Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ανάγκη μαζικών διορισμών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ: Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ανάγκη μαζικών διορισμών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ: Ερώτηση στη Βουλή από τη Βουλευτή κα Αναστασία-Αικατερίνη Αλεξοπούλου της Ελληνικής Λύσης.

Ανάγκη μαζικών διορισμών

Με θέμα την άμεση ανάγκη κάλυψης των υπαρχόντων κενών σε θέσεις διδασκόντων, διά μαζικών διορισμών στην εκπαίδευση, κατέθεσε Ερώτηση στη Βουλή στα πλαίσια Κοινοβουλευτικού Ελέγχου η Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κα Αναστασία-Αικατερίνη Αλεξοπούλου.

Η Βουλευτής, αφού παραθέτει τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ από το 2020 έως σήμερα και τις προσλήψεις αναπληρωτών για το σχολικό έτος 2022-2023, επισημαίνει πως οι πραγματοποιηθέντες έως τώρα διορισμοί αδυνατούν να καλύψουν τα ήδη υφιστάμενα μεγάλα κενά στην Εκπαίδευση, τα οποία οξύνθηκαν και διογκώθηκαν, μεταξύ 2008 και 2019, εξ’ αιτίας και της χρηματοπιστωτικής κρίσης.

Μετά όλα αυτά ρωτά την Υπουργό ΠΑΙΘ:

1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός αναφορικά με τον συνολικό αριθμό των νέων διοριστέων εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, όπως και αντίστοιχων μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ για το έτος 2023.

2. Αν σκοπεύει να ενισχύσει την Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση, με μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ, στην Γενική και στην Ειδική Αγωγή, κατά το έτος 2023.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αθήνα, 25/10/2022

Της: Αναστασίας – Αικατερίνης Αλεξοπούλου Βουλευτού Β1′ Βορείου Τομέα Αθηνών

ΠΡΟΣ: Την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Άμεση η ανάγκη κάλυψης των υπαρχόντων κενών σε θέσεις διδασκόντων, διά μαζικών διορισμών στην εκπαίδευση»

Κυρία Υπουργέ,

Είναι γνωστό ότι, έχουν παρέλθει πολλά χρόνια, κατά τα οποία δεν πραγματοποιήθηκαν διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, κυρίως στον τομέα της Ειδικής Αγωγής, λόγω των μνημονιακών πολιτικών που ακολουθήθηκαν.

Από το 2020 και μετά, έχουν πραγματοποιηθεί οι εξής διορισμοί:

α) στην Ειδική Αγωγή, 5.910 διορισμοί εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), εκ των οποίων, 4.485, κατά το έτος 2020 και 1.425, κατά το έτος 2022 και

β) στην Γενική Αγωγή, 18.762 διορισμοί εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκ των οποίων 11.699, κατά το έτος 2021 και 7.063, κατά το έτος 2022.

Είναι, ωστόσο, προφανές ότι, παρά το ύψος των προσλήψεων αυτών, οι πραγματοποιηθέντες έως τώρα διορισμοί εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ αδυνατούν να καλύψουν τα ήδη υφιστάμενα μεγάλα κενά σε θέσεις διδασκόντων στην Εκπαίδευση, τα οποία οξύνθηκαν και διογκώθηκαν, μεταξύ 2008 και 2019, εξ’ αιτίας και της χρηματοπιστωτικής κρίσης, που χτύπησε σφοδρά, τότε, την χώρα μας και κατ’ επέκταση, την ζώνη του ευρώ.

Το τελευταίο είναι φανερό, ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ για το σχολικό έτος 2022-2023, που έχουν πραγματοποιηθεί, έως τώρα, προς κάλυψη των αντίστοιχων κενών θέσεων, ένεκα των οποίων έπρεπε να πραγματοποιηθούν διορισμοί, με την γενική εικόνα να έχει ως εξής:

α) στην Ειδική Αγωγή προσλήφθηκαν 11.445 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ σε ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης και

β) στην Γενική Αγωγή προσλήφθηκαν, αντίστοιχα, 18.225 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Δηλαδή, συνολικά, προσλήφθηκαν 29.670 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ και ΕΒΠ, σε όλο το εκπαιδευτικό φάσμα, αριθμός, που κατά κοινή ομολογία, αδυνατεί παντελώς να καλύψει τα προαναφερθέντα κενά.

Επομένως, κρίνεται αναγκαία η άμεση πραγματοποίηση νέων διορισμών, και μάλιστα μαζικών, κατά το έτος 2023, προκειμένου να καλυφθούν τα εν λόγω κενά και να λειτουργήσει εύρυθμα και αποτελεσματικά το πάσχον εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται η κ. Υπουργός:

1. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας αναφορικά με τον συνολικό αριθμό των νέων διοριστέων εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, όπως και αντίστοιχων μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ για το έτος 2023;

2. Σκοπεύετε να ενισχύσετε το εθνικό σύστημα Α’βάθμιας και Β’βάθμιας εκπαίδευσης, διά μαζικών διορισμών εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ, στην Γενική και στην Ειδική Αγωγή, κατά το έτος 2023;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου

Δείτε επίσης

Ενημέρωση ΣΑΚΕΑ για Γ Φάση: Πότε θα πραγματοποιηθεί-Τι θα περιλαμβάνει-Τι θα γίνει με την Παράλληλη 

Στοιχεία για τις υποστηρικτικές δομές του ΥΠΑΙΘ ζητά το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-ΣΔΕΥ-Προσλήψεις Κ.Λ και Ψυχολόγων 

ΔΗΣΥ-μονιμοποίηση νεοδιόριστων: Το Υπουργείο σκόπιμα κωλυσιεργεί με στόχο να προηγηθεί η αξιολόγηση

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply