Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου Τεχνοβλαστών (spin–off): Κατατέθηκε στη Βουλή νομοσχέδιο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου Τεχνοβλαστών (spin–off): Κατατέθηκε στη Βουλή νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, το οποίο διαμορφώθηκε σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Κατατέθηκε σήμερα Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021 στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων που αφορά και στην αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου των Τεχνοβλαστών (spin – off), το οποίο διαμορφώθηκε σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Το νομοσχέδιο αφορά

στην απλοποίηση και αποσαφήνιση του πλαισίου λειτουργίας των εταιρειών-τεχνοβλαστών (spin-off), δηλαδή των εταιρειών που αναφύονται από τα Ερευνητικά Κέντρα και τα Πανεπιστήμια, επενδύοντας στην τεχνογνωσία που παράγεται. Παράλληλα στοχεύει στο να ενθαρρύνει την δημιουργία περισσότερων πατεντών.

Σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ

Για πρώτη φορά τίθεται ένα πλήρες και ευέλικτο θεσμικό πλαίσιο που διευκολύνει σημαντικά τη διαδικασία ίδρυσης εταιριών τεχνοβλαστών από τα Πανεπιστήμια και τους Ερευνητικούς Οργανισμούς της χώρας.

Επιχειρείται επίσης,

ο εκσυγχρονισμός του πλαισίου λειτουργίας των εταιρειών-τεχνοβλαστών που μέχρι σήμερα ήταν κατακερματισμένο, ελλιπές και αναχρονιστικό.

Ουσιαστικά δίνονται απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα, για τα οποία μέχρι σήμερα υπήρχε νομική ασάφεια.

Μεταξύ άλλων, οι σχετικές διατάξεις προβλέπουν:
  • Ενίσχυση του αναπτυξιακού ρόλου των ερευνητικών οργανισμών με την απαραίτητη ευελιξία για την ίδρυση κεφαλαιουχικών εταιριών με σκοπό την αξιοποίηση των ερευνητικών τους αποτελεσμάτων για την παραγωγή σύγχρονων καινοτόμων προϊόντων (εταιριών τεχνοβλαστών – spin off).
  • Δυνατότητα ίδρυσης και συμμετοχής στις εταιρίες τεχνοβλαστών όλων των κατηγοριών διδακτικού και εργαστηριακού προσωπικού.
  • Απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου και της διαδικασίας ίδρυσης εταιριών spin off.
  • Ενίσχυση του ρόλου των Γραφείων Μεταφοράς Τεχνολογίας, ως διακριτών δομών με κύριο αντικείμενο την ενίσχυση της καινοτομίας και την υποστήριξη του σε θέματα αξιοποίησης της τεχνογνωσίας και των ερευνητικών αποτελεσμάτων που παράγονται εντός του ερευνητικού οργανισμού.
  • Δυνατότητα ίδρυσης εταιριών τεχνοβλαστών σε συνεργασία με άλλους Ερευνητικούς Οργανισμούς.
Κοινός στόχος,

η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων και η περαιτέρω ενθάρρυνση της ερευνητικής δραστηριότητας των Ερευνητικών Ινστιτούτων και των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, καθώς και η απλούστευση των διαδικασιών προς όφελος των Πανεπιστημίων, των Ερευνητικών κέντρων, αλλά και των εφευρετών.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο

προάγει την καινοτομία, στηρίζει τον κόσμο της έρευνας και επενδύει στη σύνδεση της γνώσης με την επιχειρηματικότητα.

Το Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας (ΕΣΕΤΕΚ)

με την υποστήριξη του Τομεακού Επιστημονικού Συμβουλίου (ΤΕΣ) Μεταφοράς Τεχνολογίας και Διανοητικής Ιδιοκτησίας εισηγήθηκε τις συγκεκριμένες διατάξεις, τις οποίες επεξεργάστηκαν

  • ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης,
  • η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως,
  • ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, αρμόδιος για την Έρευνα και την Καινοτομία κ. Χρίστος Δήμας και
  • ο Υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για θέματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, κ. Άγγελος Συρίγος.

Δείτε επίσης

Συντελεστές βαρύτητας εξεταζομένων μαθημάτων για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπ/ση 2022-23
Τυφλοί και με προβλήματα όρασης φοιτητές: Συνάντηση Εθνικής Ομοσπονδίας Τυφλών (ΕΟΤ) και Υφ. Παιδείας Α. Συρίγου
Συνεργασία ελληνικών και βρετανικών ΑΕΙ στη μετά-Brexit εποχή: Συνάντηση Κεραμέως με τον Βρετανό Υπ. Παιδείας N. Zahawi
Ερευνα ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ: Το “μετέωρο βήμα” της επαγγελματικής αποκατάστασης των Ελλήνων φοιτητών
Υποτροφίες μέσω κληροδοτημάτων: Ο γραπτός διαγωνισμός θα διεξαχθεί στις 27 Νοεμβρίου 2021
ΦΕΚ: Τεστ κορονοϊού στον ιδιωτικό τομέα-φοιτητές σε πρακτική άσκηση σε ιδιωτικούς φορείς

Πριν φύγετε

Νέες εκθέσεις Δικτύου Ευρυδίκη: Αφορούν σε 37 εκπαιδευτικά συστήματα Ευρωπαϊκών χωρών
 Χορήγηση αδειών Κέντρων Δια Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ): Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και διαδικασίας
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση