Αλλαγές στα σχολεία: Ψηφιοποίηση διαδικασιών-Οπτικές ίνες-αναδιαμόρφωση Προγραμμάτων Σπουδών – Τι είπε ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ Κ. Πιερρακάκης για αυτά που σχεδιάζονται αλλά και για το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια.
Αλλαγές στα σχολεία
Στον “Ελεύθερο Τύπο” και στη δημοσιογράφο Ελπίδα Οικονομίδη παραχώρησε συνέντευξη ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κος Κυριάκος Πιερρακάκης, όπου και μίλησε για τα νομοσχέδια που επίκεινται και τις μεταρρυθμίσεις που σχεδιάζονται στο χώρο της εκπαίδευσης, όπως η θέσπιση λειτουργίας παραρτημάτων ξένων Πανεπιστημίων στην Ελλάδα, η διεθνοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, οι αλλαγές στον Ακαδημαϊκό χάρτη, η αναμόρφωση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η είσοδος νέων ψηφιακών εργαλείων στη σχολική καθημερινότητα και οι γενικότερες αλλαγές στα σχολεία.
Αναλυτικά τι είπε ο Υπουργός ΠΑΙΘΑ
Αλλαγές στα σχολεία
- Με το πρόγραμμα «ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ» θα αναβαθμισθούν οι ταχύτητες Ιντερνετ σε όλα τα σχολεία. Με το πρόγραμμα «Fiber to the School», θα τοποθετηθεί οπτική ίνα σε όλα τα σχολεία και εντός της τετραετίας θα μπορέσει κανείς να δει μεγάλη πρόοδο.
- Θα αξιοποιηθούν οι διαδραστικοί πίνακες στα σχολεία, οι οποίοι θα έχουν εγκατασταθεί στο σύνολό τους μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.
- Θα αναδιαμορφωθούν τα προγράμματα σπουδών ώστε να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες αυτών των νέων εργαλείων.
- Στη λογοτεχνία τα πλήρη λογοτεχνικά βιβλία θα γίνουν ο συστηματικός τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος. Πρέπει να επιδιώξουμε τη βιβλιοφιλία, την αγάπη για το βιβλίο, ειδικά στην ψηφιακή εποχή. Σχεδιάζουμε εκπαιδευτικά προγράμματα σε συνεργασία με την Εθνική Βιβλιοθήκη και τα Γενικά Αρχεία του Κράτους.
- Θα επενδύσουμε στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και σε αλλαγές στο μάθημα της Πληροφορικής και την εισαγωγή την Τεχνητής Νοημοσύνης στο σχολείο.
- Συζητούνται αλλαγές στα προγράμματα του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού με τη διενέργεια τεστ ανίχνευσης κλίσεων, ώστε να μπορούν τα παιδιά να λαμβάνουν συμβουλευτική στην κατάλληλη ηλικία.
Ψηφιοποίηση του Υπουργείου Παιδείας
- Η ψηφιοποίηση του Υπουργείου θα γίνει αλλάζοντας τον τρόπο με τον οποίο γίνονται κάποια πράγματα, με απλούστευση των διαδικασιών.
- Με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψη, προχωράμε και στην ανάπτυξη ψηφιακών εργαλείων για την καλύτερη επικοινωνία της σχολικής κοινότητας, όπως για παράδειγμα η ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο των γονέων για την εξέλιξη της εκπαιδευτικής επίδοσης των παιδιών τους.
Ο σχεδιασμός για την ενίσχυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης
- Στόχος να γίνει πρώτη επιλογή η Επαγγελματική Εκπαίδευση.
- Συνθήματα μας “Επαγγελματική εκπαίδευση: πρώτη επιλογή” και “στοχευμένη επαγγελματική εκπαίδευση”.
- Επενδύουμε στα επαγγελματικά εργαστήρια εκσυγχρονίζοντας τον εξοπλισμό μέσα από χρηματοδότηση ύψους πάνω από 100 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.
- Παρουσιάζουμε 130 νέους οδηγούς κατάρτισης στα ΙΕΚ με νέες ειδικότητες, συμβατές με την τοπική αγορά εργασίας και με τα επαγγέλματα τα οποία βρίσκονται σε έλλειψη και με τα προγράμματα σπουδών να κατατίθενται από τους κοινωνικούς εταίρους.
- Δημιουργία campuses στην Επαγγελματική Εκπαίδευση με τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ).
- Αναβάθμιση των Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας (ΓΕΑΣ), δηλαδή τα γραφεία διασύνδεσης των σημερινών ΙΕΚ.
- Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 θα ξεκινήσουν οι νέοι οδηγοί κατάρτισης, ενώ θα ανακοινώσουμε και την αλλαγή επωνυμίας των ΙΕΚ. Το πρόγραμμα που ήδη εφαρμόζεται στα Πρότυπα ΕΠΑΛ θα διαχυθεί σε όλα τα ΕΠΑΛ, καθώς κρίθηκε επιτυχημένο.
Δείτε επίσης
Νομοσχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Εως 60 ΚΕΕΚ-Eνιαία ψηφ. πύλη-Kαινοτομίες ΠΕΠΑΛ σε ΕΠΑΛ
Ιδρυση των πρώτων μη κρατικών πανεπιστημίων στη χώρα
- Επεξεργαζόμαστε ένα νομοσχέδιο για το ελεύθερο Πανεπιστήμιο. Απελευθερώνουμε την ελληνική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση από το ιδιότυπο κρατικό μονοπώλιο που ισχύει στη χώρα μας. Απελευθερώνουμε τα δημόσια Πανεπιστήμια, τα οποία είναι η ναυαρχίδα της στρατηγικής μας για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, από τα δεσμά μιας γραφειοκρατίας η οποία ακόμη και σήμερα τα ταλαιπωρεί.
- Τα συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα θα τα ανακοινώσουμε όταν έρθει ο νόμος μιας και βρισκόμαστε σε στάδιο επεξεργασίας των προϋποθέσεων ίδρυσης.
- Τα κριτήρια θα είναι υψηλά, τα παραρτήματα θα αναγνωρίζονται από τον νόμο για να μπορέσουμε σύντομα να έχουμε στην πατρίδα μας μη κρατικά πανεπιστήμια.
- Θέλουμε να αλλάξει και το άρθρο 16 για να μπορούν να ιδρυθούν και αυτοτελείς εθνικές πρωτοβουλίες μη κρατικών πανεπιστημίων αλλά σίγουρα μπορούμε να ξεκινήσουμε με μία πολύ ισχυρή κίνηση σε ό,τι αφορά τα παραρτήματα μεγάλων διεθνών πανεπιστημίων.
- Βλέπουμε ήδη να υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και κινητικότητα από πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Διεθνοποίηση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
- Η διεθνοποίηση θα έρθει κυρίως από το δημόσια πανεπιστήμια δημιουργώντας πρόσθετα προγράμματα στήριξης των δημοσίων Πανεπιστημίων για να αναπτύξουν ακόμα περισσότερα και πλήρη κοινά πτυχία και μεταπτυχιακά με μεγάλα ξένα πανεπιστήμια.
- Η πρόθεση είναι να μπορεί κανείς να κάνει ένα μεταπτυχιακό στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, το οποίο όμως θα χορηγεί και τους δύο τίτλους σπουδών κατά την ολοκλήρωση της φοίτησης, ως αποτέλεσμα ιδιαίτερα ποιοτικών συμπράξεων.
- Στο νομοσχέδιο που επεξεργαζόμαστε προχωράμε στην ίδρυση funds στα πανεπιστήμια που θα χρηματοδοτούν ιδέες των φοιτητών, στην ανάπτυξη προγραμμάτων περιορισμένου χρόνου φοίτησης σε αγγλόφωνα μαθήματα, ώστε να προσελκύσουμε κι άλλους φοιτητές από το εξωτερικό, όχι μόνο στο πλαίσιο του Erasmus και στην απλούστευση της γραφειοκρατίας των ΕΛΚΕ.
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης-Αλλαγές στον ακαδημαϊκό χάρτη
- Ο σχεδιασμός μας για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης έχει να κάνει με την ενίσχυσή του ως το μοναδικό ίδρυμα στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, απορροφώντας τμήματα άλλων πανεπιστημίων από τη μία και ιδρύοντας νέα τμήματα από την άλλη. Αυτή η ενίσχυση του ΔΠΘ γίνεται για ακαδημαϊκούς λόγους, καθώς υπάρχει σχετική εισήγηση από την ΕΘΑΕΕ.
- Κλείνουμε μία εκκρεμότητα με την κατάργηση τμημάτων ελληνικών Πανεπιστημίων, τα οποία είχαν τεθεί σε αναστολή εδώ και χρόνια και άρα επί της ουσίας δεν «άνθισαν» ποτέ για να «μαραζώσουν» τώρα. Δεν μπορεί να μπαίνει πολιτικό πρόσημο στη δημιουργία ή μη πανεπιστημιακών τμημάτων. Το πρόσημο πρέπει να είναι αμιγώς ακαδημαϊκό γιατί αυτό είναι το σωστό και για την ακαδημαϊκή κοινότητα και για την ελληνική οικογένεια και τον Ελληνα φοιτητή.
- Ο πρόσφατος νόμος για τα ΑΕΙ, ο οποίος διαμορφώθηκε από την κα Νίκη Κεραμέως, προβλέπει τη δυνατότητα τα τμήματα να δημιουργούν νέα προγράμματα σπουδών. Είναι μια δυνατότητα που αξίζει να την αξιοποιήσουν περισσότερο τα ιδρύματα.
Πιερρακάκης για νόμο επαγγελματικής εκπαίδευσης-ψηφιοποίηση εκπ/σης-ιδιωτ. Πανεπ/μια-καταγραφή κενών
Οι 8.240 προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ έως 14.11.2023 ανά κλάδο, δομή και Φάση πρόσληψης
Ενταξη Συμβούλων Σταδιοδρομίας & Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο μητρώο ΕΟΠΠΕΠ
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/allages-sta-sholeia-o-shediasmos-toy-ypourgoy-paideias-kiriakou-pierrakaki/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.