Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αξιολόγηση δεξιοτήτων μαθητών: Εργαστήρια Δεξιοτήτων-Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αξιολόγηση δεξιοτήτων μαθητών: Εργαστήρια Δεξιοτήτων-Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για αξιολόγηση των μαθητών/τριών | Εγκύκλιος.

Αξιολόγηση δεξιοτήτων μαθητών

Στο πλαίσιο υλοποίησης της δράσης “Εργαστήρια Δεξιοτήτων” στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ανακοινώνεται η επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης των πιλοτικών σχολείων που εκπονούν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2020-2021 “Εργαστήρια δεξιοτήτων” στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής της δράσης “Εργαστήρια Δεξιοτήτων” στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ υπ. αριθμ. πρωτ. 20556/Ε3/22-02-2021

Τα θέματα αξιολόγησης, ως γενικές κατευθύνσεις, αναφέρονται στο κεφάλαιο 8 της Υ.Α. με αρ. Φ.7/79511/ΓΔ4/24-6-2020.

Ειδικότερα:

1. Όσον αφορά στη μεθοδολογία αξιολόγησης των δεξιοτήτων εφαρμόζονται η περιγραφική αξιολόγηση και η σύνταξη portfolio από τον/την μαθητή/μαθήτρια

2. Βασικά εργαλεία της αξιολόγησης των δεξιοτήτων είναι:

α) το φύλλο προόδου μαθητή/μαθήτριας στους τέσσερις κύκλους δεξιοτήτων, τετράβαθμης κλίμακας ικανότητας (αρχόμενη, αναπτυσσόμενη, ικανοποιητική, εξαιρετική) το οποίο συμπληρώνεται από τον/την εκπαιδευτικό με την ολοκλήρωση κάθε θεματικού κύκλου και

β) το portfolio μαθητή

 3. Η διαδικασία αξιολόγησης των δεξιοτήτων μπορεί να λειτουργήσει ως εξής:

α) Είναι διαμορφωτική και αναδεικνύει τις προτεραιότητες που θα πρέπει να τεθούν κατά το σχεδιασμό των Σχεδίων Δράσης της Σχολικής Μονάδας και του Τμήματος.

β) Είναι περιγραφική με την υιοθέτηση και χρήση περιγραφικών δεικτών ικανοτήτων βάσει ενός πλαισίου αναφοράς.

γ) Είναι διαγνωστική ως ένα συμπεριληπτικό εργαλείο αποτύπωσης των επιτεύξεων και των εμποδίων επίτευξης καθώς και του μαθησιακού προφίλ κάθε μαθητή και μαθήτριας.

4. Όσον αφορά την ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων προβλέπονται τα εξής: Το φύλλο προόδου των μαθητών/τριών:

(α) συμπληρώνεται αποκλειστικά από τον/την εκπαιδευτικό που εκπονεί το εργαστήριο στο τέλος κάθε θεματικού κύκλου,

(β) επισυνάπτεται μαζί με τον έλεγχο προόδου τριμήνου και τετραμήνου και

(γ) αποτελεί υλικό ενημέρωσης και συμβουλευτικής προς τους γονείς/κηδεμόνες στο πλαίσιο προγραμματισμένων συναντήσεων για την ενημέρωσή τους.

Ο ατομικός φάκελος μαθητή/μαθήτριας, ήτοι το portfolio:

(α) παραδίδεται στον/στην μαθητή/μαθήτρια ως προσωπικό του/της αρχείο,

(β) αποτελεί υλικό ενημέρωσης και συμβουλευτικής προς τους γονείς/κηδεμόνες στο πλαίσιο προγραμματισμένων συναντήσεων για την ενημέρωσή τους.

Το portfolio και το φύλλο προόδου των εργαστηρίων δεξιοτήτων

μπορούν να συνεκτιμώνται σε αξιολογικές διαδικασίες μαθησιακού προφίλ, κατά τη διαδικασία σύστασης Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης- ΕΠΕ, κατά τη Συμβουλευτική Επαγγελματικής Σταδιοδρομίας και σε όποια άλλη ενέργεια εξατομικευμένου παιδαγωγικού σχεδιασμού.

Η μεθοδολογία και τα εργαλεία αξιολόγησης δεξιοτήτων

θα δοκιμαστούν πιλοτικά κατά τα ορισθέντα της Υ.Α. με αρ. Φ.7/79511/ΓΔ4/24-6-2020 αφού παρουσιαστούν σε στοχευμένη επιμόρφωση των πολλαπλασιαστών/-στριών (Α1 φάση) και εκπαιδευτικών των πιλοτικών σχολείων (Α2 φάση) από την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου ως και την Πέμπτη 4 Μαρτίου 2021.

Η ανωτέρω επιμόρφωση θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Τα επιμορφωτικά προγράμματα, σύμφωνα με το Αναλυτικό Σχέδιο (Συνημ. 2) Επιμόρφωσης, που επισυνάπτεται, θα πραγματοποιηθούν σε δύο φάσεις(Α1 και Α2)

Α1 Φάση: Επιμόρφωση Πολλαπλασιαστών, διάρκειας 4 ωρών ( με σύγχρονη εξ αποστάσεως διαδικασία)

Την Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2021 υλοποιείται επιμόρφωση 4-8 μμ στην Αξιολόγηση μαθητή για τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στην οποία θα παρουσιαστούν αναλυτικά παραδείγματα για την περιγραφική αξιολόγηση, το portfolio μαθητή/-τριας ανά βαθμίδα και τους δείκτες/περιγραφητές των δεξιοτήτων βάσει του Πλαισίου Αναφοράς Ικανοτήτων του Συμβουλίου της Ευρώπης (CDCs), Περιγραφικοί δείκτες αξιολόγησης Council of Europe. (2018).

Reference Framework of Competences for Democratic Culture. Guidance for Implementation Vol. I, II, III. Strasbourg: Council of Europe και τoυ Πλαισίου Αναφοράς Ψηφιακών Δεξιοτήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης Dig Comp.

Στην ως άνω επιμόρφωση καλούνται να συμμετέχουν οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης καθώς και οι Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Κατά τη διάρκεια των εργαστηριακών εφαρμογών οι επιμορφούμενοι θα χωριστούν σε πέντε τμήματα των 30 περίπου ατόμων.

Α2 Φάση: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών, διάρκειας 4 ωρών (δύο δίωρες επιμορφώσεις, σύγχρονη εξ αποστάσεως).

Η επιμόρφωση θα πραγματοποιηθεί σε χρονικό διάστημα μιας (1) εβδομάδας, σε δύο ομάδες 5:30-7:30 μμ, ως εξής:

Επιμορφωτική Ομάδα Α: Δευτέρα 01.03.2021 & Τετάρτη 03.03.2021 Επιμορφωτική Ομάδα Β: Τρίτη 02.03.2021 & Πέμπτη 04.03.2021

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα,

διάρκειας τεσσάρων (4) διδακτικών ωρών σύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης θα υλοποιηθεί κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας (δύο δίωρες επιμορφώσεις), από 1 Μαρτίου ως και 4 Μαρτίου 2021.

Οι επιμορφωτές /πολλαπλασιαστές

αναλαμβάνουν ανά δύο ένα τμήμα/μια ομάδα εκπαιδευτικών των πιλοτικών σχολείων. Πριν από κάθε συνάντηση, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να έχουν προετοιμαστεί στο σχετικό υλικό μελέτης.

Η σύγχρονη εξ αποστάσεως επιμόρφωση

θα υλοποιηθεί μέσω της πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης Ms-Τeams σε ομάδες που είχαν δημιουργηθεί στο πλαίσιο της εισαγωγικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών των πιλοτικών σχολείων εφαρμογής των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» που πραγματοποιήθηκε κατά το διάστημα 10 Σεπτεμβρίου – 6 Οκτωβρίου 2020

Κατόπιν των ανωτέρω:
Καλούνται οι διευθυντές/ντριες και προϊστάμενες/-νοι

των πιλοτικών σχολικών μονάδων να ενημερώσουν τους/τις εκπαιδευτικούς τους και να τους προτρέψουν σε έγκαιρο έλεγχο των συνδέσμων και των επιμορφωτικών ομάδων στις οποίες έχουν ενταχθεί κατά την εγγραφή τους.

Καλούνται οι πολλαπλασιαστές/στριες

της Πράξης 39/06-08-2020 ΔΣ ΙΕΠ, (αρ. πρ.: 8709/06- 08-2020, ΔΣ ΙΕΠ ΑΔΑ 6ΟΓ8ΟΞΛΔ-Α20) να επιλέξουν ένα Σχέδιο Δράσης Τμήματος της ομάδας εκπαιδευτικών που υποστηρίζουν και να το αποστείλουν στο dexiotites21@iep.edu.gr έως την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου και ώρα 16.00.

Δείτε σε μορφή pdf την Εγκύκλιο Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για αξιολόγηση των μαθητών Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

Δείτε επίσης

Εγκύκλιος: Κατάθεση βαθμολογίας τετραμήνου σε Γυμνάσια και Λύκεια
ΣΥΡΙΖΑ-Ανακοίνωση: Η κυβέρνηση να πάρει πίσω την κατάθεση βαθμολογίας και την αξιολόγηση σχολικής μονάδας
Ανοιχτά ειδικά σχολεία: Οι λόγοι της απόφασης διά ζώσης λειτουργίας-6.809 οι προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ
ΟΛΜΕ-Αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Απαντήσεις σε ερωτήσεις για την Απεργία-Αποχή
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση