Σάββατο, 7 Σεπτεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναγνώριση παιδαγωγικής επάρκειας εκπαιδευτικών: Απάντηση Υπουργείου Παιδείας για την Προκήρυξη 3ΕΑ/2022

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναγνώριση παιδαγωγικής επάρκειας εκπαιδευτικών: Απάντηση Υπουργείου Παιδείας για την Προκήρυξη 3ΕΑ/2022 σε Αναφορά στη Βουλή.

Αναγνώριση παιδαγωγικής επάρκειας

Απάντησε σε Αναφορά στη Βουλή της κας Χαράς Κεφαλίδου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ με θέμα “Αναγνώριση παιδαγωγικής επάρκειας εκπαιδευτικών”, επιστολής εκπαιδευτικών, το ΥΠΑΙΘ δια της Υφυπουργού κας Ζέττας Μακρή.

Συγκεκριμένα, με επιστολή τους, ομάδα εκπαιδευτικών κατήγγειλαν επί της κατάταξης των υποψηφίων του Κύριου και Επικουρικού Πίνακα της 3ΕΑ/2022 Προκήρυξης, πως λόγω υπερφόρτωσης και δυσλειτουργίας του συστήματος του ΑΣΕΠ δεν περάστηκε η Παιδαγωγική τους Επάρκεια ενώ δηλώθηκε κανονικά και  στο ΟΠΣΥΔ φαίνεται κανονικά καταχωρημένη και αναγνωρισμένη.

Η κα Μακρή απαντώντας παρέθεσε απόσπασμα από την Α1343/2021 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με την οποία απορρίφθηκε αίτηση ακύρωσης εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ03 κατά των τελικών αξιολογικών πινάκων του οικείου κλάδου, σύμφωνα με την Προκήρυξη 3ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ, με την αιτιολογία πως το ΑΣΕΠ δεν έχει ούτε την αρμοδιότητα να προβεί αυτεπαγγέλτως σε βελτίωση στοιχείων της αιτήσεως συγκεκριμένου υποψηφίου, ούτε τη διακριτική ευχέρεια να ερμηνεύσει το περιεχόμενο της δήλωσης αυτού, με βάση τα υποβληθέντα από αυτόν δικαιολογητικά.

Ακολουθεί ολόκληρο το απόσπασμα της Απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών

“[…] Τα προβαλλόμενα με την αίτηση ακυρώσεως ότι το Α.Σ.Ε.Π. όφειλε να προβεί σε διασταύρωση της αιτήσεως συμμετοχής της αιτούσας με τα στοιχεία της που είχαν καταχωριστεί στον Ο.Π.Σ.Υ.Δ., είναι απορριπτέα, ως νομικώς αβάσιμα, ενόψει του ότι η μη ορθή συμπλήρωση της αιτήσεως συμμετοχής στην προκήρυξη του Α.Σ.Ε.Π. συνιστά πλημμέλεια που επιδέχεται διόρθωση μόνο με την εμπρόθεσμη υποβολή τροποποιητικής αιτήσεως του υποψηφίου, ενώ το Α.Σ.Ε.Π. δεσμεύεται από το περιεχόμενο αυτής και δεν έχει ούτε την αρμοδιότητα να προβεί αυτεπαγγέλτως σε βελτίωση στοιχείων της αιτήσεως συγκεκριμένου υποψηφίου, ούτε τη διακριτική ευχέρεια να ερμηνεύσει το περιεχόμενο της δήλωσης αυτού, με βάση τα υποβληθέντα από αυτόν δικαιολογητικά (ΣτΕ 1607/2015,2805/2012, 1150/2010).

Τούτο σε κάθε περίπτωση θα συνιστούσε ανεπίτρεπτη μεταβολή της δήλωσης με την οποία η αιτούσα συμμετείχε στην κρίσιμη διαδικασία και παραβίαση των αρχών της αξιοκρατίας και της ίσης μεταχείρισης υποψηφίων, σε βάρος μάλιστα εκείνων των υποψηφίων που με ακρίβεια και επιμέλεια συμπλήρωσαν τις αιτήσεις συμμετοχής τους (ΣτΕ 2779/2013, 2169/2014, 1606/2015).

Κατά συνέπεια, δεν τίθεται στην προκειμένη περίπτωση ζήτημα παραβίασης της αρχής της χρηστής διοίκησης, όπως αβασίμως προβάλλεται με την αίτηση ακυρώσεως.

Ακόμη, η ένταξη της αιτούσας στον επικουρικό πίνακα του κλάδου της δεν οφείλεται σε τυπική έλλειψη ήσσονος σημασίας, όπως εσφαλμένως υποστηρίζεται, αλλά στη δήλωσή της κατά τη συμμετοχή στην κρίσιμη διαδικασία κατάταξης ότι κατέχει το οικείο πρόσθετο προσόν και δεν προκύπτει ότι συνιστά  απρόσφορο, μη αναγκαίο και δυσανάλογο μέτρο, σε σχέση με τον ως άνω επιδιωκόμενο σκοπό δημοσίου συμφέροντος, και συνεπώς, δεν αντίκειται σε καμία συνταγματική διάταξη ή αρχή, όπως μεταξύ άλλων, στις αρχές της αξιοκρατίας, της προστατευόμενης εμπιστοσύνης και της αναλογικότητας (βλ. ΣτΕ 3003/2017, 3895/2012, 1063/2011).».

Δείτε τη συνολική Απάντηση του ΥΠΑΙΘ ΕΔΩ 

Δείτε επίσης

Aνοιγμα Πινάκων Γενικής: Το Υπ. Παιδείας αιτήθηκε στο ΑΣΕΠ περάτωση της διαδικασίας έως τέλος Μαΐου 2023 

Ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών και μαθητών: Ερώτηση στη Βουλή για τη λήψη μέτρων από το ΥΠΑΙΘ 

Πόρισμα για την Ειδική Αγωγή από τον ΣτΠ: Προβλήματα ένταξης, ελλείμματα στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήμ. Ενταξης 

Αντιστοίχιση πτυχίων των πρώην ΤΕΙ Αθηνών και Πειραιά με πτυχία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής – Ερώτηση στη Βουλή 

Ενταξη σε κατηγορία ΕΕΠ και ΕΔΙΠ εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ Α/θμιας και Β/θμιας: Ερώτηση στη Βουλή

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση