Τρίτη, 11 Μαΐου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΥΡΙΖΑ-Ανακοίνωση: Η κυβέρνηση να πάρει πίσω την κατάθεση βαθμολογίας και την αξιολόγηση σχολικής μονάδας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΥΡΙΖΑ-Ανακοίνωση: “Η κυβέρνηση θα προσκρούσει στον τοίχο της αδιαλλαξίας και του αυταρχισμού που υψώνει απέναντι στον κόσμο της εκπαίδευσης”

ΣΥΡΙΖΑ-Ανακοίνωση

Με ανακοίνωση που εξέδωσε η ΕΠΕΚΕ και το Τμήμα Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ καλεί την Κυβέρνηση να επικεντρωθεί:

  • Στην υγειονομική προστασία των σχολείων.
  • Σε ένα πρόγραμμα εμβολιασμού των εκπαιδευτικών.
  • Στο ασφαλές άνοιγμα των κλειστών δομών της εκπαίδευσης.
  • Στην κάλυψη των μαθησιακών κενών και στην ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών που δοκιμάζονται από την πανδημία.
Και να πάρει πίσω τις “αυταρχικές και αντιεκπαιδευτικές” αποφάσεις της:
  • Περί κατάθεσης βαθμολογίας εκεί όπου κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό για παιδαγωγικούς λόγους.
  • Και να αναστείλει λόγω των έκτακτων συνθηκών τη διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μονάδων ανοίγοντας “ειλικρινή και δημοκρατικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για όλα αυτά τα ζητήματα”.

__________________________

ΣΥΡΙΖΑ-Ανακοίνωση
“Η κυβέρνηση θα προσκρούσει στον τοίχο της αδιαλλαξίας και του αυταρχισμού που υψώνει απέναντι στον κόσμο της εκπαίδευσης”
  • Με τα σχολεία στην Αττική και άλλες περιοχές κλειστά
  • Με όσα είναι ανοιχτά να πλήττονται από κρούσματα ή να απειλούνται από την πανδημία
  • Με την απουσία πρόσθετων μέτρων υγειονομικής προφύλαξης
  • Με έναν τεράστιο αριθμό παιδιών να παρακολουθούν πλημμελώς ή και καθόλου την τηλεκπαίδευση
  • Με τον υφυπουργό Παιδείας Άγγελο Συρίγο να παραδέχεται στη Βουλή ότι η τηλεκπαίδευση είναι μια άκρως προβληματική μέθοδος μάθησης, όσο κι αν έχει επιβληθεί λόγω της πανδημίας
  • Με ανεκπλήρωτες τις υποσχέσεις της υπουργού Παιδείας για προμήθεια ηλεκτρονικού εξοπλισμού
  • Με δυσαναπλήρωτα μαθησιακά κενά και απόλυτη απουσία παιδαγωγικής καθοδήγησης για την κάλυψή τους
  • Με δραματική μείωση των εισακτέων στα Πανεπιστήμια
  • Με τη διαμόρφωση ενός γενικότερου κλίματος κατατρομοκράτησης, αστυνομοκρατίας και αυταρχισμού, όπως έδειξε η βάρβαρη αστυνομική καταστολή της φοιτητικής κινητοποίησης στο ΑΠΘ.

Μέσα σε αυτές τις συνθήκες, που δεν επέτρεψαν να διαμορφωθούν συνθήκες κανονικής λειτουργίας στην εκπαίδευση, η κυβέρνηση της ΝΔ τολμά έναν διπλό εκβιασμό στον κόσμο της εκπαίδευσης.

Πρώτον, ζητά να καταθέσουν οι εκπαιδευτικοί βαθμολογία, κάτι που γνωρίζει ότι είναι αδύνατο σε αρκετές περιπτώσεις λόγω των έκτακτων συνθηκών.

Πώς να βαθμολογήσει ένας εκπαιδευτικός το παιδί που ξέρει ότι δεν είχε τον εξοπλισμό να συμμετέχει στην τηλεκπαίδευση;

Το παιδί που δοκιμάστηκε από κρούσμα κορονοϊού ακόμη κι από θάνατο στην οικογένειά του ή τον ευρύτερο περίγυρο;

Αντί να αναγνωρίσει τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνουν αυτή τη περίοδο εκπαιδευτικοί και μαθητές, το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς, ζητώντας με έγγραφο της υφυπουργού Παιδείας τα ονόματα (!) όσων δεν κατέθεσαν βαθμολογία Α΄ τετραμήνου, ασκώντας το παιδαγωγικό τους καθήκον, όπως οι ίδιοι έκριναν στις συγκεκριμένες συνθήκες και στο πλαίσιο της παιδαγωγικής τους ελευθερίας αλλά και της ισχύουσας νομοθεσίας.

Δεύτερον, ζητά να προχωρήσει η τυφλή αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, επίσης σε σχολικές μονάδες που λειτούργησαν κάτω από πρωτόγνωρες συνθήκες.

Η λειτουργία των σχολείων επιτεύχθηκε χάρη στην τεράστια προσπάθεια των εκπαιδευτικών, οι οποίοι στην περίπτωση της τηλεκπαίδευσης, εντελώς αβοήθητοι, δημιούργησαν εκ του μηδενός ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο και χρησιμοποίησαν εθελοντικά τον προσωπικό ηλεκτρονικό τους εξοπλισμό, υποβαλλόμενοι σε πρόσθετα έξοδα για την αναβάθμισή του.

Και αντί αυτό και μόνο να συνιστά λόγο επαίνου και ηθικής επιβράβευσης, έρχεται μια ανυπόληπτη και εντελώς άσχετη με την εκπαιδευτική πραγματικότητα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, να δράσει τιμωρητικά και εκδικητικά και να «βαθμολογήσει» το έργο των καθηγητών και των σχολείων, επί ανύπαρκτων στόχων και για μη-πραγματοποιηθείσες «υλοποιήσεις».

Η γραφειοκρατική φλυαρία της σχετικής Υπουργικής Απόφασης αποδεικνύεται άλλοθι προκειμένου να κάνει το πρώτο βήμα προς την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, το κλείσιμο εκπαιδευτικών μονάδων ή την παράδοσή τους σε ιδιώτες και τις απολύσεις εκπαιδευτικών.

Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση υψώνει «τοίχο» αδιαλλαξίας και αυταρχισμού στον κόσμο της εκπαίδευσης, στον οποίο θα προσκρούσει η ίδια και η πολιτικής της.

ΣΥΡΙΖΑ-Ανακοίνωση
Σε τρεις τουλάχιστον πρόσφατες περιπτώσεις το εκπαιδευτικό κίνημα απέκρουσε τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.

Όταν ακύρωσε τις κάμερες στην τάξη, όταν αρνήθηκε να τιμωρήσει με απουσίες τους μαθητές που συμμετείχαν στις κινητοποιήσεις κι όταν με ποσοστό 93% απείχε από τις εκλογέςφιάσκο της Νίκης Κεραμέως για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Σήμερα, μέσα από τις κινητοποιήσεις των συνδικαλιστικών τους Ομοσπονδιών, αλλά και μέσα σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων, οι εκπαιδευτικοί δίνουν μάχη ατομικής και συλλογικής αξιοπρέπειας.

Μάχη για τα δικαιώματα των παιδιών τους στη μόρφωση. Μάχη για να μη γίνουν τα μαθησιακά κενά της τηλεκπαίδευσης «αντικειμενική βάση» για διαχωρισμούς και νέες ανισότητες ανάμεσα στους μαθητές και τις μαθήτριές τους.

Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία στέκεται δίπλα τους. Δίπλα στους αγώνες για το δημόσιο σχολείο της Γνώσης, της Ισότητας και της Δημοκρατίας.

ΣΥΡΙΖΑ-Ανακοίνωση
Καλούμε την κυβέρνηση να πάρει πίσω τις αυταρχικές και αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις της.

Να μην επιμείνει στην κατάθεση βαθμολογίας εκεί όπου κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό για παιδαγωγικούς λόγους. Να αναστείλει λόγω των έκτακτων συνθηκών τη διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και να ανοίξει ειλικρινή και δημοκρατικό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για όλα αυτά τα ζητήματα.

Καλούμε την κυβέρνηση να επικεντρωθεί στο μείζον.
  • Στην υγειονομική προστασία των σχολείων.
  • Σε ένα πρόγραμμα εμβολιασμού των εκπαιδευτικών.
  • Στο ασφαλές άνοιγμα των κλειστών δομών της εκπαίδευσης.
  • Στην κάλυψη των μαθησιακών κενών και στην ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών που δοκιμάζονται από την πανδημία.

Δείτε επίσης

Εγκύκλιος: Κατάθεση βαθμολογίας τετραμήνου σε Γυμνάσια και Λύκεια
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων | ΦΕΚ
ΟΛΜΕ-Αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Απαντήσεις σε ερωτήσεις για την Απεργία-Αποχή
Κήρυξη απεργίας-αποχής από την αξιολόγηση | Ανακοίνωση ΔΟΕ
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων-ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Ενέργειες-βήματα υλοποίησης απόφασης για κήρυξη απεργίας αποχής

Πριν φύγετε

 Νέα τηλεδιάσκεψη για την αξιολόγηση με Προϊσταμένους & Δ/ντές Σχολικών Μονάδων, Δευτέρα 22.02.2021
Επιμόρφωση Διευθυντών για την αξιολόγηση σχολικών μονάδων μέσω τηλεδιασκέψεων
Αναστολή εφαρμογής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων για τη φετινή σχολική χρονιά: Ανακοίνωση Ενωσης Διευθυντών
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση