Δευτέρα, 9 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ανάγκη σύστασης οργανικών θέσεων ΕΒΠ: 43 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ το ζητούν από το ΥΠΑΙΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ανάγκη σύστασης οργανικών θέσεων ΕΒΠ: 43 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ το ζητούν από το ΥΠΑΙΘ – Ερώτηση στη Βουλή με πρωτοβουλία της Βουλευτού Κατερίνας Νοτοπούλου.

Ερώτηση στη Βουλή στα πλαίσια Κοινοβουλευτικού Ελέγχου κατέθεσαν 43 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία της Κατερίνας Νοτοπούλου αναφορικά με την ανάγκη σύστασης νέων οργανικών θέσεων στην ειδικότητα του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού- ΕΒΠ ΔΕ01.

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ρωτούν την Υπουργό ΠΑΙΘ κα Νίκη Κεραμέως αν προτίθεται να προβεί στην άμεση σύσταση οργανικών θέσεων για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών, τόσο στις ΣΜΕΑΕ όσο και στα γενικά σχολεία, όπως προκύπτουν από την πρόσληψη μεγάλου αριθμού αναπληρωτών ΕΒΠ του τρέχοντος σχολικού έτους.

Ακολουθεί η Ερώτηση

Αθήνα, 6 Σεπτεμβρίου 2022

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Ανάγκη σύστασης νέων οργανικών θέσεων στην ειδικότητα του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού- ΕΒΠ ΔΕ01»

 Οι μαθητές και μαθήτριες με αναπηρία αποτελούν την πλέον ευαίσθητη και ευάλωτη ομάδα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Η εκπαίδευσή τους παρέχεται τόσο στα γενικά σχολεία με την κατάλληλη υποστήριξη όσο και στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής κι Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) όπου φοιτούν μαθητές με σοβαρές αναπηρίες που χρήζουν ιδιαίτερης υποστήριξης.

Κι ενώ η Κυβέρνηση, οι αρμόδιοι Υπουργοί αλλά κι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, πολυδιαφήμισαν   την   πρόσληψη   των   4.000 εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή, ωστόσο, η διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης των παιδιών με αναπηρία στην εκπαίδευση, εκτός από το εκπαιδευτικό προσωπικό απαιτεί και την ισχυρή παρουσία Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ).

Όπως προκύπτει από τις προσλήψεις της Α ́φάσης αναπληρωτών ΕΕΠ/ΕΒΠ που πραγματοποιήθηκαν στις 26.08.2022, γίνεται κατανοητή και αυτονόητη η αναγκαιότητα σύστασης νέων οργανικών θέσεων του κλάδου Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού. Αρκεί να παρατηρήσει κανείς ότι πραγματοποιήθηκαν 1569 προσλήψεις μελών ΕΒΠ, εκ των οποίων οι 1000 αφορούν το πρόγραμμα της Εξειδικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στα γενικά σχολεία και οι 569 το πρόγραμμα στις Εξατομικευμένης Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στις ΣΜΕΑΕ. Εν τω μεταξύ, το παράδοξο που συμβαίνει αυτή τη στιγμή είναι ότι η ειδικότητα του ΕΒΠ έχει μόλις ένα (1) οργανικό κενό σε μια ΣΜΕΑΕ σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Όμως, ο αριθμός των τεράστιων λειτουργικών αναγκών τόσο στα γενικά όσο και στα ειδικά σχολεία αποδεικνύει περίτρανα πως παρά τους διορισμούς του 2019, οι αναπληρωτές ΕΒΠ αποτελούν μια ομάδα προσωπικού άκρως απαραίτητη για την ανάπτυξη της προσωπικότητάς, των δεξιοτήτων και των πνευματικών και φυσικών ικανοτήτων των παιδιών με αναπηρία. Παράλληλα οι ανάγκες των σχολείων από την συγκεκριμένη ειδικότητα παραμένουν πολλές και ακάλυπτες από μόνιμο προσωπικό.

Επειδή, το θέμα της εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία είναι κρίσιμο και χρειάζεται να αποτελέσει άμεση προτεραιότητα στην εκπαιδευτική πολιτική.

Επειδή, πρέπει με κάθε τρόπο η Πολιτεία να διασφαλίζει την άσκηση του δικαιώματος των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, χωρίς διακρίσεις και βάσει των ίσων ευκαιριών, σύμφωνα με τους όρους της Σύμβασης των Δικαιωμάτων των Ατόμων με Αναπηρία του ΟΗΕ.

Επειδή, οι ελλείψεις που υπάρχουν σε Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, όπως αποδεικνύεται από τον αριθμό των προσλήψεων αναπληρωτών είναι τραγικές.

Επειδή, οι οργανικές θέσεις του ΕΒΠ πρέπει να συσταθούν σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των ΣΜΕΑΕ και των μαθητών/ριών τους, προκειμένου για την πλήρη ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού του κάθε παιδιού και του αισθήματος αξιοπρέπειας και αυτοεκτίμησης.

Επειδή, η υποστήριξη που παρέχει το ΕΒΠ στα γενικά σχολεία διευκολύνει την πλήρη και ισότιμη πρόσβαση των παιδιών με αναπηρία στην εκπαίδευση και προωθεί την ενταξιακή και συμπεριληπτική προοπτική ενός σύγχρονου σχολείου.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

Προτίθεται να προβεί στην άμεση σύσταση οργανικών θέσεων για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών, τόσο στις ΣΜΕΑΕ όσο και στα γενικά σχολεία, όπως προκύπτουν από την πρόσληψη μεγάλου αριθμού αναπληρωτών ΕΒΠ του τρέχοντος σχολικού έτους;

Δείτε σχετικά

Αίτημα σύστασης οργανικών θέσεων ΕΒΠ από 608 μέλη Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού 

Αποφάσεις πρόσληψης ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022 Α Φάσης 

Ποινές αναπληρωτών όταν δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται | Οι 4 περιπτώσεις 

Τοποθέτηση αναπληρωτών σε σχολικές μονάδες-ΚΕΔΑΣΥ: Κριτήρια-Παράθεση νομοθεσίας 

Τι ισχύει για την ανάληψη υπηρεσίας και την έναρξη μισθοδοσίας –Προϋπηρεσία αναπληρωτών: Από πότε προσμετράται

Δείτε ακόμη

Οδηγός εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Η ταυτότητα των κλάδων-Δομές απασχόλησης-Καθηκοντολόγια-Ιστορική αναδρομή 

Ασκηση ιδιωτικού έργου: Γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ για 10ωρο και εμπορική ιδιότητα-Αμοιβές | Παράθεση νομοθεσίας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση