Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αλλάζουν τα μαθήματα Πληροφορικής και Λογοτεχνίας-Ο σχεδιασμός για το πολλαπλό βιβλίο και την ψηφιοποίηση της εκπ/σης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αλλάζουν τα μαθήματα Πληροφορικής και Λογοτεχνίας-Ο σχεδιασμός για το πολλαπλό βιβλίο και την ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης – Τι είπε ο Πρόεδρος του ΙΕΠ στον Ελεύθερο Τύπο.

Αλλάζουν τα μαθήματα Πληροφορικής και Λογοτεχνίας

Στην ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης, στο πολλαπλό βιβλίο, για τα μαθήματα της Πληροφορικής και Λογοτεχνίας, αναφέρεται ρεπορτάζ στον Ελεύθερο Τύπο από τη δημοσιογράφο Ελπίδα Οικονομίδη, στην οποία μίλησε και ο Πρόεδρος του ΙΕΠ κος Σπυρίδων Δουκάκης.

Πολλαπλό βιβλίο

Τον επόμενο Σεπτέμβριο το πολλαπλό βιβλίο θα είναι αναρτημένο ψηφιακά στην πλατφόρμα του Διόφαντου, με τους εκπαιδευτικούς να καλούνται να επιλέξουν ποιο από τα διαθέσιμα βιβλία θα δοθεί στους μαθητές τον Σεπτέμβριο του 2025.

Το πολλαπλό βιβλίο θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο του 2025 σε όλες τις τάξεις μέχρι την Α’ Λυκείου. Από το 2026 θα ενταχθεί και στη Β’ Λυκείου και το 2027 θα περάσει και στην τελευταία τάξη του Λυκείου. Σημειώνεται, πάντως, ότι οι αλλαγές στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου είναι πολύ πιο πολύπλοκες λόγω των πανελλαδικών εξετάσεων, με την πολιτική ηγεσία να μην έχει ανοίξει τα χαρτιά της ακόμα γι’ αυτό το θέμα.

“Πάμε σε μία λογική ότι ο μαθητής πρέπει να έχει ένα βιβλίο στα χέρια του ως υποστηρικτικό εργαλείο, ένα από τα πολλά που θα έχει και μέσα από αυτά θα μαθαίνει και θα κατακτά τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, όχι όμως αυτό από το οποίο θα διαβάζει αποκλειστικά και θα εξετάζεται. Ο μαθητής θα έχει πολλά “μαθησιακά υλικά”, τα οποία θα τα βρίσκει έγχαρτα και ψηφιακά μέσω του υπολογιστή του ή του tablet”, δήλωσε ο Πρόεδρος του ΙΕΠ.

Πληροφορική και Λογοτεχνία

Αμεσα προβλέπονται αλλαγές σε δύο μαθήματα από τον Σεπτέμβριο του 2024, στη Λογοτεχνία και την Πληροφορική, και ολική μεταμόρφωση της μαθησιακής διαδικασίας από τον Σεπτέμβριο του 2025 με νέα βιβλία, διαδραστικά συστήματα μάθησης, πολυμέσα σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Οι μαθητές από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού θα διαβάζουν λογοτεχνικά συγγράμματα, τα οποία θα τα αναλύουν στην τάξη, με σκοπό να ενισχυθεί η φιλαναγνωσία από τις μικρές ηλικίες. Στον σχεδιασμό του το ΙΕΠ έχει βάλει αυτό το πρόγραμμα μέχρι τουλάχιστον το Γυμνάσιο και συζητάει ακόμα πώς θα το εφαρμόσει στις τάξεις του Λυκείου, όπου το ενδιαφέρον των μαθητών στρέφεται περισσότερο στη συμμετοχή τους στις πανελλαδικές εξετάσεις.

“Αλγοριθμική σκέψη και επικαιροποίηση του περιεχομένου είναι ο στόχος. Τα βιβλία της Πληροφορικής είναι δέκα χρόνια πίσω, είναι απαραίτητο να επικαιροποιήσουμε το υλικό τους”, “Προσπαθούμε να προσαρμόσουμε τις προσθήκες στις υπάρχουσες διδακτικές ώρες, ώστε το μάθημα να γίνεται πιο ζωντανό και να κρατάει το ενδιαφέρον του μαθητή. Η προσθήκη της τέχνης ήταν μία ιδέα του κ. Πιερρακάκη, η οποία προκύπτει και από τη διεθνή ερευνητική κοινότητα, και προς αυτήν την κατεύθυνση κινούμαστε”, δήλωσε ο Πρόεδρος του ΙΕΠ.

Ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης

Για τους εκπαιδευτικούς και την επιμόρφωσή τους το ΙΕΠ σχεδιάζει ένα «σύστημα TAXISnet», για να περιορίσει τα δικαιολογητικά σε πραγματική μορφή. Εάν κάποιος εκπαιδευτικός θέλει να συμμετάσχει σε ένα πρόγραμμα του ΙΕΠ, για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να προσκομίσει δεκάδες δικαιολογητικά κάθε φορά που κάνει αίτηση, καθώς το σύστημα θα «έχει μνήμη» και θα διατηρεί ψηφιακά δεδομένα.

Τα φιλόδοξα σχέδια του ΙΕΠ προϋποθέτουν ένα ισχυρό δίκτυο σύνδεσης σε όλα τα σχολεία. Διαδραστικά συστήματα μάθησης, σύνδεση από ηλεκτρονικές συσκευές, ταινίες και βίντεο σε streaming είναι ένα project που η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί να υλοποιηθεί από τα σχολεία αυτήν τη στιγμή. Το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί έως τον Σεπτέμβριο του 2025 τα σχολεία να έχουν τη δυνατότητα να “σηκώσουν” το ψηφιακό υλικό, καθώς όλες οι τάξεις ταυτόχρονα θα χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ως εργαλείο εκμάθησης.

 “Ηθική και σωστή χρήση της τεχνολογίας, σε μια εποχή που τα παιδιά είναι πλήρως εξαρτημένα από τις ηλεκτρονικές συσκευές”, δήλωσε ο Πρόεδρος του ΙΕΠ κος Σπυρίδων Δουκάκης

Με πληροφορίες από eleftherostypos.gr

Δείτε επίσης

Ερωτήματα για το πολλαπλό βιβλίο κατατέθηκαν στη Βουλή με κατάθεση Επερώτησης 

Ανασκόπηση Πρωθυπουργού: Επαγγ/κή Εκπ/ση-ΔΠΘ-Πιο πολλά λεφτά και για την Παιδεία με πάταξη της φοροδιαφυγής 

Τι αλλάζει στην Επαγγελματική Εκπαίδευση: Οι 3 άξονες και οι 6 πυλώνες του νέου νομοθετικού πλαισίου

Νομοθετικές πρωτοβουλίες Υπ. Παιδείας: Eνίσχυση Επαγγελματικής Εκπ/σης-Αναβάθμιση ΔΠΘ-Λειτουργία Ακαδ. Αθηνών

Πρωθυπουργός για αξιολόγηση: Ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα με στέρηση αποδοχών ενός μήνα η μη ανταπόκριση 

 Πρόεδρος ΑΣΕΠ-διοριστέοι 2008: “Δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι ο επιτυχών είναι και διοριστέος”

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply