Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ανάγκη ίδρυσης οργανικών θέσεων και νέων διορισμών στη Δευτεροβάθμια | Ανακοίνωση ΠΕΑΔ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ανάγκη ίδρυσης οργανικών θέσεων και νέων διορισμών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση-Ανακοίνωση Πανελλήνιας Ενωσης Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕΑΔ).

Ανάγκη ίδρυσης οργανικών θέσεων

Με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕΑΔ), καλεί την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων σε σύσταση νέων οργανικών θέσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επισημαίνοντας πως “είχε δεσμευτεί δημόσια πως από τον Σεπτέμβριο του 2022 θα ξεκινήσει η διαδικασία ίδρυσης νέων οργανικών θέσεων, αναγνωρίζοντας την ανάγκη αυτή”.

Επιπροσθέτως καλεί σε πραγματοποίηση νέων μαζικών διορισμών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να καλυφθούν με μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό όλα τα σχολεία.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση της ΠΕΑΔ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (Π.Ε.Α.Δ.)

Αρ. Μητρώου Σωματείου: 30492 ειδ.6283  – Αρ. Διαταγής Αναγνώρισης του Ειρηνοδικείου Αθηνών: 457/14-10-2014 –  e-mail: pead2014@gmail.com – Ηλεκτρ. σελ.: https://syllogosanapliroton.wordpress.com/

 Αρ. πρωτ. 295

Αθήνα, 26/10/2022

Δελτίο Τύπου

Θέμα: Επιτακτική ανάγκη για ίδρυση οργανικών θέσεων και νέων διορισμών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Τα τελευταία χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση, μια εξέλιξη που μόνο θετικά αποτελέσματα έχει να προσφέρει. Ειδικότερα, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στη Γενική Αγωγή πραγματοποιήθηκαν για όλους τους κλάδους 4.960 διορισμοί το 2021 και 1.995 διορισμοί το 2022. Μετά από αναζήτηση και έλεγχο στοιχείων, η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (Π.Ε.Α.Δ.) καταλήγει στο συμπέρασμα πως ο αριθμός των μόνιμων διορισμών, που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, δεν είναι ικανός, ώστε να καλύψει τα χιλιάδες κενά, που έχουν προκύψει στα σχολεία. Προς επίρρωση του παραπάνω ισχυρισμού, παραθέτουμε ενδεικτικά τα εξής στοιχεία:

Από τα νούμερα που παρουσιάζονται στους πίνακες μπορούμε να κάνουμε τις εξής διαπιστώσεις:

  Αριθμ Μόνιμ Διορισ Β/θμιας Γενικής Παιδε 2022 Κενά

Β/θμιας Γεν Παιδ

για

Α΄ φάση Αναπλ/τών 2022

Κενά Β/θμιας Γενικ Παιδ

για Α΄ φάση Αναπ/τών

2021

ΠΕ01 ΘΕΟΛΟΓΟΙ  

53

 

347

 

200

ΠΕ02 ΦΙΛΟ

ΛΟΓΟΙ

 

317

 

1.430

 

855

ΠΕ03 ΜΑΘΗ

ΜΑΤΙ

ΚΟΙ

 

328

 

805

 

477

ΠΕ

04.01 ΦΥΣΙ

ΚΟΙ

 

57

 

378

 

273

ΠΕ

04.02 ΧΗΜΙ

ΚΟΙ

 

76

 

211

 

131

  Αριθμ Μόνιμ Διορισ Α/ θμιας και Β/ θμιας Γενικ Παιδ 2022

σύνολο

Κενά 

Α/θμιας

και

Β/

θμιας Γενικ Παιδ

για

Α΄ φάση Αναπλ/τών 2022 (σύνολο)

 

Αριθμ Μόνιμ Διορισ μόνο

στη Β/θμια Γεν

Παιδ 2022

 

Κενά μόνο στη Β/θμια Γενικής Παιδ για Α΄ φάση Αναπ/ τών 2022

 

Κενά μόνο στη

Β/θμια Γεν Παιδ για Α΄ φάση Αναπ/ τών 2021

 

 

ΠΕ06

ΑΓΓΛΙ

ΚΗΣ

 

 

348

1.213 + 900

ΑΜΩ (για αγγλικά στο Νηπια

γωγείο)

 

 

68

 

 

374

 

 

280

ΠΕ11

ΦΥΣΙ

ΚΗΣ

ΑΓΩ

ΓΗΣ

 

116

 

1.025

 

16

 

395

 

191

ΠΕ86 ΠΛΗΡΟ

ΦΟΡΙ

ΚΗΣ

 

73

 

1.255

 

30

 

642

 

443

  • Συγκρίνοντας τον αριθμό των μόνιμων διορισμών που πραγματοποιήθηκαν στη Γενική Αγωγή το 2022 με τον αριθμό των κενών που προέκυψαν κατά την Α΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών το 2022 γίνεται φανερή η μεγάλη αναντιστοιχία που προκύπτει. Για παράδειγμα, στους ΠΕ02 έγιναν μόνο 317 μόνιμοι διορισμοί και τα κενά της Α΄ φάσης αναπληρωτών έφτασαν τα 430. Επίσης, στους ΠΕ03 έγιναν 328 μόνιμοι διορισμοί και τα κενά της Α΄ φάσης αναπληρωτών ήταν 805. Ομοίως, στους ΠΕ04.01 έγιναν 57 μόνιμοι διορισμοί και τα κενά της Α΄ φάσης αναπληρωτών ήταν 378. Στους ΠΕ06 έγιναν 68 μόνιμοι διορισμοί και τα κενά της Α΄ φάσης αναπληρωτών ήταν 374. Στους ΠΕ11 έγιναν 16 μόνιμοι διορισμοί και τα κενά της Α΄ φάσης αναπληρωτών ήταν 395.

Υποστηρίζουμε, λοιπόν, πως τα οργανικά κενά της Δευτεροβάθμιας δεν έχουν καλυφθεί με μόνιμους διορισμούς και πως οι τεράστιες ανάγκες για προσλήψεις αναπληρωτών δεν προέρχονται από άδειες μονίμων. Έχουμε παρατηρήσει πως σε περιοχές που δεν έχουν πραγματοποιηθεί καθόλου μόνιμοι διορισμοί τα τελευταία χρόνια ζητήθηκε φέτος μεγάλος αριθμός αναπληρωτών, κάτι που δεν δικαιολογεί τη θεώρηση αυτών των κενών ως λειτουργικών. Με άλλα λόγια, οι αναπληρωτές καλύπτουν οργανικές θέσεις. Μπορούμε, επομένως, να ισχυριστούμε πως σε αυτές τις περιπτώσεις είτε δεν έχουν καλυφθεί τα οργανικά κενά με μόνιμους διορισμούς είτε απαιτείται σύσταση νέων οργανικών θέσεων. Μάλιστα, η ηγεσία του Υπουργείου είχε δεσμευτεί δημόσια πως από τον Σεπτέμβριο του 2022 θα ξεκινήσει η διαδικασία ίδρυσης νέων οργανικών θέσεων, αναγνωρίζοντας την ανάγκη αυτή.

  • Παρά τους μόνιμους διορισμούς, τα κενά της Α΄ φάσης αναπληρωτών αυξάνονται κάθε χρόνο, αντί να μειώνονται. Επί παραδείγματι, στους ΠΕ02 τα κενά της Α΄ φάσης αναπληρωτών το 2021 ήταν 855, ενώ το 2022 ήταν 1.430. Ακολούθως, στους ΠΕ03 τα κενά της Α΄ φάσης αναπληρωτών το 2021 ήταν 477, ενώ το 2022 ήταν 805. Ομοίως, στους ΠΕ04.01 τα κενά της Α΄ φάσης αναπληρωτών το 2021 ήταν 273, ενώ το 2022 ήταν 378. Επίσης, στους ΠΕ06 τα κενά της Α΄ φάσης αναπληρωτών το 2021 ήταν 280, ενώ το 2022 ήταν 374. Στους ΠΕ11 τα κενά της Α΄ φάσης αναπληρωτών το 2021 ήταν 191, ενώ το 2022 ήταν 395.
  • Αξίζει να σημειωθεί πως τα κενά της Α΄ φάσης αναπληρωτών είναι κενά πλήρους ωραρίου. Επιπλέον, πρόκειται για κενά, στα οποία μπορούν να γίνουν διορισμοί, καθώς δεν περιλαμβάνονται σε αυτά τα διάφορα προγράμματα ΕΣΠΑ (ΖΕΠ, ΔΥΕΠ, ΜΝΑΕ).

Συμπερασματικά, αποδεικνύεται και συνάμα τονίζεται η ανάγκη αφενός για σύσταση νέων οργανικών θέσεων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και αφετέρου για πραγματοποίηση νέων μαζικών διορισμών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να καλυφθούν με μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό όλα τα σχολεία. Επειδή αναμένεται μεγάλο κύμα συνταξιοδοτήσεων, η ανάγκη αυτή γίνεται ακόμα μεγαλύτερη, καθώς έχουμε φτάσει σε σημείο να μην καλύπτονται με τους λιγοστούς μόνιμους διορισμούς ούτε τα κενά από τις συνταξιοδοτήσεις των συναδέλφων.

Καθώς επίκεινται και οι εθνικές-βουλευτικές εκλογές, καλούμε την ηγεσία του Υπουργείου να λάβει υπόψη της τα τόσο σοβαρά ζητήματα που θέτουμε και τα οποία δυστυχώς παρατηρούνται μόνο στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ώστε να δείξει με έμπρακτο τρόπο τη μέριμνά της για μια βαθμίδα που ταλαιπωρείται χρόνια και έχει επιφορτιστεί -εκτός των άλλων- και με το σημαντικότατο έργο της διδασκαλίας μαθημάτων, που εξετάζονται στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, αλλά και μαθημάτων που εξετάζονται με Τράπεζα Θεμάτων στο Λύκειο. Ευελπιστούμε πως η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση θα λάβει την προσοχή και την πρόνοια που της αξίζει!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ – Σάββας Βασίλειος

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ – Τσατήρη Μαρία

Δείτε επίσης

Τα 40 νέα Τμήματα Ενταξης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ανά περιοχή 

Ανάγκη μόνιμων διορισμών το 2023: Για ποιους λόγους πρέπει να πραγματοποιηθούν μαζικοί διορισμοί στην εκπαίδευση 

Ενημέρωση ΣΑΚΕΑ για Γ Φάση: Πότε θα πραγματοποιηθεί-Τι θα περιλαμβάνει-Τι θα γίνει με την Παράλληλη 

Διαμαρτυρία για την παραίτηση εκπαιδευτικού λόγω εκφοβισμού-Ανακοίνωση ΠΕΑΔ 

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply