Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αλλαγή πλαισίου υπηρεσιακών μεταβολών και επαναφορά αιρετών στα Συμβούλια επιλογής | Επιστολή σε Υπ. Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αλλαγή πλαισίου υπηρεσιακών μεταβολών και επαναφορά αιρετών στα Συμβούλια επιλογής στελεχών ζητά ο Αιρετός στο ΚΥΣΠΕ Νίκος Φασφαλής.

Αλλαγή πλαισίου υπηρεσιακών μεταβολών ζητά ο Ν. Φασφαλής

Ανοικτή επιστολή με θέμα την ανάγκη αλλαγής του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου που διέπει τις υπηρεσιακές μεταβολές των Εκπαιδευτικών απέστειλε προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κο Κυριάκο Πιερρακάκη ο Αιρετός του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νίκος Φασφαλής.

Ο Αιρετός ζητά, μεταξύ άλλων, από τον Υπουργό ΠΑΙΘΑ τη συγκρότηση επιτροπής με τη συμμετοχή Δ.Ο.Ε, Ο.Λ.Μ.Ε και των Αιρετών των δυο βαθμίδων της Εκπαίδευσης ώστε να θεσμοθετηθείένα νέο, πιο απλό, πιο αντικειμενικό, πιο δίκαιο και φυσικά αποδεκτό από το σύνολο των Εκπαιδευτικών νομοθετικό πλαίσιο που θα ενισχύει την Αξιοκρατία, την Ισονομία και πάνω απ’ όλα τη Διαφάνεια”.

Επίσης ζητά την επαναφορά των Αιρετών στα συμβούλια επιλογής στελεχών καθότιοι Αιρετοί εκφράζουν στα συμβούλια τη συλλογική βούληση των Εκπαιδευτικών, όπως και οι Βουλευτές στις επιτροπές της Βουλής που κρίνουν τους Διοικητές φορέων και Οργανισμών του Δημοσίου και δεν σκέφθηκε ποτέ κανείς να αντικαταστήσει τους Βουλευτές με “ειδήμονες”, όπως έγινε με τους Αιρετούς που αποπέμφθηκαν”.

Ακολουθεί η επιστολή του Αιρετού

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Απευθύνομαι σήμερα σε σας, ως Αιρετός εκπρόσωπος των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο ΚΥΣΠΕ, με μοναδικό μου κίνητρο να συμβάλλω στο να βρεθούν λύσεις και μέσα από αυτές να ξεπεραστούν παθογένειες της υφιστάμενης κατάστασης και να οδηγηθούμε σ’ ένα Δημόσιο Σχολείο που αξίζει στα παιδιά μας!

Βασική προϋπόθεση γι’ αυτό αποτελεί η αποδοχή ότι ο χώρος της παιδείας δεν πρέπει και δεν μπορεί να αποτελεί πεδίο κομματικών αντιπαραθέσεων και συγκρούσεων. Αποδείχθηκε περίτρανα ότι καμιά ωφέλεια δεν προέκυψε μέσω προσχηματικών διαλόγων αφού όπως φάνηκε τα τελευταία χρόνια, με ευθύνη κυρίως από μέρος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, κάθε προσπάθεια μας να συμβάλουμε με τις θέσεις του Κλάδου κατέληξε σε αδιέξοδο.

Κύριε Υπουργέ,

Καθημερινά γίνεται ολοφάνερο ότι τα νομοθετήματα του Υπουργείου Παιδείας των τελευταίων ετών οδήγησαν σε ένα σχολείο που το χαρακτηρίζει η γραφειοκρατία και σε έναν Εκπαιδευτικό, που προκειμένου να ανταπεξέλθει στα όσα επιβάλλονται, οδηγείται στην εξουθένωση.

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι οι Εκπαιδευτικοί να προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στο γραφειοκρατικό αυτό σύστημα και να χαθεί ο πραγματικός στόχος του Σχολείου που είναι το παιδί.

Με όσα παραπάνω περιγράφω θέλω να τονίσω ότι ένας από τους βασικούς πυλώνες της Εκπαίδευσης πού είναι ο Εκπαιδευτικός πρέπει να απελευθερωθεί τόσο από τα δεσμά αυτής της γραφειοκρατίας, αλλά και από τα προβλήματα που έχουν να κάνουν με την υπηρεσιακή του κατάσταση.

Όπως γνωρίζετε, οι υπηρεσιακές μεταβολές των Εκπαιδευτικών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, μόνιμοι διορισμοί, προσλήψεις αναπληρωτών κλπ.) είναι ένα παρά πολύ σημαντικό κεφάλαιο γιατί επηρεάζουν τη ζωή των Εκπαιδευτικών και έχουν επιπτώσεις στην καλύτερη λειτουργία του Σχολείου.

Είναι φανερό ότι στη χώρα μας από τη μία μεριά, οι παθογένειες του συστήματος εμποδίζουν τις αλλαγές οι οποίες θα βελτίωναν το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις υπηρεσιακές μεταβολές των Εκπαιδευτικών και από την άλλη, η πολιτική ηγεσία που έχει την ευθύνη, διστάζει να προχωρήσει σ’ αυτές μπροστά στις αντιδράσεις “κάποιων” που εξυπηρετούνται από το υφιστάμενο αυτό πλαίσιο.

Χρειάστηκε μεγάλος αγώνας μέχρι να φτάσουμε στη σημερινή κατάσταση, ώστε με αντικειμενικά – μετρήσιμα κριτήρια και με όρους διαφάνειας να πραγματοποιούνται οι υπηρεσιακές μεταβολές. Ήταν τομή για την Ελληνική πραγματικότητα αφού έδωσε ένα τέλος σ’ αυτό που λέμε πελατειακό κράτος. Κάθε νομοθέτημα όμως κάποια στιγμή, αφού κάνει τον κύκλο του και κριθεί, χρήζει βελτιωτικών αλλαγών. Δυστυχώς, παρά τις προσπάθειες του Κλάδου και των Αιρετών οι όποιες διαδικασίες ξεκίνησαν και όποιες προτάσεις κατατέθηκαν εκ μέρους μας έμειναν στα συρτάρια του Υπουργείου.

Σήμερα, θέλω, ως Αιρετός εκπρόσωπος των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, να σας καταθέσω για το συγκεκριμένο θέμα τα παρακάτω:

Μεταθέσεις – Αποσπάσεις

Το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο το οποίο αποτέλεσε τομή για την εποχή του, χρήζει άμεσα αλλαγών που θα ενισχύσουν τη διαφάνεια και την ισονομία.

  • Χρειάζεται ξεκάθαρος καθορισμός των ασθενειών που εντάσσουν τους Εκπαιδευτικούς σε ειδικές κατηγορίες και εκσυγχρονισμός της ορολογίας αυτών των ασθενειών. Από τις δυσκολότερες αποφάσεις του ΚΥΣΠΕ είναι αυτές που αφορούν την εκτίμηση των ιατρικών γνωματεύσεων που οδηγούν στη μοριοδότηση του ανθρώπινου πόνου.
  • Αποσπάσεις κατά προτεραιότητα: Πρέπει να αλλάξουν οι υπάρχουσες διατάξεις που καθορίζουν τη συγκεκριμένη διαδικασία με τον σαφή καθορισμό των ομάδων που εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία.

Πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε χρόνο πάνω από το 1/3 του συνολικού αριθμού των αποσπάσεων γίνονται κατά προτεραιότητα(!), αφού με το πέρασμα του χρόνου ο κατάλογος αυτός διευρύνθηκε ανάλογα με την παρέμβαση που είχαν επαγγελματικές ομάδες στην εκάστοτε πολιτική ηγεσία, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε αδικίες.

  • Αποσπάσεις σε Φορείς, Γραφεία και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης: Οι αποσπάσεις αυτές πρέπει επιτέλους να περιέλθουν στην αρμοδιότητα του ΚΥΣΠΕ. Πρέπει να οριστούν συγκεκριμένα μοριοδοτούμενα κριτήρια για κάθε θέση απόσπασης και να κρίνονται με όρους διαφάνειας και ισονομίας όπως και οι υπόλοιπες αποσπάσεις. Οι αποσπάσεις αυτές, όπως γίνονται από τον εκάστοτε Υπουργό αποτελούν το τελευταίο απομεινάρι του πελατειακού κράτους. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Αποτελεί πρόκληση για όλους!

Επαναφορά των Αιρετών στα συμβούλια επιλογής στελεχών

Αποτελεί απαράδεκτη ενέργεια η αποπομπή των Αιρετών εκπροσώπων του Κλάδου από τα συμβούλια επιλογής στελεχών. Το επιχείρημα που χρησιμοποιείται ότι δήθεν οι Αιρετοί δεν έχουν τα προσόντα να κρίνουν τους Εκπαιδευτικούς για θέσεις στελεχών είναι έωλο. Οι Αιρετοί εκφράζουν στα συμβούλια τη συλλογική βούληση των Εκπαιδευτικών, όπως και οι Βουλευτές στις επιτροπές της Βουλής που κρίνουν τους Διοικητές φορέων και Οργανισμών του Δημοσίου. Δεν σκέφθηκε ποτέ κανείς να αντικαταστήσει τους Βουλευτές με “ειδήμονες”, όπως έγινε με τους Αιρετούς που αποπέμφθηκαν.

Η ενέργεια αυτή του Υπουργείου οδηγεί σε εποχές του παρελθόντος. Η ενέργεια αυτή ενίσχυσε την αδιαφάνεια και την αναξιοπιστία των συμβουλίων αυτών, αφού για πρώτη φορά από τη λειτουργία του θεσμού απουσίαζαν από τις συγκεκριμένες διαδικασίες οι Αιρετοί εκπρόσωποι του Κλάδου. Η ενίσχυση της διαφάνειας επιβάλλει την άμεση επάνοδο των Αιρετών στα νέα συμβούλια επιλογής στελεχών!

Κύριε Υπουργέ,

Ως Αιρετός εκπρόσωπος των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο απευθύνομαι σήμερα σε σας, θίγοντας σε αδρές γραμμές κάποια από τα προβλήματα και ζητώ να προχωρήσετε άμεσα στη συγκρότηση της επιτροπής με τη συμμετοχή Δ.Ο.Ε, Ο.Λ.Μ.Ε και των Αιρετών των δυο βαθμίδων της Εκπαίδευσης ώστε να προχωρήσουμε το συντομότερο δυνατό σε ένα νέο, πιο απλό, πιο αντικειμενικό, πιο δίκαιο και φυσικά αποδεκτό από το σύνολο των Εκπαιδευτικών νομοθετικό πλαίσιο που θα ενισχύει την Αξιοκρατία, την Ισονομία και πάνω απ’ όλα τη Διαφάνεια!

Με εκτίμηση,

Ο Αιρετός του ΚΥΣΠΕ

Φασφαλής Νίκος

Δείτε επίσης

Προτάσεις από ΟΟΣΑ για σύστημα διορισμών-αξιολόγησης εκπ/κών και για όλες τις βαθμίδες εκπ/σης ζήτησε το Υπ. Παιδείας 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Προσχολική Εκπαίδευση-Το λογισμικό ΕΛΠεΙΔΑ: Πρόσκληση σε Ημερίδα από το ΙΕΠ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply