Πέμπτη, 15 Μαΐου 2025

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αναπληρωτές ΠΕ70 Γενικής Παιδείας: Σχετικά με τον αριθμό προσλήψεων το τρέχον διδακτικό έτος

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αναπληρωτές ΠΕ70 Γενικής Παιδείας: Σχετικά με τον αριθμό προσλήψεων το τρέχον διδακτικό έτος – Σχόλιο-ενημέρωση του Patreas στο forum pde. 

Αναπληρωτές ΠΕ70 Γενικής Παιδείας

Ενα ενημερωτικό σχόλιο κοινοποίησε ο χρήστης Patreas στο forum pde σχετικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΠΕ70 για τη Γενική Παιδεία κατά το τρέχον διδακτικό έτος, απαντώντας στο υποθετικό ερώτημα αν θα έπρεπε να είναι 3.000, περισσότεροι ή λιγότεροι.

Ακολουθεί το σχόλιο

Ο αριθμός των 3.000 προσλήψεων Αναπληρωτών ΠΕ70 για τη Γενική Παιδεία κατά το τρέχον διδακτικό έτος ισχύει. Είναι ένας μεγάλος αριθμός, που όμως από μόνος του δεν αποδεικνύει κάτι. Το θέμα είναι: θα έπρεπε να είναι 3.000, περισσότεροι ή λιγότεροι;

Δεδομένου ότι:

α) οι Μόνιμοι ΠΕ70 Γενικής Παιδείας είναι περίπου 41.000,
β) τουλάχιστον το 10% των Μονίμων είναι (για διάφορους λόγους) εκτός σχολείων Α/βάθμιας και Β/βάθμιας της επικράτειας*,
γ) περίπου το 2% των Μονίμων είναι/δηλώνουν διαχρονικά αδυνατούντες αλλά έχουν φυσική παρουσία στα σχολεία (λέγε με Γραμματειακή, Ενισχυτική, whatever) και
δ) περίπου 200 ΠΕ70 υπηρετούν σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία,
θα έπρεπε οι προσλήψεις Αναπληρωτών ΠΕ70 για τη Γενική Παιδεία να είναι κοντά στις 5.000
Το ότι είναι “μόνο” 3.000 κάτι σημαίνει. Ο καθένας δίνει τη δική του ερμηνεία.

Θεωρητικά/Υποθετικά, αν ήταν +2.000 οι Οργανικές Θέσεις των ΠΕ70 Γενικής Παιδείας και είχε κάνει σε αυτές και στα περίπου 1.000 υπάρχοντα Οργανικά Κενά ΠΕ70 διορισμούς το Κράτος (και ήταν και οι 2.000+1.000=3.000 παρόντες στα σχολεία), δεν θα χρειαζόταν κανένας από τους 3.000 Αναπληρωτές ΠΕ70 για τη Γενική Παιδεία. Τότε, βέβαια, το ίδιο θα ζητούσαν όλες οι Ειδικότητες.

______________________

*Θα σταθώ σε αυτό που λέει “να περιοριστούν σε μονοψήφια τα ποσοστά των αναπληρωτών”
Αυτό δεν είναι δυνατόν να γίνει με το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας. Ας δούμε ένα στιγμιότυπο της χρονιάς που τέλειωσε (τα νούμερα χονδρικά αλλά πολύ κοντά στα πραγματικά):

1) το 10% των μονίμων ήταν εκτός σχολικών αιθουσών Α/βάθμιας και Β/βάθμιας της επικράτειας:
α) 6.000 είχαν διαφόρων ειδών μακροχρόνιες άδειες (αναρρωτικές, κύησης, λοχείας, ανατροφής, άνευ αποδοχών κ.ά.)
β) 6.000 ήταν με θητεία/απόσπαση/διάθεση (στελέχη, ΚΥ, φορείς εντός/εκτός ΥΠΑΙΘ, ΔΙΕΚ, ΣΔΕ, A.E.I., Βουλευτές/Κόμματα κ.ά.)
γ) 1.000 ήταν αποσπασμένοι στο εξωτερικό
2) 1.500 ήταν με θητεία σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (και καμιά 150αριά ακόμα με μονοετή απόσπαση)
3) Περίπου 14.500 Αναπληρωτές προσλήφθηκαν σε δράσεις που δεν έχουν οργανικές θέσεις (Παράλληλη Στήριξη, Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, ΖΕΠ, ΔΥΕΠ, ΜΝΑΕ, Μαθητεία, Ενισχυτική Διδασκαλία)
4) το 3%-4% των προσληφθέντων Αναπληρωτών έλαβαν επίσης μακροχρόνιες άδειες (περίπου 1400 άτομα).

Με το καλημέρα, λοιπόν, στην Εκπαίδευση χρειάζονται 30.000+ Αναπληρωτές, ακόμα και με όλα τα οργανικά κενά καλυμμένα (και τα νυν και αυτά που θα προκύψουν από σύσταση νέων οργανικών). Συνεπώς το “να περιοριστούν σε μονοψήφια τα ποσοστά των αναπληρωτών” δεν είναι εφικτό (επαναλαμβάνω: με το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας).

Share.

About Author

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Leave A Reply