“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ανακοίνωση Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Παραμένει το μάθημα Ειδικής Αγωγής-Ψευδές το δημοσίευμα εφημερίδας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ανακοίνωση Πανεπιστημίου Θεσσαλίας: Παραμένει το μάθημα Ειδικής Αγωγής – Προκηρύσσεται θέση για τη Διαφοροποιημένη διδασκαλία – Ψευδές το δημοσίευμα εφημερίδας.

Ανακοίνωση Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Ανακοίνωση εξέδωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας αναφορικά με δημοσίευμα της Εφημερίδας Ταχυδρόμος Μαγνησίας, σύμφωνα με το οποίο τίθεται εκτός Προγράμματος Σπουδών το μάθημα της Ειδικής Αγωγής αλλά και της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας.

Μάλιστα επί του θέματος η ΕΣΑμεΑ εξέδωσε Ανακοίνωση και απέστειλε επιστολή στον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, εκφράζοντας την πλήρη αντίθεσή της στην απόφαση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ), της Σχολής Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Με την Ανακοίνωση όμως που εξέδωσε Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας “αντιτίθεται στα όσα ανυπόστατα αναφέρονται στο συγκεκριμένο δημοσίευμα” τα οποία χαρακτηρίζει “ανώνυμα, αβάσιμα και αναληθή”.

Το μάθημα της Ειδικής Αγωγής

Επιπροσθέτως δηλώνει πως το μάθημα της Ειδικής Αγωγής, το οποίο θεωρεί εκ των ουκ άνευ στο Πρόγραμμα Σπουδών ενός Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, θα προσφερθεί και αυτό αυτόνομα, όπως συνέβαινε στο Τμήμα και τα προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη.

Θέση για τη Διαφοροποιημένη διδασκαλία

Επίσης προκηρύσσει θέση για τη Διαφοροποιημένη διδασκαλία, υιοθετώντας αυτή την παιδαγωγικά διευρυμένη της εκδοχή.

____________________

Δείτε αναλυτικά την Ανακοίνωση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας έλαβε γνώση ότι δημοσιεύθηκε στις 12.05.2020 ανώνυμο άρθρο στην Εφημερίδα Ταχυδρόμος Μαγνησίας, με τίτλο:

«Εκτός προγράμματος σπουδών η ειδική αγωγή», το οποίο εμπεριέχει στοιχεία και αναφορές, που επιχειρούν να συκοφαντήσουν τους διδάσκοντες και τις διδάσκουσες του Τμήματος, αλλά και το Τμήμα αυτό καθαυτό.

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης αντιτίθεται στα όσα ανυπόστατα αναφέρονται στο συγκεκριμένο δημοσίευμα και ζητά την αποκατάσταση του κύρους και της βεβαιωμένης αξιοπιστίας του από την εφημερίδα Ταχυδρόμος Μαγνησίας, διότι τα όσα δημοσίευσε στο συγκεκριμένο άρθρο της είναι ανώνυμα, αβάσιμα και αναληθή.

Το μόνο που επιτυγχάνουν είναι την άδικη κατασυκοφάντηση του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, το έργο και η προσφορά του οποίου είναι πανελληνίως και διεθνώς αναγνωρισμένο και επιβεβαιώνεται από την τοπική κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα του Βόλου.

Το Τμήμα ουδέποτε πήρε την απόφαση να μην διδαχθεί το επόμενο ακαδημαϊκό έτος το μάθημα της Ειδικής Αγωγής.

Εδραζόμενο στις αρχές της Συμπεριληπτικής Παιδαγωγικής, σύμφωνα με την οποία το “διαφορετικό” δεν συνιστά “ελλειμματική εξαίρεση”, εστιάζει το ενδιαφέρον του στην ετερογένεια του μαθητικού πληθυσμού και θεωρεί ότι “κάθε παιδί  έχει ανάγκη υποστήριξης και έχει δικαίωμα σε αυτή”.

Υπ’ αυτή την έννοια, προκηρύσσει θέση για τη Διαφοροποιημένη διδασκαλία, υιοθετώντας αυτή την παιδαγωγικά διευρυμένη της εκδοχή.

Παρότι θεωρούμε πως καμία εξωτμηματική αρχή δεν μπορεί να επιβάλλει σε ένα τμήμα τι θα διδάξει, δηλώνουμε ότι το μάθημα της Ειδικής Αγωγής, το οποίο θεωρούμε εκ των ουκ άνευ στο Πρόγραμμα Σπουδών ενός Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, θα προσφερθεί και αυτό αυτόνομα, όπως συνέβαινε στο Τμήμα και τα προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη.

Το Τμήμα δεν ρωτήθηκε από την εφημερίδα Ταχυδρόμος σχετικά με τα ανωτέρω και διατυπώνει την απορία του και την έντονη δυσφορία του αφενός σχετικά με το πώς ο συντάκτης του κειμένου έλαβε γνώση για τα διαμειφθέντα σε Συνέλευση του Τμήματος, η οποία έλαβε χώρα μέσω τηλεδιάσκεψης στις 07.05.2020 και τα Πρακτικά της οποίας δεν έχουν ακόμη εγκριθεί∙ αφετέρου, γιατί δεν επικοινώνησε με την Πρόεδρο του Τμήματος για να τεκμηριώσει τη βασιμότητα ή μη των πληροφοριών του.

Επειδή το ανωτέρω άρθρο προσβάλλει και συκοφαντεί

[α] το ήθος των διδασκόντων και διδασκουσών του Τμήματος που έχουν θέσει  ως πρωταρχικό σκοπό της εκπαίδευσης την καλλιέργεια της κριτικής κοινωνικής συνείδησης και τη διαμόρφωση των φοιτητριών και των φοιτητών μας σε εκπαιδευτικούς ικανούς να αναλαμβάνουν κοινωνική δράση με στόχο το σεβασμό και την προστασία κάθε μορφής διαφορετικότητας

[Β] την ίδια την ακαδημαϊκή υπόσταση του Τμήματος, το οποίο αρίστευσε κατά τη διαδικασία της πρόσφατης αξιολόγησής του από την Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση τόσο για το άψογα δομημένο Πρόγραμμα σπουδών του, όσο και για την κοινωνική του δράση και προσφορά,

Διαμαρτυρόμαστε έντονα

για το αναληθές περιεχόμενό του και ζητούμε την ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ του δημοσιεύματος της εφημερίδας Ταχυδρόμος Μαγνησίας και την αποκατάσταση, διά της εφημερίδας, της αξιοπιστίας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Αναμένουμε από εσάς

να δούμε την παρούσα επιστολή δημοσιευμένη στο ίδιο ακριβώς σημείο όπου δημοσιεύσατε και το συκοφαντικό και προσβλητικό κείμενό σας, όπως επιτάσσει ο νόμος.

Σε κάθε άλλη περίπτωση

θα ασκήσουμε κάθε έννομο δικαίωμα διασφάλισης του κύρους και της βεβαιωμένης ακαδημαϊκής και διοικητικής αξιοπιστίας και εγκυρότητας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Βόλος, 13.05.2020

Την επιστολή υπογράφουν τα 16 από τα 17 μέλη της Συνέλευσης του ΠΤΔΕ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΝΔΡΟΥΛΑΚΗΣ

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΣΗΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΥΓΕΝΙΑ ΒΑΣΙΛΑΚΗ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΛΕΙΩΡΑΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΓΚΟΒΑΡΗΣ

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΑΛΔΗ

ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΚΟΛΟΚΥΘΑ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΛΑΖΑΡΙΔΟΥ

ΞΑΝΘΟΥΛΑ ΠΑΠΑΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ

ΜΑΡΙΤΑ ΠΑΠΑΡΟΥΣΗ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΜΥΡΝΑΙΟΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΕΚΟΣ

ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ

ΝΙΚΟΣ ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ

ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΟΥ

Δείτε

Δείτε τη σχετική Ανακοίνωση της ΕΣΑμεΑ

Δείτε επίσης

Προτάσεις για τις οικογένειες παιδιών που ανήκουν σε κοινωνικά ευάλωτες ομάδες
Αδειες εκπαιδευτικών λόγω κορονοϊού: Συμπληρωματική ενημέρωση από το ΥΠΑΙΘ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση