Σάββατο, 14 Δεκεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ανακοίνωση ΔΟΑΤΑΠ: Ανακαλείται η απόφαση αναγνώρισης αλλοδαπών τίτλων εξ αποστάσεως-Προϋποθέσεις αναγνώρισης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ανακοίνωση ΔΟΑΤΑΠ: Ανακαλείται η απόφαση, για την αναγνώριση αλλοδαπών τίτλων σπουδών που αποκτήθηκαν εξ αποστάσεως-Προϋποθέσεις αναγνώρισης.

Ανακοίνωση ΔΟΑΤΑΠ

Σύμφωνα με Ανακοίνωση του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (ΔΟΑΤΑΠ) ανακαλείται η απόφαση, για την αναγνώριση αλλοδαπών τίτλων σπουδών που αποκτήθηκαν εξ αποστάσεως.

Η εν λόγω απόφαση

του Διοικητικού Συμβουλίου του ΔΟΑΤΑΠ επιχειρούσε να επικαιροποιήσει το πλαίσιο αναγνώρισης αλλοδαπών τίτλων σπουδών που αποκτήθηκαν με σπουδές εξ αποστάσεως, που αφορούν τόσο στη διαδικασία όσο και τους όρους απόκτησης των εν λόγω τίτλων.

Λαμβάνοντας υπ όψιν

τη Γνωμοδότηση του ΝΣΚ, σύμφωνα με την οποία για τη  συγκεκριμένη απόφαση τίθενται ζητήματα νομιμότητας και δεν μπορεί να παράξει έννομα αποτελέσματα για τον πρόσθετο λόγο ότι ο ΔΟΑΤΑΠ στερείται οποιασδήποτε κανονιστικής αρμοδιότητας, ανακαλείται το απόσπασμα του Πρακτικού 11/26-06-2020 της Ολομέλειας του ΔΣ του ΔΟΑΤΑΠ.

Σύμφωνα με την Ανακοίνωση του ΔΟΑΤΑΠ

Τα κριτήρια αναγνώρισης αλλοδαπών τίτλων καθορίζονται στο ν. 3328/2005 και ιδίως στο άρθρο 4 παρ. 1 αυτού, αφορούν στη διάρκεια των σπουδών, στους όρους αξιολόγησης, προαγωγής, αποφοίτησης κλπ των σπουδαστών και σύμφωνα με το ίδιο άρθρο πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις των ελληνικών ΑΕΙ.

___________________

 Η Ανακοίνωση του ΔΟΑΤΑΠ

«Με την υπ αριθμ. 129/2020 γνωμοδότηση (ατομική) του Αντιπροέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κρίθηκε ότι το απόσπασμα του Πρακτικού 11/26-06-2020 της Ολομέλειας του ΔΣ του ΔΟΑΤΑΠ το οποίο αφορούσε στο 5ο θέμα της ημερήσιας διάταξης, συνιστά κανονιστική απόφαση, δεν υφίσταται στο νομικό κόσμο και δεν παράγει ουδέν έννομο αποτέλεσμα.

Η γνωμοδότηση αυτή έγινε αποδεκτή από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων με σχετική επισημειωματική πράξη της, κατ εφαρμογή του άρθρου 7 του Ν. 3086/2002.

Κατόπιν αυτών, το ΔΣ διαπιστώνει ότι η εν λόγω απόφαση δεν παρήγαγε κανένα έννομο αποτέλεσμα από της εκδόσεώς της και την ανακαλεί λαμβάνοντας υπ όψιν τη γνωμοδότηση που την χαρακτήρισε κανονιστική πράξη.

Τα κριτήρια αναγνώρισης αλλοδαπών τίτλων καθορίζονται στο ν. 3328/2005 και ιδίως στο άρθρο 4 παρ. 1 αυτού, αφορούν στη διάρκεια των σπουδών, στους όρους αξιολόγησης, προαγωγής, αποφοίτησης κλπ των σπουδαστών και σύμφωνα με το ίδιο άρθρο πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις των ελληνικών ΑΕΙ.

Η εφαρμογή των κριτηρίων αυτών στα οποία αναφερόταν και το πρακτικό 11/26-06-2020, θα εξετάζεται στο πλαίσιο κάθε αίτησης αναγνώρισης τίτλου σπουδών με την έκδοση ατομικής διοικητικής πράξης, σύμφωνα και με την προαναφερόμενη γνωμοδότηση, αλλά και όπως ο ΔΟΑΤΑΠ αυτονοήτως πράττει.

Πληροφορίες με τους εφαρμοζόμενους κανόνες αναρτώνται στον διαδικτυακό ιστότοπο του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. κατΆ εφαρμογή του άρθρου 14 του Ν. 3328/2005».

Αρθρο 4 του Ν. 3328/05 (ΦΕΚ 80 ΑΆ/1-4-05) : Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης και άλλες διατάξεις.
Προϋποθέσεις αναγνώρισης τίτλων

Οι τίτλοι σπουδών των αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής αναγνωρίζονται από τον Οργανισμό ως «ισότιμοι» ή ως «ισότιμοι και αντίστοιχοι».

1. Η «ισοτιμία» αναγνωρίζεται εφόσον:

α) Η διάρκεια των σπουδών, η διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης και οι όροι αξιολόγησης, προαγωγής και αποφοίτησης των σπουδαστών πληρούν τις απαιτήσεις των πανεπιστημίων και των τεχνολογικών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής. Εξαιρούνται από την προϋπόθεση της διαδικασίας της διδασκαλίας και μάθησης τα ιδρύματα τύπου «ανοικτού πανεπιστημίου» (open university), «σπουδών εξ αποστάσεως» (distance learning) και «εξωτερικών πτυχίων» (external degrees), υπό τον όρο ότι τα συγκεκριμένα ιδρύματα έχουν ειδικό πρόγραμμα σπουδών για το σκοπό αυτόν, ότι ολόκληρη η διαδικασία παροχής τέτοιου τύπου προγράμματος γίνεται αποκλειστικά από το ίδρυμα που απονέμει τον τίτλο και όχι από άλλο με οποιονδήποτε τρόπο συνεργαζόμενο με αυτό ίδρυμα και ότι η αξιολόγηση, προαγωγή και αποφοίτηση γίνονται με βάση διαφανείς και αδιάβλητες διαδικασίες, ανάλογες με αυτές που ισχύουν στα άλλα προγράμματα σπουδών [Αρχή Τροποποίησης]«εξ αποστάσεως των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) της ημεδαπής». – ΑΝΤΙΚ. ΩΣ ΑΝΩ ΤΩΝ ΜΕΣΑ ΣΕ “” ΛΕΞΕΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡ. 7 ΤΟΥ ΑΡΘ. 82 ΤΟΥ Ν. 4485/17, ΦΕΚ-114 Α/4-8-17 [Τέλος Τροποποίησης]

[Αρχή Τροποποίησης] «β) Όλο το πρόγραμμα σπουδών έχει διανυθεί σε ομοταγή Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τουλάχιστον το 1/2 του προγράμματος ή τα δύο έτη, σε περίπτωση που η διάρκεια των σπουδών είναι πενταετής, έχει πραγματοποιηθεί στο Ίδρυμα που απονέμει τον τίτλο. Εξαίρεση ως προς το εν λόγω ελάχιστο ποσοστό σπουδών μπορεί να αποτελέσουν τα διαπανεπιστημιακά προγράμματα συνεργασίας αναγνωρισμένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Η διάρκεια των σπουδών υπολογίζεται σε ακαδημαϊκά έτη, εξάμηνα ή διδακτικές μονάδες ή σε συνδυασμό αυτών.» – ΑΝΤΙΚ. ΤΗΣ ΠΕΡ. Β ΤΗΣ ΠΑΡ. 1 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 4 ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡ. 17 ΤΟΥ ΑΡΘ. 39 ΤΟΥ Ν. 4186/13, ΦΕΚ-193 Α/17-9-13 [Τέλος Τροποποίησης].

Δείτε σχετικά

Γνωμοδότηση ΝΣΚ για ΔΟΑΤΑΠ: Δεν έχει αρμοδιότητα για αλλαγές του πλαισίου αναγνώρισης τίτλων σπουδών εξ αποστάσεως
Ανάκληση απόφασης ΔΟΑΤΑΠ για τίτλους σπουδών εξ αποστάσεως: Δεκτή η γνωμοδότηση ΝΣΚ από την Υπ. Παιδείας
Αναγνώριση τίτλων σπουδών εξ αποστάσεως: Απαραίτητες γραπτές δια ζώσης εξετάσεις | Ανακοίνωση ΔΟΑΤΑΠ

Πριν φύγετε

 Προγράμματα σπουδών-Επιμόρφωση: Επόπτες και Επιμορφωτές | Ονόματα
Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply