Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναίτια σύλληψη και κράτηση εκπαιδευτικού καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε “Κ. Σωτηρίου”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναίτια σύλληψη και κράτηση εκπαιδευτικού καταγγέλλει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε “Κ. Σωτηρίου”- Ζητά άμεση παρέμβαση του ΥΠΑΙΘ και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη. 

Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Συλλόγου, την Τρίτη 5 Απριλίου εκπαιδευτικός, μέλος του συλλόγου, συνελήφθη και οδηγήθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα Κερατέας κατόπιν μήνυσης γονέα.

Σύμφωνα με τον Σύλλογο “Κ. Σωτηρίου” και εξετάζοντας όλο το περιστατικό με το δικηγόρο του σωματείου, που παρενέβη  αμέσως μόλις ειδοποιήθηκε ο σύλλογος, εγείρονται σοβαρά ζητήματα για τους χειρισμούς της αστυνομίας και του Εισαγγελέα.

Σημειώνεται δε πως είναι πρωτόγνωρο το φαινόμενο αστυνομία  να  παρεμβαίνει  μετά από έωλες κατηγορίες σε ζητήματα που άπτονται αμιγώς της λειτουργίας και των ορίων του σχολείου και χειρισμοί εκπαιδευτικών  να αντιμετωπίζονται ως ποινικό αδίκημα.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση του Συλλόγου
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε Ανατολικής Αττικής  “Κ. Σωτηρίου”

ΑΠ 53   – 11/04/22

Προς : ΥΠΑΙΘ, Υπ. Προστασίας του Πολίτη, Εισαγγελία Αθηνών, Αστυνομικό Τμήμα Κερατέας, Δ/νση ΠΕ Αν. Αττικής, Σύλλογο  Γονέων & κηδεμόνων  1ου ΔΣ Κερατέας

Κοιν. : εκπ/κούς  1ου ΔΣ Κερατέας, τα μέλη του συλλόγου, ΣΕΠΕ, ΕΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΛΜΕ

Αναίτια σύλληψη και κράτηση συναδέλφου

Απαιτούμε άμεση παρέμβαση του ΥΠΑΙΘ και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για να μην ξαναζήσουμε τέτοια περιστατικά στα σχολεία

Την Τρίτη 5/4  συνάδελφος εκπαιδευτικός,  μέλος του συλλόγου μας συνελήφθη και οδηγήθηκε στο Αστυνομικό Τμήμα Κερατέας κατόπιν μήνυσης γονέα.

Η  μήνυση γονέα αφορούσε αυτήκοη μαρτυρία της ότι μέσα από το διερχόμενο αυτοκίνητό της και ενώ βρισκόταν μακριά, όπως η ίδια καταθέτει,  άκουσε  τον εκπαιδευτικό να απευθύνεται υβριστικά πιθανά στο παιδί της, πιθανά και στο σύνολο!! Ένα τέτοιο γεγονός ουδέποτε έλαβε χώρα βάσει της μαρτυρίας άλλων συναδέλφων που βρίσκονταν στον προαύλιο  χώρο του σχολείου.

Μετά από ένορκη κατάθεση της μητέρας η αντίδραση της αστυνομίας ήταν να κινηθεί άμεσα προς τη σχ. μονάδα σε ώρα λειτουργίας της για να επιβεβαιώσει τα στοιχεία του μηνυθέντος και να προβεί σε σύλληψη. Αυτή η κίνηση ακολούθησε μια σωρεία γεγονότων τραγικών για τη λειτουργία του σχολείου καθώς οι  αστυνομικές δυνάμεις  παρέμειναν για ώρα  έξω από το σχολείο.  Η  παρουσία τους  δημιούργησε αναστάτωση σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα -εκπαιδευτικούς και μαθητές ιδιαίτερα των  μικρότερων τάξεων που βιώσαν αυξημένο αίσθημα κινδύνου και  φόβου.  Με το πέρας του ωραρίου του συναδέλφου αστυνομική δύναμη τον  ακολούθησε μέχρι το σπίτι του όπου έπρεπε να επιστρέψει το ανήλικο τέκνο του και αμέσως μετά οδηγήθηκε προς κράτηση  στο  ΑΤ Κερατέας.

Η έκθεση ένορκης εξέτασης μάρτυρα εκτιμήθηκε από την αστυνομία  και διαβιβάστηκε στον εισαγγελέα. Αστυνομία Κερατέας και εισαγγελέας αποφάνθηκαν ότι υπάρχει το αδίκημα της εξύβρισης.  Ωστόσο ακόμα και η κατάθεση του γονέα που ισχυρίζεται ότι άκουσε να λέγεται υβριστική φράση δεν αναφερόταν σε συγκεκριμένο πρόσωπο που να στοιχειοθετεί το αδίκημα της εξύβρισης.  Κατά συνέπεια τίθεται το ερώτημα ποιος από τους δύο πήρε αυτή την ευθύνη,  με αποτέλεσμα να κινήσουν αυτόφωρη διαδικασία και τον εισαγγελέα να εντέλει την κράτηση του συναδέλφου. Αυτόφωρο  σημαίνει: παραμονή στο κρατητήριο όλη τη νύχτα και την επόμενη στη ΓΑΔΑ για αποτυπώματα και στα δικαστήρια στον εισαγγελέα!!!

Από την πρώτη στιγμή στο πλευρό του συναδέλφου εκπαιδευτικοί του σχολείου, εκπρόσωποι από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και  μέλη του ΔΣ του Κ. Σωτηρίου.

Ο σύλλογος άμεσα κάλεσε σε συγκέντρωση συναδέλφων έξω από το αστυνομικό τμήμα για να διαμαρτυρηθούμε  μαζικά  και να απαιτήσουμε την άμεση απελευθέρωση του συναδέλφου.

Μεγάλη ήταν η ανταπόκριση των  συναδέλφων που με την παρουσία τους έξω από το ΑΤ Κερατέας στήριξαν τον συνάδελφο που παρέμεινε σε κράτηση για πάνω από 8 ώρες με όποια ταλαιπωρία και αγωνία βίωσε όλες αυτές τις ώρες.

Μετά από συλλογικές και συντονισμένες προσπάθειες πολλών ανθρώπων (σύλλογος γονέων & κηδεμόνων, διευθύντρια σχ. μονάδας) που ήρθαν σε επικοινωνία με τους  γονείς έγινε κατορθωτό να αποσυρθεί η μήνυση και να απελευθερωθεί ο συνάδελφος.

Εξετάζοντας όλο το περιστατικό με το δικηγόρο του σωματείου, που παρενέβη  αμέσως μόλις ειδοποιήθηκε ο σύλλογος, εγείρονται σοβαρά ζητήματα για τους χειρισμούς της αστυνομίας και του Εισαγγελέα.

Η διαδικασία αυτή είναι πέρα από κάθε φαντασία καθώς έχουμε το πρωτόγνωρο φαινόμενο αστυνομία  να  παρεμβαίνει  μετά από έωλες κατηγορίες σε ζητήματα που άπτονται αμιγώς της λειτουργίας και των ορίων του σχολείου και χειρισμοί εκπαιδευτικών  να αντιμετωπίζονται ως ποινικό αδίκημα.

Καταδικάζουμε το γεγονός. Δεν έχει καμιά απολύτως δουλειά η αστυνομία να παρεμβαίνει στη λειτουργία των σχολείων. Η σχέση εκπαιδευτικού- μαθητή αφορά αποκλειστικά την εκπαιδευτική κοινότητα.

  • Την πρώτη και πολιτική ευθύνη για τέτοια περιστατικά στα σχολεία έχει το ΥΠΑΙΘ και η κυβέρνηση. Πρέπει να δώσουν ρητές οδηγίες-κατευθύνσεις για την ιδιαίτερη προσοχή που πρέπει να τηρεί η αστυνομία απέναντι στις σχ. Μονάδες. Δεν δικαιολογείται καμία παρουσία της εκτός από τις εξαιρετικές περιπτώσεις αμιγώς εγκληματικών ενεργειών που κατά τεκμήριο δεν συμβαίνουν στα δημοτικά σχολεία.
  • Τεράστια η ευθύνη του ΑΤ Κερατέας όσο και του εισαγγελέα που χειρίστηκαν την υπόθεση καθώς μια απλή αναφορά της μαρτυρίας του γονέα σε πιθανή εξύβριση τη χαρακτήρισαν  ως «εξύβριση»  με αποτέλεσμα την ενεργοποίηση αυτόφωρης διαδικασίας.

Οφείλει η αστυνομία να δώσει εξηγήσεις. Γιατί η συγκεκριμένη διατύπωση στην ένορκη μαρτυρία  ερμηνεύτηκε ως εξύβριση ;; Απέστειλε στον εισαγγελέα την μηνυτήρια αναφορά ή μετέφεραν την εκτίμηση για εξύβριση ως δεδομένη ; Εξέτασε όλα τα δεδομένα με την ευαισθησία και τις ιδιαιτερότητες που έχει ένα δημοτικό σχολείο ;

Οφείλει η εισαγγελία να εξηγήσει με ποια δεδομένα έδωσε την εντολή κράτησης του συναδέλφου Πήρε υπόψη της ότι επρόκειτο για εκπαιδευτικό με συγκεκριμένη θέση εργασίας και στοιχεία μόνιμης κατοικίας ; Γιατί αντιμετωπίστηκε ως ύποπτος φυγής και εγκληματίας κοινού ποινικού δικαίου;; Γιατί δεν διατάχθηκε η εξέταση της μήνυσης με την κανονική διαδικασία ώστε να μην δημιουργηθούν  τόσα προβλήματα ;

Ζητάμε
  • από την αστυνομική διεύθυνση και το Υπουργείο προστασίας του Πολίτη να διερευνηθεί η στάση του υπευθύνου αξιωματικού που χειρίστηκε την υπόθεση και να δώσει εξηγήσεις
  • από την Εισαγγελία με ποια δεδομένα και γιατί έδωσε εντολή κράτησης και αυτόφωρης διαδικασίας

Απαιτούμε να παρθούν μέτρα από το ΥΠΑΙΘ, το Υπουργείο  προστασίας του πολίτη ώστε να  μην ξαναζήσουμε στα σχολεία τέτοια περιστατικά γονείς,  εκπαιδευτικοί και μαθητές.

Δείτε επίσης

ΦΕΚ: Μεταφορά αργίας Πρωτομαγιάς-Πότε θα ανοίξουν τα σχολεία μετά το Πάσχα 

Πρόγραμμα Πανελλαδικών 2022 και ανακοίνωση ημερομηνίας διεξαγωγής εξετάσεων-Απόφαση λήξης μαθημάτων 

Ζέττα Μακρή στη Βουλή: Eπεξεργαζόμαστε ένα πιο δίκαιο σύστημα διορισμών-Τι είπε για τη διετία των νεοδιόριστων 

Εξετάσεις Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας 2022 Α’ εξεταστικής περιόδου 

Μεταθέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Η Απόφαση με τα ονόματα 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση