Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση: Ετοιμη η Υπουργική απόφαση-Τι σχεδιάζεται για το 2021-22

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση: Ετοιμη η Υπουργική απόφαση – Τι σχεδιάζεται για το 2021-22 σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας “ΤΑ ΝΕΑ”.

Αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, για την επόμενη χρονιά 2021-2022 μετατίθεται η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, καθώς δεν υπάρχει ακόμη κανένα συγκεκριμένο σχέδιο που να έχει εγκριθεί.

Οπως αναφέρει

το ρεπορτάζ της εφημερίδας, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων “τρέχει” να φέρει φέτος, το 2020-21, την εσωτερική αξιολόγηση – τη λεγόμενη και αυτοαξιολόγηση – στα σχολεία της χώρας.

Η Υπουργική Απόφαση για τη βαθμολόγηση των σχολείων είναι έτοιμη και στέλνεται τα επόμενα 24ωρα.

Αναφορικά με την ατομική αξιολόγηση

των εκπαιδευτικών, όπως αναφέρουν “ΤΑ ΝΕΑ”, θα αφορά στη βαθμολόγηση του έργου του εκπαιδευτικού μέσα στο σχολείο.

Επ αυτού αυξημένες αρμοδιότητες θα έχουν ο Διευθυντής του σχολείου και ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Εργου (πρώην Σχολικός Σύμβουλος και πιθανά μετονομαζόμενος σε Σύμβουλο Εκπαίδευσης),  σύμφωνα με επόμενο υπό κατάθεση νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

Εδώ αξίζει να επισημάνουμε

πως το ΥΠΑΙΘ σχεδιάζει να θεσμοθετήσει  Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου (πρώην Σχολικοί Σύμβουλοι και πιθανά μετονομαζόμενοι σε “Συμβούλους Εκπαίδευσης”) και για το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ), πράγμα το οποίο αποτελούσε πάγια διεκδίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΟΣΕΕΠΕΑ).

Οι εκπαιδευτικοί (και το ΕΕΠ-ΕΒΠ), θα αξιολογούνται, σύμφωνα με το δημοσίευμα και για το ακαδημαϊκό τους προφίλ και τα μέσα που χρησιμοποιούν στη διδασκαλία, όπως νέες τεχνολογίες, μεθόδους συνεργατικής κ.ο.κ.

Επιπροσθέτως

οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης θα έχουν στις αρμοδιότητές τους και την υποχρέωση  να παρακολουθούν περιοδικά τη διδασκαλία των εκπαιδευτικών μέσα στις τάξεις.

Ρόλο στην αξιολόγηση θα έχουν τα δεκαπενταμελή και οι Σύλλογοι γονέων.

_____________________

Αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση
Αναλυτικά το δημοσίευμα με την υπογραφή της δημοσιογράφου Μάρνυς Παπαματθαίου

Τρέχει» το υπουργείο Παιδείας για να φέρει φέτος την εσωτερική αξιολόγηση – τη λεγόμενη αυτοαξιολόγηση – στα σχολεία της χώρας, με την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού να μετατίθεται για την επόμενη χρονιά, καθώς δεν υπάρχει ακόμη κανένα συγκεκριμένο σχέδιο που να έχει εγκριθεί.

Το μόνο βέβαιο,

όπως αναφέρουν οι πληροφορίες των «ΝΕΩΝ», είναι ότι η ατομική αξιολόγηση θα αφορά τη «βαθμολόγηση» του έργου του εκπαιδευτικού μέσα στο σχολείο, ενώ αυξημένες αρμοδιότητες σε αυτό θα έχουν ο διευθυντής του σχολείου και ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου (ο πρώην σχολικός σύμβουλος, θεσμός όμως που επανέρχεται σύντομα στα σχολεία με τον επόμενο νόμο του υπουργείου Παιδείας).

Οι εκπαιδευτικοί

θα αξιολογούνται βέβαια και για το ακαδημαϊκό τους προφίλ και τα μέσα που χρησιμοποιούν στη διδασκαλία (νέες τεχνολογίες, μεθόδους συνεργατικής κ.ο.κ).

Από την πλευρά τους,

οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν στις αρμοδιότητές τους και το να παρακολουθούν περιοδικά τη διδασκαλία των εκ- παιδευτικών στις τάξεις.

Τα παραπάνω, δηλαδή όλες οι λεπτομέρειες της ατομικής αξιολόγησης, θα περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τις δομές της εκπαίδευσης που αναμένεται να δοθεί στη δημοσιότητα έως τα Χριστούγεννα.

Η αξιολόγηση

όπως είναι φυσικό, θα συνδεθεί με μεγάλα προγράμματα επιμόρφωσης, ενώ στόχος είναι να αναλυθούν οι αιτίες των χαμηλών επιδόσεων των μαθητών στις τάξεις και να ανατραπεί αυτή η πορεία.

Κατά τα άλλα,

η εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων έπρεπε να έχει αρχίσει, όπως είχε δηλώσει στο παρελθόν η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, τον Σεπτέμβριο που πέρασε.

Αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση
Αυτή θα περιλάμβανε

τον ετήσιο προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου, σχεδιασμού δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών στα σχολεία, ενώ όπως έχει ήδη νομοθετηθεί, κάθε σχολική μονάδα οφείλει να έχει συγκεκριμένο εσωτερικό κανονιομό λειτουργίας και σε αυτόν να αναφέρονται τα θέματα σχετικά με τη λειτουργία της.

Κάτι τέτοιο, βέβαια, ως σήμερα δεν έχει γίνει στα περισσότερα σχολεία.

Το ερώτημα που τίθεται

είναι πώς θα οργανωθούν τα παραπάνω, καθώς τα σχολεία φέτος είναι σε μεγάλο βαθμό αποδιοργανωμένα, από τις ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας και των μέτρων ασφαλείας και ελέγχου των τάξεων και των μαθητών.

Πάντως,

η υπουργική απόφαση για την εσωτερική αξιολόγηση των σχολείων είναι ήδη έτοιμη από το υπουργείο Παιδείας, μετά την επεξεργασία της από το ΙΕΠ και στέλνεται στα σχολεία τα επόμενα 24ωρα.

Είναι γνωστό άλλωστε

ότι προϋπόθεση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και της αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων είναι μια από τις βασικές προτεραιότητες της τελευταίας έκθεσης του ΟΟΣΑ για την Παιδεία, κάτι που όμως ο οργανισμός συνδέει και με την πραγματική αυτονομία της σχολικής μονάδας, ωστόσο ως σήμερα δεν έχουμε δει να εφαρμόζεται στην εκπαίδευση της χώρας.

Τι προβλέπεται

Οπως αναφέρεται στην υπουργική απόφαση του υπουργείου Παιδείας:

Θα συντάσσεται

στο τέλος κάθε σχολικός χρονιάς μια ετήσια απολογιστικό έκθεση εσωτερικός αξιολόγησης σε κάθε σχολικό μονάδα αναφορικά με το εκπαιδευτικό έργο της.

Στην έκθεση

αυτά θα περιγράφονται αναλυτικά οι δράσεις βελτίωσης της λειτουργίας της σχολικής μονάδας που σχεδιάστηκαν, καθώς και ο βαθμός επίτευξης όλων των επιμέρους στόχων που είχαν τεθεί κατά τον προγραμματισμό.

Η έκθεση αυτή θα πρέπει να αναρτάται στην ιστοσελίδα της σχολικής μονάδας.

Αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση
Οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Εργου

λαμβάνοντας υπόψη τον σχεδίασμά δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης του κάθε σχολείου, καθώς και την ετήσια απολογιστική έκθεση του έργου των σχολικών μονάδων των οποίων έχουν την παιδαγωγική ευθύνη, θα διατυπώνουν παρατηρήσεις επί των εκθέσεων αυτών.

Κάθε σχολική μονάδα

οφείλει από το σχολικό έτος 2020-2021 να έχει εγκεκριμένο εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας στον οποίο αναφέρονται τα θέματα σχετικά με τη λειτουργία της.

Τα παραπάνω

θα γίνονται σε συνεργασία με τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη της σχολικής μονάδας, αν αυτό κριθεί αναγκαίο, ενώ θα λαμβάνονται υπόψη και οι απόψεις του σχολικού συμβουλίου.

Ετήσιες εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης των σχολείων θα συντάσσονται και από την Αρχή για την αξιολόγηση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΔΙΠΠΔΕ).

Η διαδικασία

θα γίνεται με τη συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του οικείου Δήμου (εγκρίνεται από τον συντονιστή εκπαιδευτικού έργου καθώς και τον διευθυντή εκπαίδευσης).

Δείτε επίσης

Ζαχαράκη για επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Θα “τρέξει” μέχρι τον Φεβρουάριο-20 ώρες για 180.000 εκπ/κούς
Αιτήσεις Πιστοποίησης Β1 Επιπέδου ΤΠΕ: Από Τρίτη 27 Οκτωβρίου έως την Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2020
Τροπολογία για εκλογές αιρετών: Εξουσιοδότηση σε Υπουργό Παιδείας καθορισμού εκλογικών διαδικασιών-Αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ
Απόκτηση Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας: Ενημέρωση αιρετών ΚΥΣΕΕΠ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση