Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναμένεται Ειδική Πρόσκληση για κάλυψη κενών στην ΕΑΕ-Το Υπ. Παιδείας πρέπει να αντιμετωπίσει το θέμα με τους Πίνακες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναμένεται Ειδική Πρόσκληση για κάλυψη κενών στην Ειδική Αγωγή-Το Υπ. Παιδείας πρέπει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα με τους Πίνακες ΑΣΕΠ.

Αναμένεται Ειδική Πρόσκληση

Και ενώ υπήρχαν στη διάθεση του ΥΠΑΙΘΑ περί τις 6.000 πιστώσεις για πρόσληψη αναπληρωτών, εχθές Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023 μόνον οι 5.147 πιστώσεις κατορθώθηκε να διατεθούν προς κάλυψη κενών, καθότι Αξιολογικοί Πίνακες ΑΣΕΠ κατάταξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) δεν έχουν πλέον υποψήφιους αναπληρωτές. Το πρόβλημα δε είναι μεγάλο αναφορικά με την ανεύρεση Δασκάλων ΕΑΕ.

Υπενθυμίζουμε πως αντίστοιχο πρόβλημα υπάρχει εδώ και καιρό στον κλάδο ΕΕΠ Σχολικών Νοσηλευτών ΠΕ25.

Ετσι το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού πήρε την απόφαση να προβεί σε πρόσληψη αναπληρωτών για την Ειδική Αγωγή βάσει Ειδικής Προκήρυξης κάλυψης λειτουργικών κενών [άρθρο 86 του ν. 4547/2018 (Α΄ 102), όπως ισχύει], όπως έκανε και στις αρχές Νοεμβρίου με την έκδοση Ειδικής Προκήρυξης για κάλυψη αναγκών της Παράλληλης Στήριξης και όπως έκανε και για την κάλυψη κενών ΕΕΠ-ΕΒΠ εκδίδοντας και εκεί Ειδική Πρόσκληση.

Πέρα από όλα αυτά όμως το ΥΠΑΙΘΑ οφείλει να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα με τους Αξιολογικούς Πίνακες επανασχεδιάζοντας τη διαδικασία προσλήψεων αναπληρωτών.

Τι είναι η Ειδική Πρόσκληση

Σύμφωνα με το άρθρο 86 του ν. 4547/2018 (Α΄ 102) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 111 του ν. 4842/2021 (Α’ 190) και ισχύει:

Μετά την 1η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους, εφόσον διαπιστώνεται αδυναμία κάλυψης των λειτουργικών αναγκών σε σχολικές μονάδες, καθώς και σε Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) λόγω άρνησης ανάληψης υπηρεσίας ή παραίτησης από τη θέση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, μελών Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π. ή μη επάρκειας του αριθμού των υποψηφίων στους αξιολογικούς πίνακες που έχουν υποβάλει δήλωση προτίμησης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 (Α’ 13), μπορεί να πραγματοποιείται ειδική πρόσκληση πρόσληψης με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για την κάλυψη των κενών θέσεων συγκεκριμένων σχολικών μονάδων και ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.

Οι κενές θέσεις που πρόκειται να καλυφθούν με την ειδική πρόσκληση δηλώνονται από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης στη Γενική Διεύθυνση Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, μέλη του Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π., που έχουν ενταχθεί στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες της παρ. 3 του άρθρου 61 του ν. 4589/2019 μπορούν να υποβάλλουν αίτηση – δήλωση συμμετοχής στην ειδική πρόσκληση για σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., ανεξάρτητα από το εάν έχουν υποβάλει δήλωση προτίμησης για πρόσληψη, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019 (Α’ 13) ή από το εάν οι περιοχές, στις οποίες βρίσκονται οι εν λόγω σχολικές μονάδες και τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ, συμπίπτουν με τις περιοχές και τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., για τα οποία έχουν υποβάλει δήλωση προτίμησης στην πρόσκληση του πρώτου εδαφίου της παρ. 2 του άρθρου 63 του ν. 4589/2019.

Δείτε επίσης

Προσλήψεις 4.593 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας για το 2023-24 | Τα ονόματα 

Προσλήψεις 554 ΕΕΠ και ΕΒΠ για το 2023-24 | Τα ονόματα 

Ολες οι προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ έως σήμερα

Οδηγός εκπαιδευτικού 2023-24: Ολα όσα αφορούν στους μόνιμους, νεοδιόριστους και αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2023-24: Ιστορική διαδρομή-προσλήψεις-διορισμοί-καθηκοντολόγια-νομοθεσία

Οδηγός νέου αναπληρωτή: Γενικές οδηγίες-Πριν και μετά την πρόσληψη-Προς την απόλυση 

Πως μπορώ να βρω σχολικές μονάδες της χώρας: Χάρτης Μονάδων ΠΣΔ-Οδηγίες χρήσης 

Πως προσλαμβάνονται οι αναπληρωτές: Το νομοθετικό πλαίσιο πρόσληψης και τοποθέτησης από το Υπ. Παιδείας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση