Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ανάγκη αντισεισμικού ελέγχου των σχολικών κτιρίων της χώρας-Ερώτηση στη Βουλή από το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ανάγκη αντισεισμικού ελέγχου των σχολικών κτιρίων της χώρας μετά τον καταστροφικό σεισμό στην Τουρκία – Ερώτηση στη Βουλή από το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ.

Ανάγκη αντισεισμικού ελέγχου των σχολικών κτιρίων

Σε συνέχεια Ερωτήσεων από το 2019, στο πλαίσιο του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, Ερώτηση κατέθεσε η κα Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων, μαζί με τους Βουλευτές της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚΚινήματος Αλλαγής, προς τους Υπουργούς Εσωτερικών, κο Μάκη Βορίδη, Υποδομών & Μεταφορών, κο Κώστα Καραμανλή και Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, σχετικά με την επιτακτική ανάγκη ουσιαστικού αντισεισμικού ελέγχου, όλων των σχολικών κτιρίων της χώρα μας, μετά και τον ισχυρότατο σεισμό των 7,8 Ρίχτερ και την βιβλική καταστροφή που είχε ως αποτέλεσμα στην Τουρκία.

Ανάγκη αντισεισμικού ελέγχου των σχολικών κτιρίων

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς:

– Εσωτερικών, κ. Μάκη Βορίδη

– Υποδομών & Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή

– Παιδείας & Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως

 Θέμα: «Κατεπείγουσα ανάγκη αντισεισμικού ελέγχου των σχολικών κτιρίων της χώρας μετά τον καταστροφικό σεισμό στην Τουρκία»

Μετά τον ισχυρότατο σεισμό των 7,8 Ρίχτερ και την βιβλική καταστροφή που είχε ως αποτέλεσμα στην Τουρκία, καθίσταται πλέον επιτακτική η ανάγκη ουσιαστικού ελέγχου των σχολικών κτιρίων στην χώρα μας.

Επανέρχομαι στο σοβαρότατο αυτό ζήτημα, επειδή σε σχετικές ερωτήσεις με αριθ. πρωτ.: 1129/07.10.2019  και 89/6.10.2021 δεν λάβαμε μέχρι σήμερα καμία ουσιαστική απάντηση από τα συναρμόδια υπουργεία, αλλά μόνο από την ΚΤΥΠ Α.Ε., που αναφέρει ότι δεν δύναται λόγω έλλειψης προσωπικού να διενεργήσει τους αναγκαίους προσεισμικούς και μετασεισμικούς ελέγχους σε όλα τα σχολικά κτίρια.

Επειδή η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση, από άποψη σεισμικότητας, στην Ευρώπη και την έκτη σε παγκόσμιο επίπεδο. Και παρ’ όλα αυτά δεν έχουν πραγματοποιηθεί καθόλου προσεισμικοί έλεγχοι όλων των σχολικών κτηρίων της χώρας, παρά μόνο από το 2011 έως και το 2017 (και αυτοί οι ελάχιστοι έλεγχοι που ξεκίνησαν το 2017 σταμάτησαν το 2018).

Επειδή τα σχολικά κτίρια είναι στην πλειονότητα τους παλαιά και με ξεπερασμένες αντισεισμικές προδιαγραφές, με τα κτίσματα της περιόδου 1959 – 1985 να αποτελούν το 55% του συνολικού αριθμού των σχολείων μας.

Επειδή σήμερα, στις 16.000 σχολικές κτηριακές εγκαταστάσεις (σύμφωνα με την ΚΤΥΠ Α.Ε.), φοιτούν 1,3 εκατομμύρια περίπου μαθητές σε ολόκληρη τη χώρα.

Επειδή, στο θέμα της αντισεισμικής θωράκισης των σχολείων μας, η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Π.Ε., η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), η Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής, με ανακοινώσεις, υπομνήματα και επιστολές τους προς την Υπουργό Παιδείας, και ο Πρόεδρος του ΤΕΕ στα Συνέδρια του Επιμελητηρίου, έχουν πολλές φορές αναφερθεί λεπτομερώς στην κατεπείγουσα ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων.

Επειδή, για την αντισεισμική θωράκιση και την ασφάλεια των σχολικών κτηρίων είναι αναγκαία προϋπόθεση:

Ο ουσιαστικός προσεισμικός έλεγχος όλων των σχολικών κτηρίων της χώρας και όχι μόνον οπτικός (στατική επάρκεια, έξοδοι διαφυγής, πυρασφάλεια, επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης κλπ.) το συντομότερο δυνατόν από αρμόδιες επιτροπές της ΚΤΥΠ Α.Ε. σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες των ΟΤΑ.

– Ο μετασεισμικός έλεγχος σε όλα τα σχολεία της χώρας και ιδιαίτερα σε αυτά, που μετά από σεισμικές δονήσεις των τελευταίων ετών, έχουν υποστεί ζημιές και αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν προβλήματα.

Η έκδοση Πιστοποιητικού Καταλληλόλητας και θέσπιση Μητρώου Επισκευών και Συντήρησης για όλες τις σχολικές μονάδες, με ευθύνη των Δήμων στους οποίους βρίσκονται αυτές.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε όσον αφορά στον ουσιαστικό προσεισμικό και μετασεισμικό έλεγχο στα σχολεία της χώρας, ειδικά των περιοχών που έχουν πληγεί από σεισμούς και των περιοχών που είναι σεισμογενείς;
  2. Τι μέτρα προτίθεστε να λάβετε για τις μονάδες που θα κρίνονται ακατάλληλες, ώστε να εξασφαλιστούν άμεσα κτηριακές κρατικές ασφαλείς εγκαταστάσεις για να λειτουργήσουν απρόσκοπτα και ασφαλή τα σχολεία;
  3. Τι προτίθεστε να κάνετε για τον ουσιαστικό προσεισμικό έλεγχο όλων των σχολικών κτηρίων της χώρας; Και επειδή η χρηματοδότηση είναι θέμα συναρμοδιότητας των Υπουργείων σας, έχετε προβλέψει και εξασφαλίσει τα απαραίτητα κονδύλια για την πρόσληψη του αναγκαίου επιστημονικού προσωπικού (τόσο στην ΚΤΥΠ Α.Ε. όσο και στους Δήμους), προκειμένου να προχωρήσετε στην διενέργεια ουσιαστικών προσεισμικών ελέγχων σε σταθερή και μόνιμη βάση;
  4. Είναι στις προθέσεις των Υπουργείων σας η σύσταση Μητρώου Ελέγχων και η έκδοση Πιστοποιητικού Καταλληλόλητας των σχολικών κτηρίων όπως ζητά εδώ και χρόνια το ΤΕΕ;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Δείτε επίσης

Αντισεισμική προστασία στην εκπαίδευση: Πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών-Σχολικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης 

Σχολεία και σεισμοί: Τι σχεδιάζεται από τα Υπουργεία Παιδείας και Πολιτικής Προστασίας για τα σχολικά κτίρια 

Ελληνική PISA 2023: Η νέα Υπουργική Απόφαση σε ΦΕΚ-Οι λεπτομέρειες των εξετάσεων 

Δικαιούχοι επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας Φυσικοθεραπευτές και Εργοθεραπευτές από 1η.1.2023 | ΚΥΑ 

Αναβάθμιση Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας: Nέα Πανεπιστημιούπολη στην Κοζάνη-Ανέγερση φοιτητικών εστιών

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply