Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ανάγκη στελέχωσης Ειδικών Δημοτικών Σχολείων με εκπαιδευτικές ειδικότητες-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ανάγκη στελέχωσης Ειδικών Δημοτικών Σχολείων με τις αναγκαίες εκπαιδευτικές ειδικότητες-Ερώτηση στη Βουλή από την Χ. Κεφαλίδου του ΚΙΝΑΛ.

Ερώτηση κατέθεσε σήμερα, Παρασκευή 3 Ιουνίου, στη Βουλή η κα Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Ν. Δράμας και Υπεύθυνη Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής,  προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, σχετικά με τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία της χώρας και την ανάγκη στελέχωσης αυτών με τις αναγκαίες εκπαιδευτικές ειδικότητες (π.χ. καθηγητών αγγλικής γλώσσας, πληροφορικής, καλλιτεχνικών και θεατρολόγων), σύμφωνα με τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών.

Ακολουθεί η Ερώτηση
ΕΡΩΤΗΣΗ

 Προς: Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως

Θέμα: “Ανάγκη στελέχωσης των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων με τις αναγκαίες εκπαιδευτικές ειδικότητες”.

Τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία της χώρας παρέχουν εκπαιδευτικές υπηρεσίες στους μαθητές τους, εφαρμόζοντας το Πλαίσιο Αναλυτικού Προγράμματος Ειδικής Αγωγής και το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών. Για την κατάρτιση του προγράμματος μαθημάτων, για κάθε τμήμα τάξης, λαμβάνονται υπόψη οι εκπαιδευτικοί στόχοι και οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.

Τα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, έχοντας υπόψη τις εκθέσεις αξιολόγησης, τις γνωματεύσεις, τις εισηγήσεις των ΚΕΔΑΣΥ, τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις των μαθητών, τις απόψεις των γονέων κ.λπ., σχεδιάζουν και υλοποιούν Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.) για τους μαθητές τους. Ουσιώδης προϋπόθεση υλοποίησης των Ε.Π.Ε. αποτελεί η ύπαρξη συγκεκριμένων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (π.χ. καθηγητών αγγλικής γλώσσας, πληροφορικής, καλλιτεχνικών και θεατρολόγων), σύμφωνα με τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών των δημοτικών σχολείων ειδικής αγωγής.

Ενώ επανειλημμένα και στοχευμένα, έχει καταδειχθεί η παράλειψη πρόβλεψης οργανικών θέσεων συγκεκριμένων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία της χώρας, μέχρι και σήμερα, δεν έχουν ληφθεί από το Υπουργείο Παιδείας οι απαιτούμενες πρωτοβουλίες, για την αντιμετώπιση του υφισταμένου ελλείμματος, με αποτέλεσμα το πρόβλημα να διαιωνίζεται και να αντανακλάται στις παρεχόμενες εκπαιδευτικές υπηρεσίες στους μαθητές των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων ολόκληρης της χώρας.

 Επειδή η εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των ειδικών δημοτικών σχολείων απαιτεί την ύπαρξη όλων των αναγκαίων, σύμφωνα με τις παιδαγωγικές ανάγκες του προγράμματός τους, εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.

Επειδή δεν έχει προβλεφθεί, μέχρι σήμερα, η κατοχύρωση οργανικών θέσεων στα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία συγκεκριμένων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (π.χ. καθηγητών αγγλικής γλώσσας, πληροφορικής, καλλιτεχνικών και θεατρολόγων), ανάλογα με τις παιδαγωγικές ανάγκες του προγράμματος του κάθε σχολείου.

Επειδή η ανωτέρω παράλειψη οφείλεται αποκλειστικά σε υπαιτιότητα της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, που αναιτιολόγητα κωφεύει στα χρόνια αιτήματα των εκάστοτε συλλογικών φορέων.

Επειδή η σταθερότητα του εκπαιδευτικού προσωπικού κρίνεται επιτακτική για την εξέλιξη και την πρόοδο των μαθητών στα Ειδικά Δημοτικά Σχολεία της χώρας.

Βάσει των ανωτέρω, ερωτάσθε κα Υπουργέ:
  1. Προτίθεσθε να αναθεωρήσετε τα Ωρολόγια και Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων και να προβλέψετε εκεί που πρέπει οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών π.χ. Αγγλικής Γλώσσας, Πληροφορικής, Καλλιτεχνικών και Θεατρολόγων;
  2. Προτίθεστε να προβείτε στις απαραίτητες προσλήψεις, ανταποκρινόμενη στην αναγκαιότητα οι μαθητές των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων κατά την έναρξη του σχολικού έτους να έχουν (για πρώτη φορά) μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό;
Δείτε επίσης

Οργανικά κενά σχολείων-ΚΕΔΑΣΥ εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ πριν τους διορισμούς 

ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Στοιχεία μόνιμων και αναπληρωτών ΕΕΠ-ΕΒΠ 2021-22 όπως δόθηκαν από το ΥΠΑΙΘ 

Αδειες μόνιμων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Αδειες αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Εγκύκλιος: Μακροχρόνιες άδειες εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply