Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ανακοινώσεις για κάμερες στην τάξη: Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς & Προοδευτικά Ρεύματα

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ανακοινώσεις για κάμερες στην τάξη: Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς Π.Ε & Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών – Οχι στην απευθείας μετάδοση της διδασκαλίας.

Ανακοινώσεις για κάμερες στην τάξη

Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς Π.Ε
ΟΧΙ  κάμερες στις τάξεις των σχολείων για online μετάδοση του μαθήματος – Live streaming
ΟΧΙ στο  ‘’μεγάλο αδελφό’’bigbrother στα σχολεία.

9 -5-2020

Η εκπρόθεσμη τροπολογία εξπρές του Υπουργού Παιδείας και της κυβέρνησης της Ν.Δ. που κατατέθηκε το απόγευμα και ψηφίστηκε την ίδια μέρα από την κυβερνητική πλειοψηφία το βράδυ της Παρασκευής 8-5-20 σε άσχετο νομοσχέδιο θα μείνει ως μνημείο αυθαιρεσίας ως προς την διαδικασία και ντροπής ως προς την ουσία:

Κάμερες στις τάξεις της δευτεροβάθμιας και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Λύκεια, Γυμνάσια, Δημοτικά, Νηπιαγωγεία) για online μαγνητοσκόπηση-μετάδοση του μαθήματος -Live streaming- από την τάξη στα σπίτια,στις «διαδικτυακές συχνότητες» και στους «σκληρούς δίσκους».

Μέχρι πρότινος με οδηγία  του υπουργείου παιδείας και του υπουργείου εσωτερικών προκειμένου να διαφυλαχτούν τα προσωπικά δεδομένα των ανήλικων μαθητών,οι εκπαιδευτικοί είχαμε την αυστηρή οδηγία να ‘’θολώνουμε’’ τα πρόσωπα των μαθητών σε φωτογραφήσεις ή βιντεοσκοπήσεις κι αυτό με ειδική έγγραφη άδεια των γονέων – κηδεμόνων.Τώρα όλα αυτά η Ν.Δ. τα…ξεχνά.

Επιλέγει την πανδημία ως ευκαιρία για τη δημιουργία εντυπώσεων,αλλά κυρίως για τον «έλεγχο και την παρακολούθηση» της εκπαιδευτικής πράξης, την  «αξιοποίηση» προσωπικών δεδομένων, στάσεων και συμπεριφορών μαθητών και εκπαιδευτικών θέλοντας κάμερες στις τάξεις.

Ο «μεγάλος αδερφός»bigbrother είναι εδώ, ως τροπολαγνίαελέγχου και  παρακολούθησης. Ωσάν η διδασκαλία να είναι «διάγγελμα», αποφάσισαν να μεταδίδεται on line.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί στον «αέρα», οι ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες , οι μαθησιακές δυσκολίες, οι ψυχοσυνθέσεις, η παιδαγωγική πράξη στην τάξη και η διάδραση μαθητών και εκπαιδευτικού τελικά θα μεταβληθούν σε reality υπό το βλέμμα του «μεγάλου αδερφού».

Δεν πρόκειται περί «ιδιοτροπίας» της Υπουργού Παιδείας, αλλά επιλογή της κυβέρνησης Μητσοτάκη, καθώς σύσσωμη η κοινοβουλευτική της ομάδα είπε ΝΑΙ υπερψηφίζοντας την τροπολογία. (Το  δε  ΚΙΝΑΛ δεν βρήκε λόγο καταψήφισης της τροπολογίας της Ν.Δ.  παρά μόνο δήλωσε ΠΑΡΟΝ).

  • Δεν γνωρίζουν ότι το μάθημα στο σχολείο δεν είναι μια «διάλεξη» και δεν παράγεται από μια επιστημονική αυθεντία και ούτε μόνο από τον εκπαιδευτικό, αλλά γίνεται από όλη την τάξη;
  • Δεν γνωρίζουν ότι στη σχολική αίθουσα γίνονται λάθη, η διδασκαλία βασίζεται στη διόρθωση των λαθών στο πλαίσιο της τάξης ως ομάδας, χωρίς αυτά να στιγματίζουν και να «αιωρούνται» σε online μεταδόσεις.
  • Δεν γνωρίζουν ότι ένα τέτοιο μάθημα, θα είναι ένα μάθημα πλαστό, μακριά από τη φυσικότητα των αντιδράσεων, της συμμετοχής, των αποριών;
  • Δεν γνωρίζουν ότι η φυσική τάξη διαπνέεται από την παιδαγωγική σχέση, την εκπαιδευτική- κοινωνική σχέση μαθητών με μαθητές, εκπαιδευτικού με μαθητές και ότι αυτή η σχέση, μια σχέση ομάδας, δεν μπορεί να προορίζεται για κρυφό ή φανερό μάτι και ότι η εκπαιδευτική διαδικασία και το μάθημα στην τάξη δεν προσφέρονται για reality;

Όλα αυτά στη ΝΔ τα γνωρίζουν, αλλά επιλέγουν να προχωρήσουν στην κατεύθυνση αυτή,γιατί άλλα θέλουν και έχουν κατά νου και όχι τουςμαθητές που περιστασιακά μπορεί να απουσιάσουν από το σχολείο για λόγους υγείας.

Οι εκπαιδευτικοί δεν θα ακολουθήσουν τέτοιες απίστευτες …ντροπολογίες. Ξέρουν, το έκαναν πάντα, θα το κάνουν και τώρα. Έχουν και θα βρουν τρόπουςεκπαιδευτικής επαφήςμε τους μαθητές που απουσιάζουν από την σχολική τάξη. Να «ζώσουν» όμως την τάξη με κάμερες δεν πρόκειται να το κάνουν.

Τον λόγο προφανώς δεν έχουν μόνο οι εκπαιδευτικοί αλλά οι ίδιοι οι γονείς και οι μαθητές και συνολικότερα η κοινωνία, αν αναλογιστούμε τι προεκτάσεις μπορεί να έχει η τοποθέτηση  καμερών στις τάξεις, ως κρίσιμο βήμα για  «κάμερες παντού».

Η ΕΡΑ, οι Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς, μέσα από τις συλλογικές αποφάσεις και δράσεις των συνδικάτων, των ομοσπονδιών ΔΟΕ-ΟΛΜΕ-ΟΙΕΛΕ θα πρωταγωνιστήσουν σε   ότι χρειαστεί, ώστε αυτή η τροπολογία-κάμερες στην τάξη να μην εφαρμοστεί και να μείνει στα χαρτιά έως ότου καταργηθεί.

________________

Ανακοινώσεις για κάμερες στην τάξη

Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών
Η Ανεξάρτητη Δημοκρατική Παράταξη

www.ekpaideutikareumata.gr

proodeutikareumata@gmail.com

www.facebook.com/reumata

Παλλήνη: 9-5-2020

 Ως εδώ. Όχι στην απευθείας μετάδοση της διδασκαλίας.
Διαφυλάσσουμε τις θεμελιώδεις αξίες της δημοκρατικής παιδείας, της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας μαθητών και εκπαιδευτικών.

Τροπολογία κατέθεσε αιφνιδιαστικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε νομοσχέδιο του υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου με θέμα “Βελτίωση της μεταναστευτικής νομοθεσίας», η οποία  προβλέπει τη δυνατότητα της απευθείας μετάδοσης της διδασκαλίας που πραγματοποιείται δια ζώσης μέσα στις σχολικές αίθουσες.

Έχει αξία να αναφέρουμε πως η τροπολογία που κατέθεσε  η υπουργός Παιδείας ψηφίστηκε με τις ψήφους των Βουλευτών της ΝΔ . Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αποχώρησαν από τη Βουλή για το νομοσχέδιο για το μεταναστευτικό.

ΟΧΙ ψήφισαν  οι Βουλευτές  του ΚΚΕ, της Ελληνικής Λύσης και του Μέρα 25. Εντύπωση προκαλεί το «Παρόν» που ψήφισαν οι Βουλευτές του Κινήματος Αλλαγής.

Ας κρίνουν οι συνάδελφοι εκείνα τα συνδικαλιστικά στελέχη που έχουν διπλό ρόλο, από τη μια ως πειθήνια κομματικά στελέχη της κομματικής ιεραρχίας  και από την άλλη ως επαναστάτες και  ανεξάρτητοι συνδικαλιστές. ιδιαίτερα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης..

Πρόκειται για μια  πρωτοφανή, βαθιά αντιδημοκρατική, αντισυνταγματική και σοκαριστικά αντιπαιδαγωγική ρύθμιση η οποία προσβάλλει κατάφορα τα δικαιώματα και τα προσωπικά δεδομένα τόσο των  μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Δεν θα αναλύσουμε τις επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή μια τέτοιας διαδικασίας για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, αφού εσείς, ως μαχόμενοι εκπαιδευτικοί της τάξης,  τις γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα.

Θέλουμε όμως να τονίσουμε πως υπάρχουν κόκκινες γραμμές  που δεν πρέπει ποτέ και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες ή «έκτακτες ανάγκες» να παραβιάζονται, ιδιαίτερα όταν έχουν σχέση με τα δημοκρατικά μας δικαιώματα.

Αν υποχωρήσουμε πάλι και σε αυτή την «έκτακτη ανάγκη», να είστε σίγουροι ότι οι εκάστοτε κυβερνώντες πάντα θα εφευρίσκουν τέτοιες νέες ανάγκες και στο μέλλον. Έχουμε το χρέος να συστρατευτούμε για να προστατέψουμε τους μαθητές μας και τους εαυτούς μας.

Γι΄ αυτό η άρνηση και η αντίδραση όλων μας πρέπει  τώρα να είναι ηχηρή, καθολική και κατηγορηματική για να διαφυλάξουμε τις θεμελιώδεις αξίες της δημοκρατικής παιδείας και της προσωπικότητας και κυρίως της αξιοπρέπειας  μαθητών και εκπαιδευτικών. Το θέμα δεν είναι συνδικαλιστικό αλλά θέμα ατομικής και συλλογικής ευθύνης.

Ο κατήφορος του Υπ. Παιδείας σε ότι αφορά τις αντιπαιδαγωγικές και αντιδημοκρατικές ρυθμίσεις δεν έχει τέλος και  δεν γίνεται με απλά βήματα αλλά με «κατοστάρι», θέλοντας, προφανώς, να εκμεταλλευτεί το διάστημα που είναι κλειστά τα σχολεία. Αντιεκπαιδευτικό   πολυνομοσχέδιο (που προβλέπει, μεταξύ άλλων,  αύξηση μαθητών ανά τμήμα).

Στην αρχή ασύγχρονη και αμέσως μετά σύγχρονη εκπαίδευση με χρήση κάμερας. Τώρα κάμερα μέσα στην τάξη για την απευθείας μετάδοση της διδασκαλίας.

Αύριο;  Αύριο, να είστε σίγουροι,  οι Συντονιστές Εκπαίδευσης (ή όπως αλλιώς θα λέγονται), κάνοντας χρήση του σχετικού εξοπλισμού, θα μας αξιολογούν ενώ θα κάθονται αναπαυτικά στα γραφεία τους.

Άραγε οι Συντονιστές Εκπαίδευσης έχουν παιδαγωγική άποψη για το θέμα, θα την καταθέσουν ή θα σιωπήσουν και θα πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να βάλουν κάμερες στις αίθουσες διδασκαλίας, όπως πίεζαν και για την εφαρμογή της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση, λειτουργώντας ως «βασιλικότεροι του βασιλέως»; Δεν καταλαβαίνουν ότι με τη στάση τους χάνουν την εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών;

Οι υπεύθυνες ανεξάρτητες (;) αρχές για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των ανηλίκων θα τοποθετηθούν για το νομοσχέδιο, που ψήφισε η ελληνική κυβέρνηση, ή θα σιωπήσουν, όπως σιώπησε το σύνολο του ηλεκτρονικού και όχι μόνο  τύπου.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να αντιδράσουν και να μη δεχθούν την τοποθέτηση καμερών στις τάξεις τους. Είναι θέμα αξιοπρέπειας για όλους μας. Φτάνει πια ως εδώ.

Καλούμε τη Δ.Ο.Ε. εκτός των άλλων δράσεων  να κινηθεί και νομικά ώστε να αναδείξει την αντισυνταγματικότητα της ρύθμισης και  να την  μπλοκάρει. Να καλύψει συνδικαλιστικά μέχρι τότε τους συναδέλφους που θα αρνηθούν την τοποθέτηση καμερών στις τάξεις τους.

Οι σχολικές αίθουσες δεν είναι  studio και η εκπαιδευτική διδασκαλία δεν είναι τηλεπαιχνίδι Big brother, όπως επιχειρεί να τη μετατρέψει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με τη σιωπή και συνενοχή της πολιτικής ουράς της (ΚΙΝΑΛ).

Προοδευτικά  Ρεύματα Εκπαιδευτικών

Η Ανεξάρτητη Δημοκρατική Προοδευτική Παράταξη

 Δείτε

Ζωντανή μετάδοση μαθημάτων: Παράθεση νομικού πλαισίου
Υπουργείο για ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: Οι μάσκες, καίτοι εν μέσω πανδημίας, έπεσαν
Η Απάντηση ΕΠΕΚΕ ΣΥΡΙΖΑ στο Δελτίο Τύπου του ΥΠΑΙΘ για τις κάμερες: Δεν πρόκειται για “καινοτομία”, αλλά για ένα βαθιά αντιπαιδαγωγικό μέτρο
ΔΑΚΕ για κάμερες στην τάξη: Live streaming στα σχολεία… “Δεν θα πάρουμε”

 Δείτε σχετικά

Τροπολογία για εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε πραγματικό χρόνο ταυτόχρονα με τη φυσική τάξη και άδεια ειδικού σκοπού
Απόσυρση τροπολογίας “μπιγκ μπραδερ στην τάξη” ζητούν οι Τομεάρχες Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης και Μερόπη Τζούφη
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση