Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ακρόαση Φορέων στη Βουλή για το νομοσχέδιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ακρόαση Φορέων στη Βουλή για το νομοσχέδιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων – Τοποθετούνται 15 Φορείς.

Ακρόαση Φορέων στη Βουλή

Με την Ακρόαση Φορέων και εξωκοινοβουλευτικών προσώπων συνεχίζεται σήμερα Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2024 στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων (ΕΜΥ) της Βουλής, η επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: “Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης“.

Οι Φορείς που κλήθηκαν να μιλήσουν στην Ακρόαση Φορέων στην ΕΜΥ, κατά τη διάρκεια της σημερινής συνεδρίασης είναι οι εξής 15:

  1. ΟΛΜΕ
  2. Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Δημοσίων ΙΕΚ,
  3. Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Υπουργείου Παιδείας,
  4. Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών,
  5. Σωματείο Εκπαιδευτών Δημοσίων ΙΕΚ,
  6. Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Ελλάδος
  7. Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών ΙΕΚ
  8. ΑΔΕΔΥ
  9. Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ
  10. Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών,
  11. Ινστιτούτο Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος,
  12. Ινστιτούτο της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών, Εμπόρων Ελλάδος,
  13. Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας,
  14. Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων,
  15. Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία

Δείτε ζωντανά τη συνεδρίαση

Οι συνεδριάσεις της Ακρόασης Φορέων και της συζήτησης επί των άρθρων περατώθηκε στις 19:35.

____________________________

Εισηγητής από πλευράς κυβέρνησης είναι ο Βουλευτή της Ν.Δ. κος Εμμανουήλ Κόνσολας και από πλευράς Αξιωματικής Αντιπολίτευσης η Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κα Ράνια Θρασκιά.

Στην πρώτη συνεδρίαση της ΕΜΥ την Παρασκευή 12.01.2024, τοποθετήθηκαν εκτός των προαναφερθέντων εισηγητών και οι Ειδικοί Αγορητές-Βουλευτές, κος Στέφανος Παραστατίδης από πλευράς “ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ”, κος Ιωάννης Δελής από πλευράς “ΚΚΕ”, κα Σοφία Ασημακοπούλου από πλευράς “Ελληνικής Λύσης”, κος Χαράλαμπος Κατσιβαρδάς από πλευράς “Σπαρτιατών”, κα Μερόπη Τζούφη από πλευράς “Νέας Αριστεράς”, κος Σπύρος Μπιμπίλας από πλευράς της Πλεύσης Ελευθερίας και ο κος Δημήτριος Τσιρώνης από πλευράς της “Νίκης”. Επίσης τοποθετήθηκε η Βουλευτής του “ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ” κα Αθηνά Λινού και επί της διαδικασίας των στενών χρονικών ορίων συζήτησης του νομοσχέδιου, αλλά και επί της ουσίας, ο Βουλευτής του “ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ” κος Θεόφιλος Ξανθόπουλος.

Τι είπε ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ Κυριάκος Πιερρακάκης

Τέλος τοποθετήθηκε επί του νομοσχεδίου ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ κος Κυριάκος Πιερρακάκης – Δείτε τι είπε ΕΔΩ

____________________________

Το χρονοδιάγραμμα των συνεδριάσεων της Ε.Μ.Υ και της συζήτησης του ν/σ στην Ολομέλεια της Βουλής

Σύμφωνα με την ενημέρωση που παρείχε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων (ΕΜΥ) της Βουλής κος Χρήστος Κέλλας, οι συνεδριάσεις της ΕΜΥ θα είναι τέσσερις (4) συνολικά, με πρώτη της Παρσκευής 12.01.2024, δεύτερη τη σημερινή με την Ακρόαση Φορέων και εξωκοινοβουλευτικών προσώπων, τρίτη τη συνεδρίαση σήμερα επίσης στις 16:00 με τη συζήτηση επί των άρθρων και τέταρτη την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2024 στις 10:00 με τη Δεύτερη Ανάγνωση. Ακολούθως το νομοσχέδιο θα εισέλθει στην Ολομέλεια της Βουλής προς συζήτηση και ψήφιση την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου 2024.

____________________________

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει 40 άρθρα και 9 Κεφάλαια τα εξής:

  1. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
  2. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΣΧΟΛΕΣ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ –ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 4763/2020
  3. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΚΕΝΤΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΣΤ1 ΣΤΟΝ Ν. 4763/2020
  4. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΠΡΟΤΥΠΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ 17Β, 18, 19 ΚΑΙ 21 Ν. 4763/2020
  5. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε΄ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν.4186/2013
  6. ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΔΟΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΘΡΩΝ 5, 6, 8, 11 ΚΑΙ 15 Ν. 4763/2020
  7. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
  8. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Η΄ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
  9. ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ΄ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ

Δείτε το νομοσχέδιο ΕΔΩ

Δείτε την Αιτιολογική Εκθεση ΕΔΩ

_________________________________

Σύμφωνα με τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ Κ. Πιερρακάκη με το εν λόγω σχέδιο νόμου επιχειρείται:

α) η αναβάθμιση περαιτέρω της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και η ενίσχυση της συνεργασίας ανάμεσα στην επαγγελματική εκπαίδευση και στην επαγγελματική κατάρτιση και παράλληλα η προώθηση συνεργειών μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (Ε.Π.Π.).,

β) η ίδρυση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.) με στόχο την σύζευξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την αγορά εργασίας, καθώς και με τις ανάγκες και την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, μέσω της βέλτιστης αξιοποίησης της διάγνωσης των αναγκών της αγοράς εργασίας, και

γ) η μετονομασία των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.), με στόχο την ποιοτική αναβάθμισή τους, αλλά και τη διεύρυνση του πεδίου παρέμβασής τους. Οι Σ.Α.Ε.Κ. αναδιαρθρώνονται για να διαδραματίσουν αναβαθμισμένο ρόλο στην ενεργό διασύνδεση των καταρτιζόμενων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας σε τοπικό, περιφερειακό και κλαδικό επίπεδο, με ιδιαίτερη μέριμνα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης σε υπηρεσίες ποιοτικής επαγγελματικής κατάρτισης των ατόμων με αναπηρία.

δ) η ενίσχυση του περιφερειακού σκέλους της διακυβέρνησης του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, μέσω συγκεκριμένων βελτιώσεων και προσαρμογών του τρόπου λειτουργίας των Συμβουλίων Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.),

ε) η μεταφορά στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) των καλών πρακτικών που έχουν εφαρμοστεί πιλοτικά, από την ίδρυσή τους, στα Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια (Π.ΕΠΑ.Λ.), καθώς και, συνολικά, ο εκσυγχρονισμός της λειτουργίας της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Επικράτεια.

Δείτε επίσης

ΟΛΤΕΕ για νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Η ανάγκη για ουσιαστικό διάλογο είναι επιτακτική 

Πιερρακάκης για μεταρρύθμιση ΑΕΙ: Εθνικό συμφέρον να πραγματοποιηθεί με λογική συναίνεσης

Πιερρακάκης-εκπαίδευση 2024: Μεγάλες τομές σε όλες τις βαθμίδες-3 πυλώνες παρεμβάσεων 

Εκθεση Συνηγόρου του Πολίτη: Σοβαρά προσκόμματα στην εκπαιδευτική συμπερίληψη-Πόρισμα χωρίς ανταπόκριση

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση