Παρασκευή, 18 Απριλίου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αλλαγές σε μαθήματα και προγράμματα σπουδών σύντομα με το τρίγωνο αλγοριθμική-λογοτεχνική σκέψη-εθελοντική συμπεριφορά

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αλλαγές σε μαθήματα και προγράμματα σπουδών σύντομα με βάση το τρίγωνο αλγοριθμική-λογοτεχνική σκέψη και εθελοντική συμπεριφορά – Τι είπε ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ Κυριάκος Πιερρακάκης στο συνέδριο “Η Ελλάδα Μετά”.

Αλλαγές σε μαθήματα και προγράμματα σπουδών

Στο συνέδριο “Η Ελλάδα Μετά” του E-κύκλος συζήτησε με την δημοσιογράφο Κάτια Μακρή για τις μεταρρυθμίσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης, ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε πως πριν το τέλος της χρονιάς θα παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια.

Ο κος Πιερρακάκης στην ερώτηση-διαπίστωση της δημοσιογράφου “Για να έχεις ένα καλύτερο Πανεπιστήμιο πρέπει να έχεις και ένα καλύτερο σχολείο”, μίλησε για ένα τρίγωνο, όπου στο ένα άκρο θα πρέπει να έχει την αλγοριθμική σκέψη, στο άλλο άκρο τη λογοτεχνική σκέψη και στο τρίτο άκρο την εθελοντική συμπεριφορά.

Οτι κάνουμε θα πρέπει να υπηρετεί αυτό το τρίγωνο, επεσήμανε ο Υπουργός και σε ερώτηση της δημοσιογράφου αν θα αλλαχθούν τα μαθήματα και τα προγράμματα σπουδών, η απάντηση του Υπουργού ήταν πως θα ειπωθούν στην πορεία αυτά, αλλά η απάντηση είναι ναι, τονίζοντας πως όλα θα γίνουν πολύ σύντομα.

Αναλυτικά ο κος Πιερρακάκης τοποθετήθηκε ως εξής:

“Για να μπορέσουμε να έχουμε ένα σχολείο που να ανταποκρίνεται στο 2023, όπου όλα αλλάζουν όπου χρειάζονται περισσότερες πάγιες δεξιότητες, όπου θα χρειασθεί η αλλαγή πολλών επαγγελμάτων στη ζωή κάποιου, θα πρέπει να μιλήσουμε για ένα τρίγωνο όπου στη μια του άκρη έχουμε την αλγοριθμική σκέψη, πληροφορική μαθηματικά. Στο άλλο άκρο του τριγώνου έχουμε την λογοτεχνική σκέψη, τη φαντασία, το να μπορείς να παρουσιάζεις τη δουλειά σου και στο τρίτο άκρο έχει την εθελοντική συμπεριφορά, την έννοια του ανήκειν στο κοινωνικό σύνολο”. 

Για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είπε:

  • Χρειαζόμαστε ένα πιο ελεύθερο Πανεπιστήμιο και πρέπει να απελευθερωθεί από τα δεσμά του κρατικού μονοπωλίου και από τα δεσμά της κρατικής γραφειοκρατίας. Παράδειγμα είναι η Κύπρος με ένα ωραίο θεσμικό πλαίσιο. Σε λίγα χρόνια έγινε ένα περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο.
  • Το δημόσιο Πανεπιστήμιο οφείλει να είναι η ναυαρχίδα της στρατηγικής της χώρας. Εκ των πραγμάτων θα επενδύσουμε στο δημόσιο Πανεπιστήμιο για να πετύχουμε ακόμα μεγαλύτερη διεθνοποίηση με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.
  • Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι ένα κεκτημένο και πρέπει να το στηρίξουμε.
  • Στην ενίσχυση των Περιφερειακών Πανεπιστημίων εντάσσεται η ενίσχυση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ).
  • Πρέπει να επενδύουμε στην περιφέρεια μ ένα στοχευμένο τρόπο.
  • Θα τεθούν αυστηρά ποιοτικά κριτήρια για τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, τα οποία Πανεπιστήμια θα καλύπτουν όλες τις ανάγκες.

Δείτε επίσης

Συνέντευξη Πιερρακάκη: “Ολοι αξιολογούμαστε, με πρώτο εμένα”-Τι είπε για το νέο νομοσχέδιο, τους διορισμούς, τα κενά 

Πιερρακάκης για ανακοίνωση ΟΛΜΕ: Ο αντισημιτισμός είναι απέναντι στις αξίες που υπηρετούμε 

Τι αλλάζει στην Επαγγελματική Εκπαίδευση: Οι 3 άξονες και οι 6 πυλώνες του νέου νομοθετικού πλαισίου 

Πρόεδρος ΑΣΕΠ-διοριστέοι 2008: “Δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι ο επιτυχών είναι και διοριστέος”

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply