Αλγόριθμος προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή: Είναι παράλογος και δημιουργεί αδικίες – Επιστολή του εκπαιδευτικού Δημήτριου Νικολόπουλου.
Αλγόριθμος προσλήψεων αναπληρωτών
Για αδικίες που δημιουργεί ο αλγόριθμος προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή μιλάει ο εκπαιδευτικός Δημήτριος Νικολόπουλος σε επιστολή που κοινοποίησε, παραθέτοντας μάλιστα προς επίρρωση των λεγομένων του 2 παραδείγματα.
Κατά τον εκπαιδευτικό ο συγκεκριμένος διαχωρισμός του αλγορίθμου, πρώτον σε προσλήψεις σε ΣΜΕΑΕ και Τμήματα Ένταξης και δεύτερον σε προσλήψεις σε Παράλληλη Στήριξη, δεν εξυπηρετεί σε τίποτα, παρά μόνο αδικίες μπορεί να δημιουργήσει, προτρέπει δε το Υπουργείο Παιδείας να άρει τον εν λόγω διαχωρισμό από τις προσλήψεις αναπληρωτών της επόμενης σχολικής χρονιάς.
Ακολουθεί η επιστολή του εκπαιδευτικού
Ο παράλογος αλγόριθμος προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και οι αδικίες που δημιουργεί
Ως γνωστόν ο αλγόριθμος των προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή σε μια περιοχή διαχωρίζει τις προσλήψεις σε 2 βασικούς τύπους: α) σε προσλήψεις σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε και Τμήματα Ένταξης και β) σε προσλήψεις σε Παράλληλη Στήριξη. Αυτός ο διαχωρισμός δημιουργεί το πρόβλημα ότι οι προσληφθέντες σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε και Τμήματα Ένταξης μπορούν να επιλέξουν για τοποθέτηση/διάθεση μόνο κενά σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τμήματα Ένταξης και οι προσληφθέντες σε Παράλληλη Στήριξη μόνο κενά Παράλληλης Στήριξης. Πρόκειται για ένα προβληματικό σημείο που αδικεί όσους προσλαμβάνονται σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τμήματα Ένταξης, γιατί σύμφωνα με την ΥΑ 104627/ΓΔ5/07-08-2020 (ΦΕΚ 3344/Β/10-08-2020), κατά τη ροή των προσλήψεων σε μια ειδικότητα σε μια περιοχή προηγείται η κάλυψη των Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και Τμημάτων Ένταξης και έπονται οι προσλήψεις Παράλληλης Στήριξης. Στα παρακάτω παραδείγματα φαίνεται η αδικία που δημιουργείται:
Παράδειγμα 1:
Έστω ότι στη Β΄ Κυκλάδων προσλαμβάνονται δύο φυσικοί: ένας για Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήμα Ένταξης και ένας για Παράλληλη Στήριξη. Το κενό Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήματος Ένταξης είναι στη Σαντορίνη (μη δυσπρόσιτη), ενώ το κενό της Παράλληλης Στήριξης στην Ίο (δυσπρόσιτη). Όμως λόγω του διαχωρισμού που προαναφέρθηκε ο φυσικός με τα υψηλότερα μόρια μπορεί να επιλέξει μόνο το κενό σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε/Τμήμα Ένταξης στη Σαντορίνη. Έτσι για Παράλληλη Στήριξη στην Ίο θα πάει ο φυσικός με τα χαμηλότερα μόρια. Και επειδή η προϋπηρεσία σε δυσπρόσιτα σχολεία διπλομοριοδοτείται, ο φυσικός με τα χαμηλότερα μόρια, που πήγε στην Ίο, πολύ πιθανό, να προσπεράσει σε επόμενο πίνακα ΑΣΕΠ το φυσικό με τα υψηλότερα μόρια, που πήγε στη Σαντορίνη.
Παράδειγμα 2:
Αν ο αλγόριθμος των προσλήψεων στην Ειδική Αγωγή δεν έκανε τον εν λόγω διαχωρισμό, οι φυσικοί των παραπάνω παραδειγμάτων θα είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν από όλη τη γκάμα των κενών τις προτιμήσεις τους και έτσι δε θα δημιουργόταν καμία αδικία! Ο συγκεκριμένος διαχωρισμός δεν εξυπηρετεί σε τίποτα, παρά μόνο αδικίες μπορεί να δημιουργήσει. Το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να άρει το διαχωρισμό από τις προσλήψεις της επόμενης σχολικής χρονιάς!
Δημήτριος Νικολόπουλος
Δείτε επίσης
Λίγα τα χρήματα για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα: Eκθεση Education at a glance 2023 του ΟΟΣΑ | Πίνακας
Ωράριο εκπαιδευτικών και ΕΕΠ/ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ | Νομοθεσία
Σχολικές αργίες 2024-25 και αργίες σε πόλεις της Ελλάδας λόγω θρησκευτικών επετείων
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/algorithmos-proslipseon-anapliroton-ekpaideytikon-stin-eidiki-agogi-einai-paralogos-kai-dimiourgei-adikies/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.