Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αξιολόγηση-Αναπληρωτές: Ανάλυση νομοσχεδίου από την Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πελοποννήσου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αξιολόγηση-Αναπληρωτές: Ανάλυση νομοσχεδίου Υπουργείου Παιδείας από την Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πελοποννήσου (ΕΑΚ).

Αξιολόγηση-Αναπληρωτές

ΕΑΚ – Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Πελοποννήσου

(Αγωνιστικές Παρεμβάσεις – Αγωνιστική Ριζοσπαστική Ενότητα – ανένταχτοι)

Πελοπόννησος, 04/06/2020

 ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ: (5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – (6) ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η Υπουργός Παιδείας της σκληρής δεξιάς και νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης Μητσοτάκη κατέθεσενομοσχέδιο που επιχειρεί να επιφέρει σοβαρές αντιδραστικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.Σε μια σειρά από κείμενα, παρουσιάζουμε τις βασικές αλλαγές που φέρνει. Συνεχίζουμε με Αξιολόγηση και Αναπληρωτές.

Αξιολόγηση-Αναπληρωτές
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (άρθρα 33-34-35-36)

Το νομοσχέδιο που η Κυβέρνηση ΝΔ έδωσε στη δημοσιότητα αποτελεί συνέχεια και σκλήρυνση των πολιτικών επιλογών των προηγούμενων Κυβερνήσεων (βλ νόμος 4547/2018).

Συγκεκριμένα, στο Νομοσχέδιο περιλαμβάνεται η αξιολόγηση σχολικής μονάδας με προγραμματισμό (που θα δημοσιεύεται σε πλατφόρμες και πλήρη έλεγχο από ΑΔΙΠΠΔΕ), αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου από τον σύλλογο διδασκόντων αλλά και εξωτερική αξιολόγηση από τον Συντονιστή εκπαιδευτικού έργου.

Με Π.Δ. θα νομοθετηθεί και η ατομική αξιολόγηση εκπαιδευτικών.

Το σχολείο που οραματίζεται η Νέα Δημοκρατία είναι το σχολείο της αγοράς και της εμπορευματοποίησης που υποσκάπτει τα θεμέλια της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η αξιολόγηση -αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων έχει ξεκάθαρα περιγραφεί, όλα αυτά τα χρόνια, από τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, και επιβάλλει ένα ασφυκτικό πλαίσιο αξιολόγησης και λογοδοσίας.

Το Υπουργείο μέσα από το νεοσυντηρητικό νομοσχέδιο επιχειρεί να μετρήσει την «αξιοσύνη» του εκπαιδευτικού. Θέλει να αξιολογήσει το πόσο «κατάλληλοι» και «ευέλικτοι» είναι οι εκπαιδευτικοί, αφού προηγουμένως έχει φροντίσει να τους εξαθλιώσει συστηματικά και αδιάλειπτα κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας.

Κυρίως, όμως, επιδιώκει να κουνήσει το δάχτυλο στους-στις εκπαιδευτικούς, στους μαθητές-τριες και στις λαϊκές οικογένειες, πάλι στο όνομα της «ατομικής ευθύνης», καθιστώντας τους-τες αποκλειστικά υπεύθυνους-ες για τη μη επίτευξη: της ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ τους, των στόχων του προσοντολογίου, της «εικόνας» των προτύπων-πειραματικών σχολείων.

Με την πιθανή εφαρμογή της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών μέσω των επιδόσεων των επιδόσεων των μαθητών τους, το Υπουργείο επιχειρεί να διαμορφώσει εκπαιδευτικούς που εκγυμνάζουν μαθητές και μαθήτριες να επιτύχουν τα επιθυμητά σκορ, εκπαιδευτικούς ευπροσάρμοστους και τυπολάτρες, πειθαρχημένους υπαλλήλους, εκτελεστές προκαθορισμένων πρακτικών, απλούς διεκπεραιωτές έτοιμων μετρήσιμων νορμών, καθιστώντας έτσι την παιδαγωγική διαδικασία μια στείρα, τεχνοκρατική διαδικασία, κομμένη και ραμμένη στο πρότυπο του νέου εργαζόμενου που θέλει να αναπαραγάγει.

Η αξιολόγηση -αυτοαξιολόγηση εντάσσεται στη γενικότερη λογική περαιτέρω περικοπής των δαπανών, στον ανταγωνισμό, κατάταξη, υποχρηματοδότηση και τελικά συγχώνευσησχολείων με επακόλουθες τις μειώσεις προσλήψεων.

Συνολικά, είναι ένα αντιδραστικό νομοσχέδιο του οποίου οι προβλεπόμενες αξιολογικές διαδικασίες στοχοποιούν εκπαιδευτικούς και μαθητές καιτους φορτώνουν τις ευθύνες γιατα χρόνια προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η τροπολογία της τηλεμετάδοσηςμαθημάτων που πέρασεαπό τη Βουλή στις 8/5/2020.

Παραβιάζοντας ακόμα και το Σύνταγμα (άρθρο 9Α) και τις σχετικές προβλέψεις του, για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Προσπαθεί να επιβάλλει σε εκπαιδευτικούς καιμαθητές το νέο «επιθεωρητισμό» του Μεγάλου Αδερφού, τονφόβο και την υποταγή. Είναι η κουλτούρα αξιολόγησης που λογίζει την εκπαιδευτική διαδικασία όχι ως ρευστή, πολυπαραγοντική διαδικασία που διαμορφώνεται λεπτό προς λεπτό διαλεκτικά από κάθε ζωντανό μέλος της αλλά μηχανικά και τυποποιημένα, σαν να ήταν γραμμή παραγωγής σε εργοστάσιο.

Σχετικές και οι διατάξεις στο επόμενο Νομοσχέδιο που διέρρευσαν για «Επόπτη Ποιότητας» σε κάθε ΔΙΔΕ που θα αναλάβει μαζί με τους νέους Συμβούλους να τρέξουν την Αξιολόγηση.

Το πόσο αντικειμενική θα είναι η Αξιολόγηση φαίνεται κι από το ότι το Υπουργείο πετάει έξω τους αιρετούς από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια Επιλογής για πρώτη φορά μετά το 1928, με τις Κρίσεις Στελεχών να τις κάνουν τελικά οι δικοί της διορισμένοικαι δοτοί.

Τέτοια Αξιοκρατία!

Το εκπαιδευτικό κίνημα θα έχει τον τελευταίο λόγο. Με αποφάσεις για Απεργία-Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης. ΤΩΡΑ να βγάλουν αντίστοιχες αποφάσεις κάλυψης των συναδέλφων-ισσων οι Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.

Αξιολόγηση-Αναπληρωτές
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ (άρθρα 42-46)

Η επαναφορά του εκδικητικού μέτρου για την επιβολή ποινής σε όσους-ες εκπαιδευτικούς δεν αποδεχθούν διορισμό όχι μόνο μας γυρίζει πολλά χρόνια πίσω αλλά λειτουργεί αντιεκπαιδευτικά και αντιπαιδαγωγικά.

Η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης δεν θα είναι ίδια όταν ο-η εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος-η από τηνομοθετούμενη ποινή να παραμείνει στη θέση του-της.

Οδηγούμαστε στη νομοθέτηση καταναγκαστικών έργων, σε αναπληρωτές-τριες, οι οποίοι-ες για οποιοδήποτε λόγο δεν επιθυμούν τον διορισμό τους.

Καταδικάζουμε τους μαθητές και τις μαθήτριές μας να δεχθούν έναν-μία εκπαιδευτικόπου από μόνος-η του-της θεωρεί ότι τη συγκεκριμένη χρονιά αδυνατεί να ανταπεξέλθει στις διδακτικές του-της υποχρεώσεις και στα παιδαγωγικά του-της καθήκοντα.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εκπαιδευτικών που προσλήφθηκαν ως αναπληρωτές-τριες και είτε επειδή αντιμετώπισαν προβλήματα στη μετεγκατάστασή τους σε καινούργιο μέρος είτε γιατί κλήθηκαν να εκπαιδεύσουν ειδικές εκπαιδευτικές ομάδες χωρίς να έχουν την κατάλληλη παροχή βοήθειας από το Υπουργείο Παιδείας, οδηγήθηκαν στην παραίτηση.

Το Υπουργείο Παιδείας δηλώνει με αυτήν την επαναφορά ότι κατανοεί το ρόλο του σαν δυνάστης προς τους εκπαιδευτικούς ιδίως προς τους αναπληρωτές και τις αναπληρώτριες που βιώνουν ένα απίστευτο κοινωνικό «διωγμό» κάθε χρόνο, με ετήσια εναλλαγήπεριβάλλοντος, τόσο κοινωνικό όσο και σχολικό, αδυναμίες μετεγκατάστασης, μετακόμιση και προσαρμογή κάθε χρονιά σε καινούργιες απαιτήσεις.

Προβληματισμό, επίσης, προκαλεί το άρθρο 43 με τη μη προσμέτρηση προϋπηρεσίας σε άλλον κλάδο, το οποίο ανατρέπει τον προγραμματισμό πολλών συναδέλφων-ισσών.

Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της χρόνιας αδιοριστίας.

Αξιολόγηση-Αναπληρωτές
Ζητάμε:
  • μόνιμους μαζικούς διορισμούς επιτέλους, ιδίως φέτος που διπλασιάστηκαν οι αποχωρήσαντες συνάδελφοι με συνταξιοδότηση. Έχουμε φτάσει να έχουμε μέσο όρο ηλικίας σε πολλά σχολεία τα 55 ενώ υπάρχουν αναπληρωτές-τριες που πιθανώς θα πάρουν σύνταξη με αυτήν την εργασιακή σύνταξη!
  • Να ενισχυθούν ουσιαστικά οι αναπληρωτές-τριες όχι με τιμωρίες αλλά με κίνητρα (πχ αύξηση για όλους-ες τους-τις συναδέλφους-ισσες του επιδόματος απομακρυσμένων και παραμεθόριων περιοχών, παροχή στέγασης, σίτισης, μεταφοράς, κ.ά.).
  • Πλήρη εξίσωση εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων αναπληρωτών με μονίμους. Πλήρης υγειονομική κάλυψη. 12μηνες συμβάσεις. Να μην αφαιρείται μισθολογικά η ληφθείσα άδεια.
  • Πλήρη συνδικαλιστικά δικαιώματα, προσμέτρηση προϋπηρεσίας για εκλεγμένους-ες συναδέλφους-ισσες αναπληρωτές-τριες.
  • Πλήρη εξίσωση μες στον Σύλλογο Διδασκόντων με δυνατότητα συμμετοχής σε όλα τα προγράμματα και δραστηριότητες.

Το Υπουργείο να βοηθήσει τους αναπληρωτές και τις αναπληρώτριες διορίζοντάς τους-τες επιτέλους και όχι να τους επιβάλλει ποινές!

ΠΛΗΡΗΣ ΕΞΙΣΩΣΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ!ΜΑΖΙΚΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ!

Δείτε επίσης

ΕΑΚ-Ανάλυση νομοσχεδίου: Αύξηση εξετάσεων σε Λύκειο/Γυμνάσιο-Διαγωγή-Σύμβουλος Σχολικής Ζωής
Παράταση διδακτικού έτους-συμβάσεων αναπληρωτών | Τροπολογία
Οδοιπορικά έξοδα συμπλήρωσης ωραρίου Προγραμμάτων ΕΣΠΑ και ΠΔΕ: Διαδικασία και Παραστατικά εκκαθάρισης
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply