστώτος απορρύθμισης στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας να είναι πλέον τυπική, οδηγεί μοιραία σε ένα χάος ασυδοσίας και ανομίας, με κυριότερη επίπτωση την αλλοίωση των διαδικασιών που οδηγούν στην έκδοση τίτλων σπουδών.

Γ. Το κύμα άγριας εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης θα ακυρώσει το δημόσιο σχολείο και θα ανοίξει διάπλατα το δρόμο στην σταδιακή αντικατάστασή του από μορφές ασύδοτης επιχειρηματικότητας που διέλυσαν τα εκπαιδευτικά συστήματα στη Βρετανία και στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης”.

___________________________

Το σκεπτικό για την αίτηση ακύρωσης του Ν. 4713/2020 στο ΣτΕ από την ΟΙΕΛΕ

Η  Ομοσπονδία μας προχώρησε σε αίτηση ακύρωσης του νόμου Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση στο ΣτΕ με τη διαδικασία της πιλοτικής δίκης.  Πιο συγκεκριμένα, η ΟΙΕΛΕ ζητά την ακύρωση μιας καταγγελίας σύμβασης ιδιωτικού εκπαιδευτικού με βάση τις διατάξεις του νόμου αυτού.

Η συγκεκριμένη καταγγελία σύμβασης

είναι τυπική απεικόνιση της πλειονότητας των δεκάδων καταγγελιών σύμβασης που έλαβαν χώρα στην ιδιωτική εκπαίδευση μετά την ψήφιση νόμου 4713/2020 τον περασμένο Ιούλιο.

Καταγγελίες σύμβασης εκδικητικές

που στόχευαν σε εκπαιδευτικούς με πολλά έτη προϋπηρεσίας, με αυξημένα προσόντα, με έντονη κοινωνική δράση που συχνά διεκδικούσαν ατομικά ή συλλογικά αιτήματα, ακόμη και στη μέση της σχολικής χρονιάς, ή αμέσως μετά τη λήξη της προστασίας μητρότητας.

Η πρακτική αυτή

αποτελεί την πιο καθαρή απόδειξη ότι ο νόμος αυτός δεν ψηφίστηκε για το καλό της εκπαίδευσης, αλλά ήταν ένα πολιτικό «δώρο» στο λόμπι των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων, ώστε να καταργηθεί η επιβαλλόμενη από την Ε.Ε. – για τη διασφάλιση της νομιμότητας των τίτλων σπουδών – εποπτεία των ιδιωτικών σχολείων και των εργασιακών σχέσεων των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.

Στην αίτησή μας αυτή

προβάλαμε την αντίθεση των διατάξεων του νόμου Κεραμέως για τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών με τις διατάξεις των άρθρων 16, παρ. 2 και 8, του Συντάγματος, με τις οποίες, μεταξύ άλλων, κατοχυρώνεται η παιδεία που παρέχεται στην ιδιωτική εκπαίδευση ως δημόσιο λειτούργημα υποκείμενο σε αυστηρή κρατική εποπτεία ώστε να προστατεύεται και να κατοχυρώνεται η εκπαιδευτική αυτονομία, ελευθερία και αξιοπρέπεια των ιδιωτικών εκπαιδευτικών λειτουργών.

Κατά παράβαση των επιταγών του Συντάγματος,

οι παραπάνω διατάξεις του Ν. 4713/2020, οι οποίες ρυθμίζουν πλέον την  απόλυση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών λειτουργών, κατήργησαν επί της ουσίας το καθεστώς εποπτείας της Πολιτείας  και θέσπισαν την αρχή της αναιτιώδους καταγγελίας των συμβάσεων εργασίας τους.

Το νέο αυτό καθεστώς,

το οποίο δεν βασίζεται σε σαφή και αντικειμενικά κριτήρια και καταργεί την προσήκουσα κρατική εποπτεία επί των αποφάσεων των ιδιοκτητών ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, δεν υπηρετεί την εύρυθμη λειτουργία της εκπαίδευσης, αλλά επιδιώκει αμιγώς οικονομικούς σκοπούς.

Δίδει έτσι αυθαίρετο προβάδισμα στην επιχειρηματική ελευθερία των ιδιοκτητών ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων και θίγει τον πυρήνα της εκπαιδευτικής ελευθερίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών λειτουργών.

Η αντισυνταγματικότητα των διατάξεων του άρθρου 10 του Ν. 4713/2020

αποτελεί κρίσιμο ζήτημα που αφορά όχι μόνο το σύνολο των ιδιωτικών εκπαιδευτικών λειτουργών και την ομαλή λειτουργία του συνόλου των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, αλλά συνολικά το χώρο της εκπαίδευσης και την ελληνική κοινωνία.

Έχουμε εμπιστοσύνη στη δικαιοσύνη ότι,

παρά τις πιέσεις που θα ασκηθούν, θα προστατέψει το εκπαιδευτικό λειτούργημα, το κοινωνικό αγαθό της Παιδείας και τη νομιμότητα των τίτλων σπουδών που τα ιδιωτικά σχολεία εκδίδουν, ώστε η ακαδημαϊκή πρόοδος και η πρόσβαση στην αγορά εργασίας να μην είναι προνόμιο των ολίγων αλλά ισότιμη δυνατότητα για κάθε παιδί, ανεξαρτήτως κοινωνικής και οικονομικής προέλευσης.

Δείτε σχετικά

Νόμος 4713/2020-ΦΕΚ A 147/29.07.2020: Εκσυγχρονισμός της ιδιωτικής εκπαίδευσης και άλλες επείγουσες διατάξεις

Δείτε επίσης

Νόμος 4765/2021-Σύστημα προσλήψεων δημοσίου-ενίσχυση ΑΣΕΠ | ΦΕΚ
 Μέτρα κορονοϊού-ΦΕΚ 18-25.01.2021: Εκπαιδευτικές δομές-Λειτουργία δημοσίου-Μετακινήσεις-Λιανεμπόριο
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση