Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας: Επιπλέον των 44.034 προσλήψεων, 2.800 Ψυχολόγοι και Κοιν. Λειτουργοί στα σχολεία της χώρας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας: Επιπλέον των 44.034 προσλήψεων, 2.800 Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί στα σχολεία της χώρας – Ανακοίνωση.

Ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων σε ανακοίνωσή του αναφέρεται στην επικείμενη πρόσληψη 2.800 Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων στα σχολεία της χώρας, επισημαίνοντας πως είναι επιπλέον των 44.034 προσλήψεων.

Η πρόσληψη των 2.800 Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων, σύμφωνα με την Ανακοίνωση, γίνεται για την αντιμετώπιση σχετικών συνεπειών της πανδημίας του Covid-19.

“Στελεχώνουμε τα σχολεία μας με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και εξασφαλίζουμε ένα υγιές και συναισθηματικά ασφαλές σχολικό περιβάλλον”,  δήλωσε γι αυτές τις προσλήψεις, μεταξύ άλλων, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως.

“Για πρώτη φορά προσλαμβάνονται τόσοι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί για στήριξη σχολείων, στη γενική εκπαίδευση”, ανέφερε η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Σοφία Ζαχαράκη στις δηλώσεις της.

Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα των προσλήψεων οι αιρετοί ΚΥΣΕΕΠ Γ. Μπουλμέτη και Β. Βούγιας έχουν επισημάνει τα εξής – Δείτε εδώ

_______________________

Η Ανακοίνωση Υπουργείου Παιδείας
Επιπλέον των 44.034 προσλήψεων, 2.800 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί στα σχολεία της χώρας

Επιπλέον των 44.034 προσλήψεων νέων μόνιμων εκπαιδευτικών και αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία μας, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων εξασφάλισε για την εκπαιδευτική κοινότητα 2.800 ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς, για την αντιμετώπιση σχετικών συνεπειών της πανδημίας του Covid-19.

 Γνώμονας της στελέχωσης

με το εν λόγω ειδικό επιστημονικό προσωπικό είναι η διαφύλαξη της ψυχικής υγείας, η προστασία μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους, αλλά και η ενδυνάμωση της σχολικής κοινότητας δια της απόκτησης δεξιοτήτων που απαιτούνται για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων, όπως η πανδημία του Covid-19.

 Ο ρόλος των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών

θα είναι ανιχνευτικός, ενημερωτικός, υποστηρικτικός και διαμεσολαβητικός, με τη χρήση διαθεματικών και βιωματικών δραστηριοτήτων, την αξιοποίηση της επιστημονικής γνώσης και εμπειρίας, καθώς και την υιοθέτηση σύγχρονων πρακτικών, όπως εργαστήρια, παιχνίδια ρόλων, εξ αποστάσεως εφαρμογές κ.ά.

 Η ενίσχυση των σχολείων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς στοχεύει, μεταξύ άλλων, σε:

– ανάπτυξη, εφαρμογή και διάδοση Σχεδίων Δράσης αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών για την ύπαρξη ενός ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος ανοιχτού στην κοινωνία και φιλικού προς τη διαφορετικότητα,

–  συνεργασία των εμπλεκόμενων ατόμων και ομάδων της σχολικής κοινότητας, η συνεργασία με την οικογένεια και όταν αυτό απαιτείται η υποστήριξη, η διαμεσολάβηση και η διασύνδεση αυτής με τους κατάλληλους φορείς,

–  συμπερίληψη των μαθητών, των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονέων στις προτεινόμενες ενημερωτικές δράσεις και δράσεις προσομοίωσης,

–  απόκτηση πολύτιμης γνώσης και εμπειρίας μέσα από την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία, την ανταλλαγή και υιοθέτηση αποτελεσματικών πρακτικών που θα προάγουν την ποιότητα των παρεχόμενων υποστηρικτικών υπηρεσιών στο χώρο της εκπαίδευσης, και

– περισυλλογή και επαναπροσδιορισμό προσωπικών, οικογενειακών και κοινωνικών προτεραιοτήτων του ατόμου, της ομάδας και της σχολικής κοινότητας.

Με εγκύκλιο

προς τις Περιφερειακές Διευθύνσεις  και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων  ζητεί  από τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  να υποβάλουν τις προτάσεις τους για τη δημιουργία ομάδων Σχολικών Μονάδων ανά Βαθμίδα, προκειμένου εν συνεχεία να εκδοθεί η Υπουργική Απόφαση με σκοπό την πρόσληψη και την τοποθέτηση των ψυχολόγων και των κοινωνικών λειτουργών στα σχολεία.

 Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε:

«Σε αυτή την ιδιαίτερη σχολική χρονιά, με τις πιέσεις που προκαλεί η πανδημία στον ψυχισμό αλλά και στις ενδοοικογενειακές και διαπροσωπικές σχέσεις, στόχος μας εκτός από την Παιδεία είναι και η προστασία της υγείας, ατομικής, οικογενειακής και δημόσιας.

Στελεχώνουμε τα σχολεία μας με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και εξασφαλίζουμε ένα υγιές και συναισθηματικά ασφαλές σχολικό περιβάλλον, προκειμένου τα παιδιά μας να αναπτύξουν ελεύθερα τα ταλέντα και τις κλίσεις τους.».

 Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε:

“Η απόφαση αυτή αποτελεί μια σημαντική, μια πραγματικά μεγάλη τομή στην εκπαιδευτική διαδικασία αφού για πρώτη φορά προσλαμβάνονται τόσοι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί για στήριξη σχολείων, στη γενική εκπαίδευση.

2.800 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί θα βρίσκονται δίπλα στο σύνολο της σχολικής κοινότητας συμβάλλοντας στην αποτελεσματική θωράκιση της από τις πολυδιάστατες επιπτώσεις μιας μεγάλης κρίσης, όπως η πανδημία που βιώνουμε.

Παράλληλα, διευρύνουμε το δίχτυ προστασίας, ειδικά για τους μαθητές μας, σε μια ιδιαίτερα δύσκολη σχολική χρονιά με μεγάλες ανατροπές και επιβάρυνση στην καθημερινότητά τους”.

Δείτε σχετικά

Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί στα σχολεία: Σκοπός-πλαίσιο δράσης-στόχοι-ρόλοι-μεθοδολογία-εργασιακά | Οδηγός
Χρονοδιάγραμμα πρόσληψης Ψυχολόγων και Κ.Λ σε Γενικά σχολεία: Εγγραφο για δημιουργία ομάδων σχολείων
Οδηγός υλοποίησης Προγράμματος ΕΣΠΑ υποστήριξης σχολείων από Κοιν. Λειτουργούς και Ψυχολόγους

Πριν φύγετε

Νομοθετική ρύθμιση για παράβολο ΑΣΕΠ: Προωθείται από το Υπ. Εσωτερικών για τις Προκηρύξεις 1ΓΕ και 2ΓΕ/2019
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση