“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναγνώριση αλλοδαπών τίτλων σπουδών & επαγγελματικά δικαιώματα: Εκθεση Συνηγόρου του Πολίτη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναγνώριση αλλοδαπών τίτλων σπουδών & επαγγελματικά δικαιώματα: Εκθεση Συνηγόρου του Πολίτη –Το θεσμικό πλαίσιο και οι δυσχέρειες πρόσβασης στην αγορά εργασίας.

Αναγνώριση αλλοδαπών τίτλων

Πλήρη αναπροσαρμογή του πλαισίου της αναγνώρισης τίτλου σπουδών από εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού και τον εξορθολογισμό της κατοχύρωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων χιλιάδων αποφοίτων,  προτείνει μεταξύ άλλων η Ειδική Εκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη.

Ειδική Εκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη

Σύμφωνα με την Ειδική Εκθεση με θέμα «Αναγνώριση αλλοδαπών τίτλων σπουδών & επαγγελματικά δικαιώματα: Το θεσμικό πλαίσιο και οι δυσχέρειες πρόσβασης στην αγορά εργασίας», χιλιάδες απόφοιτοι ασφυκτιούν επί σειρά ετών από τη γραφειοκρατία και τη συντεχνιακή λογική.

Καταγραφή της παρούσας κατάστασης

“Η καταγραφή της παρούσας κατάστασης από ειδικούς επιστήμονες της Ανεξάρτητης Αρχής” σημειώνει στον πρόλογό του ο Συνήγορος του Πολίτη Ανδρέας Ποττάκης,

  • αναδεικνύει τις εστίες των προβλημάτων,
  • αποκαλύπτει το μέγεθος της γραφειοκρατίας και
  • αποτυπώνει τα όρια δυνατοτήτων της διοίκησης.
Επαναδιατύπωση ερωτημάτων

Παράλληλα σύμφωνα πάντα με τον κο Ποττάκη, η καταγραφή αυτή διευκολύνει στην επαναδιατύπωση και επαναπροσέγγιση, χωρίς προκατειλημμένες θέσεις, βασικών ερωτημάτων:

  1. Ποιος ο σκοπός της ακαδημαϊκής αναγνώρισης;
  2. Ποιος εκείνος της επαγγελματικής;
  3. Γιατί η ακαδημαϊκή αναγνώριση δεν περιορίζεται σε ζητήματα ακαδημαϊκών σπουδών και σχετίζεται με την πρόσβαση στην αγορά εργασίας;
  4. Πώς πρέπει να ρυθμίζεται η αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων;
  5. Ποια θα πρέπει να είναι τα όρια εμπλοκής της διοίκησης σε όλη αυτή τη διαδικασία και ποια τα περιθώρια που θα πρέπει να δοθούν στην ίδια την αγορά;
  6. Ποιος είναι και ποιος θα έπρεπε να είναι ο ρόλος των επαγγελματικών οργανώσεων, σωματείων, επιμελητηρίων;
  7. Πώς θα επιτευχθεί ισότιμη πρόσβαση στην αγορά εργασίας, χωρίς εκπτώσεις στους ελέγχους των τυπικών προσόντων αλλά και χωρίς μηχανισμούς και διαδικασίες που ανατροφοδοτούν γραφειοκρατικές δομές, αντιλήψεις, πρακτικές ή και αθέμιτες λογικές προστατευτισμού;»
Διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων:
  • Για ανασχεδιασμό της στόχευσης της διοίκησης, με τη διάκριση μεταξύ ακαδημαϊκής και επαγγελματικής αναγνώρισης αλλοδαπών τίτλων σπουδών.
  • Στη βάση του τρίπτυχου της παροχής βέλτιστης ποιότητας υπηρεσιών.
  • Για ουσιαστική συμμόρφωση προς τις συνταγματικές επιταγές και τις πρωτοβουλίες, πολιτικές και ρυθμίσεις σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.
  • Για την ενίσχυση της ελληνικής αγοράς με υψηλού μορφωτικού επιπέδου και δεξιοτήτων προσωπικό, που θα συμβάλλει στην αναπτυξιακή ώθηση που τόσο έχει ανάγκη η χώρα.
Εγινε Δημόσια συζήτηση τη Δευτέρα 14/10/2019

Υπενθυμίζουμε πως την Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019 στο Γαλλικό Ινστιτούτο της Αθήνας έγινε Δημόσια συζήτηση με αφορμή την παρουσίαση της Ειδικής Εκθεσης.

Στη συζήτηση κλήθηκαν και παρέστησαν εκπρόσωποι του Υπουργείου Παιδείας, του ΔΟΑΤΑΠ, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, συναρμόδιων φορέων καθώς και επαγγελματικών επιμελητηρίων, συλλόγων αποφοίτων κ.α.

Δείτε την Ειδική Εκθεση αναλυτικά

________________________

Δείτε επίσης

Κεραμέως στο ΘΕΜΑ για τη Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Τροπολογίες του Υπουργείου Παιδείας στη Βουλή

Εγκύκλιος Μετεγγραφών για το 2019-20

_____________________

Πριν φύγετε

Απόσπαση στον ΔΟΑΤΑΠ: Πρόσκληση σε εκπαιδευτικούς Πληροφορικής (ΠΕ86)

Γνωσιακή Επιστήμη: Προκήρυξη 25 θέσεων για μεταπτυχιακές σπουδές στο ΕΚΠΑ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση