Παρασκευή, 8 Νοεμβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναπληρωτές για το μάθημα της Κολύμβησης ζητά η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ)

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναπληρωτές για το μάθημα της Κολύμβησης ζητά η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ) – Επιστολή στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ.

Αναπληρωτές για το μάθημα της Κολύμβησης ζητά η ΠΕΝΑΦΑ

Την άμεση στελέχωση του μαθήματος της Κολύμβησης με επαρκείς προσλήψεις Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής ώστε να μη χαθεί καμία περίοδος διεξαγωγής κατά το σχολικό έτος 2024-2025, ζητά με επιστολή που απέστειλε στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ η Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής (ΠΕΝΑΦΑ).

Ακολουθεί η επιστολή

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Έτος ίδρυσης 2023, Λ. Συγγρού 196, Καλλιθέα Αττικής Τ.Κ. 17671 – Αρ. Αναγνώρισης: 24/2023, Ειρηνοδικείο Καλλιθέας – Αριθμό Μητρώου Εγγραφής ΓΕ.ΜΗ.Σ.Ο.Ε. 1-00600 την 16/10/2023

Ημερομηνία: 03 / 10 / 2024

Αρ. Πρωτοκόλλου: 48 — 03 / 10 / 2024

Ανοιχτή επιστολή προς: Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκο Πιερρακάκη

Κοινοποίηση: Αναπληρωτή Υπουργό Αθλητισμού κ. Ιωάννη Βρούτση, Υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή, Υφυπουργό Παιδείας κα Ιωάννα Λυτρίβη

Θέμα: «Αναγκαιότητα η πρόσληψη Αναπληρωτών ΠΕ 11 – Φυσικής Αγωγής για τη διεξαγωγή του Μαθήματος της Κολύμβησης»

Η διδασκαλία της Κολύμβησης στην Εκπαίδευση έχει ενταχθεί υποχρεωτικά στο σχολικό πρόγραμμα πολλών χωρών, με σκοπό την εκμάθηση βασικών δεξιοτήτων ασφάλειας στο νερό και την προώθηση της σωματικής άσκησης. Στην Ελλάδα, έπειτα από μια μακρά πορεία προσπάθειας για την καθιέρωσή της, η οποία ξεκίνησε το μακρινό 1977 (ΦΕΚ 347Α, 12/11/1977), η Κολύμβηση θεωρείται πλέον ως ένα από τα αντικείμενα του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής (Υ.Α.21072β/Γ2,ΦΕΚ 304/τΒ/13.3.2003). Το περιεχόμενό του έχει εγκριθεί από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με την πράξη 11/24.3.2016. Το Μάθημα απευθύνεται κυρίως σε παιδιά της Γ΄ τάξης Δημοτικού και της Δ΄ τάξης σε ειδικές περιπτώσεις. Πραγματοποιούνται 10 ωριαίες παρακολουθήσεις για το κάθε τμήμα, σε μία από τις τρεις περιόδους (Α΄, Β’ ή Γ΄ τρίμηνο).

Η ύπαρξη, όμως ενός αλληλένδετου δικτύου που πρέπει να συντονιστεί (εμπλοκή Διευθυντών και Γονέων/Κηδεμόνων, πρόσληψη εκπαιδευτικών Φ.Α., υποδομές, μετακίνηση μαθητών) ώστε να διεκπεραιωθεί η όλη προσπάθεια, καθιστά το μάθημα προαιρετικό. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, τα οποία περιήλθαν με βάση τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από το ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, κατά το έτος 2023-2024, από τις 4.514 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απάντησαν τελικά μόνο οι 2.765.

Από αυτές, το αντικείμενο της κολύμβησης διδάχθηκε σε 1.159 σχολικές μονάδες, ενώ ο μήνας έναρξης της διδασκαλία της ποικίλει, με τις περισσότερες σχολικές μονάδες σε αναλογία να ξεκινούν το Μάρτιο.

Από τις 1.606 σχολικές μονάδες που δεν διδάχθηκε το μάθημα της Κολύμβησης, αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων οι εξής κύριοι λόγοι:

  • «Δεν υπάρχει κοντινό κολυμβητήριο» σε 810 σχολικές μονάδες,
  • «Δεν υπήρχε εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής» σε 347 σχολικές μονάδες,
  • «Δεν υπήρχε ενδιαφέρον μαθητών για συμμετοχή» σε 245 σχολικές μονάδες,
  • «Δεν καλύφθηκαν τα έξοδα μετακίνησης» σε 205 σχολικές μονάδες,
  • «Άλλος λόγος» (ελλιπής ενημέρωση ή ενδιαφέρον, δεν υπήρχε εκπαιδευτικός κ.τ.λ.) σε 370 σχολικές μονάδες.

Καθίσταται, λοιπόν, σαφές ότι επιβάλλεται η καλύτερη ενημέρωση, οργάνωση, συνεργασία και ο συντονισμός των εμπλεκόμενων φορέων για την πραγμάτωση του μαθήματος της Κολύμβησης. Η υλοποίησή του βασίζεται ιδιαιτέρως τόσο στη στελέχωσή του από εκπαιδευτικό προσωπικό, όσο και στην έγκαιρη πρόσληψή του, ώστε να μην χάνεται ούτε μία περίοδος των παρακολουθήσεων στο σχολικό έτος. Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι σε ένα από τα τέσσερα σχολεία που δεν διδάχθηκε το μάθημα κατά το σχολικό έτος 2023-2024, ο ουσιαστικός λόγος ήταν η απουσία καθηγητή Φυσικής Αγωγής.

Απαιτούμε την άμεση στελέχωση του μαθήματος της Κολύμβησης με επαρκείς προσλήψεις Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής ώστε να μη χαθεί καμία περίοδος διεξαγωγής κατά το σχολικό έτος 2024-2025!

Αιτούμαστε τον επανασχεδιασμό της διεξαγωγής του, λαμβάνοντας υπόψη τα επικαιροποιημένα στοιχεία σε ανάγκες στελέχωσης εξειδικευμένου προσωπικού, σε απαραίτητες υποδομές και στην εφαρμογή καλών πρακτικών στις μεθόδους υλοποίησης για τα επόμενα σχολικά έτη!

Με τιμή,

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ * ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ * ΑΛΜΠΑΝΗ ΕΙΡΗΝΗ

Δείτε επίσης

Διδασκαλία κολύμβησης στις Γ΄ και Δ΄ Τάξεις των Δημοτικών Σχολείων: Στατιστικά στοιχεία κοινοποίησε το ΥΠΑΙΘΑ 

Ανοιχτή επιστολή ΠΕΝΑΦΑ στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με 7 αιτήματα 

ΠΕΝΑΦΑ για Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού: 600 κενά στην Α/θμια και Β/θμια εκπ/ση, εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής 

Κυρώσεις για τη διατάραξη της εύρυθμης λειτουργίας σχολικών μονάδων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης | Εγγραφο

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση